ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 листопада 2011 р. (14:40) Справа №2а-6811/11/0170/24
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Іванової Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим
до Публічного акціонерного товариства «Племзавод Тімірязево»
про стягнення,
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився
Обставини справи. До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулося з адміністративним позовом Управління Пенсійного Фонду України в Джанкойському районі АР Крим (надалі - позивач) до Публічного акціонерного товариства "Племзавод Тімірязево" (надалі - відповідач) про стягнення з відповідача шкоди по переплаті пенсії ОСОБА_1 у сумі 541,95 грн., ОСОБА_2 у сумі 131,45 грн., ОСОБА_3 у сумі 1253,31 грн., ОСОБА_4 у сумі 993,33 грн., ОСОБА_5 у сумі 62,57 грн., ОСОБА_6 у сумі 408,25 грн., ОСОБА_7 у сумі 1331,38 грн.
Загальна сума шкоди по переплаті пенсії становить 4322,24 гривень.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає за можливе керуючись положеннями ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) розглянути справу за відсутністю сторін.
Проаналізувавши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, а також забезпечує збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення.
Згідно з п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 року за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Таким чином, управління Пенсійного фонду в Джанкойському районі АР Крим, реалізуючі свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.
Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-ІV (надалі - Закон № 1058) спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Отже, орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду у випадку виникнення спору з правовідносин за Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Із зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно стягнення сум переплат пенсій, є публічно - правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до частин 1 та 2 ст. 5 Закону № 1058 всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Згідно з п.1 ч. 1 ст. 14 Закону № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Племзавод Тімірязево" є юридичною особою, зареєстрованою 30.09.2002 року Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 105-108).
Публічне акціонерне товариство "Племзавод Тімірязево" зареєстровано як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду в Джанкойському районі АР Крим.
Суд зазначає, що стаття 3 Закону №1058 визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.
Судом встановлено, що в Управлінні пенсійного фонду в Джанкойському районі АР Крим ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 отримує пенсію за віком.
Судом встановлено, що на підставі Закону № 1058 відповідно до довідки ОСОБА_1 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 144045 від 27.01.2011 року (а.с. 8); ОСОБА_2 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 142574 від 10.01.2011 року (а.с. 18); ОСОБА_3 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 143354 від 10.01.2011 року (а.с.28); ОСОБА_4 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 143538 від 10.01.2011 року (а.с. 38); ОСОБА_5 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 143456 від 20.01.2011 року (а.с. 47); ОСОБА_6 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 140308 від 10.01.2011 року (а.с. 56); ОСОБА_7 з 01.01.2011 року здійснено перерахунок пенсії, що підтверджується Розпорядженням № 144623 від 10.01.2011 року (а.с. 65).
Судом встановлено, що з моменту призначення пенсії переплата пенсій виникла на загальну суму 4322,24 грн., а саме:
- ОСОБА_1 переплачено пенсії у розмірі 541,95 грн.;
- ОСОБА_2 переплачено пенсії у розмірі 131,45 грн.
- ОСОБА_3 переплачено пенсії у розмірі 1253,31 грн.;
- ОСОБА_4 переплачено пенсії у розмірі 993,33 грн.;
- ОСОБА_5 переплачено пенсії у розмірі 62,57 грн.;
- ОСОБА_6 переплачено пенсії у розмірі 408,25 грн.
- ОСОБА_7 переплачено пенсії у розмірі 1331,38 грн.
Суд зазначає, що позивачем на адресу відповідача надіслано претензії про стягнення суми переплаченої пенсії:
- 28.02.2011 року лист за вих. № 2798/050205 та 20.04.2011 року лист вих. 5205/05025 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_1 на суму 541,95 грн. (а.с. 12-13), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 14);.
- 28.02.2011 року лист за вих. № 2797/05 та 20.04.2011 року лист 5207/050205 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_2 на суму 131,45 грн. (а.с. 21-22), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 23);.
- 12.03.2011 року лист за вих. № 3426/05-02 та 20.04.2011 року лист вих. № 5204/05 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_8 на суму 1253,31 грн. (а.с. 32-33), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 34);.
- 12.03.2011 року лист за вих. № 3429/05025 та 20.04.2011 року лист вих. № 5203/050205 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_4 на суму 993,33 грн. (а.с. 42-43), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 34);.
- 12.03.2011 року лист за вих. № 3425/05020 та 20.04.2011 року лист вих. № 5208/050205 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_5 на суму 62,57 грн. (а.с. 51-52), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 53);.
- 25.02.2011 року лист за вих. № 2801/05025 та 20.04.2011 року лист вих. № 5201/08 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_6 на суму 408,25 грн. (а.с. 59-60), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 61);.
- 11.03.2011 року лист за вих. № 3391/05025 та 20.04.2011 року лист вих. № 5206/050205 про відшкодування сум переплаченої пенсії відносно ОСОБА_7 на суму 1331,38 грн. (а.с. 68-69), лист було отримано відповідачем 26.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 70);.
Щодо наявності законодавчо встановлених підстав для стягнення сум переплат пенсії суд зазначає наступне.
Відносини з загальнообов'язкового державного пенсійного страхування врегульовані спеціальним законодавством, зокрема Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Частиною 2 статті 17 зазначеного Закону передбачені зобов'язання страхувальника, зокрема, повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про чисельність найманих працівників, розмір їх заробітної плати (доходу) за встановленою формою звітності; про зміну відомостей, що вносяться до системи персоніфікованого обліку, про застраховану особу, за яку або на користь якої ним сплачуються страхові внески, у десятиденний термін із дня одержання цих відомостей. Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону про який йдеться, унормовано, що страхувальник забов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Відповідно до ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (частина 6) законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.
Частиною 4 ст. 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" унормовано, що у разі коли застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії провадиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. Відповідно до статті 27 зазначеного Закону, розмір пенсії обчислюється з урахуванням заробітної плати та коефіцієнту страхового стажу застрахованої особи.
Суд зазначає, що згідно з ч. 5 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу 6 пункту 7 розділу VIII Закону на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування, зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Судом встановлено, що відповідач не відшкодував суми переплати пенсій у загальному розмірі 4322,24 грн.
Суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований, підтверджується матеріалами справи та підлягає задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94,128,158-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Племзавод Тімірязево" (вул. Леніна, 10, с. Рощино, Джанкойський район, р/р 29020800003032 ПАТ «Укрсиббанк», МФО 305299, ЄДРПОУ 00486712) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Джанкойському районі АР Крим (вул. Леніна, 8, м. Джанкой, 96100; р/р 25601010045001 в КРУ ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 324805, ЄДРПОУ 20727218) суму переплати пенсій в розмірі 4322 (чотири тисячі триста двадцять дві) грн. 24 коп.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2011 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28590983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні