ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 травня 2011 р. Справа №2а-3786/11/0170/24
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря Семенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим
до Національного інституту винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук
про стягнення,
за участю представників:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - Бондаренко С.Л., дов. №22-2/41 від 18.01.11;
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Національного інституту винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук про стягнення заборгованості за листопад-грудень 2010 року та січень 2011 року з відшкодування фактичних витрат зі сплати та доставки пільгових пенсій за списком № 2 у сумі 3478,30 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що всупереч вимогам Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Пенсійний фонд України", затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 № 21-1, відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачені фактичні витрати зі сплати та доставки пенсій, призначених на пільгових умовах, у зв'язку з чим за відповідачем склалась заборгованість у сумі 3478,30 грн, яка на момент звернення позивача з позовом до суду не погашена., просить суд розглянути справу за його відсутності.
26.05.11 Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим заявило до суду клопотання про зміну позовних вимог, відповідно до якого просить позовні вимоги про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат зі сплати та доставки пільгових пенсій за списком № 2 за листопад-грудень 2010 року у сумі 1 643, 22 грн залишити без розгляду у зв'язку з прийняттям рішення №12 від 28 лютого 2011 року про надання відповідачу розстрочення зі сплати вказаної заборгованості.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.05. 2011 провадження у справі закрито в частині позовних вимог про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат зі сплати та доставки пільгових пенсій за списком № 2 за листопад-грудень 2010 року у сумі 1 643, 22 грн.
Відповідач надав суду письмові пояснення на позов, в яких викладає позицію щодо необґрунтованості позовних вимог у зв'язку з частковим урегулюванням спору в позасудовому порядку.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Здійснивши аналіз пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001, пунктів 1.1, 2.2 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, суд встановив, що контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АРК, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію, а спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно відшкодування витрат на виплату пільгових пенсій являється публічно правовим та за правилами статті 17 КАС України має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року (далі -Закон) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Судом встановлено, що Національний інститут винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук є юридичною особою, яка зареєстрована 30.06.1995, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 28.09.2010 (а. с. 4).
Отже,Національний інститут винограду і вина "Магарач"Української академії аграрних наук є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до статті 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" виплата пенсій здійснюється за рахунок коштів ПФУ. Відшкодуванню підлягають витрати ПФУ на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій, призначених згідно п. "б"ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Згідно з розділом 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Процедура нарахування та сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання та фізичними особами, нарахування та сплата фінансовий санкцій та пені, надання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України районах, містах та районах у містах визначається Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування в ПФУ", яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 №21-1 (далі -Інструкція).
Згідно з приписами пункту 6.1. Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"в таких розмірах:
а) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
б) для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах:
20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році;
30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році;
40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році;
50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році;
60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році;
70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році;
80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році;
90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році;
100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.
Відповідно до пункту 6.4. Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Згідно з пунктом 6.8. Інструкції підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомлені місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Пунктом 6.9. Інструкції встановлено, що у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Судом встановлено, що 17.01.2011 Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим надіслало відповідачу розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які підлягають відшкодуванню відповідачем по пільгових пенсіях, призначених відповідно до п.п. "б-з"ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за вих. номером 498/02-05, що підлягають відшкодуванню за січень 2011 року ОСОБА_2 у сумі 1835,08 грн (а. с. 10-12).
Зазначений розрахунок був отриманий Національним інститутом винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук 24.02.2011, про що свідчить належним чином засвідчена копія повідомлення про вручення поштового відправлення з підписом про отримання представником відповідача (зворотній бік а. с. 11).
Так, відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за січень 2011 року Національний інститут винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук зобов'язаний відшкодувати Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим фактичні витрати зі сплати та доставки пільгової пенсії ОСОБА_2 у сумі 1835,08 грн (а. с. 10-12).
В порушенням п. 6.8 Інструкції відповідач не виконав у передбачений законодавством строк зобов'язання з відшкодування фактичних витрат зі сплати та доставки пільгової пенсії за січень 2011 року у загальній сумі 1835,08 грн, у зв'язку з чим адміністративний суд дійшов висновку щодо правомірності заявлених Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим позовних вимог, що є підставою для задоволення позову.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати у даній справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Національного інституту винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Кірова, 31; ідентифікаційний код 00334830, р/р 35222001000469, Управління Держказначейства в АРК, МФО 824026) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Садова, 4, ЄДРПОУ 22300300, р/р 25607010049001 у КРУ "Державний ощадний банк України", м. Сімферополь, МФО 324805) 1835,08 грн заборгованості з відшкодування фактичних витрат зі сплати та доставки пільгової пенсії за січень 2011 року у загальній сумі 1835,08 грн.
3. Після набрання постановою законної сили за заявою позивача видати виконавчий лист.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2011 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28590991 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні