Україна Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 09 січня 2013 р. Справа № 2а/0570/17291/2012 приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Дмитрієва В.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 271,23 грн., - В С Т А Н О В И В : Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 271,23 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що Закрите акціонерне товариство «Донецк Железобетон Монтаж» перебуває на обліку в Центральній міжрайонній в м.Донецьку виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків з 09.01.2002, тобто є страхувальником. За наслідками перевірки відповідача – Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» за період з 01.04.2010 по 04.04.2012 складено акт від 09.04.2012 № 531, яким встановлено порушення ч.2 ст.53 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240-ІІІ (далі – Закон № 2240-ІІІ), п. 4, п.7, п. 14 Порядку обчислення середньої заробітної плат (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266, внаслідок чого відповідача зобов'язано сплатити суму неправомірно витрачених коштів за період до 01.01.2011 у розмірі 2180,87 грн., штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 – 1090,44 грн. Рішенням Центральної міжрайонної в м. Донецьку виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.04.2012 № 93 відповідача зобов'язано у десятиденний термін від дня отримання рішення зарахувати і перерахувати такі суми: неправомірно витрачених страхових коштів за період до 01.01.2011 в розмірі 2180,87 грн.; штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 – 1090,44 грн. Загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, застосованих згідно з рішенням № 93 від 26.04.2012 складає 3271,31 грн., яку відповідач був зобов'язаний перерахувати до органу Фонду в десятиденний термін з дня отримання зазначеного рішення, направленого страхувальнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Зазначене рішення відповідач отримав 14.05.2012. Проте, відповідач у встановлений строк штрафні та фінансові санкції не сплатив. 28.05.2012 Центральною міжрайонною в м. Донецьку виконавчою дирекцєю Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 4 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. За таких підстав, до відповідача застосовано фінансові санкції у таких розмірах: штраф - 263,33 грн. та пеню - 7,90 грн. Зазначене рішення отримано відповідачем 07.06.2012 та не оскаржувалося в судовому порядку, тому загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, що підлягає поверненню до органу Фонду складає 271,23 грн. Оскільки відповідач на теперішній час рішення Фонду від 28.05.2012 № 4 не виконав, тому позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача заборгованості по сплаті страхових внесків. Представник позивача до суду не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надавав. За таких обставин та враховуючи приписи ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності та наявних у справі доказів. Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Позивач – Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зареєстровано як юридична особа 26.06.2001 виконавчим комітетом Донецької міської ради (а.с.21), включено до ЄДРПОУ за № 21955772 та є у розумінні ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування страховим фондом, тобто органом, який здійснює керівництво та управління окремим видом загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадить збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснює інші функції. Таким окремим видом загальнообов'язкового державного соціального страхування є страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, правові, організаційні та фінансові основи якого визначені Законом № 2240-ІІІ. Відповідно до ст. 9 Закону № 2240-ІІІ Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Частиною 1 ст. 10 зазначеного Закону передбачено, що управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду. Пункт 4 ч. 1 ст. 13 Закону № 2240-ІІІ встановлює, що виконавча дирекція фонду забезпечує цільове використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням. Центральна міжрайонна в м. Донецьку виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не є юридичною особою, тому в її особі та інтересах виступає Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Таким чином, позивач - Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом № 2240-ІІІ. Згідно з пунктом «а» ч. 3 ст. 2 та п. 1 ч. 1 ст. 6 цього Закону, страхувальник – роботодавець - для осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах; члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів. Судом встановлено, що відповідач – Закрите акціонерне товариство «Донецк Железобетон Монтаж» зареєстроване у встановленому законом порядку як юридична особа 11.05.1994, що підтверджується довідкою (а.с.7). Відповідач включений до ЄДРПОУ за № 19385285 (а.с.8) та перебуває на обліку як платник страхових внесків в Центральній міжрайонній в м. Донецьку виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 09.01.2002. Відповідно до ст. 19 Закону № 2240-ІІІ платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є страхувальники та застраховані особи. Обов'язок відповідача оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг, вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів, встановлений п.п. 3, 4 ч. 2 ст. 27 Закону №2240-ІІІ. Згідно ч. 1 ст. 50 Закону № 2240-ІІІ, матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 6 цього Закону, призначаються та надаються за основним місцем роботи. Центральної міжрайонної в м. Донецьку виконавчою дирекцією Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку повноти нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та обґрунтованості їх витрачання Закритим акціонерним товариством «Донецк Железобетон Монтаж», за наслідками якої складено акт № 531 від 09.04.2012 (а.с.9-14). Актом перевірки встановлено порушення Закритим акціонерним товариством «Донецк Железобетон Монтаж» п. 2 ст. 53 Закону № 2240-ІІІ, п. 4, п.7, п. 14 Порядку обчислення середньої заробітної плат (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266, що призвело до утворення на підприємстві заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 3271,31 грн. Рішенням № 93 від 26.04.2012 до Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» застосовано такі штрафні та фінансові санкції: неправомірно витрачених страхових коштів за період до 01.01.2011 – 2180,87 грн.; штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/ або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 – 1090,44 грн. Загальна сума фінансових та штрафних санкцій складає 3271,31 грн. Згідно поштового повідомлення уповноважена особа Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» отримала рішення 14.05.2012. 28.05.2012 Центральною міжрайонною в м. Донецьку виконавчою дирекцією Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втратою працездатності прийнято рішення № 4 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. За таких підстав, до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах: штраф у розмірі 10% за несвоєчасно повернуті або повернуті не в повному обсязі кошти Фонду – 263,33 грн. та пеню в розмірі 0,1% на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів – 7,90 грн. Загальна сума коштів, які в десятиденний термін від дня отримання цього рішення підлягають перерахуванню складає 271,23 грн. Зазначене рішення отримано уповноваженою особою відповідача 07.06.2012, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с.18). Зазначене рішення в адміністративному та судовому порядках відповідачем не оскаржувалося. За змістом ч.1 ст. 30 Закону № 2240-ІІІ страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Відповідно до п. 11 ст. 2 Закону № 2240-ІІІ страхові кошти – це акумульовані страхові внески, суми від фінансових санкцій та інші надходження відповідно до законодавства для здійснення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за цим Законом. З огляду на вищезазначене, суд вважає що рішення № 4 Центральної міжрайонної в м.Донецьку виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про застосування до Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду на суму 271,23 грн. є законним і прийнято з додержанням наведених вище норм законодавства. Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону № 2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону. Згідно з ч. 3 ст. 30 Закону 2240-ІІІ, своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом. Оскільки відповідачем самостійно не сплачена сума штрафу та пені, суд вважає, що вимоги позивача про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 271,23 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі. Виходячи з положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства, якщо спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, – П О С Т А Н О В И В: Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 271,23 грн. - задовольнити. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Донецк Железобетон Монтаж» (юридична адреса: 83030, м. Донецьк, вул. Баумана, 1, код ЄДРПОУ 19385285) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (р/р 25609160985001 в ПАТ КБ «Надра», м. Київ, МФО 380764, ЄДРПОУ 35237640) заборгованість зі сплати страхових внесків до Фонду у розмірі 271 (двісті сімдесят одна) гривня 23 копійки. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя Дмитрієв В.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2013 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28591856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні