Постанова
від 03.01.2013 по справі 5190/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 січня 2013 р. 16год.00 хв. Справа № 5190/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді: Гомельчука С.В.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до відкритого акціонерного товариства "Таксі - Сервіс" про стягнення фінансових санкцій,

встановив:

Прокурор Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області (позивач, Теруправління) звернувся до суду з позовом до відкритого акціонерного товариства "Таксі - Сервіс" (відповідач, ВАТ "Таксі - Сервіс", підприємство) про стягнення фінансових санкцій в розмірі 34000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення перевірок 01 червня 2012 року, 18 червня 2012 року, 15 серпня 2012 року, 24 серпня 2012 року, 29 серпня 2012 року державними інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області виявлено порушення відповідачем п. 1.3 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України № 278 від 07 травня 2010 року "Про затвердження порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту", ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт". За результатами перевірок складено акти та винесено позивачем постанови від 19 червня 2012 року № 137842, №137843, № 137844, 137845, № 137846, № 137847,№ 137848, від 24 липня 2012 року № 137879, від 18 вересня 2012 року № 137925, від 25 вересня 2012 року № 137937, № 137938, № 137939, № 137940, № 137941, № 137942, № 137943, № 137944, № 137945, № 137946, № 137952 про застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 34000 грн. У передбачений законом термін сума застосованих фінансових санкцій ВАТ "Таксі - Сервіс" добровільно не сплачена, постанови не оскаржені до вищого за підпорядкуванням органу державного контролю чи до суду , що на думку, прокурора Суворовського району м. Херсона відносить відповідача в категорію боржників перед державою, а тому він просить стягнути з ВАТ "Таксі - Сервіс" фінансові санкції в розмірі 34000 грн.

Відповідач письмових заперечень проти позову та заяву про його визнання не надав, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження, строк та порядок подання заперечення проти позову, а також наслідки неподання такого заперечення, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (ухвали суду від 19 грудня 2012 року), яке міститься в матеріалах справи та було направлено рекомендованим листом за юридичною адресою ВАТ "Таксі - Сервіс" та отримано уповноваженою особою підприємства 21 грудня 2012 року. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

З досліджених матеріалів справи вбачається, що 01 червня 2012 року державними інспекторами Теруправління за завданням від 01 червня 2012 року № 079234 проведено перевірку транспортних засобів, що належать ВАТ "Таксі - Сервіс" за міськими маршрутами № 29, № 15 марки СПВ 16 РУТА з номерним знаком НОМЕР_7 (водій - ОСОБА_2), марки БАЗ 22154 СПГ, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням водія - ОСОБА_2, марки БАЗ 22154 СПГ, номерний знак НОМЕР_2, водій - ОСОБА_3, марки БАЗ 22154 СПГ , з номерним знаком НОМЕР_8, під керуванням ОСОБА_4, марки РУТА А 0482, номерний знак НОМЕР_3, водій - ОСОБА_5, марки ГАЗ 2705 ЗП АХ 12 з номерним знаком НОМЕР_9,(водій- ОСОБА_7.), марки ГАЗ 2705 ЗП АХ 12 ДВ, з номерним знаком НОМЕР_5 водій - ОСОБА_6 Перевірка здійснювалась на предмет додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

За результатами перевірки посадовими особами позивача складено акти від 01 червня 2012 року № 054451, № 054452, № 054453, № 054454, № 054455, №054458, № 054459, в яких зафіксовано порушення п. 1.3 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України № 278 від 07 травня 2010 року "Про затвердження порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту" та ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" у вигляді неоформлення відповідачем витягу з паспорту маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорту, засвідченого печаткою організатора перевезень. Водії транспортних засобів з актами перевірок ознайомлені. У зв'язку з виявленими порушеннями до ВАТ "Таксі - Сервіс" застосовані фінансові санкції у розмірі, встановленому абзацом 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( 1700 грн.), що відображено у постановах територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області від 19 червня 2012 року № 137842, №137843, № 137844, 137845, № 137846, № 137847, № 137848. Вказані постанови отримані уповноваженою особою підприємства поштою 23 червня 2012 року та у встановлений законом строк не оскаржені.

За результатами аналогічних рейдових перевірок, проведених посадовими особами Теруправління 18 червня 2012 року (транспортний засіб марки БАЗ 22154 СПГ, номерний знак НОМЕР_4), 15 серпня 2012 року (транспортний засіб марки ГАЗ 2705 ЗПАХ 12 ДВ, номерний знак НОМЕР_5) , 24 серпня 2012 року ( транспортний засіб VOLKSWAGEN LT 35, номерний знак НОМЕР_6), 29 серпня 2012 року( транспортні засоби: РУТА А 0482, НОМЕР_3; БАЗ 2215 СПГ,НОМЕР_10; СПВ А РУТА, НОМЕР_11; LT 35, НОМЕР_6; БАЗ 22154 СПГ, НОМЕР_4; БАЗ 22154 СПГ, НОМЕР_12; СПВ 16 РУТА, НОМЕР_7; БАЗ 22154 СПГ, НОМЕР_13; ГАЗ 2705 ЗП АХ 12 ДВ, НОМЕР_5; ГАЗ 2705 ЗП АХ 12, НОМЕР_9) за завданнями на перевірку № 079238 від 18 червня 2012 року , № 079270 від 13 серпня 2012 року, № 065183 від 23 серпня 2012 року, № 079280 від 28 серпня 2012 року складено акти від 18 червня 2012 року № 054497, від 15 серпня 2012 року № 059136 , від 24 серпня 2012 року № 060604, від 29 серпня 2012 року №№ 059314, 059315, 059316, 059317, 059318, 059319, 059320, 059373, 059374, 059375, в яких зазначено виявлене перевірками порушення щодо відсутності витягу з паспорту маршруту.

На підставі висновків даних перевірок територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області прийнято постанови про застосування фінансових санкцій від 24 липня 2012 року № 137879, від 18 вересня 2012 року № 137925, від 25 вересня 2012 року № 137937, № 137938, № 137939, № 137940, № 137941, № 137942, № 137943, № 137944, № 137945, № 137946, № 137952 в розмірі 1700 грн. на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт". Доказів оскарження вказаних рішень суб'єкта владних повноважень та доказів сплати штрафу відповідачем суду не надано. Загальна сума заборгованості складає 34000 грн.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до приписів ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт"від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344-ІІІ) центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують: урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту забезпечує: підготовку пропозицій щодо вдосконалення законодавства про автомобільний транспорт; участь у здійсненні стандартизації та сертифікації в установленому порядку; формування пропозицій щодо тарифної політики; формування мережі автобусних маршрутів загального користування в міжнародному сполученні; формування мережі та проведення конкурсу на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі області; захист прав споживачів послуг автомобільного транспорту відповідно до законодавства; організацію наукового забезпечення щодо основних напрямів розвитку автомобільного транспорту, ефективної і безпечної його діяльності, визначення соціальних стандартів якості його роботи та їх реалізації. Урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює: державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; державний нагляд за забезпеченням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, безпеки автомобільних перевезень; державний контроль за додержанням вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення; видачу відповідно до законодавства ліцензій на право провадження господарської діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом та контроль ліцензійних умов; державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів.Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.

Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковується. Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є територіальним структурним підрозділом Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, діє на підставі Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 888 від 14 грудня 2005 року.

Відповідно до Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 грудня 2006 року № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяльність щодо перевезення пасажирів і вантажів автотранспортом регулюється Цивільним Кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Законом України "Про автомобільний транспорт", "Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176, "Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні", затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 р. № 363, "Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом" відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", затверджені наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства транспорту та зв'язку України від 01.02.2008 р. № 9/119, та іншими нормативними актами.

Зі змісту ст. 34 Закону України "Про автомобільний транспорт"від 05 квітня 2001 р. № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344-ІІІ)вбачається, що автомобільний перевізник повинен: забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Пунктом 1.3. Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07 травня 2010 року № 278, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 року за № 408/17703 визначено, що автомобільний перевізник повинен забезпечити: водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - витягом з паспорта маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорта, засвідчена печаткою організатора перевезень.

Згідно з пунктом 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

За приписами ст.1 Закону № 2344-ІІІ паспорт маршруту - документ, що містить схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду, графіки режимів праці та відпочинку водіїв тощо.

Статтею 39 Закону № 2344-ІІІ передбачено документи для регулярних пасажирських перевезень: для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

За приписами ст.60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Оскільки відповідачем не було забезпечено водія відповідною документацією на перевезення пасажирів, передбаченою статтею 39 Закону № 2344-ІІІ та п.1 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, тому суд вважає, що територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області правомірно застосовано до відповідача фінансові санкції на загальну суму 34000 грн.

На підставі вищевикладеного та у зв'язку з тим, що відкритим акціонерним товариством "Таксі - Сервіс" не оскаржено у встановленому законом порядку постанови про застосування фінансових санкцій від 19 червня 2012 року № 137842, №137843, № 137844, №137845, № 137846, № 137847,№ 137848, від 24 липня 2012 року № 137879, від 18 вересня 2012 року № 137925, від 25 вересня 2012 року № 137937, № 137938, № 137939, № 137940, № 137941, № 137942, № 137943, № 137944, № 137945, № 137946, № 137952, суд приходить до висновку, що позовні вимоги прокурора Суворовського району м. Херсона в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 183 -2 КАС України, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Таксі - Сервіс", ідентифікаційний код 03119032, до Державного бюджету фінансові санкції в розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн. за постановами від 19 червня 2012 року № 137842, №137843, № 137844, №137845, № 137846, № 137847,№ 137848, від 24 липня 2012 року № 137879, від 18 вересня 2012 року № 137925, від 25 вересня 2012 року № 137937, № 137938, № 137939, № 137940, № 137941, № 137942, № 137943, № 137944, № 137945, № 137946, № 137952.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 3.7.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2013
Оприлюднено15.01.2013
Номер документу28592754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5190/12/2170

Постанова від 03.01.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні