ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0470/10030/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОзерянської С.І. при секретаріГудим І.В. за участю: представника позивача представника відповідачаВрони С.В. Комишної Ю.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал Групп» до Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Метал Групп» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області з позовними вимогами:
- визнати неправомірними дії відповідача щодо застосування при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 1210400000:02:004:0089) згідно витягу №6358 від 07.09.2011 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3650 га, що розміщена за адресою: м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, із зазначенням коефіцієнту функціонального використання у розмірі 1,2;
- зобов'язати Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на підставі чого надати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2011-2012 роки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, загальною площею 0,3650 га (кадастровий номер 1210400000:02:004:0089).
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем безпідставно застосовано коефіцієнт, що характеризує функціональне використання земельної ділянки - 1,2, який встановлено для земель промисловості, оскільки земельна ділянка, що знаходиться за адресою м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, загальною площею 0,3650 га, є об'єктом незавершеного будівництва, а отже прибутковості вказаної земельної ділянки не встановлено. З огляду на приписи Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 р. за №388/12262, яким передбачено, що класифікація категорій земель за функціональним використанням здійснюється із врахуванням відносної прибутковості видів економічної діяльності, а отже відповідач мав застосувати коефіцієнт 0,5 - як землі зайняті поточним будівництвом та землі, відведені під майбутнє будівництво.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, та просив позов задовольнити.
Представник відповідача позов не визнав, надав суду заперечення, в обґрунтування яких зазначив, що дії Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області при здійсненні грошової оцінки вищезазначеної земельної ділянки у частині застосування коефіцієнта функціонального використання землі 1,2 відповідають вимогам діючого законодавства. А тому у відповідача не було підстав для зміни коефіцієнта функціонального використання землі на земельну ділянку, і як наслідок відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені нормами чинного законодавства, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
На підставі рішення Дніпродзержинської міської ради №432-16/IV від 21.10.2004 року «Про набуття юридичними та фізичним особами права користування земельними ділянками несільськогосподарського призначення» між спільним підприємством з іноземними інвестиціями товариством з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» (орендар) та Дніпродзержинською міською радою (орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки №01831 від 16.11.2004 року, у відповідності до якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,3650 га, що знаходиться за адресою м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, з метою несільськогосподарського використання для фактичного розміщення виробничо-заготівельного майданчика.
Пунктом 1.3. даного договору встановлено, що цільове призначення земельної ділянки: землі підприємств іншої промисловості (1.10.5).
24.10.2005 року у зв'язку з перереєстрацію спільного підприємства з іноземними інвестиціями товариства з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» на товариство з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» на підставі заяви позивача за вих. №45 від 15.08.2005 року було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки №01831 від 16.11.2004 року, якою було змінено найменування орендаря. Відповідно до пункту 2 додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки №01831 від 16.11.2004 року.
Судом встановлено, що код цільового використання землі не змінювався та залишився 1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості.
04.04.2011 року з метою приведення договірних відносин у відповідність до вимог чинного земельного законодавства відповідно до статті 288 Податкового кодексу України та на підставі рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.01.2011 року №60-04/VI між Дніпродзержинською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Метал-Групп» укладено додаткову угоду №2730, якою внесено зміни до договору оренди земельної ділянки №01831 від 16.11.2004 року щодо викладення пунктів 1.4, 3.1 у такій редакції:
«1.4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 21.03.2011 року становить 513518,50 грн.
3.1. Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі в розмірі 15405,60 грн./рік без ПДВ, що становить 1283,80 грн./міс. і вноситься на рахунок місцевого бюджету.»
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами,суд виходить з наступного.
Основним законодавчим актом, який регулює відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею є Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III.
Так, відповідно до частини 1 статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї або іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради АРК, Ради міністрів АРК і органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Частиною п'ятою статті 20 Земельного кодексу України передбачено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 року № 858-IV цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку; документація із землеустрою - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.
Статтею 201 Земельного кодексу України встановлено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.
Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 року № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Частиною 3 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення про Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Дніпропетровської області, затвердженого наказом Держкомзему від 09.02.2010 року №131, Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Зі змісту зазначених положень чинного законодавства вбачається, що при видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки територіальне управління Держкомзему зобов'язане використовувати відомості нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої відповідною сільською, селищною, міською радою, оскільки таке рішення є обов'язковим до виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади. Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку, тому при заповненні витягу територіальний орган Держкомзему не наділено повноваженнями перевіряти обґрунтованість визначення показників нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Згідно пункту 3.5. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року N 18/15/21/11та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 р. за №388/12262, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель , затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Судом встановлено, що при видачі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 07 вересня 2011 року № 6358 відповідач використав дані довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №3238 та технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), затвердженою рішенням Дніпродзержинської міської ради від 21.10.2004 року №432-16/IV, якою надано земельну ділянку площею 0,3650 га, що знаходиться за адресою м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, для фактичного розміщення виробничо-заготівельного майданчика з кодом цільового використання землі 1.10.5 - підприємств іншої промисловості.
Зважаючи на те, що згідно договору оренди земельної ділянки №01831 від 16.11.2004 року (враховуючи додаткові угоди, які є невід'ємними складовими частинами даного договору) земельна ділянка загальною площею 0,3650 га за адресою м.Дніпродзержинськ, вул.Майкопська, 2, віднесена до земель промисловості, приймаючи до уваги, що в технічній документації із землеустрою відсутні відомості щодо проведення на даній земельній ділянці підготовчих або будівельних робіт, суд приходить до висновку, що у Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області не було законних підстав для зміни коефіцієнта функціонального використання землі на земельну ділянку.
Враховуючи вищезазначене, вимоги позивача є необґрунтованими.
Згідно із частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, дослідивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи ту обставину, що Управлінням Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області доведено правомірність своїх дій щодо відмови змінити коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки з 1,2 на 0,5, з урахуванням вимог встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал Групп» задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Метал Групп» до Управління Держкомзему у м.Дніпродзержинськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області - відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 27.10.2012 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2012 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28594799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Светлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Светлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні