ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Бондарчук В.В.
Суддя-доповідач:Майор Г.І.
ПОСТАНОВА
іменем України
"06" листопада 2012 р. Справа № 4-1301/12
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Майора Г.І.
суддів: Бучик А.Ю.
Одемчука Є.В.,
при секретарі Самченко В.М. ,
за участю сторін:
від Державної фінансової інспекції в Житомирській області:Давидюк С.В., Ступак О.І.,
від Житомирського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності:Столяр В.О., Ганько С.М.,
розглянувши апеляційну скаргу Житомирського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Корольовського районного суду м. Житомира від "20" вересня 2012 р. у справі за поданням Державної фінансової інспекції в Житомирській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органів,
ВСТАНОВИВ:
20 вересня 2012 року Державна фінансова інспекція в Житомирській області звернулася до суду з поданням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органів, а саме: в виконавчій дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2009 року та на момент проведення позапланової ревізії.
Постановою Корольовського районного суду м.Житомира від 20 вересня 2012 року подання задоволено: надано дозвіл Державній фінансовій інспекції в Житомирській області на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органів, зокрема: Житомирській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно питань, окреслених у цій постанові з невідкладним наданням на вимогу посадових осіб Інспекції під час проведення ревізії належним чином завірених копій документів, та проведення відповідних зустрічних звірок з об'єктами, що здійснювали та мали правові відносини з виконавчою дирекцією Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органів за період з 01.01.2009 та на момент проведення позапланової виїзної ревізії терміном 15 робочих днів з 25.09.2012 року по 15.10.2012 року включно.
Не погоджуючись з прийнятою постановою Житомирське обласне відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області.
У судовому засіданні представники Житомирського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності доводи апеляційної скарги підтримали в повному обсязі.
Державна фінансова інспекція в Житомирській області у письмових запереченнях та його представники у судовому засіданні заперечили проти доводів апеляційної скарги. Просили постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Заслухавши пояснення представник сторін, розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як вже зазначалося, Державна фінансова інспекція в Житомирській області звернулася до Корольовського районного суду м.Житомира з поданням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органах, зокрема: Житомирській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2009 та на момент проведення позапланової ревізії.
У поданні зазначено, що Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області відповідно до п.2.34 Плану Державної фінансової інспекції України на IV кб.і77..іл 2011 року, п.1.1.2.2. Плану контрольно-ревізійної роботи Контрольно-ревізійного управління в Житомирській області на IV квартал 201 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції та Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) за період 2009, 2010 роки та 9 місяців 2011 року.
Під час проведення ревізії були досліджені питання відповідно до програми ревізії та робочого плану щодо фінансово-господарської діяльності установи, які в подальшому зафіксовані в акті ревізії фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції та Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 15.12.2011 року №06-31-09/068.
Вищевказаний акт ревізії Фондом було підписано із запереченнями, які були надіслані на адресу Державної фінансової інспекції в Житомирській області 06.01.2012 року №02-03-32. На вказані заперечення в установлені строки Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області відповідно до Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, було надано висновки на заперечення до акту ревізії №06-31-09/068 від 15.12.2011 року фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції та Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період 2009, 2010 роки та 9 місяців 2011 року.
22.08.2012 року за №07-04-1278 Фондом направлено лист на адресу Державної фінансової інспекції України "Про неправомірні дії посадових осіб Державної фінансової інспекції в Житомирській області" в якому зазначається, що має місце неякісне та непрофесійне проведення вказаної ревізії службовими особами Державної фінансової інспекції в Житомирській області. Разом з тим, за результатами розгляду скарги Фонду, Державна фінансова інспекція України листом від 14.09.2012 року №24-18/1562 зобов'язала Державну фінансову інспекцію в Житомирській області провести службове розслідування (в межах Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 №950) та позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органах, зокрема: Житомирській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2009 та на момент проведення позапланової виїзної ревізії.
З метою дослідження всіх обставин, що можуть свідчити про неякісне проведення ревізії у поданні наведено перелік питань (які не доведені, не досліджені та не містять обґрунтованих висновків), що підлягають позаплановій ревізії в визначених цією постановою об'єктах, а саме:
1. Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт. В тому числі, перевірити відповідність обсягу та вартості виконаних будівельних робіт по роботах "Капітальне будівництво адмінприміщення Малинської міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності" актам виконаних робіт. Провести контрольні обміри по вказаному об'єкту будівництва.
2. Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів.
3. Використання коштів Фонду на санаторно-курортне лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей.
Проведення зустрічних звірок у відповідних страхувальників.
4. Використання коштів на утримання санаторіїв-профілакторіїв, надання соціальних послуг у позашкільній роботі з дітьми.
Проведення зустрічних звірок у відповідних страхувальників.
5. Використання коштів на часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл.
Проведення зустрічних звірок у фізкультурно-спортивних товариствах "Спартак" та "Колос".
6. Перевірити правильність нарахування та виплат коштів Житомирською міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за листками непрацездатності.
Проведення зустрічних звірок у відповідних страхувальників.
7. Стан ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності і її достовірності, зокрема, Житомирським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, виконавчою дирекцією Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирською міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової
втрати працездатності, Малинською міжрайонною виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенською міською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
8. Перевірити питання організації здійснення державних закупівель.
9. Перевірити стан розрахункової дисципліни та виконання господарських угод.
10. Перевірити операції на реєстраційних рахунках.
11. Перевірити стан усунення порушень та недоліків, виявлених попередніми контрольними заходами.
Задовольняючи подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області суд першої інстанції з посиланням на статтю 11 Закону України "Про контрольно-ревізійну службу в Україні" прийшов до висновку про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в виконавчій дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Житомирському обласному відділенні Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органах, зокрема: Житомирській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Малинській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Коростенській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2009 та на момент проведення позапланової виїзної ревізії терміном 15 робочих днів з 25.09.2012 року по 15.10.2012 року включно.
Проте з таким висновком суду першої інстанції погодитись не можна.
Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні , її функції та правові основи діяльності визначені Законом України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (далі - Закон).
Згідно зі статтею 8 Закону Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції, зокрема, проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.
Для виконання функцій, визначених у статті 8, згідно зі статтею 10 Закону Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право:
- перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);
- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Прийняття органом контрольно-ревізійної служби вимоги є засобом реалізації наданих суб'єкту владних повноважень функцій. Вимога є актом індивідуальної дії, впливає на права та обов'язки осіб, яким вона адресована. Вимога спрямована на усунення виявлених в ході ревізії порушень, спосіб усунення порушень визначається органом державної контрольно-ревізійної служби у вимозі. Згідно частини 2 статті 15 Закону вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Відповідно до ст.11 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державної контрольно-ревізійної служби;
Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Орган державної контрольно-ревізійної служби, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обгрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п'ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
У якості підстав для обгpунтування вимог щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності відповідача, Державна фінансова інспекція в Житомирській області посилається на лист Державної фінансової інспекції України від 14.09.2012 року №24-18/1562, яким зобов'язала Державну фінансову інспекцію в Житомирській області провести службове розслідування та позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та в його робочих органах.
Слід зазначити, що по всіх спірних питаннях зазначених в постанові суду Корольовського районного суду м.Житомира від 20.09.2012 року прийнято постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року, яка набрала законної сили і є чинною.
Крім того, попередньою ревізією охоплено період 2009-2010 роки та 9 місяців 2011 року, а з подання вбачається, що позаплановою ревізією планується охопити додатково період з 01.09.2011 року по 24.09.2012 року, який не стосується питань, зазначених у постанові суду.
Згідно положень пункту 6 частини 5 статті 11 Закону, позапланова виїзна ревізія проводиться органами державної контрольно-ревізійної служби у разі, коли вищестоящий орган державної контрольно-ревізійної служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної контрольно-ревізійної служби здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державної контрольно-ревізійної служби, та виявив їх невідповідність вимогам законів.
З листа першого заступника Державної фінансової інспекції України №24-18/1562 від 14.09.2012 року не вбачається, що вищестоящий орган державної контрольно-ревізійної служби здійснив перевірку актів ревізії, складених Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області та виявив їх невідповідність вимогам законів.
З огляду на викладене колегія суддів вважає, що не може вважатися обгрунтованим подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області щодо надання дозволу для проведення позапланової виїзної ревізії в Житомирському обласному відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та в його робочих органах.
Суд першої інстанції на вищевикладене уваги не звернув і прийшов до помилкового висновку про задоволення подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області.
Колегія суддів також зазначає, що всі спори, які виникають із фукціональної діяльності контрольно-ревізійних органів, належать до юрисдикції адміністративних судів.
Пунктом 3 частини 1 статті 202 КАС України встановлено, що підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи.
Ураховуючи, що суд першої інстанції зробив висновки, які не відповідають обставинам справи, постанова підлягає скасуванню, а у задоволенні подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області слід відмовити.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 198 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, скасувати її та прийняти нову постанову суду.
З врахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції, яка була прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області щодо проведення позапланової виїзної ревізії фінансово - господарської діяльності Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та в його робочих органах.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Житомирського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності задовольнити.
Постанову Корольовського районного суду м. Житомира від "20" вересня 2012 р. скасувати та прийняти нове судове рішення.
У задоволенні подання Державної фінансової інспекції в Житомирській області про проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочих органів - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Г.І. Майор
судді: А.Ю.Бучик Є.В.Одемчук
Повний текст Ухвали виготовлено "12" листопада 2012 р.
Роздруковано і надіслано:
1- в справу
2 - Державна фінансова інспекція в Житомирській області м-н С.П.Корольова,12, м.Житомир, 10014
3- Житомирське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вул.Перемоги,7,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2012 |
Оприлюднено | 16.01.2013 |
Номер документу | 28621171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Майор Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні