5513-2008А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 122
ПОСТАНОВА
Іменем України
12.01.2009Справа №2-31/5513-2008А
Господарський суд Автономної республіки Крим у складі колегії суддів :
головуючого судді Привалової А.В.
суддів Мокрушин В.І.
Чонгової С.І.
при секретарі судового засідання Лауман Ю.С.
за участю представників сторін :
від позивача – Лопатко О.Д., дов.№1466/9/05 від 06.08.08р., Коротаєва Т.Ю., дов.№2460/9/06 від 10.10.08р., Варганова Т.В., дов.№1849/9-08 від 24.07.08р., Ривкіна Т.М., дов.№1850/9/08 від 24.07.08р.
від відповідача – Клімаков В.М., довіреність №25-17/1335 від 17.12.08р.
від першої третьої особи – Терлецька О.О., дов.№121 від 04.04.08р., Воробйов О.Б., дов.№187 від 11.06.08р.
від другої третьої особи – Жилина Н.А., дов.№17-10/1435 від 28.04.08р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за адміністративним позовом – Міністерства культури і мистецтв Автономної Республіки Крим (95005, м.Сімферополь, пр..Кирова, 13)
до відповідача - Головного контрольно-ревізійного управління України (04070, м.Київ, вул.П.Сагайдачного, 4)
за участю третіх осіб - Кримського університету культури, мистецтв і туризму (95017, м.Сімферополь, вул.Київська, 39);
- Міністерства фінансів АРК (м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург, 4)
про скасування обов'язкових вимог
ВСТАНОВИВ:
Міністерство культури і мистецтв Автономної Республіки Крим звернулось до господарського суду АРК до відповідача - Головного контрольно-ревізійного управління України за участю третіх осіб - Кримського університету культури, мистецтв і туризму; Міністерства фінансів АРК про скасування обов'язкових вимог Головного контрольно-ревізійного управління України №03-14/329 від 10.04.2008 р. в частині нецільового використання бюджетних коштів на утримання учбового закладу без відповідного рівня акредитації на суму 5595620,64 грн.; нецільового використання бюджетних коштів на утримання відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітною установою на суму 254523,20 грн. і незаконного списання витрат, при проведенні заходів у сфері культури без первинних документів на суму 66057,69 грн.
Ухвалою господарського суду АРК від 12.05.08р. відкрито провадження за даним адміністративним позовом суддею Омельченко В.А.
Ухвалою господарського суду АРК від 26.05.2008р. зупинено дії по виконанню обов'язкових вимог Головного контрольно-ревізійного управління України №03-14/329 від 10.04.2008 р. в частині нецільового використання бюджетних коштів на утримання учбового закладу без відповідного рівня акредитації на суму 5595620,64 грн.; нецільового використання бюджетних коштів на утримання відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітницьким закладом на суму 254523,20 грн. та незаконного списання витрат, при проведенні заходів у сфері культури без первинних документів на суму 66057,69 грн. до ухвалення рішення по справі.
Ухвалою Севастопольського господарського суду від 29.07.08р. ухвалу господарського суду АРК. від 26.05.08р. скасовано, заяву позивача про забезпечення адміністративного позову задоволено частково, зупинено дії по виконанню обов'язкових вимог Головного контрольно-ревізійного управління України №03-14/329 від 10.04.2008р. в частині нецільового використання бюджетних коштів на утримання учбового закладу без відповідного рівня акредитації на суму 5595620,64 грн.; нецільового використання бюджетних коштів на утримання відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітницьким закладом на суму 254523,20 грн. та незаконного списання витрат, при проведенні заходів у сфері культури без первинних документів на суму 66057,69 грн. до ухвалення рішення по справі.
Ухвалою господарського суду АРК від 24.06.2008 р. призначено колегіальний розгляд справи №2-16/5513-2008А у складі колегії суддів по справі №2-16/5513-2008А: головуючий суддя Омельченко В.А.. судді Мокрушин В.І., Привалова А.В.
Згідно резолюції в.о. голови господарського суду Автономної Республіки Крим від 03.10.2008 р., у зв'язку з припиненням повноважень та переходом до іншого суду судді господарського суду АРК Омельченка В.А., справа передана на розгляд судді господарського суду АРК Приваловій А.В. Справі привласнено номер - №2-31/5513-2008А.
Ухвалою господарського суду АРК від 03.10.2008 р. замінений склад колегії суддів для розгляду адміністративної справи №2-31/5513-2008А за позовом Міністерства культури і мистецтв АРК до відповідача Головного контрольно-ревізійного управління України за участю третіх осіб – Кримського університету культури, мистецтв і туризму; Міністерства фінансів АРК про скасування обов'язкових вимог, та призначено його у наступному складі : головуючий суддя Привалова А.В., судді Мокрушин В.І., Чонгова С.І.
Позовні вимоги мотивовані тим, що порушення, вказані в акті Головного контрольно-ревізійного управління України №03-22/14 від 16.02.2008 р., не відповідають дійсності та не є підставою для виконання позивачем обов'язкових вимог Головного контрольно-ревізійного управління України від 10.04.2008 р. №03-14/329 в частині відшкодування витрат по нецільовому використанню бюджетних коштів на утримання учбового закладу без відповідного рівня акредитації; на утримання відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітницьким закладом та в частині відшкодування витрат у зв'язку з незаконним списанням коштів при проведенні заходів в сфері культури без первинних документів.
Відповідач проти позову заперечує, просить суд в задоволенні позову відмовити за мотивами встановлення фактів фінансових порушень позивачем, викладених у акті ревізії. Але письмових заперечень на позовну заяву відповідач суду не надав.
Кримський університет культури, мистецтв і туризму підтримав позовні вимоги за мотивами, викладеними у письмових поясненнях (т.1 а.с.49-50, 55-57).
Міністерство фінансів АРК надало письмові пояснення на предмет спору (т.2 а.с.99). Представник Міністерства фінансів АРК у судовому засіданні підтримав позицію позивача щодо правомірності використання бюджетних коштів за їх цільовим призначенням.
Відповідно до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України після початку діяльності окружного адміністративного суду на господарський суд покладено обов'язок вирішення адміністративних справ, підвідомчих господарському суду відповідно до Господарського процесуального кодексу України, провадження в яких було відкрито місцевим господарським судом до початку діяльності відповідного адміністративного суду, за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
В порядку статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України справа слуханням відкладалась, в судовому засіданні оголошувались перерви, у зв'язку з необхідністю надання додаткових документів.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб, наданих у ході судового розгляду справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
З 25 січня по 16 лютого 2008р. Головним контрольно-ревізійним управлінням України відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи на 1 квартал 2008р. проведено ревізію використання бюджетних коштів, виділених Міністерству культури і мистецтв АРК за період з 01.01.2006 р. по 01.01.2008 р., про що складений відповідний акт №03-22/14 від 16.02.2008 р.
На підставі даного акту Головним контрольно-ревізійним управлінням України на адресу Міністерства культури і мистецтв АРК направлені обов'язкові вимоги про усунення порушень за вих.№03-14/329 від 10.04.2008 р. і забезпечення відшкодування у встановленому законом порядку незаконних та нецільових витрат на загальну суму 5943641,48грн., зокрема, витрат на утримання навчального закладу без відповідного рівня акредитації в сумі 5595620,64грн.; на утримання Відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітницькою установою та не здійснював культурно-просвітницькі заходи, і відсутній в структурі та мережі Міністерства в сумі 254523,00грн.; незаконне списання видатків при проведенні заходів в сфері культури без первинних документів в сумі 66057,69грн.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій.
Згідно з ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняти (вчинені) ці рішення на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); пропорційно, зокрема дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
Оцінивши надані сторонами докази у їх сукупності в порядку ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про відсутність зазначених порушень з боку позивача через те, що відповідачем не враховано усіх обставин при проведенні ревізії позивача, що призвело до помилкових висновків і винесення необґрунтованих вимог про усунення вказаних порушень.
Основним нормативно-правовим документом, що регламентує правовідносини, які виникають в процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів та розгляду звітів про їх виконання, а також контролю за виконанням Державного бюджету України та місцевих бюджетів, є Бюджетний кодекс України. Норми, закріплені цим кодексом є обов'язковими до виконання усіма учасниками бюджетного процесу в Україні.
Згідно статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів – бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Відповідно до ст.ст.75-77 Бюджетного кодексу України постановою Верховної Ради АРК від 22.02.2006 р. №1579-4/06 «Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2006 р.» та від 28.12.2006 р. №315-5/06 «Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2007 р.» було затверджено розподіл витрат бюджету АРК на відповідні роки, згідно яким Міністерству культури і мистецтв АРК як головному розпоряднику бюджетних коштів відповідно до п.3 ст.22 Бюджетного кодексу України було дано бюджетне призначення, що дозволяє надавати бюджетні асигнування згідно п.9 ст.2 Бюджетного кодексу України.
Згідно пункту 2 Порядку зменшення бюджетних асигнувань та повернення коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.04.2006 р. №492, а також статті 119 Бюджетного кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, затвердженим законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, встановленим бюджетним асигнуванням, кошторису або плану використання бюджетних коштів.
Головне контрольно-ревізійне управління в АРК обґрунтовує нецільове використання Міністерством культури і мистецтв АРК бюджетних коштів тим, що фактично визначались асигнування та затверджувались кошториси Кримському університету культури, мистецтв і туризму, який у 2006 р. не мав акредитації, а з 26 червня 2007 р. був акредитований Державною акредитаційною комісією Міністерства освіти і науки України по 2 рівню акредитації по направленням «Мистецтво», «Культура».
Суд не погоджується з висновками Головного контрольно-ревізійного управління про те, що Міністерством культури і мистецтв АРК допущено нецільове використання бюджетних коштів з фінансування Кримського університету культури, мистецтв і туризму через відсутність у вказаного учбового закладу 4 рівня акредитації, оскільки такі висновки суперечать положенням Бюджетного кодексу України, у зв'язку з наступним.
Акт ревізії не містить висновків щодо встановлення фактів використання позивачем бюджетних коштів у межах визначених асигнувань та затверджених кошторисів на інші цілі ніж підготовка спеціалістів, тобто на цілі що не відповідають бюджетним призначенням, затвердженими зазначеними вище постановами Верховної Ради АРК «Про бюджет Автономної Республіки Крим» на відповідні роки, встановленим бюджетним асигнуванням, кошторису або плану використання бюджетних коштів.
Витрати бюджетних коштів на фінансування Кримського університету культури, мистецтв і туризму проведено Міністерством культури і мистецтв АРК на підставі п.4 постанови Ради міністрів АРК від 23.11.2005 р. №537 «Про внесення змін у постанову Ради міністрів АРК від 10.08.2004 р. №390 «Про Кримський університет культури, мистецтв і туризму», якою встановлено: Міністерству культури і мистецтв АРК починаючи з 2006 р., передбачувати асигнування, що необхідні для діяльності Кримського університету культури, мистецтв і туризму у межах коштів, наданих галузі «Освіта» Міністерству культури і мистецтв АРК.
Згідно ст.1 Закону України «Про вищу освіту» вищий навчальний заклад - освітній, освітньо-науковий заклад, який заснований і діє відповідно до законодавства про освіту, реалізує відповідно до наданої ліцензії освітньо-професійні програми вищої освіти за певними освітніми та освітньо-кваліфікаційними рівнями, забезпечує навчання, виховання та професійну підготовку осіб відповідно до їх покликання, інтересів, здібностей та нормативних вимог у галузі вищої освіти, а також здійснює наукову та науково-технічну діяльність.
Згідно ст.25 «Про вищу освіту» університет – багатопрофільний вищий навчальний заклад четвертого рівня акредитації, який провадить освітню діяльність, пов'язану із здобуттям певної вищої освіти та кваліфікації широкого спектра природничих, гуманітарних, технічних, економічних та інших напрямів науки, техніки, культури і мистецтв, проводить фундаментальні та прикладні наукові дослідження, є провідним науково-методичним центром, має розвинуту інфраструктуру навчальних, наукових і науково-виробничих підрозділів, відповідний рівень кадрового і матеріально-технічного забезпечення, сприяє поширенню наукових знань та здійснює культурно-просвітницьку діяльність.
Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим №390 від 10.08.2004р. був утворений Кримський університет культури, мистецтв і туризму, який віднесено до типу вищого навчального закладу – університет. Даний статус закріплений також у Статуті Кримського університету культури, мистецтв і туризму. Кримський університет культури, мистецтв і туризму зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АРК 27.01.2005 р., про що видане відповідне свідоцтво про державну реєстрацію серія АОО №434333.
Отже вже при утворенні навчального закладу – Кримського університету культури, мистецтв і туризму був передбачений його правовий статус як навчального закладу четвертого рівня акредитації.
Освітня діяльність на території України здійснюється вищими навчальними закладами на підставі ліцензій, які видаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Ліцензія надає право на освітню діяльність за певними напрямами, спеціальностями відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів, а сертифікат про акредитацію підтверджує діяльність відповідно до вимог стандартів вищої освіти, а також є підставою для видачі документів про вищу освіту державного зразка.
Таким чином, вищий навчальний заклад діє на підставі відповідної ліцензії, тобто саме ліцензія дає право юридичній особі розпочати освітню діяльність з отримання вищої освіти.
В матеріалах справи наявна ліцензія серія АБ №122488, видана 04.07.2005 р. Міністерством освіти і науки України Кримському університету культури, мистецтв і туризму, на право надання освітніх послуг навчальними закладами, пов'язаними з одержанням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до бакалавра (спеціальності та ліцензовані обсяги прийому вказані у додатку). Ліцензія видана на період дії з 21.06.2005р. по 01.07.2009 р.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про вищу освіту» акредитація - процедура надання вищому навчальному закладу певного типу права провадити освітню діяльність, пов'язану із здобуттям вищої освіти та кваліфікації, відповідно до вимог стандартів вищої освіти, а також до державних вимог щодо кадрового, науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення.
Постановою Кабінету міністрів України від 09.08.2001 р. №978 затверджено Положення про акредитацію вищих учбових закладів та спеціальностей у вищих учбових закладах та у вищих професійних училищах.
Згідно п.3 вказаного Положення акредитація закладу проводиться протягом навчального року. Акредитація спеціальності проводиться після (або в період) закінчення терміну навчання фахівців у навчальному закладі за цією спеціальністю.
Матеріалами справи підтверджується здійснення Кримським університетом культури, мистецтв і туризму діяльності з надання освітніх послуг. Право на підготовку Університетом спеціалістів, що відповідають 3-4 рівню акредитації, підтверджується ліцензією Міністерства освіти і науки №363088, виданої 10.09.2007 р. Університетом виконано задачу з набору студентів для освіти відповідним спеціальностям. Отже Університетом здійснено усі необхідні дії для наступного отримання ним акредитації 4 рівня, що можливо після проходження студентами повного курсу освіти – 5 років та отримання ними відповідних спеціальностей.
Таким чином, висновки Головного контрольно-ревізійного управління про допущення позивачем нецільового використання бюджетних коштів на утримання Кримського університету культури, мистецтв і туризму, який не мав 4 рівня акредитації у перевіряємому періоді, не відповідає приписам ст.119 Бюджетного кодексу України, оскільки у положеннях Бюджетного кодексу України йдеться про цілі бюджетного фінансування, а ні про наявність чи відсутність сертифіката у підтвердження відповідного рівня акредитації освітньої установи.
Таким чином, суд дійшов до висновку, що Міністерство культури і мистецтв АРК правомірно використало бюджетні кошти на фінансування Кримського університету культури, мистецтв і туризму, відповідно до їх цільового призначення, що підтверджується матеріалами справи та вимогами чинного законодавства.
З висновками Головного контрольно-ревізійного управління АРК щодо нецільового використання бюджетних коштів на утримання відділу технічного нагляду, який відсутній в структурі та мережі Міністерства культури і туризму АРК на суму 254523,20 грн. колегія суддів також не погоджується.
На запит Міністерства культури і мистецтв АРК Міністерством фінансів України надано роз'яснення за вих.№31-11080-15-5/20733 від 31.05.2008 р. щодо планування видатків на утримання відділу по технічному нагляду, створеного при Міністерстві культури і мистецтв АРК, згідно якого при розробці бюджетного запиту для підготовки проекту місцевого бюджету на наступний рік розпорядник бюджетних коштів самостійно визначає, ким буде виконуватись роботи по технічному нагляду за будівництвом, капітальним та поточним ремонтом об'єктів, віднесених до його сфери управління.
Якщо виконання робіт по технічному нагляду за будівництвом, капітальним та поточним ремонтом буде здійснюватися відділом (службою, управлінням), створеним при органі виконавчої влади, тобто структурним підрозділом виконавчого органу ради, видатки на його утримання мають бути передбачені у кошторисі установи, структурним підрозділом якої він є та здійснюватися у загальновстановленому порядку за відповідним кодом 010116 «Органи місцевого самоврядування» за всіма кодами економічної класифікації видатків.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 17.10.2005 р. №328 «Про впорядкування умов оплати праці працівників контрольно-ревізійних відділів, управлінь, (відділів, груп) технічного нагляду за капітальним будівництвом та ремонтом приміщень бюджетних установ і організацій, інших підрозділів, створених при органах виконавчої влади, їх самостійних управліннях і відділах та при виконавчих органах рад», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2005 р. за №1255/11535, керівникам органів виконавчої влади, їх самостійних управлінь (відділів), виконавчих органів рад, при яких створені зазначені підрозділи, надано право у межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах, встановлювати керівникам і фахівцям контрольно-ревізійних відділів, управлінь (відділів, груп) технічного нагляду за капітальним будівництвом та ремонтом приміщень бюджетних установ і організацій, інших підрозділів, створених при органах виконавчої влади, їх самостійних управліннях і відділах та при виконавчих органах рад, конкретні розміри посадових окладів відповідно до затвердженої цим наказом схеми тарифних розрядів, надбавки та доплати працівникам.
У разі, якщо розпорядник бюджетних коштів приймає рішення, що технічний нагляд за будівництвом, капітальним та поточним ремонтом буде здійснюватися службою технічного нагляду, що не є структурним підрозділом виконавчого органу ради та являється бюджетною установою, то утримання служб технічного нагляду, враховуючи відсутність на даний час окремого коду для відображення видатків на утримання служб технічного нагляду за будівництвом та капітальним ремонтом у галузі «Культура», проводиться за рахунок коштів, що передбачаються за відповідним кодом 110502 «Інші культурно-освітні заклади та заходи».
Матеріалами справи підтверджується, що відділ технічного нагляду є структурним підрозділом при Міністерстві культури і мистецтв АРК і діє на підставі відповідного положення (а.с.49 т.2).
Крім того, постановою Ради міністрів АРК від 12.02.2008 р. №68 «Про внесення змін у постанову Ради міністрів АРК від 13.06.2005 р. №247» пункт 5 доповнений підпунктом 5.36, в якому визначено, що для вирішення питань матеріально-технічного та господарського забезпечення діяльності Міністерства та установ культури АРК функціонують допоміжні служби, відділи.
Таким чином, відділ технічного нагляду створений та функціонує відповідно діючому законодавству та на підставі Положення про відділ технічного нагляду при Міністерстві культури і мистецтв Автономної Республіки Крим, отже кошти на його діяльність заплановані в бюджеті АРК та використовуються Міністерством культури і мистецтв АРК правомірно.
Щодо порушень встановлених проведеною ревізією про здійснення Міністерством видатків, при проведенні заходів у сфері культури, без первинних документів на суму 66057,69 грн. судом встановлено наступне.
Відповідно до п.4 ст.6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності про виконання бюджетів та госпрозрахункових операцій бюджетних установ установлюється Державним казначейством України відповідно до законодавства.
Згідно п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Господарська операція, відповідно до ст..1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п.2.1 Положення про документально забезпечення запису в бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерством фінансів України №88 від 05.06.1995 р. під №168/174, це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капитала, зобов'язань та фінансових результатів.
Поняття первинних документів визначено у п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та у п.п.2.1, 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88, а саме : первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Первинними документами Міністерства культури і мистецтв АРК, що фіксують та підтверджують факти господарських операцій при проведенні заходів в сфері культури є : наказ міністерства культури та мистецтв АРК про проведення конкретного заходу відповідно до Плану Міністерства; затверджений кошторис витрат на проведення заходу; договір про поставку товарів, виконання робіт, надання послуг для проведення заходу з конкретною особою або фізичною особою – підприємцем, укладений відповідно до ст..ст.202-208 Цивільного кодексу України, в якому описаний зміст господарської операції, пов'язаної з проведенням заходу із зазначенням суми договору; рахунок; накладна; акт виконаних робіт, наданих послуг; платіжне доручення; виписка про списання грошових коштів з рахунку Міністерства та зарахування їх на розрахунковий рахунок постачальника, виконавця.
Відповідно до п.п.4.7, 4.8 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом №205 від 04.11.2002 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.11.2002 р. №919/7207, підставою для здійснення витрат є платіжні доручення розпорядника коштів та зареєстровані зобов'язання та фінансові зобов'язання, що підтверджують цільове направлення коштів.
З метою забезпечення контролю в частині виконання місцевих бюджетів по витратам органи Державного казначейства України здійснюють попередній контроль (реєстрація зобов'язань розпорядників бюджетних коштів) та поточний контроль (оплата рахунків розпорядників бюджетних коштів). При цьому перевіряється наявність підтверджуючих документів для здійснення платежів, відповідність платежів вимогам обліку та контролю по зобов'язанням, а також правильність оформлення розрахункових документів.
При непредставленні необхідних підтверджуючих документів для оплати рахунків (рахунки, рахунки-фактури, накладні, товарно-транспортні накладні, трудові угоди, договори на здійснення процедур закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти) органи Державного казначейства відмовляють в оплаті рахунків розпорядників бюджетних коштів. У випадку відмови здійснення платежу органи державного казначейства повідомляють розпорядників бюджетних коштів про відмову в оплаті у письмовій формі.
Матеріали справи підтверджують, що усі пред'явлені Міністерством культури та мистецтв АРК, як бюджетною установою, юридичною особою – розпорядником бюджетних коштів, перевіряючим первинні документи, які фіксують здійснення господарських операцій, пов'язаних з проведенням заходів у сфері культури, мають усі передбачені діючим законодавством та нормативними актами реквізити, відмітку органів державного казначейства про реєстрацію зобов'язань та фінансових зобов'язань та оплату витрат та є законною підставою для списання по відповідним кодам економічної та функціональної класифікації витрат на проведення заходів.
Згідно п.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З урахуванням викладеного, судом вбачається що позивачем був дотриманий принцип цільового використання бюджетних коштів та до ревізії були надані усі необхідні первинні документи, що також підтверджується самим актом ревізії, тому позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати, понесені позивачем, підлягають стягненню на його користь у розмірі 3,40грн. з Державного бюджету України на підставі частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
У судовому засіданні 12.01.2009р. оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повний текст постанови підписано 16.01.2009р.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 9, 17, 70, 71, 86, 94, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Скасувати обов'язкові вимоги Головного контрольно-ревізійного управління України №03-14/329 від 10.04.2008 р. в частині нецільового використання бюджетних коштів на утримання учбового закладу без відповідного рівня акредитації на суму 5595620,64 грн.; нецільового використання бюджетних коштів на утримання відділу технічного нагляду, який не є культурно-просвітною установою на суму 254523,20 грн. і незаконного списання витрат, при проведенні заходів у сфері культури без первинних документів на суму 66057,69 грн.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Міністерства культури і мистецтв Автономної Республіки Крим (95005, м.Сімферополь, пр.Кірова, 13 ОКПО 33656475) витрати по сплаті судового збору в сумі 3,40грн.
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного господарського суду через господарський суд АР Крим шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови в 10-денний строк з дня складання постанови у повному обсязі, з подальшим поданням апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження та в порядку і строки, передбачені пунктом 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, у разі неподання відповідної заяви постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі – з дня складення у повному обсязі). Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Копію постанови надіслати на адреси сторін рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Привалова А.В.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2009 |
Оприлюднено | 06.02.2009 |
Номер документу | 2864366 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Привалова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні