Рішення
від 27.01.2009 по справі 11092-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

11092-2008

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.

РІШЕННЯ

Іменем України

27.01.2009Справа №2-9/11092-2008

За позовом Дочірнього підприємства "ДІМ" Київського товариства інвалідів "Гарант-Магром", м. Київ

До відповідача ТОВ "Траст-Ф", м. Сімферополь

Про стягнення 17229,25 грн.  

Суддя ГС  АР  Крим Н.С.Пєтухова

Представники:

Від позивача Хом'як Є.Є. - ю/к., дор. пост. від 06.12.2007р.

Від відповідача   не з'явився

         Суть спору: Позивач звернувся до Господарського суду АР Крим із позовом,  у  якому просить стягнути з відповідача 17229,25 грн. заборгованості, у тому числі 15517,53 грн. основного боргу, 1122,14 грн. пені, 3% річних у сумі 139,95 грн., 449,63 грн. індексу інфляції.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив. Про день слухання справи був сповіщений належним чином. Ухвала суду  була направлена на його поштову та юридичну адресу рекомендованою кореспонденцією. Поштові повідомлення підтверджують факт отримання 14.01.2009р. відповідачем замовленої кореспонденції. Причина не явки представника відповідача суду не відома.

Справа розглядається на підставі наявних у неї матеріалів у порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд –

В с т а н о в и в:

02 січня 2008 року між сторонами був укладений|ув'язнений| договір поставки № 1.

У відповідності п. 1.1 даного договору позивач брав на себе зобов'язання передати у власність Покупця біологічно активні добавки (БАД), чаї, фіточаї, спеціальні харчові продукти, вироби медичного призначення, косметичні засоби, предмети санітарії і гігієни , а відповідач зобов'язався прийняти цей Товар і своєчасно проводити оплату, відповідно до умов договору.

У відповідності до п.п. 1.2. Договору Товар постачається партіями у відповідності до замовлень, які подаються Покупцем, у порядку, передбаченому пунктом 2.4. Договору.

Пунктом 2.3 договору сторони передбачили, що кількість, асортимент та вартість кожної партії Товару вказується у накладній. При цьому, кожна така накладна буде вважатися специфікацією до цього Договору і є невід'ємною та обов"язковою його частиною. Ціна Товару, встановлюється у гривнях (п.3.1. Договору), в ціну Товару включаються вартість товарів, упаковки, доставки та інші супутні послуги (п. 3.2. Договору).

Пунктом 5.1 договору сторони передбачили, що Постачальник здійснює поставку Товару на умовах DDU - м. Сімферополь, якщо інше не узгоджене Сторонами Договору.

Датою постачання Товару є дата приймання Покупцем партії Товару на підставі накладних та згідно п.5.1. Договору (п. 5.4. Договору).

Доказом передачі партії Товару у власність Покупця є накладна, оформлена належним чином, підписана уповноваженою особою Покупця і завірена печаткою Покупця (п. 5.5. Договору).

Сторони встановили, що Покупець оплачує поставлений Постачальником товар за цінами, передбаченими у накладних, що є невід'ємними частинами Договору (п. 6.1. Договору).

Пунктом 6.5 договору сторони передбачили, що Покупець здійснює оплату Товару в безготівковому порядку по передоплаті або впродовж 20 (двадцяти) банківських днів з дати постачання, якщо інше не узгоджене Сторонами.

Згідно статті 712 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України), за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

На виконання умов Договору, у відповідності до видаткової накладної №РН-0005408 від 23 липня 2008 року, Позивач передав,   а  Відповідач  прийняв  Товар   на   суму   1016,58   грн.; видаткової накладної №РН-0005407 від 23 липня 2008 року, Позивач

передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 1 007,38 грн.; видаткової накладної №РН-0005406 від 23 липня 2008 року, Позивач передав,   а  Відповідач  прийняв  Товар   на   суму   1443,53   грн.; видаткової накладної №РН-0005405 від 23 липня 2008 року, Позивач

передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 2 138,57 грн.; видаткової накладної №РН-0005404 від 23 липня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 1 282,61 грн.; видаткової накладної №РН-0005402 від 23 липня 2008 року, Позивач

передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 1 507,57 грн.

Всього, 23.07.2008 року Покупцем було прийнято товару на загальну суму 8 396,24 грн.

Товар було прийнято 23.07.2008 року уповноваженим представником покупця згідно довіреності серії ЯПЕ №402262 від 23 липня 2008 року.

05 серпня 2008 року, на виконання умов Договору, у відповідності до: видаткової накладної №РН-0005762 від 05 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 534,38 грн.; видаткової накладної №РН-0005764 від 05 серпня 2008 року, Позивач передав,   а  Відповідач  прийняв  Товар   на   суму   1493,81   грн.;  видаткової накладної №РН-0005767 від 05 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 714,62 грн.; видаткової накладної №РН-0005765 від 05 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 901,85 грн.

Всього, 05.08.2008 року Покупцем було прийнято товару на загальну суму 3 644,66 грн.

Товар було прийнято 05.08.2008 року уповноваженим представником Покупця згідно довіреності ЯПЕ №402 272 від 05.08.2008 року.

19 серпня 2008 року, на виконання умов Договору, у відповідності до: видаткової накладної №РН-0006231 від 19 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 1330,07 грн.; видаткової накладної №РН-0006229 від 19 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 935,20 грн.; видаткової накладної №РН-0006222 від 19 серпня 2008 року, Позивач передав, а Відповідач прийняв Товар на суму 1 630,09 грн.

Всього, 19.08.2008 року Покупцем було прийнято товару на загальну суму 3 895,36 грн.

Товар було прийнято 19.08.2008 року уповноваженим представником Покупця згідно довіреності ЯПЕ №402277 від 19.08.2008 року (копія довіреності додається).

Проте, у строки, визначені Договором (п.6.5. Договору), Покупець не сплатив коштів за отриманий товар згідно зазначених накладних.

Позивач свої договірні зобов'язання виконав належним чином, однак, відповідач оплату за одержаний товар не провів, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість у сумі 15517,53 грн.

Згідно ст.193 ГК України суб'єкти господарювання і інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ч. 1 статті 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 550 ЦК України передбачено, що право на неустойку виникає незалежно від наявності у кредитора збитків, завданих невиконанням або неналежним виконанням зобов'язання.

Статтею 610 Цивільного кодексу України невиконання або неналежне виконання зобов'язання визнається порушенням зобов'язання.

Статтями  525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином і у встановлений строк, одностороння відмова або зміна умов договору не допускається.

При таких обставинах, позовні вимоги позивача в частині стягнення основного боргу у розміру 15517,53грн. підлягають задоволенню, оскільки підтверджуються матеріалами справи.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України, боржник прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми, якщо інший розмір відсотків не встановлений договором або законом.

Позовні вимоги  позивача в частині стягнення 3% річних за період з вересня 2008 року по жовтень 2008 року  у сумі 139,95 грн. підлягають задоволенню.

Позовні вимоги  позивача в частині стягнення індексу інфляції за період з вересня 2008 року по жовтень 2008 року у сумі 449,63 грн. підлягають задоволенню.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 1122,14 грн. пені за період з 20.08.2008 р. по 10.12.2008 р.

Згідно п.7.2 договору у разі задержки платежів відповідач сплачує пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми за кожен день прострочення. Розрахунок пені позивачем був проведений з урахуванням діючих облікових ставок НБУ відповідно до Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань».

Таким чином, позовні вимоги позивача у частині стягнення 1122,14грн. пені обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Ст.33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідачем таких суду не представлено.

Витрати по оплаті держмита і на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відносяться на відповідача відповідно до ст.  49  ГПК України.

Рішення оформлене відповідно до ст. 84 ГПК України і підписано  27.01.2009 р.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -    

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Траст-Ф" (Юридична адреса: 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Польова, б. 83, кв. ЗО Фактична (поштова) адреса: 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Б.Хмельницького, 13/3 ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34946484 р/р 2600811132 у ВАТ Банк «Морський», м. Севастополь, МФО 324742) на користь Дочірнього підприємства "ДІМ" Київського товариства інвалідів "Гарант-Магром" (Юридична адреса: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, Фактична (поштова) адреса: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, 51, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 24081500, р/р №26006201394400 у АКІБ «УкрСиббанк», м. Харків МФО 351005) 15517,53 грн. основного боргу, 1122,14 грн. пені, 3% річних у сумі 139,95 грн., 449,63 грн. індексу інфляції, 173 грн. держмита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати після набрання  судовим рішенням законної чинності.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Петухова Н.С.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.01.2009
Оприлюднено06.02.2009
Номер документу2864548
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11092-2008

Рішення від 27.01.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Петухова Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні