Постанова
від 15.01.2013 по справі 105/127/12
ДЖАНКОЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 105/127/12

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" січня 2013 р. м. Джанкой

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Старової Н.А.,

при секретарі Гетманчук О.С.

розглянувши у відкритому удовому засіданні в м. Джанкой адміністративну справу за позовною заявою Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманих сум,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернувся до Джанкойського міськрайонного суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманих сум.

Свої вимоги мотивує наступним. На підставі заяви ОСОБА_2 від 23.03.2012 року в Управлінні праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради відповідачу згідно Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» була призначена державна допомога як непрацюючій особі на період з 01.03.2012 року по 31.08.2012 року в розмірі, передбаченому діючим законодавством на час виплати. В ході перевірки та при отриманні відповідей Джанкойської ОДПІ від 21.06.2012 року, Джанкойської ЦРЛ від 06.07.2012 року Управлінням праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради було встановлено, що з 13.04.2011 року по 20.10.2011 року ОСОБА_2 працювала в Джанкойській ЦРЛ та отримувала дохід в розмірі 772 грн. 40 коп., якій не був вказаний в декларації при оформленні документів на отримання державної допомоги. Відповідач про ці обставини Управління не повідомила, внаслідок чого, в період з 01.03.2012 року по 31.07.2012 року вона незаконно отримала державну допомогу в розмірі 5217 грн. 65 коп. Відповідачем частково відшкодована безпідставно отримана сума в розмірі 700 грн., сума заборгованості складає 4517 грн. 65 коп., яку просить стягнути з відповідача.

У судове засідання представник позивача не з'явився, просить справу розглянути без участі представника, позовні вимоги підтримав.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилася, надала на адресу суду письмову заяву, в якої просить справу розглянути без її участі, позовні вимоги визнала в повному обсязі.

Оскільки особи, що беруть участь у справі в судове засідання не з'явились, відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені наступні обставини адміністративної справи.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 18 КАС України передбачено, що адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Ст. 140 Конституції України визначає, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - мешканців села, селища, міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в рамках Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою у порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх органи.

Порядок обрання органів місцевого самоврядування, їх функціонування та повноваження передбачено в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, які представляють відповідні територіальні громади і здійснюють від їх імені та у їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, іншими законами.

Згідно з ч.2 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради відповідно до ст.5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» входить до системи місцевого самоврядування в Україні. У зв'язку з чим спір відноситься до справи адміністративної юрисдикції та належить вирішенню в місцевому суді як суді адміністративної юрисдикції.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень і способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що рішенням Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської Ради від 13.01.2012 року ОСОБА_2 призначена державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам на період з 01.03.2012 року по 31.08.2012 року на підставі її заяви, ксерокопії паспорта, довідки про склад сім'ї, декларації про її доходи.

Згідно ст. 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім'ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

У заяві дається згода сім'ї на збір інформації про неї, про її власність, доходи та майно, що необхідна для мети цього Закону. До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються: документ, що посвідчує особу; довідка про склад сім'ї, декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім'ї (в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до цього Закону; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім'ї аліменти); довідка про наявність та розмір земельної частки (паю).

Форми заяви, довідки про склад сім'ї, декларації про доходи та майно встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

Державна соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи. Рішення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її наданні приймається органом праці та соціального захисту населення протягом десяти календарних днів і наступного після його прийняття дня надсилається уповноваженому представнику малозабезпеченої сім'ї. Рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги має бути вмотивованим і містити роз'яснення порядку його оскарження. Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення,безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

В ході перевірки було встановлено, що з 13.04.2011 року по 20.10.2011 року ОСОБА_2 працювала в Джанкойській ЦРЛ та отримувала дохід в розмірі 772 грн. 40 коп., якій не був вказаний в декларації при оформленні документів на отримання державної допомоги. Відповідач про ці обставини Управління не повідомила, внаслідок чого, при обчисленні розміру допомоги вказана сума доходу не була врахована, у зв'язку з чим розмір допомоги визначений у більшому розмірі ніж з врахуванням цього доходу. За період з 01.03.2012 року по 31.07.2012 року ОСОБА_2 незаконно отримала зайво сплачену державну допомогу в розмірі 5217 грн. 65 коп.

Відповідачу Управлінням було надіслане повідомлення про необхідність погашення заборгованості у строк до 17.12.2012 року, відповідачем частково відшкодована безпідставно отримана сума в розмірі 700 грн., сума заборгованості складає 4517 грн. 65 коп.

Відповідно до абз. 11 ст. 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Статтею 28 Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженому постановою КМУ від 24.02.2003 року № 250, передбачено, що суми державної соціальної допомоги, надлишкове сплачені внаслідок зловживань з боку громадян, в том числі приховання обставин, які впливають на виплату державної соціальної допомоги, і не повернуті добровільно, стягуються у судовому порядку згідно з законом.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно ч. 3 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 7, 13 Закону України ст. 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», ст. ст. 9-11, 17-18, 159, 160, 162-163, ч.3 ст.167, ст.ст. 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради до ОСОБА_2 про стягнення безпідставно отриманих сум - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради безпідставно виплачену суму допомоги малозабезпеченим сім'ям в розмірі 4517 (чотири тисячі п'ятсот сімнадцять) грн. 65 коп. на розрахунковий рахунок 35416018000633, МФО 824026, КФК 090401, КЕКР 1343, ОКПО 03193956 банк ГУ ГКУ в АР Крим м. Сімферополь.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір в розмірі 114 грн. 70 коп.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Н. А. Старова

СудДжанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.01.2013
Оприлюднено31.01.2013
Номер документу28650996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —105/127/12

Ухвала від 17.02.2012

Цивільне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Кузнецова Л. М.

Постанова від 15.01.2013

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Н. А.

Постанова від 15.01.2013

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Н. А.

Постанова від 30.07.2012

Кримінальне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Юдакова Г. Ш.

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Н. А.

Ухвала від 03.09.2012

Цивільне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Логвінко О. А.

Судовий наказ від 20.02.2012

Цивільне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Кузнецова Л. М.

Постанова від 30.01.2012

Кримінальне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Холкіна Г. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні