cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 листопада 2012 року № 2а-5630/11/2670
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
Судді Добрянської Я.І.,
розглянув, відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТериторіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області доТовариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Енергобудлізинг» простягнення штрафних санкцій в сумі 1 020, 00 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Енергобудлізинг»про стягнення штрафних санкцій в сумі 1 020, 00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.04.2011 р. суддею Добрянською Я.І. було відкрито провадження у справі № 2а-5630/11/2670 та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.06.2011 року було зупинено провадження у справі № 2а-5630/11/2670 до набрання законної сили судовим рішенням у пов'язаній справі № 2а-7109/11/2670, а саме у справі по якій відповідачем оскаржувалося рішення позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, за яким заявлено стягнення в даній адміністративній справі.
Зважаючи на набрання законної сили судовим рішенням у пов'язаній справі № 2а-7109/11/2670, та усунення обставини, які були підставою для зупинення провадження у справі № 2а-5630/11/2670, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.10.2012 р. було поновлено провадження у справі № 2а-5630/11/2670 та призначено судове засідання на 01.11.2012 р.
Позовні вимоги заявлені про стягнення з відповідача штрафних санкцій в сумі 1 020, 00 грн. за рішенням позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 154-КУ від 10.02.2011 р., яке визнано правомірним в судовому порядку, та відповідне судове рішення набрало законної сили.
Представник відповідача в судовому засіданні 01.11.2012 р. проти задоволення позовних вимог заперечив, вважаючи протиправним рішення позивача за яким заявлено стягнення в даній адміністративній справі, не зважаючи на те, що таке рішення про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів було визнано правомірним в судовому порядку, та відповідне судове рішення набрало законної сили.
Позивач в судове засідання 01.11.2012 р. не прибув та не скерував свого представника, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи.
Зважаючи на таке, а саме неприбуття позивача в судове засідання 01.11.2012 року, що був повідомлений належним чином, суд в судовому засіданні 01.11.2012 р. ухвалив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Крім того, за наслідками розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, судом було встановлено, що згідно з рішенням Комісії від 26.01.2012 р. № 174 утворено Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з центром розміщення у м. Києві, повноваження якого поширюються на м. Київ, Київську, Вінницьку, Житомирську, Чернігівську та Черкаську області.
Зважаючи на таке, судом було здійснено заміну неналежного позивача Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області на належного -Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача та пояснення представника позивача в минулих судових засіданнях, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Організаційно-правова діяльність Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулюється комплексом нормативних документів, основними з яких Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, комплексні заходи щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням, порушенням у цій сфері, а отже і органом, уповноваженим державою на здійснення відповідних функцій на ринку цінних паперів.
Згідно до ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексу заходів з метою упорядкування контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та попередження зловживань та порушень у цій сфері.
Стаття 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»визначає мету державного регулювання ринку цінних паперів - додержання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.
Учасниками ринку цінних паперів згідно ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державне регулювання в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Як вбачається з наявних матеріалів справи, у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Енергобудлізинг»(далі - ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг», Товариство) позивачем було складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.02.2011 року № 160-КУ, відповідно до якого встановлено ознаки порушення ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пунктів 1.8, 1.15, глави 2, розділу V, «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р. № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 р. за № 97/13364 (зі змінами та доповненнями), а саме: розміщення не в повному обсязі ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»регулярної річної інформації за 2009 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua (у формі «Інформація щодо освіти та стажу роботи посадових осіб емітента»опис не містить всієї необхідної інформації, не вірно заповнена форма «Інформація про основні засоби емітента (за залишковою вартістю).
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»- регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 1 глави 7 розділу V Положення 1591, розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні -у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1 глави 1 розділу V Положення 1591, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Відповідно до п. 1.8 глави 2, розділу V Положення 1591, інформація про посадових осіб емітента має містити дані відповідно до пункту 6.1 «Інформація щодо освіти та стажу роботи посадових осіб емітента»та таблиці, що міститься у пункті 6.2 «Інформація про володіння посадовими особами емітента акціями емітента», наведених у додатку 37.
Відповідно до п, 1.15 глави 2, розділу V Положення 1591, інформація про майновий стан та фінансово-господарську діяльність емітента має містити дані відповідно до таблиць, що містяться у пунктах 13.1 «Інформація про основні засоби емітента», 13.2 «Інформація щодо вартості чистих активів емітента», 13.3 «Інформація про зобов'язання емітента», 13.4 «Інформація про обсяги виробництва та реалізації основних видів продукції», 13.5 «Інформація про собівартість реалізованої продукції», наведених у додатку 37.
Зважаючи на вказані норми законодавства та проаналізувавши регулярну річну інформацію ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»за 2009 рік від 31.05.2010 р. за вх. № 5976/05-01, позивачем були виявлені порушення з боку відповідача, що зазначенні в Акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.02.2011 року № 160-КУ.
А саме, ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»розмістило не в повному обсязі регулярну річну інформацію за 2009 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua, за що статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачена відповідальність юридичних осіб.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
У зв'язку з чим, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг», позивачем винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.02.2011 р. № 154-КУ, відповідно до якої до товариства застосовано штраф у розмірі 1 020 (одна тисяча двадцять) грн.
Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено, зокрема, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 3 р. XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. № 2272, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
На момент звернення позивача до суду із даним позовом, зазначена сума штрафу товариством сплачена не була, чим відповідно порушувалися інтереси держави.
Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як було зазначено в обставинних справи, відповідачем було в судовому порядку оскаржено рішенням позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 154-КУ від 10.02.2011 р., за яким було заявлено стягнення в даній адміністративній справі № 2а-5630/11/2670.
Так, Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.07.2011 р. по справі № 2а-7109/11/2670 (суддя Шейко Т.І.) було відмовлено ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»у задоволенні позовних вимог до Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області про скасування рішень, зокрема рішення про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 154-КУ від 10.02.2011 р.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02.02.2012 р. по справі № 2а-7109/11/2670, було залишено без задоволення апеляційну скаргу ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг», та залишено без змін Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.07.2011 р.
Відповідно до вимог ст. 254 КАС України, постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення , а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Таким чином, рішення по справі № 2а-7109/11/2670, яким було визнано правомірним рішення Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області про накладення санкцій на ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»за правопорушення на ринку цінних паперів № 154-КУ від 10.02.2011 р. (за яким заявлено стягнення в даній адміністративній справі), - набрало законної сили 02.02.2012 р. та є чинним на момент розгляду даної адміністративної справи.
Відповідно до ч.2, ч.3 ст.14 Кодексу адміністративного судочинства України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Зважаючи на викладене, дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висновку про наявність підстав для повного задоволення позовних вимог позивача, оскільки рішення про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 154-КУ від 10.02.2011 р., за яким заявлено стягнення в даній адміністративній справі, визнано правомірним в судовому порядку та судове рішення набрало законної сили.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог позивача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів суду правомірність заявлених позовних вимог, натомість як відповідач не надав суду обґрунтованих заперечень, підтверджених допустимими доказами, щодо протиправності заявленого до нього стягнення штрафних санкцій в сумі 1 020, 00 грн.
Також, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору, зважаючи на те, що в даному випадку позивач діє та звертається до суду в інтересах держави. Зважаючи на таке, судом не розглядалася позовна вимога позивача про покладення понесених судових витрат на відповідача, оскільки від сплати судового збору позивача було звільнено судом.
Враховуючи викладене, та керуючись ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути із ТОВ «Компанія «Енергобудлізинг»(адреса: 04073, м. Київ, вул. Фрунзе, 160, код ЄДРПОУ 31486216) штраф у розмірі 1 020 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Стягувач -Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Дата складання та підписання постанови в повному обсязі 12.11.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2012 |
Оприлюднено | 18.01.2013 |
Номер документу | 28655750 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні