Рішення
від 10.01.2013 по справі 5011-67/8419-2012-26/507-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 5011-67/8419-2012-26/507-2012 10.01.13 р. За позовом Приватного підприємства " М -Сервіс "

До Державного підприємства " Еко "

Про зобов'язання укласти договір

Суддя Пінчук В.І.

Представники:

Від позивача Кобилецький В.В. -предст.

Від відповідача Вірченко Н.В. -предст.; Ткачова Г.Я. -предст.

Рішення прийняте 10.01.2013 р., оскільки у судовому засіданні 06.12.2012 р. оголошувалась перерва, а у судовому засіданні 27.12.2012 р. розгляд справи відкладався відповідно до п. 1 ст. 77 ГПК України.

Обставини справи:

26.06.2012 р. приватне підприємство " М - Сервіс " звернулось до господарського суду м. Києва з позовною заявою про зобов'язання державного підприємства " Еко " укласти з приватним підприємством " М -Сервіс " на умовах, передбачених в редакції останнього договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, складений згідно типового договору, затвердженого Постановою КМУ від 21.07.2005 р. № 630 щодо нежитлових приміщень площею 296, 60 кв. м., розташованих в житловому будинку за адресою: м. Київ, Кловський узвіз, 4.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 20.07.2012 р. № 5011-67/8419-2012 позов приватного підприємства " М -Сервіс " задоволено.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 17.09.2012 р. № 5011-67/8419-2012 зазначене рішення залишене без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 05.11.2012 р. № 5011-67/8419-2012 рішення Господарського суду м. Києва від 20.07.2012 р. № 5011-67/8419-2012 та постанова Київського апеляційного господарського суду від 17.09.2012 р. № 5011-67/8419-2012 скасовані і справа № 5011-67/8419-2012 направлена до Господарського суду м. Києва на новий розгляд.

На підставі розпорядження щодо повторного автоматизованого розподілу справ № 04-1/1094 від 14.11.2012 р. справа № 5011-67/8419-2012 передана на новий розгляд судді Пінчуку В.І.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.11.2012 р. справі № 5011-67/8419-2012 присвоєний новий номер 5011-67/8419-2012 -26/507-2012 та призначений розгляд зазначеної справи на 06.12.2012 р.

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог позивача заперечує та просить суд у задовленні позову відмовити, посилаючись на те, що Державне підприємство " Еко " не відмовляється укласти договір з позивачем, але за однієї умови, що розрахунки до договору мають бути підписані між сторонами, ті що викладені у редакції Державного підприємства " Еко "

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд,-

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство " М- Сервіс "( позивач ) є власником нежитлових приміщень площею 296,60 кв.м., що розташовані в житловому будинку за адресою: м. Київ, Кловський узвіз, 4 на підставі договору №КПБ-79 від 04.03.2010 купівлі-продажу нежитлових приміщень, укладеного між ПП " М - Сервіс " та Фондом державного майна України.

Як зазначає позивач у позовній заяві, останній з початку 2010 року намагається укласти з відповідачем - Державним підприємством " Еко ", яке є підприємством, що обслуговує будинок, договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Позивач також зазначає, що відповідачем було запропоновано для підписання позивачем проект договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Проте, вказаний проект договору суперечить вимогам чинного законодавства в сфері регулювання комунальних послуг, оскільки пропонує позивачу взяти на себе зобов'язання з оплати послуг по " підігріву води для гарячого водопостачання ", а також визначає порядок оплати послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення не за показниками лічильників, а за розрахунковими величинами залежно від кількості кранів і унітазів з бачками.

Судом встановлено, що листом від 17.05.2012 №18 позивач надав відповідачу для погодження та підписання проект договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, підписаний зі свого боку. Вказаний лист одержано відповідачем 17.05.2012 за вхідним номером 254, про що свідчить відтиск печатки відповідача.

Натомість, відповідач не повернув підписаний примірник договору та не надав оформленого належним чином протоколу розбіжностей.

Згідно з ч. 1 та 2 ст. 181 ГК України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

У частині 4 ст. 181 Господарського кодексу України зазначено, що за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Відповідно ч. 1 ст. 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

У даному випадку спір між сторонами виник в процесі укладання договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Згідно зі ст. 19 Закону України " Про житлово-комунальні послуги " відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.20 Закону України " Про житлово-комунальні послуги"споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.21 Закону України " Про житлово-комунальні послуги"виконавець зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

Судом встановлено, що згідно Статуту Державне підприємство " Еко" здійснює утримання та експлуатаційне обслуговування житлового будинку за адресою м. Київ, Кловський узвіз, 4, та є виконавцем послуг у вказаному будинку.

Згідно Закону України " Про житлово-комунальні послуги " укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є обов'язковим з метою закріплення взаємних прав і обов`язків замовника і виконавця житлово-комунальних послуг.

Враховуючи приписи даної статті спір про зобов'язання укласти такий договір може бути розглянутий господарським судом відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України.

Частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України передбачено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору, зокрема, на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Порядок укладення договорів у сфері житлово-комунальних послуг, визначено у розділі VI Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Статтею 26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"визначені істотні умови договору між виконавцем/виробником та споживачем. Так, за заначеною нормою істотними умовами договору на надання житлово-комунальних послуг є: 1) найменування сторін; 2) предмет договору; 3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг; 4) порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги; 5) порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; 6) права та обов'язки сторін; 7) порядок контролю та звіту сторін; 8) порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг; 9) визначення точок розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця/виробника споживачу; 10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту); 11) умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку; 12) порядок здійснення ремонту; 13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору; 14) порядок вирішення спорів; 15) перелік форс-мажорних обставин; 16) строк дії договору; 17) умови зміни, пролонгації, припинення дії договору; 18) дата і місце укладення договору.

Крім істотних договір може містити інші умови за згодою сторін. Договір не може містити умов, що вводять додаткові види оплати послуг, не передбачені типовими договорами на надання житлово-комунальних послуг, затвердженими Кабінетом Міністрів України (ч.2 ст.26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 затверджені Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Вказаними правилами передбачений перелік послуг: централізоване постачання холодної та гарячої води, централізоване опалення та централізоване водовідведення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 затверджений також Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Отже, чинними Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення визначено перелік обов'язкових умов, які є обов'язковими для укладення договору про надання житлово-комунальних послуг.

Проаналізувавши запропоновану ПП " М-Сервіс " редакцію договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, яка була підготовлена на основі типового договору, суд дійшов висновку, що вона не відступає від змісту типового договору, Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та не суперечать вимогам ст. 26 Закону України " Про житлово-комунальні послуги ".

Розпорядженнями Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.12.2011№2308 затверджено Тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з бюджетними установами та іншими споживачами, а від 31.05.2011 №859 ( у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації) від 07.12.2011 N 2316) - Тарифи на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з бюджетними установами та іншими споживачами.

Суд відзначає, що визначення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної та гарячої води, опалення та водовідведення у запропонованій ПП " М - Сервіс " редакції договору було здійснено позивачем відповідно до вказаних нормативних актів.

Відповідно до п. 10 Постанови КМ України від 21 липня 2005р. №630 оплата послуг за показаннями квартирних засобів обліку провадиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок. Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п'ятим пункту 16 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку.

Позивач зазначає, що приміщення ПП " М-Сервіс " обладнано приладами обліку споживання холодної та гарячої води, що підтверджується актом на опломбування приладів обліку води, підписаними головним інженером, інженером та слюсарем ДП "Еко".

Посилання відповідача на те, що він є посередником в ланці постачання комунальних послуг, в тому числі з водо та теплопостачання до житлового будинку та приміщень позивача, а тому позивач не позбавлений можливості укласти відповідні договори з прямими постачальниками, суд не може прийняти до уваги.

Відповідно до ч.2 ст.19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.

Судом встановлено, що згідно Статуту Державне підприємство "Еко"є виконавцем послуг у житловому будинку за адресою м. Київ, Кловський узвіз, 4, а позивач -власником нежитлового приміщення, розташованого у вказаному житловому будинку, та споживачем житлово-комунальних послуг.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, а відповідно до п.3 ч.2 ст.21 вказаного Закону виконавець зобов'язаний укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг.

За таких обставин, право позивача на укладення відповідного договору про надання житлово-комунальних послуг саме з відповідачем, який є виконавцем у житловому будинку, прямо передбачено законодавством.

Згідно ч. 5 ст.26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.

Позивач надав відповідачу проект договору, розробленого на підставі Типового договору, 17.05.2012. Проте відповідач станом на 18.06.2012 вказаний проект договору не погодив та не підписав.

Крім того, судом встановлено, що відповідачем не були дотримані п. 4 ст. 181 ГК України щодо належного оформлення протоколу розбіжностей, а тому у суду відсутні підстави вважати, що відповідач обґрунтовано заперечував проти укладення договору.

Відповідно до ч. 3 ст. 184 ГК України укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Приватного підприємства "М -Сервіс "до Державного підприємства " Еко " про зобов'язання укласти договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення на умовах редакції Приватного підприємства " М-Сервіс " задовольнити.

2. Зобов'язати Державне підприємство " Еко " ( 01042, м. Київ, бульвар Л.Українки, 36-Б, код ЄДРПОУ 32309722) укласти з Приватним підприємством " М-Сервіс " ( 02121, м. Київ, вул. Декабристів, 2, код 31092992 ) договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення у редакції, запропонованій Приватним підприємством "М-Сервіс", відповідно до типового договору, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.07.2005 №630 ( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 №933), а саме в наступній редакції:

ДОГОВІР

про надання послуг з централізованого опалення, постачання

холодної та гарячої води і водовідведення

м. Київ ___


2012 р.

Державне підприємство «Еко»в особі в.о. директора Погуляйло Л.Ю., що діє на підставі Статуту (далі - виконавець), з однієї сторони, і Приватне підприємство «М-Сервіс», яка (який) є власником (наймачем, орендарем) житлового та нежитлового приміщення (будинку садибного типу, квартири, господарських та інших нежитлових приміщень) в особі директора Мельниченка М.М., що діє на підставі Статуту (далі - споживач), з другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

Предмет договору

1. Виконавець зобов'язується своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, а споживач зобов'язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором.

2. Суб'єкти користування послугами:

1) власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім'ї -_---_;

2) власник (орендар) нежитлового приміщення -в будинку №4 по вул. Кловський узвіз, в м. Києві - Приватне підприємство «М-Сервіс» ;

3) власник будинку садибного типу та члени його сім'ї - _---_, наявність у власності тварин, птиці - _---_, наявність у власності транспортних засобів -_---_.

3. Характеристика об'єкта надання послуг:

1) опалювальна площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) 296,6 кв. метрів (_---_ куб. метрів);

2) площа зелених насаджень, саду, городу (для власників будинків садибного типу) _---_ кв. метрів.

4. Характеристика засобів обліку води і теплової енергії:

Порядковий номер Вид засобу обліку води і теплової енергії Тип засобу обліку води і теплової енергії Заводський номер Перше показання Місце встановлення Примітка 1ХВП ETR-UA Gross-wasser 200609015693 00292Санвузол кафе 2ГВП ETR-UA Gross-wasser 200609017853 00177Санвузол кафе 3ХВП Minomess 071165642 01172Санвузол салону кр. 4ГВП Minomess 061127451 00838Санвузол салону кр.

Тарифи на послуги та їх загальна вартість

5. Тарифи на послуги становлять:

1) з централізованого постачання холодної води 3,50 гривень за куб. метр;

2) з централізованого постачання гарячої води 59,11 гривень за куб. метр;

3) з централізованого опалення 29,14 гривень за кв. метр (гривень за куб. метр);

4) з водовідведення 2,77 гривень за куб. метр.

6. Розмір щомісячної плати за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання на момент укладення цього договору становить 9 533,16 гривень, у тому числі за:

централізоване постачання холодної води 178,50 гривень за 51 куб. метр;

централізоване постачання гарячої води 1 950,63 гривень за 33 куб. метр;

централізоване опалення 7 171,35 гривень за 246,1 кв. метр (куб. метр) та додатково згідно з пунктом 12 цього договору _---_ гривень (підвал розміром 50,5 кв. метр не опалюється);

водовідведення 232,68 гривень за 84 куб. метр.

7. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку води і теплової енергії справляється за їх показаннями згідно з пунктами 10 - 13 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила).

8. Наявність пільг з оплати послуг - відсутні .

Оплата спожитих послуг

9. Розрахунковим періодом є календарний місяць.

У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше 10 числа місяця, що настає за розрахунковим.

У разі застосування авансової системи оплати послуг платежі вносяться за _---_ місяців у розмірі _---_ гривень.

10. Послуги оплачуються Споживачем безготівково на рахунок Виконавця.

11. За наявності у квартирі засобів обліку води і теплової енергії справляння плати за нормативами (нормами) споживання не допускається, крім випадків, передбачених договором на встановлення засобів обліку.

12. За централізоване опалення квартири (будинку садибного типу) плата справляється за нормативами (нормами) споживання та додатково за перевищення розрахункової потужності приладів опалення (радіаторів) на _---_ відсотків - _---_ гривень.

13. Плата за послуги вноситься на рахунок із спеціальним режимом використання №26007000015363 в ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023,


.

14. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня у розмірі, встановленому законом, _---_ відсотків.

15. У разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, виконавець проводить перерахунок розміру плати.

Права та обов'язки сторін

16. Споживач має право на:

1) отримання своєчасно та належної якості послуг згідно із законодавством та умовами цього договору;

2) отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

3) відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;

4) зменшення розміру плати в разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

5) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг протягом установленого Кабінетом Міністрів України строку;

6) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання відповідних послуг шляхом зняття пломб за власний рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;

7) зменшення розміру плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

8) перевірку кількісних та/або якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Правилами, іншими актами законодавства України та цим договором. Витрати, пов'язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання послуг, відшкодовуються виконавцем у разі обґрунтованості звернення споживача та споживачем - у разі необґрунтованості такого звернення;

9) установлення квартирних засобів обліку води і теплової енергії та взяття їх на абонентський облік;

10) періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

11) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

12) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

13) звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

14) укладення з виконавцем договору про заміну або ремонт технічно несправних санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та квартирних засобів обліку.

17. Споживач зобов'язаний:

1) оплачувати послуги в установлений договором строк;

2) повідомляти виконавця про осіб, строк тимчасового проживання яких у квартирі (будинку садибного типу) перевищив місяць, а також протягом місяця про зміни, що відбулися у стані підсобного господарства і санітарно-технічного та інженерного обладнання (за умови проведення розрахунків за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання);

3) забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, квартирних засобів обліку води і теплової енергії представників виконавця за наявності в них відповідного посвідчення для:

ліквідації аварій - цілодобово;

встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку води і теплової енергії - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

5) забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води і теплової енергії та не втручатися в їх роботу;

6) у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню в установленому законом та цим договором розмірі;

7) повідомляти у десятиденний строк виконавця про втрату права на пільги;

8) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

9) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

10) своєчасно проводити підготовку квартири (будинку садибного типу) і його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

11) у разі встановлення виконавцем факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку води і теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

12) відшкодовувати виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій.

18. Виконавець має право:

1) нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим договором;

2) вносити за погодженням із споживачем зміни у цей договір, що впливають на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього;

3) вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) вимагати від споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

5) доступу до приміщення споживача для ліквідації аварій, у тому числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку усунення недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії відповідно до законодавства;

6) у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.

19. Виконавець зобов'язаний:

1) своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства, Правил та цього договору;

2) інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, а також розміщуються на дошках оголошень в усіх під'їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);

3) надавати споживачеві в установленому порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про Правила (зазначається у цьому договорі, а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця);

4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

5) проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта;

6) узгодити із споживачем не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині житлового приміщення час доступу до такого приміщення з наданням йому відповідного письмового повідомлення;

7) повідомляти споживача про плановану перерву в наданні послуг через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви в наданні послуг;

8) відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття протягом доби пломб із запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу);

9) забезпечувати за заявою споживача взяття у тижневий строк на абонентський облік квартирних засобів обліку;

10) утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт;

11) інформувати споживача протягом доби з дня виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення - невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

12) усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором;

13) вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх виконання;

14) зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

15) звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

16) проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному цим договором;

17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

18) відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору;

19) сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і цим договором;

20) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства та цього договору.

Відповідальність сторін

20. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за:

1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

2) несвоєчасне внесення платежів за послуги - шляхом сплати пені;

3) втручання у роботу засобів обліку води і теплової енергії;

4) порушення зобов'язань, установлених законодавством і цим договором.

21. Виконавець несе відповідальність у разі:

1) неналежного надання або ненадання послуг, що призвело до заподіяння збитків, завданих майну та/або приміщенню споживача, шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування збитків;

2) надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема зниження їх кількісних та/або якісних показників - шляхом зменшення розміру плати та виплати споживачеві компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством, _---_ відсотків місячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;

3) порушення прав споживачів згідно із законодавством;

4) порушення зобов'язань, установлених цим договором або законодавством.

Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві

22. Точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є:

1) у багатоквартирному будинку послуги з:

централізованого опалення - відгалуження від стояків у межах квартири;

постачання холодної та гарячої води - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача;

водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів;

2) у будинку садибного типу - місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця.

Порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв'язання спорів

23. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в цьому договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.

24. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

25. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

26. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами проведення повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.

27. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі - акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком 2 до Правил. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.

28. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

29. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3 до Правил. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Форс-мажорні обставини

30. Сторони звільняються від відповідальності згідно з цим договором у разі настання дії непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами договору.

Строк дії договору

31. Цей договір укладається на строк 12 місяців і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду.

32. Договір може бути розірваний достроково у разі:

зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця;

переходу права власності (користування) на квартиру (будинок садибного типу) до іншої особи;

невиконання умов договору сторонами договору.

33. Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.

Інші умови




Телефони спеціального виклику у разі виникнення аварій та інших надзвичайних ситуацій


Аварійні та ремонтні служби внутрішньобудинкових мереж



Органи, які відповідно до законодавства здійснюють контроль за дотриманням правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства:

адреса


телефон

Державна житлово-комунальна інспекція:

адреса


телефон

територіальний орган Держспоживстандарту:

назва


адреса


телефон

структурний підрозділ з питань житлово-комунального господарства місцевої державної адміністрації:

назва


адреса


телефон

територіальний орган Державної житлово-комунальної інспекції:

назва


адреса


телефон

виконавчий комітет міської, сільської, селищної ради:

назва


адреса


телефон

Адреси і підписи сторін

Виконавець Державне підприємство «Еко» 01042, м. Київ, бульв. Лесі Українки, 36-Б р/р 26007000015363 в ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023, код ЄДРПОУ 32309722 телефон 2857053


Погуляйло Л.Ю. М.П. Споживач Приватне підприємство «М-Сервіс» 02121, м. Київ, вул. Декабристів, 2 р/р 26003799988012 в ПАТ КБ «Правекс-Банк», МФО 380838, код ЄДРПОУ 31092992 телефон 2540205
Мельниченко М.М. М.П.

3. Стягнути з Державного підприємства "Еко" ( 01042, м. Київ, бульвар Л.Українки, 36-Б, код ЄДРПОУ 32309722) на користь Приватного підприємства " М-Сервіс " ( 02121, м. Київ, вул. Декабристів, 2, код 31092992 ) витрати по сплаті судового збору в розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн. 00 коп.

Видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.

СуддяВ.І.Пінчук

дата підписання повного тексту рішення 17.01.2013 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.01.2013
Оприлюднено18.01.2013
Номер документу28672233
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-67/8419-2012-26/507-2012

Постанова від 10.04.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 05.02.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Рішення від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 27.12.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 15.11.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні