Постанова
від 22.05.2012 по справі 2а/0270/2119/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м.Вінниця

22 травня 2012 р. Справа № 2а/0270/2119/12

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Мультян Марини Бондівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Щербацької Ольги Сергіївни

позивача: Гнатюк М.А. - представник за довіреністю

відповідача: Ціона А.О. - директор

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

до: Мурованокуриловецької районної дитячо-юнацької спортивної школи

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Мурованокуриловецької районної дитячо-юнацької спортивної школи про стягнення заборгованості.

Ухвалою від 08.05.2012 року відкрито провадження у адміністративній справі.

Адміністративний позов мотивований тим, що 07.11.2011 року на установі позивача відповідачем було проведено перевірку цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2011 року по 30.09.2011 року. За результатами перевірки позивачем було винесено Рішення №14 від 09.11.2011 року про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосуванням фінансових санкцій, яким зазначено, що Мурованокуриловецькою районною дитячо-юнацькою спортивною школою здійснено порушення порядку використання страхових коштів в сумі 1562,49 грн., а саме порушення норм ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"; Порядку часткового фінансування ДЮШС за рахунок коштів фонду. Дане рішення було оскаржено відповідачем до Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Таким чином, після розгляду скарги, позивачем було винесено Рішення №05-1991 від 01.12.2011 року, яким скаргу відповідача задоволено частково у звязку із допущенням арифметичної помилки при визначенні загальної суми порушення. В подальшому, на підставі того, що відповідачем не сплачено у встановлений рішенням термін страхові кошти та фінансові санкції, позивачем винесено Рішенням №10 від 09.11.2011 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким до стахувальника застосовано фінансові санкції у таких розмірах: штаф - 148,80 грн., пеня - 72,91 грн. Відтак, загальна сума заборгованості відповідача становить 1709,71 грн., яку позивач просить стягнути на його користь.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав адміністративний позов в повному обсязі.

Директор Мурованокуриловецької районної дитячо-юнацької спортивної школи щодо позову заперечував, та посилався на заперечення, які містяться в матеріалах справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Мурованокуриловецька районна дитячо-юнацька спортивна школа зареєстрована як юридична особа Мурованокуриловецької районною державною адміністрацією Вінницької області від 14.12.2005 року, ідентифікаційний код 24903267, керівником якої є Ціона Анатолій Олександрович, що визначено довідкою № 18 головного управління статистики у Мурованокуриловецькому районі (а.с.7).

07.11.2011 року головним спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку відповідача, в ході якої встановлено порушення порядку використання страхових коштів в сумі 1562,49 грн., а саме порушення норм ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"; Порядку часткового фінансування ДЮШС за рахунок коштів фонду.

За результатами перевірки було складено акт перевірки №16 цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Мурованокуриловецької районної дитячо-юнацькій школі.

На підставі встановлених порушень, позивачем винесено Рішення №14 від 09.11.2011 року про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосуванням фінансових санкцій.

Дане рішення було оскаржено відповідачем до Вінницького обласного відділення соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Рішенням №05-1991 від 01.12.2011 року Виконавча дирекція Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності частково задовольнила скаргу відповідача у зв'язку з допущенням арифметичної помилки при визначенні загальної суми порушення, зокрема подвійне включення до статті видатків "Оплата праці" суми 570,49 грн.

З урахуванням зазначеного, позивачем зобов'язано відповідача повернути до ФССзТВП суму 992 грн. на нараховано фінансову санкцію у розмірі 50% неправомірно використаної суми - 496 грн.

Проте, Мурованокуриловецька районна дитячо-юнацька спортивна школа у вказаний у рішенні термін суму фінансових санкцій не сплатила.

03.02.2012 року позивачем прийнято Рішення №10, яким до страхувальника застосовані фінансові санкції в таких розмірах: штраф -148,80 грн., пеня - 72,91 грн.

Визначаючись, щодо позовних вимог суд виходив з наступного.

Відповідно до ст.10 Закону України "Фізичну культуру і спорт", дитячо-юнацькі спортивні школи є позашкільними навчальними закладами спортивного профілю - закладами фізичної культури і спорту, які забезпечують розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створюють необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту Дитячо-юнацькі спортивні школи створюються та діють відповідно до положення про дитячо-юнацьку спортивну школу затвердженого Кабінетом Міністрів України. Засновниками дитячо-юнацьких спортивних шкіл можуть бути, зокрема: центральні органи виконавчої влади; місцеві державні адміністрації; органи місцевого самоврядування; фізкультурно-спортивні товариства, інші громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості; підприємства, установи, організації України та їх об'єднання; громадяни України. Центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту здійснює організаційно-методичне забезпечення та встановлює порядок надання спортивним школам вищої, першої, другої категорій з урахуванням вимог, визначених відповідно до положення про дитячо-юнацьку спортивну школу. Фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, заснованих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, розробляє та затверджує у визначеному порядку центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту.

Механізм проведення перевірок підприємств, установ, організацій (у тому числі громадських об'єднань), дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих закладів оздоровлення, санаторіїв-профілакторіїв, які є структурними підрозділами підприємств, установ, організацій, та навчальних закладів щодо використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) цільового призначення їх отримувачами відповідно до статті 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", а також перевірок страхових коштів цільового призначення, які виділяються одноразово на підставі рішень правління Фонду, прийняття рішень про повернення страхових коштів до бюджету Фонду у разі їх неправомірного (нецільового) використання та їх оскарження, передбачено "Порядком проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів" затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 № 30 ( надалі - Порядок № 30).

У відповідності до п.3.2.Порядку № 30 планові перевірки отримувачів страхових коштів проводяться за підсумками звітного періоду, у якому здійснювалося фінансування отримувачів страхових коштів, згідно з планом, який затверджується керівником органу Фонду. Перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного та попереднього років, за які не здійснювалася перевірка.

Положення п.3.6. Порядку № 30 передбачають, що на проведення кожної перевірки посадовій особі органу Фонду видається направлення на право її проведення, копія якого надається отримувачу страхових коштів з відміткою про отримання на примірнику, що залишається в органі Фонду і долучається до матеріалів перевірки.

Так дійсно, п.4.1 Порядку № 30 передбачено, що питання дотримання вимог нормативно-правових актів Фонду, щодо часткового фінансування отримувачів страхових коштів, відноситься до переліку питань перевірки Фондом використаних страхових коштів за цільовим призначенням.

Результати перевірки оформляються актом, який підписується посадовою особою органу Фонду, керівником і головним бухгалтером об'єкта контролю. В акті перевірки зазначаються: дата складання акта (останній день перевірки), тип перевірки (планова або позапланова), найменування органу Фонду, а також посада, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи органу Фонду, яка здійснила перевірку, повне найменування отримувача страхових коштів, період, за який проведено перевірку, інформація про повідомлення отримувача страхових коштів про проведення перевірки, предмет (питання) перевірки, стан виконання вимог законодавства отримувачем страхових коштів, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну норму законодавства, що передбачено п.5.1 Порядку № 30.

За матеріалами акта перевірки, якою встановлено неправомірне (нецільове) використання страхових коштів та/або неповне, несвоєчасне повернення страхових коштів до бюджету Фонду, керівником органу Фонду або його заступником з урахуванням заперечень (за їх наявності) протягом п'яти робочих днів з дня підписання акта перевірки приймається рішення про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, що визначено п. 5.6 Порядку № 30.

Крім того, у відповідності до ст.48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" передбачено, що за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків в порядку, визначеному правлінням Фонду.

Умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - ДЮСШ) за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, визначено Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затвердженого Постановою правління Фонду № 16 від 26.05.2010р. ( надалі- Порядок № 16).

У відповідності до п. Порядку № 16, часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей із зазначеною метою.

До початку наступного фінансового року (не пізніше 1 листопада поточного року) центральна рада ФСТ подає до Виконавчої дирекції Фонду проект кошторису по ФСТ (зведений) та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ за формою, що визначено ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, до початку наступного фінансового року (не пізніше 1 листопада поточного року) проект кошторису за формою, наведеною у додатку 1 цього Порядку, подають до виконавчої дирекції відділення Фонду, що визначено п. 2.1. Порядку № 16 .

Тобто встановлено обов'язок центральної ради ФСТ подавати до початку наступного фінансового року (не пізніше 1 листопада поточного року) зведений кошторис за фінансовий рік та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ до Виконавчої дирекції .

У відповідності до п. 2.2. Порядку № 16, правління Фонду відповідно до асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи", у межах своїх фінансових можливостей та на підставі наданих центральними радами ФСТ проектів зведеного кошторису та кошторисів в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ визначає обсяги часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду в наступному році з урахуванням усіх джерел їх фінансування. Правління відділення Фонду відповідно до кошторису програми відділення Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей у межах своїх фінансових можливостей та на підставі наданих проектів кошторисів визначає перелік ДЮСШ та обсяги їх часткового фінансування за рахунок коштів Фонду в наступному році з урахуванням усіх джерел фінансування ДЮСШ.

Після затвердження правлінням Фонду та правлінням його відділення обсягів часткового фінансування ДЮСШ кошториси для погодження подаються: центральною радою ФСТ до Виконавчої дирекції Фонду (зведений кошторис по ФСТ та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ); ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, до виконавчої дирекції відділення Фонду. У разі потреби достовірність наданих у кошторисі витрат може перевірятися Виконавчою дирекцією Фонду в центральних радах ФСТ, регіональних організаціях та їх ДЮСШ, а виконавчою дирекцією відділення Фонду - в ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, а також в регіональних організаціях ФСТ та підпорядкованих їм ДЮСШ за дорученням Виконавчої дирекції Фонду, що передбачено п.2.3 Порядку № 16.

У відповідності до п. 2.4.Порядку № 16 кошти Фонду відповідно до погодженого кошторису та укладених договорів на часткове фінансування ДЮСШ перераховуються: Виконавчою дирекцією Фонду щомісяця на відкритий в установі банку поточний рахунок центральної ради ФСТ, яка перераховує кошти Фонду на відкриті в установах банків поточні рахунки своїх регіональних організацій для ДЮСШ, що їм підпорядковані виконавчою дирекцією відділення Фонду щомісяця на відкриті в установах банків поточні рахунки або спеціальні реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України (якщо ДЮСШ є бюджетною установою) ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ.

Як вбачається із матеріалів акту, за перевіряємий період з 01.01.2011р. по 30.09.2011 року встановлено, що в розділі "Використання коштів Фонду" щодо заробітної плати апарату закладу відповідача разом з нарахуваннями зазначено, що згідно кошторису на статтю "Оплата праці" працівників установи на 9 місяців 2011 року передбачено кошти в сумі 24500 грн., із них фактично використано за 9 місяців 2011 року - 24900 грн., згідно поданих звітів за 9 місяців - 25471 грн. Переплата по статті склала 971 грн.

В ході судового розгляду справи, розбіжність в сумі 971 грн. виникла на підставі того, що фондом не своєчасно проводилось фінансування відповідача, що було підтверджено представниками сторін.

Як зазначалось раніше, Рішенням №05-1991 від 01.12.2011 року Виконавча дирекція Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності частково задовольнила скаргу відповідача у зв'язку з допущенням арифметичної помилки при визначенні загальної суми порушення, зокрема подвійне включення до статті видатків "Оплата праці" суми 570,49 грн.

З урахуванням зазначеного, позивачем зобов'язано відповідача повернути до ФССзТВП суму 992 грн. на нараховано фінансову санкцію у розмірі 50% неправомірно використаної суми - 496 грн.

Рішенням №10 від 03.02.2012 року до страхувальника застосовані фінансові санкції в таких розмірах: штраф -148,80 грн., пеня - 72,91 грн.

Згідно п. 3.2. Порядку № 16, облік коштів Фонду на часткове фінансування ДЮСШ здійснюється їх одержувачем на окремих субрахунках бухгалтерського обліку з веденням картки обліку цих коштів.

А у відповідності до п. 3.3.Порядку № 16, до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, центральна рада ФСТ надає Виконавчій дирекції Фонду зведений звіт про використання коштів Фонду по ФСТ, його регіональних організаціях за формою, наведеною у додатку 2 цього Порядку, та звіти по кожній підпорядкованій ДЮСШ за формою, наведеною у додатку 3 цього Порядку.

В судовому засіданні директором відповідача зазначено, що Мурованокуриловецька РДЮШС подавала голові центральної ради ФСТ кошториси за кожен квартал в кінці останнього місяця кварталу.

Крім того, РДЮСШ подано звіти про використання коштів Фонду до виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду за перший квартал 2011 року, за перше півріччя 2011 року та за останні 9 місяців 2011 року, що підтверджується матеріалами справи.

Судом встановлено, що Мурованокуриловецькою РДЮСШ забезпечено виконання кошторису на 2011 рік в повній відповідності із затвердженим кошторисом, невикористані кошти повернула на банківський рахунок Фонду.

Таким чином, здійснивши системний аналіз вищезазначених норм, суд приходить до висновку, що доводи позивача, щодо стягнення заборгованості коштів, використаних не за цільовим призначенням не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи, що підвереджується як поясненнями сторін так і доказами, що містяться в матеріалах справи.

Відповідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 5 ст. 94 КАС України встановлено, у разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, а також залишення адміністративного позову без розгляду судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок Державного бюджету України.

Враховуючи те, що в матеріалах справи відсутні докази здійснення судових витрат відповідачем, судові витрати з Державного бюджету України не стягуюся.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволені адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено21.01.2013
Номер документу28674409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2119/12

Постанова від 22.05.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 08.05.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні