Вирок
від 26.12.2012 по справі 0308/15060/12
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 0308/15060/12

Провадження № 1/0308/917/12

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Луцьк 26 грудня 2012 року Луцький міськрайонний суд Волинської області під головуванням

судді Калькової О.А.,

за участю секретаря Сидорук Л.В.,

прокурора Воробія О.П.,

захисника ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні кримінальну справу про обвинувачення:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця смт. Шацьк, Волинської області, зареєстрованого АДРЕСА_1, мешканця АДРЕСА_2, громадянина України, з вищою освітою, непрацюючого, неодруженого, раніше не судимого,-

- за ст. 364 ч.3, ст. 366 ч.1 КК України ,-

ВСТАНОВИВ:

Підсудний ОСОБА_2 працюючи на посаді старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ з метою виконання доведених показників по надходженнях від реалізації безхазяйного майна до державного та місцевого бюджетів на березень -квітень 2011 року, діючи всупереч інтересам служби та в особистих інтересах, тобто з ціллю створити видимість своєї ефективної діяльності та діяльності відділу в цілому на даному напрямку роботи, протягом березня -квітня 2011 року, перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету №250 Луцької ОДПІ (м. Луцьк, Київський майдан, 4), зловживаючи своїм службовим становищем, для створення підстав до перерахування надміру сплачених ТзОВ «Рекламний простір», ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», ТзОВ «Генезис-Мілк»та ДП «Геліос Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед», що знаходилися в стадії ліквідації, податків та зборів (обов'язкових платежів) до державного та місцевого бюджетів за кодом класифікації доходів бюджету №3101000 на рахунок «Надходження коштів від реалізації скарбів, що є пам'яткою історії та культури, майна, одержаного в порядку спадкування чи дарування, кошти від реалізації скарбів, які є пам'ятками історії та культури», в порушення п.п. 5, 6 Порядку взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого спільним наказом ДПА України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України №974/1597/499 від 21.12.2010, відповідно до якого повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку, яка подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі, умисно власноручно склав завідомо неправдиві офіційні документи -заяви від імені керівників ТзОВ «Рекламний простір»ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед»ОСОБА_6 від 21.04.2011 про перерахування сум надміру сплачених податків до державного та місцевого бюджетів на вищевказаний рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №3101000 та розписався в них від імені зазначених керівників даних суб'єктів господарювання. Дані завідомо неправдиві офіційні документи ОСОБА_2 через невстановлених досудовим слідством осіб передав у канцелярію Луцької ОДПІ, де вони пройшли офіційну реєстрацію по обліках вхідної кореспонденції.

На підставі вказаних завідомо неправдивих заяв протягом березня -квітня 2011 року службовими особами відділу обліку та звітності Луцької ОДПІ, які не були обізнані про їх незаконне походження, було складено висновки №338 від 30.03.2011, №358 від 31.03.2011, №359 від 31.03.2011, №402 від 13.04.2011, №403 від 13.04.2011, №404 від 13.04.2011, №420 від 15.04.2011, №421 від 15.04.2011 та №479 від 27.04.2011 про підставність перерахування цих коштів до державного та місцевого бюджетів, які були затверджені керівництвом Луцької ОДПІ та скеровані в Управління Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області.

Допитаний в судовому засіданні підсудний ОСОБА_2 свою вину у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів визнав повністю та показав, що працюючи на посаді старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ вчинив службове підроблення, а саме підробив вищевказані заяви від імені керівників ТзОВ «Рекламний простір»ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»ОСОБА_6 від 21.04.2011 з метою виконання доведеного показника по надходженнях від реалізації безхазяйного майна до держаного та місцевого бюджетів на березень -квітень 2011 року. Не визнав, що вчинив зловживання своїм службовим становищем, оскільки діяв тільки в інтересах служби і його діями не було завдано ніякої шкоди, оскільки суми переплачених податків як були у державному та місцевому бюджетах, так і залишилися там, тільки були зараховані на інші рахунки, а суб'єкти господарювання, якими було допущено переплату, вже були ліквідовані і не могли вже повернути суми переплачених коштів, тим більше, що з дня виникнення сум переплат, пройшло більше 3 років.

Крім повного визнання вини підсудним у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, його винність підтверджується зібраними на досудовому слідстві та дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме:

- показаннями свідка ОСОБА_4 про те, що з 2007 по 2009 роки він являвся директором ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк». Заяв на ім'я начальника Луцької ОДПІ від 12.04.2011 та 31.03.2011, виконаних нібито від його імені, як директора ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», про перерахування податку на прибуток в сумах 39 933 гривень та 3 800 гривень, а також перерахування податку на додану вартість в сумі 11 295,60 гривень до державного і місцевого бюджетів, він не писав, не підписував їх та до їх написання взагалі не мав жодного відношення. Про їх існування він перший раз довідався тільки від працівників ВВБ при ДПА у Волинській області у вересні 2011 року. ОСОБА_4 ствердив, що ці заяви написані невідомою йому особою і без його відому. Ніхто, у тому числі працівники Луцької ОДПІ, не просив його написати вказані заяви та не ставив до відому про те, що вони будуть написані від його імені. Одночасно ОСОБА_4 повідомив, що почерк та підписи в цих заявах виконані не почерком знайомих йому осіб;

- показаннями свідка -ОСОБА_6, про те, що з приводу представленої для огляду заяви на ім'я начальника Луцької ОДПІ ОСОБА_7 від 21.04.2011, виконаної нібито від його імені, як директора ДП «Геліос Фарма», про перерахування переплати з податку на прибуток в сумі 200 гривень до державного бюджету, ОСОБА_6 ствердно показав, що дану заяву він не писав, не підписував її та до її написання взагалі не мав жодного відношення. ОСОБА_6 стверджує, що вказана заява написана невідомою йому особою і без його відому. Ніхто, у тому числі працівники Луцької ОДПІ, не просив його написати дану заяву та не ставив до відому про те, що вона буде написана від його імені. Крім того, він нікому не давав ніяких доручень щодо написання даної заяви. Одночасно ОСОБА_6 повідомив, що почерк та підписи в цих заявах виконані не почерком знайомих йому осіб;

- показаннями свідка -ОСОБА_5 про те. що, з приводу представлених для огляду заяв на ім'я начальника Луцької ОДПІ ОСОБА_7 від 11.04.2011 та 21.04.2011, виконаних нібито від його імені, як директора ТзОВ «Генезис-Мілк», про перерахування переплати з податку на прибуток в сумах 106,62 гривні, податку на додану вартість в сумі 7 гривень та комунального податку в сумі 8,76 гривень до державного та місцевого бюджетів, ОСОБА_5 ствердно показав, що дані заяви він не писав, не підписував їх та до їх написання взагалі не мав жодного відношення. ОСОБА_5 стверджує, що вказані заяви написані та підписані невідомими йому особами і без його відому. Ніхто, у тому числі працівники Луцької ОДПІ, не просив його написати дані заяви та не ставив до відому про те, що вони будуть написані від його імені. Крім того, ОСОБА_5 нікому не давав ніяких доручень щодо написання даних заяв. Також, вказані заяви написані різними почерками, що свідчить про те, що вони підроблені. Одночасно ОСОБА_5 повідомив, що почерк та підписи в цих заявах виконані не почерком знайомих йому осіб.

- оголошеними в судовому засіданні показаннями свідка -ОСОБА_3 про те, що з приводу представлених для огляду заяв на ім'я начальника Луцької ОДПІ ОСОБА_7 від 30.03.2011 та 22.04.2011, виконаних нібито від її імені, як директора ТзОВ «Рекламний простір», про перерахування переплати з податку на прибуток в сумі 8 375 гривень та податку з реклами в сумі 319,17 гривень до державного бюджету за кодом платежу №31010000, ОСОБА_3 ствердно показала, що дані заяви вона не писала, не підписувала їх та до їх написання взагалі не має жодного відношення. Про їх існування перший раз довідалася тільки від працівників ВВБ при ДПА в Івано-Франківській області у вересні 2011 року, коли вони в неї відбирали письмове пояснення з приводу написання даних заяв.

ОСОБА_3 стверджує, що вказані заяви написані та підписані невідомими їй особами і без її відому. Ніхто, у тому числі працівники Луцької ОДПІ, не просили її написати дані заяви та не ставили до відому про те, що вони будуть написані від її імені. Крім того, ОСОБА_3 нікому не давала ніяких доручень щодо написання даних заяв. До того ж, вказані заяви написані різними почерками, що свідчить про те, що вони підроблені. ОСОБА_3 рахує, що ТзОВ «Рекламний простір»являлося чесним платником податків, про що свідчить сам факт наявності переплат по податках, а тому її обурює той факт, що хтось без її відому, як колишнього директора даного товариства, підробив від її імені вказані заяви та перерахував зазначені суми до бюджету. В той же час, у зв'язку із тим, що вона являлася найманим директором ТзОВ «Рекламний простір», то внаслідок списання цих сум переплат з особового рахунку товариства в березні -квітні 2011 року їй особисто ніякої матеріальної шкоди не спричинено (Т.5 а.с. 75 -78);

- речовими доказами - заявами від імені директорів ТзОВ «Рекламний простір»(код ЄДРПОУ 33463190) ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»(код ЄДРПОУ 32608515) ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»(код ЄДРПОУ) ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»(код ЄДРПОУ 31670676) ОСОБА_6 від 21.04.2011 про перерахування переплат з податків до державного та місцевого бюджетів за кодом класифікації доходів бюджету №31010000, вилученими 14.02.2012 в Луцькій ОДПІ, та протоколом їх огляду, з яких вбачається, що директор ТзОВ «Рекламний простір»ОСОБА_3 нібито просить переплату з податку на прибуток в сумі 8 375 гривень зарахувати на рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №31010000; директор ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»ОСОБА_4 нібито просить переплату з податку на прибуток в сумі 3 800 гривень зарахувати на рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №31010000 (2 000 до Державного бюджету та 1 800 гривень до місцевого бюджету), а переплату з податку на прибуток в сумі 39 933 гривень та з ПДВ в сумі 11 295 гривень зарахувати на рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №31010000; директор ТзОВ «Генезис-Мілк»ОСОБА_5 нібито просить переплату з податку на прибуток в сумі 106,62 гривні, ПДВ в сумі 7 гривень та комунальний податок в сумі 8,76 гривень зарахувати на рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №31010000; а також директор ДП «Геліос Фарма»ОСОБА_6 нібито просить переплату з податку на прибуток в сумі 200 гривень зарахувати на рахунок за кодом класифікації доходів бюджету №31010000 (Т.2 а.с. 1 -16);

- висновком судово-почеркознавчої експертизи №197 від 14.05.2012, з якого вбачається, що рукописні записи (тексти заяв) у заявах від імені директорів ТзОВ «Рекламний простір»(код ЄДРПОУ 33463190) ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк» (код ЄДРПОУ 32608515) ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»(код ЄДРПОУ) ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма» (код ЄДРПОУ 31670676) ОСОБА_6 від 21.04.2011 виконані ОСОБА_2 (Т.5 а.с. 8 -25);

- висновком судово-почеркознавчої експертизи №349 від 10.07.2012, з якого вбачається, що підписи від імені ОСОБА_3, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у заявах від імені директорів ТзОВ «Рекламний простір»(код ЄДРПОУ 33463190) ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»(код ЄДРПОУ) ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»(код ЄДРПОУ 31670676) ОСОБА_6 від 21.04.2011 виконані відповідно не ОСОБА_3, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, а іншою особою.

Крім того, згідно даного експертного висновку, підписи, виконані від імені ОСОБА_4 у заявах від імені директора ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»(код ЄДРПОУ 32608515) ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ймовірно, виконані ОСОБА_2 (Т.5 а.с. 38 -54);

- документами -журналами реєстрації вхідної кореспонденції від юридичних осіб Луцької ОДПІ №7 (розпочатий 30.03.2011, закінчений 18.04.2011) та №8 (розпочатий 18.04.2011,закінчений 13.05.2011), вилученими 01.06.2012 в Луцькій ОДПІ, та протоколом їх огляду, з яких вбачається, що підроблені ОСОБА_2 заяви від імені директорів ТзОВ «Рекламний простір»ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»ОСОБА_6 від 21.04.2011 були канцелярією Луцької ОДПІ зареєстровані по обліку вхідної кореспонденції за №№8451/10, 8559/10, 9636/10, 9789/10, 10902/10 та передані для виконання ОСОБА_9 -начальнику відділу обліку та звітності Луцької ОДПІ (Т.2 а.с. 17 -18, 21 -25, 150 -162);

- документами -висновками Луцької ОДПІ про перерахування надміру сплачених ТзОВ «Рекламний простір», ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», ТзОВ «Генезис-Мілк» та ДП «Геліос Фарма» фірми «Нікокардія Фарма Лімітед»податків та зборів (обов'язкових платежів) до державного та місцевого бюджетів за кодом класифікації доходів бюджету №3101000 на рахунок «Надходження коштів від реалізації скарбів, що є пам'яткою історії та культури, майна, одержаного в порядку спадкування чи дарування, кошти від реалізації скарбів, які є пам'ятками історії та культури»№338 від 30.03.2011, №359 від 31.03.2011, №402 від 13.04.2011, №403 від 13.04.2011, №420 від 15.04.2011, №421 від 15.04.2011, №479 від 27.04.2011, №358 від 31.03.2011, №404 від 13.04.2011, вилученими 31.05.2012 та 06.07.2012 в Управлінні Державного казначейства у м.Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області, та протоколами їх огляду, з яких вбачається, що Луцькою ОДПІ погоджено перерахування з бюджетних рахунків №31110009700002 (податок на прибуток), №31112029700002 (податок на додану вартість) та №33214828700002 (комунальний податок) до державного (номер рахунку 31119129700002) та місцевого (номер рахунку 31418574700002) бюджетів м.Луцьк ГУДКУ у Волинській області залишки надміру сплачених сум податків вищевказаних суб'єктів господарювання в загальній сумі 63 725,98 гривень, а саме: до державного бюджету -8 375 гривень податку на прибуток ТзОВ «Рекламний простір», 2 000 гривень, 39 933 гривень податку на прибуток та 11 295,60 гривень податку на додану вартість ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», 106,62 гривні податку на прибуток та 7 гривень податку на додану вартість ТзОВ «Генезис-Мілк», 200 гривень податку на прибуток ДП «Геліос-Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед», а також до місцевого бюджету -1 800 гривень податку на прибуток ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»та 8,76 гривень комунального податку ТзОВ «Генезис-Мілк»(Т. 2 а.с. 114 -149);

- витягом з електронного реєстру розрахункових документів виписок з рахунку по коду платежу 31010100 «Надходження коштів від реалізації скарбів, що є пам'яткою історії та культури, майна, одержаного в порядку спадкування чи дарування, кошти від реалізації скарбів, які є пам'ятками історії та культури», витребуваними в Луцькій ОДПІ, з якого вбачається, що Управлінням Державного казначейства у м.Луцьку у відповідності до вищезазначених висновків було перераховано з бюджетних рахунків №31110009700002 (податок на прибуток), №31112029700002 (податок на додану вартість) та №33214828700002 (комунальний податок) до державного та місцевого бюджетів м. Луцьк ГУДКУ у Волинській області за кодом класифікації доходів бюджету №3101000 на рахунок «Надходження коштів від реалізації скарбів, що є пам'яткою історії та культури, майна, одержаного в порядку спадкування чи дарування, кошти від реалізації скарбів, які є пам'ятками історії та культури»вказані вище залишки надміру сплачених ТзОВ «Рекламний простір», ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», ТзОВ «Генезис-Мілк»та ДП «Геліос Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед»сум податків (Т.1 а.с. 27 -48);

- документами -наказами Луцької ОДПІ №64-о від 25.02.2011 «Про переведення ОСОБА_2»та №161-о від 13.05.2011 «Про переведення ОСОБА_2, вилученими 01.06.2012 в Луцькій ОДПІ, та протоколом їх огляду, з яких вбачається, що 25.02.2011 ОСОБА_2 був переведений з посади старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу податкового контролю та аналітичної роботи управління податкового контролю юридичних осіб Луцької ОДПІ на посаду старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ, а з 13.05.2011 був переведений на посаду заступника начальника відділу погашення прострочених податкових зобов'язань, що підтверджує той факт, що на час скоєння злочинів ОСОБА_2 згідно ст.2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів»від 23.12.1993р. №3781-ХІІ являвся працівником правоохоронного орган (Т.2 а.с. 17 -25, 69 -70, 89 -113);

- документами -Положенням про відділ погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ, затвердженим наказом Луцької ОДПІ №521 від 13.10.2009, та Посадовою інструкцією старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ, затвердженою 01.03.2011 заступником начальника Луцької ОДПІ, вилученими 01.06.2012 в Луцькій ОДПІ, та протоколом їх огляду, з яких вбачається, що одним з основних завдань відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ, де працював ОСОБА_2, є виявлення, облік, збереження та реалізація безхазяйного майна та майна, що перейшло у власність держави, скарбів, контроль за надходженням коштів до державного бюджету від реалізації такого майна, що підтверджує той факт, що у службові обов'язки ОСОБА_2 входило виконання доведеного до відділу показника по надходженнях від реалізації безхазяйного майна до Державного та Місцевого бюджетів (Т.2 а.с. 17 -37, 124 -131).

Досудовим слідством підсудний ОСОБА_2. обвинувачуються у вчиненні злочину, передбаченого ст364 ч.3 КК України при наступних обставинах, а саме у тому, що:

ОСОБА_2 працюючи на посаді старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ, тобто являючись працівником правоохоронного органу, вчинив зловживання своїм службовим становищем, шляхом підробки заяв на перерахування переплати по податках, а саме: до державного бюджету -8 375 гривень податку на прибуток ТзОВ «Рекламний простір», 2 000 гривень, 39 933 гривень податку на прибуток та 11 295,60 гривень податку на додану вартість ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», 106,62 гривні податку на прибуток та 7 гривень податку на додану вартість ТзОВ «Генезис-Мілк», 200 гривень податку на прибуток ДП «Геліос-Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед», а також до місцевого бюджету -1 800 гривень податку на прибуток ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»та 8,76 гривень комунального податку ТзОВ «Генезис-Мілк», яка більше ніж в сто разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, в результаті чого суми переплат податків, які обліковувалися в Луцькій ОДПІ по особових рахунках даних суб'єктів господарювання, були списані.

Таким чином, умисними, протиправними діями старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення прострочених податкових зобов'язань Луцької ОДПІ ОСОБА_2 було завдано істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у вигляді підриву авторитету і престижу органу державної влади -Державної Податкової Адміністрації у Волинській області, на яку покладені завдання здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), та неподаткових доходів, установлених законодавством, а також у вигляді унеможливлення у подальшому ТзОВ «Рекламний простір», ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», ТзОВ «Генезис-Мілк»та ДП «Геліос Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед»у встановленому законом порядку вільно розпорядитися власними коштами, що становили переплату податків та зборів, у тому числі повернути їх назад на свої банківські рахунки.

Оцінивши зібрані досудовим слідством докази в їх сукупності, в результаті повного, об"єктивного і всебічного їх дослідження в ході судового слідства стосовно їх допустимості, достовірності та достатності, суд приходить до висновку, що вони не доводять пред"явлене підсудному ОСОБА_2 звинувачення у вчиненні ним злочину, передбаченого ч.364 ч.3 КК України. Зокрема, не знайшло свого підтвердження під час судового розгляду справи те, що підсудний завдав істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у вигляді підриву авторитету та престижу органів державної влади -Державної податкової адміністрації у Волинській області, а також збитки вказаним товариствам у вигляді неможливості повернення надміру сплачених податків.

Так допитаний в судовому засіданні підсудний ОСОБА_2 суду показав, що не вчинив зловживання своїм службовим становищем, оскільки діяв тільки в інтересах служби і його діями не було завдано ніякої шкоди, оскільки суми переплачених податків як були у державному та місцевому бюджетах, так і залишилися там, тільки були зараховані на інші рахунки, а суб'єкти господарювання, якими було допущено переплату, вже були ліквідовані і не могли вже повернути суми переплачених коштів, тим більше, що з дня виникнення сум переплат, пройшло більше 3 років.

Матеріалами справи встановлено, що будь-якої шкоди охоронюваним законом інтересам не завдано, оскільки грошові кошти в сумі 63725, 98 грн., які вважались переплатою по податках вищевказаних суб'єктів господарювання на момент написання підсудним заяв вже були у державному бюджеті, причому до бюджету вказані кошти були сплачені платниками добровільно, що підтверджується показаннями даними в судовому засіданні ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6, кожного зокрема та оголошеними в судовому засіданні показаннями свідка ОСОБА_3 (а.с.т.5 а.с.76). Перерахування коштів в межах бюджету з одного бюджетного рахунку на інший не завдає збитків державі або істотної шкоди будь-чиїм іншим інтересам.

Посилання досудового слідства на той факт, що ТзОВ «Рекламний простір», ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк», ТзОВ «Генезис-Мілк»та ДП «Геліос Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед»могли повернути дану переплату не підтверджується матеріалами справи, оскільки підстав для повернення коштів не існувало.

Як встановлено матеріалами справи жоден із директорів зазначених товариств не звертався із заявами про повернення надміру сплачених коштів, а отже підстав для повернення таких коштів не виникало.

Крім того, свідки ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6 повідомили, що не знали, що на момент написання підсудним заяв про перерахування коштів, усі юридичні особи були або припинені або ліквідовані за рішеннями судів, що підтверджується витягами із ЄДР, а відтак фізичної та юридичної можливості повернути надміру сплачені податки не мали.

Про неможливість повернення переплат по податках і вказує той факт, що по більшості таких вимог минув строк давності, передбачений податковим кодексом в розмірі 1095 днів.

Згідно ст.43.3 Податкового кодексу обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Тобто строк від якого починається перелік давності слід розраховувати з моменту сплати такої суми платіжним дорученням до державного бюджету. Як вбачається із досліджених судом висновків, на підставі яких проводилось перерахування державним казначейством коштів, усі суми надміру сплачених податків (крім товариства Генезис-Мілк в сумі 106,62 грн. податку на прибуток, 8,75 комунального податку) були сплачені до бюджету в 2006-2008 роках, тобто більше ніж 1095 днів до моменту написання ОСОБА_2 заяв на перерахування коштів. Таким чином, навіть і за умови звернення посадовими особами ТОВ «Електро-Ком-Луцьк», ДП «Геліос-Фарма»фірми «Нікокардія Фарма Лімітед», ТОВ «Рекламний простір»із заявами про повернення коштів, останні не мали б права на повернення надміру сплачених податків в силу ст.43.3 ПК України.

Свідки ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, кожен зокрема в судовому засіданні показали, що строк на повернення надміру сплачених податків слід розраховувати з моменту подачі останньої декларації товариством суперечать вимогам податкового кодексу, а тому повинні оцінюватись критично.

Крім того, матеріалами справи не підтверджується, що ОСОБА_2 діяв з корисливих мотивів. Будь-яких матеріальних чи не матеріальних вигод останній не набув, судом не встановлено, що підсудний діяв в своїх інтересах чи інтересах третіх осіб. Не знаходять свого підтвердження доводи про те, що ОСОБА_2, зловживаючи службовим становищем, намагався створити видимість ефективної роботи, оскільки наповнення рахунку із призначенням (надходження коштів від реалізації скарбів, що є пам'яткою історії та культури, майна одержаного в порядку спадкування чи дарування»не відносилось до компетенції підсудного, оскільки за ним було закріплено ряд підприємств боржників, за погашення податкового боргу яких ОСОБА_2 і відповідав.

Відповідно до ст. 62 Конституції України ніхто не зобов»язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, і обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

При таких обставинах суд вважає, що по справі не здобуто переконливих доказів винуватості ОСОБА_2 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 364 КК України, а тому його слід виправдати у зв'язку з недоведеністю його вини.

Аналізуючи зібрані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що ОСОБА_2 своїми умисними діями, що виразились у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, вчинив злочин передбачений ст.366 ч.1 КК України.

Обставин, що пом'якшують та обтяжують покарання підсудного ОСОБА_2, згідно з вимогами статей 66, 67 КК України, в ході досудового слідства не виявлено.

Приймаючи до уваги, що ОСОБА_2 вперше притягується до кримінальної відповідальності, виключно позитивно характеризується, суд приходить до висновку, що покарання йому слід призначити в межах санкції статті, за якою він притягується до кримінальної відповідальності.

Судові витрати, згідно ст.93 КПК України, що підтверджені документально, покласти на підсудного.

Речові докази по справі залишити в матеріалах справи (т.2 а.с.5-9, 15-16).

Керуючись ст.ст.323, 324 КПК України, суд -

З А С У Д И В:

ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні злочину, передбаченого ст. 366 ч.1 КК України, та призначити покарання у виді штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 3 400 грн. (три тисячі чотириста гривень) з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах та організаційно-розпорядчі і адміністративно-господарські посади строком на 2 роки .

За ч.3 ст.364 КК України ОСОБА_2 - виправдати за недоведеністю.

Запобіжний захід засудженому ОСОБА_2 підписку про невиїзд - скасувати.

Стягнути з ОСОБА_2 в доход держави судові витрати в сумі 3417 (три тисячі чотириста сімнадцять) гривень 12 копійок за проведення двох судово-почеркознавчих експертиз.

Речові докази: заяви від імені директорів ТзОВ «Рекламний простір»(код ЄДРПОУ 33463190) ОСОБА_3 від 30.03.2011, ТзОВ «Електро-Ком-Луцьк»(код ЄДРПОУ 32608515) ОСОБА_4 від 31.03.2011 та 12.04.2011, ТзОВ «Генезис-Мілк»(код ЄДРПОУ) ОСОБА_5 від 11.04.2011 та ДП «Геліос Фарма»(код ЄДРПОУ 31670676) ОСОБА_6 від 21.04.2011 про перерахування переплат з податків до Державного та Місцевого бюджетів за кодом класифікації доходів бюджету №31010000 -залишити при матеріалах справи.

Вирок може бути оскаржений до Апеляційного суду Волинської області протягом 15 діб з моменту його проголошення.

Суддя

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення26.12.2012
Оприлюднено23.01.2013
Номер документу28678407
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —0308/15060/12

Вирок від 26.12.2012

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Калькова О. А.

Постанова від 10.10.2012

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Калькова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні