5020-5/625
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
"27" січня 2009 р. справа № 5020-5/625
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „Комерційна фірма „Анит” (99011 м. Севастополь, вул. Капітанська, 12)
до Фонду комунального майна Севастопольської міської ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5),
третя особа: Севастопольська міська Рада (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3)
про спонукання здійснити оцінку нежитлових приміщень, та про спонукання укласти договір купівлі-продажу
Суддя: І.В. Євдокімов
Представники сторін:
Позивач - Топчий Любов Олексіївна, директор, наказ 44 від 18.11.03, ТОВ "Комерційна фірма "Аніт";
Відповідач - не з'явився, Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради;
Третя особа - не з'явився, Севастопольська міська Рада;
Суть спору:
Позивач - ТОВ „Комерційна фірма „Анит”, звернувся до суду з позовом до відповідача - Фонду комунального майна Севастопольської міської ради, третя особа - Севастопольська міська Рада, про визнання права позивача на проведення приватизації вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а, про зобов'язання відповідача здійснити підготовку до приватизації, у тому числі незалежну оцінку, вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а. Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради здійснити приватизацію об'єкту –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а, шляхом викупу.
Відповідач - Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, позовні вимоги не визнав, мотивуючі свої заперечення тим, що вартість невід'ємних поліпшень, які були виконані позивачем не перевищує 25 % від остаточної вартості об'єкту оренди.
Представник відповідача –Севастопольської міської Ради в судові засідання неодноразово не з'являвся, відзив на позовну заяву не надав, про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином у встановленому порядку, за адресою вказаною у позовній заяві.
Представник відповідача на оголошення вступної та резолютивної частин рішення не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.
Згідно ст. 22 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні представникам сторін роз'яснені їх процесуальні права та обов'язки.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, суд
в с т а н о в и в:
15.12.2006 між позивачем та відповідачем був укладений договір оренди № 348-06 нерухомого майна - вбудованих нежитлових приміщень цокольного поверху двоповерхової будівлі, загальною площею 86 кв.м., розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а.
Строк дії договору встановлений до 30.12.2011. Балансова вартість об'єкту оренди склала 62672,00 грн.
Наказом Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради від 14.12.2005 № 964 позивачу був наданий дозвіл на проведення капітального ремонту орендованих приміщень.
Позивачем був здійснений капітальний ремонт об'єкту оренди, здійснені його поліпшення, які неможливо відокремити від орендованого майна, всього було здійснено робіт на суму 6296,00 грн.
Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради наказом № 881 від 14.11.2006 узгодив об'єм невідокремлений поліпшень орендованого майна на суму в розмірі 2814,46 грн. без ПДВ.
Відповідно довідки балансоутримувача балансова вартість об'єкту оренди склала 9691,20 грн.
Таким чином, вартість невід'ємних поліпшень, які були виконані позивачем перевищує 25 % від остаточної вартості об'єкту оренди.
24.04.2007 позивач направив на адресу Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради заяву про включення об'єкту оренди до переліку об'єктів, які підлягають приватизації.
Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради листом за вих. № 1838а від 08.06.2007 відмовив позивачу у задоволенні його заяви, мотивуючі відмову тим, що вартість невід'ємних поліпшень, які були виконані позивачем не перевищує 25 % від остаточної вартості об'єкту оренди.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 20 Господарського кодексу України, кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання наявності або відсутності прав; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов'язку в натурі; іншими способами, передбаченими законом.
Відповідно до положень статті 7 Закону України “Про приватизацію державного майна” № 2163-ХІІ від 04.03.1992 (з подальшими змінами і доповненнями), державну політику в сфері приватизації здійснюють Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації в Україні.
Згідно зі статтею 1 Закону України “Про приватизацію державного майна”, приватизація державного майна –це відчуження майна, що перебуває у державній власності, і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до вказаного Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України.
Згідно з частиною 4 статті 3 вказаного Закону, відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюють органи, створювані відповідними місцевими радами. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними та підконтрольними.
Згідно зі ст. 8 Закону України „Про приватизацію державного майна”, покупцями об'єктів приватизації можуть бути: юридичні особи, зареєстровані на території України.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності.
Рішенням Севастопольської міської Ради № 339 від 12.11.2002 затверджено Положення про Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, пунктами 6.19, 6.20 якого передбачено, що Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради організує програму приватизації, є органом приватизації по об'єктам права комунальної власності від імені та за дорученням ради, укладає договори купівлі-продажу, здійснює контроль їх виконання.
Як свідчать матеріали справи, позивачу на підставі договору оренди надано у оренду вбудовані нежитлові приміщення цокольного поверху двоповерхової будівлі, загальною площею 86 кв.м., розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а, від викупу цього приміщення позивач не відмовлявся.
Відповідно до статті 4 Закону України “Про приватизацію державного майна”, державна програма приватизації визначає цілі, пріоритети та умови приватизації, розробляється Фондом державного майна України і затверджується Верховною Радою України.
Згідно з пунктом 51 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, затвердженою Законом України “Про Державну програму приватизації” у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України.
Крім того, Наказом Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради від 14.12.2005 № 964 позивачу був наданий дозвіл на проведення капітального ремонту орендованих приміщень.
Таким чином, суд дійшов висновку про те, що таки дії Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради порушують права позивача, а також вимоги діючого законодавства України.
Відповідно до ст. 2 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, об'єктами малої приватизації є: цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А; окреме індивідуально визначене майно; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 2 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави.
Відповідно до п. 5 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, не підлягають приватизації визначені в установленому порядку спеціалізовані підприємства торгівлі, що обслуговують виключно громадян, які мають пільги згідно з чинним законодавством.
Згідно зі ст. 6 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, заклади культури, приміщення та будівлі соціально-побутового призначення, споруджені за рахунок коштів державних підприємств, які обслуговують населені пункти, райони чи мікрорайони у містах, громадські організації або певні професійні (виробничі) колективи можуть бути у встановленому порядку виключені з переліку об'єктів малої приватизації за рішенням Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв у районах та містах, Фонду майна Автономної Республіки Крим та його представництв, а також за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих Рад відповідного рівня.
Відповідно до п. 2 ст. 5 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, приватизації не підлягають об'єкти, що мають загальнодержавне значення, а також казенні підприємства. До об'єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяльності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення.
Загальнодержавне значення мають:
а) об'єкти, які забезпечують виконання державою своїх функцій, забезпечують обороноздатність держави, її економічну незалежність, та об'єкти права власності Українського народу, майно, що становить матеріальну основу суверенітету України, зокрема:
майно органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, майно Збройних Сил України (крім майна, щодо якого цим Законом встановлено особливості приватизації), Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, правоохоронних і митних органів;
надра, корисні копалини загальнодержавного значення, водні ресурси та інші природні ресурси, які є об'єктами права власності Українського народу;
майнові комплекси підприємств з лісовідновлення, лісорозведення та охорони лісу, лісництва, їх підрозділи;
сортовипробувальні станції, дільниці, інші організації з експертизи сортів рослин;
золотий і валютний фонди та запаси, державні матеріальні резерви;
емісійна система, майнові комплекси підприємств і установ, що забезпечують випуск та зберігання грошових знаків і цінних паперів;
радіотелевізійні передавальні центри, а також об'єкти, що забезпечують зв'язком органи законодавчої та виконавчої влади;
державні радіоканали та телевізійні канали;
засоби урядового, фельд'єгерського та спеціального зв'язку;
інші об'єкти права державної власності, які забезпечують виконання державою своїх функцій;
б) об'єкти, діяльність яких забезпечує соціальний розвиток, збереження та підвищення культурного, наукового потенціалу, духовних цінностей, зокрема:
об'єкти Національного космічного агентства України при Кабінеті Міністрів України;
архіви;
майнові комплекси установ Національної академії наук України з основних напрямів досліджень;
об'єкти культури, мистецтва, архітектури, меморіальні комплекси, заповідники, парки тощо загальнонаціонального значення;
об'єкти освіти, фізичної культури, спорту і науки, що фінансуються з державного бюджету;
в) об'єкти, контроль за діяльністю яких з боку держави гарантує захист громадян від наслідків впливу неконтрольованого виготовлення, використання або реалізації небезпечної продукції, послуг або небезпечних виробництв, зокрема:
майнові комплекси підприємств по виготовленню та ремонту всіх видів зброї, яка є на озброєнні Збройних Сил України, Служби безпеки України;
майнові комплекси підприємств по випуску наркотичних, бактеріологічних, біологічних, психотропних, сильнодіючих хімічних та отруйних засобів (крім аптек);
майнові комплекси підприємств, що забезпечують діяльність у сфері обігу зброї та радіоактивних речовин;
захисні споруди цивільної оборони;
полігони, будови, споруди та устаткування для захоронення твердих промислових та побутових відходів, скотомогильники;
г) об'єкти, які забезпечують життєдіяльність держави в цілому, зокрема:
структурні підрозділи майнових комплексів, що забезпечують постійне розміщення і зберігання державних резервів і мобілізаційних запасів;
пенітенціарні заклади;
майнові комплекси підприємств геологічної, картографічної, гідрометеорологічної служб, служби контролю за станом навколишнього природного середовища;
об'єкти державних систем стандартизації, метрології та сертифікації продукції;
майнові комплекси підприємств авіаційної промисловості;
автомобільні дороги, крім тих, що належать підприємствам до першого розгалуження їх за межами території цих підприємств;
майнові комплекси підприємств, які здійснюють виробництво основної залізничної техніки (електровози, тепловози, дизель-поїзди, вагони);
майнові комплекси підприємств залізничного транспорту з їх інфраструктурою;
метрополітен, міський електротранспорт;
майно, що забезпечує цілісність об'єднаної енергетичної системи України та диспетчерське (оперативно-технологічне) управління, магістральні та міждержавні електричні мережі;
атомні електростанції, гідроелектростанції з греблями, що забезпечують водопостачання споживачам та проведення гідромеліоративних робіт, теплоелектроцентралі;
магістральні нафто - і газопроводи та магістральний трубопровідний транспорт, що обслуговують потреби держави в цілому, підземні нафто- та газосховища;
транспортні засоби спеціального призначення, що забезпечують виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією пожеж, наслідків стихійних лих;
об'єкти інженерної інфраструктури та благоустрою міст, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов'язані з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відведенням і очищенням стічних вод;
майнові комплекси структурних підрозділів хлібоприймальних і хлібозаготівельних підприємств, що забезпечують розміщення і зберігання мобілізаційних запасів та майно хлібоприймальних і хлібозаготівельних підприємств, що входить до статутного капіталу Державної акціонерної компанії "Хліб України";
майнові комплекси підприємств соляної промисловості;
акваторії портів, причали всіх категорій і призначень, причальні у портах і гідрографічні споруди, набережні причалів, захисні споруди та системи сигналізації, портові системи інженерної інфраструктури та споруди зв'язку, енерговодопостачання та водовідведення, автомобільні дороги та залізничні колії (до першого розгалуження за межами території порту), навчальний та гідрографічний флот, майнові комплекси судноплавних інспекцій;
водосховища і водогосподарські канали комплексного призначення, міжгосподарські меліоративні системи, гідротехнічні захисні споруди;
майнові комплекси підприємств, що виготовляють спирт, вина і лікеро-горілчані вироби;
крематорії, кладовища.
Крім того, рішенням Севастопольської міської Ради № 2061 від 12.06.2007 „Про Програму оптимізації структури комунального майна та підвищення ефективності його використання на 2007-2010 роки в місті Севастополі” (а.с. 39) пунктом четвертим затверджений перелік об'єктів комунально власності (у томі числі нежитлових будівель, приміщень і споруд, які перебувають в оренді), які підлягають приватизації шляхом продажу по викупу, на аукціоні, по конкурсу, згідно з додатком № 4. у пункті 38 вказаного додатку , вказане нежитлове приміщення, розташоване за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а (а.с. 42).
Таким чином, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі висловленого, керуючись ст. 22, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати за Товариством з обмеженою відповідальністю „Комерційна фірма „Анит” (99011 м. Севастополь, вул. Капітанська, 12, код ЄДРПОУ 13790363) право на проведення приватизації об'єкту –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а, шляхом викупу.
3. Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, код ЕДРПОУ 25750044, р/р 37188003000416 в УДК в м.Севастополі, МФО 824509) здійснити підготовку до приватизації, у тому числі незалежну оцінку, вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а.
4. Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, код ЕДРПОУ 25750044, р/р 37188003000416 в УДК в м.Севастополі, МФО 824509) здійснити приватизацію об'єкту –вбудованих нежитлових приміщень з I-1 по № I-7, загальною площею 86 кв.м. з навісом „а2”, розташованих за адресою: м. Севастополь, вул. Каштанова, 2-а, шляхом викупу Товариством з обмеженою відповідальністю „Комерційна фірма „Анит” (99011 м. Севастополь, вул. Капітанська, 12, код ЄДРПОУ 13790363).
Суддя І.В. Євдокімов
Рішення оформлено
згідно з вимогами
ст. 84 ГПК України
та підписано
30.01.2009
Розсилка:
1. ТОВ „Комерційна фірма „Анит” (99011 м. Севастополь, вул. Капітанська, 12)
2. Фонд комунального майна Севастопольської міської ради (99011 м. Севастополь, вул. Луначарського, 5)
3. Севастопольська міська Рада (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3)
4. Справа
5. наряд
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2009 |
Оприлюднено | 06.02.2009 |
Номер документу | 2867930 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Євдокимов І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні