ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2012 р. Справа № 2а/0270/5574/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Альчука Максима Петровича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : державної податкової інспекції у м. Вінниці
до : закритого акціонерного товариства "Вінницький сиркомбінат"
про : припинення (скасування) юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція у м. Вінниці звернулась в суд з адміністративним позовом про припинення (скасування) юридичної особи - закритого акціонерного товариства "Вінницький сиркомбінат".
Позовні вимоги мотивовані тим, що ЗАТ "Вінницький сиркомбінат" не подавав звітні документи про фінансово-господарську діяльність з 2008 року які пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Ухвалою суду від 19.12.2011 року відкрито скорочене провадження у справі. Копію ухвали направлено відповідачу. 30.12.2011 року повідомлення про вручення поштового відправлення повернулося на адресу суду із відміткою поштового відділення зв'язку: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
В силу положень ч. 4 ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси, судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Оскільки, в матеріалах справи є достатні дані, що вказують на юридичну адресу ЗАТ "Вінницький сиркомбінат" м. Вінниця, вул. А. Іванова, 51-а, згідно повернутого поштового конверту, повідомлявся відповідач, суд вважає, що ухвала суду від 19.12.2011 року вручена останньому належним чином.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, оцінивши надані докази, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.
Як вбачається з довідки Єдиного державного реєстру юридичної особи ЗАТ "Вінницький сиркомбінат" зареєстроване 24.11.2005 року Виконавчим комітетом Вінницької міської ради, ідентифікаційний код - 33911665, за адресою вул. Андрія Іванова, буд. 51а, м. Вінниця, керівник - Максимов Володимир Миколайович.
Відповідно до довідки державної податкової інспекції у м. Вінниці про взяття на облік платника податків № 8/29 від 19.07.2010 року, закрите акціонерне товариство "Вінницький сиркомбінат" взятий на облік в органах державної податкової служби 25.11.2005 року за № 1567.
Також відповідно до Довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 21.07.2010 року № 1247/7/26-33, місцезнаходження ЗАТ "Вінницький сиркомбінат" не встановлено.
Згідно із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців", Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
В абз. 6 ч. 1 ст. 1 названого Закону надано визначення місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частина 3 ст. 9 Закону, передбачає, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються: найменування юридичної особи; ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі; прізвище та ініціали державного реєстратора; підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.
В Єдиному державному реєстрі містяться, між іншим, такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження (абз. 7 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців").
Частина 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців" передбачає, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. В разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
З аналізу вищенаведених норм закону вбачається, що відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов'язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і обов'язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Водночас, із системного аналізу норм законодавства України вбачається, що скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове значення, оскільки утворюють один правовий інститут - скасування держаної реєстрації суб'єкта господарювання, який знайшов своє правове втілення у формі припинення юридичної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Отже, враховуючи те, що згідно Акту від 24.06.2010 року № 754 наявний запис щодо відсутності ЗАТ "Вінницький сиркомбінат" за вказаним місцезнаходженням, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи.
З приписів ст. ст. 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Зважаючи, що на день судового розгляду відповідач доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Закрите акціонерне товариство "Вінницький сиркомбінат" (юридична адреса: вул. А. Іванова, 51-а, м. Вінниця , код ЄДРПОУ 33911665).
Копію даної постанови, у день набрання нею законної сили надіслати державному реєстратору Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59 м. Вінниця) для виконання вимог встановлених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2012 |
Оприлюднено | 21.01.2013 |
Номер документу | 28682887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні