ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/3908/12
"13" грудня 2012 р. ,Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючої Подлісної І.М.
секретаря Субтельної Л.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації про стягнення коштів та зобов'язання виконати обов'язкові вимоги,
в с т а н о в и в:
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації про стягнення коштів та зобов'язання виконати обов'язкові вимоги.
Представник позивача Державної фінансової інспекції в Тернопільській області в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі з мотивів викладених у позовній заяві.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідно до п. 1.4.2.1 Плану контрольно - ревізійної роботи Чортківської міжрайонної державної фінансової інспекції на ІІ квартал 2012 року та на підставі направлень від 25.06.2012 року №97 та від 02.07.2012 року №102 було проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації за період з 01.10.2009 року по 01.06.2012 рік. За результатами ревізії складено акт від 03.08.2012 року №20-22/89.
Відповідно до статті 10 Закону України від 26 січня 1993 №2939-ХІІ «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року, начальнику Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації направлено обов'язкові вимоги від 13.08.2012 року №19-22-13-14/1007, відповідно до яких, Відділ культури Борщівської районної державної адміністрації зобов'язаний виконати вимоги підпункту 5 обов'язкових вимог Чортківської міжрайонної державної фінансової інспекції, зокрема:
- п.5: провести відновлення касових видатків загального фонду на суму 109, 04 грн.;
- повернути в районний бюджет кошти від оренди приміщень в сумі 35 210, 52 грн. (тридцять п'ять тисяч двісті десять) гривень 52 копійки та за покриття видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду в сумі 6 001, 09 грн. (шість тисяч одну) гривню 09 копійок. .
Представник відповідача Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації через канцелярію суду подав письмову заяву в якій адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Тернопільській області визнає у повному обсязі, проти задоволення позову не заперечив.
Заслухавши пояснення представник позивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області звернулася з адміністративним позовом до Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації про стягнення коштів та зобов'язання виконати обов'язкові вимоги.
Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» визначено правові основи діяльності контрольно-ревізійної служби та її функції.
Так, згідно п.8 ст.10 цього Закону контрольно-ревізійні управління наділені правом у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами, за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства.
Згідно ч.1 ст.2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів.
В силу ч.2 вказаної норми державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування. У даному випадку контрольно-ревізійним управлінням у Тернопільській області було проведено перевірку позивача шляхом інспектування.
Частиною 5 вищенаведеної статті передбачено, що інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності контрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Так, Чортківською міжрайонною державною фінансовою інспекцією відповідно до п. 1.4.2.1 Плану контрольно - ревізійної роботи на ІІ квартал 2012 року проведено планову ревізію Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації за період з 01.10.2009 року по 01.06.2012 рік, за результатами ревізії складено акт від 03.08.2012 року №20-22/89, який підписано без заперечень.
В ході ревізії проведено перевірку дотримання чинного законодавства щодо витрачання коштів на придбання товарно - матеріальних цінностей, правильність їх списання, відчуження, стан збереження та правильність ведення обліку.
Рішенням сесії Борщівської районної ради №3406 від 23.12.2008 року передбачено, що кошти від оренди приміщень, яку перебувають у власності територіальної громади Борщівського району в повному обсязі повинні поступати на рахунок районного бюджету. Однак, проведеною ревізією повноти та своєчасності надходження орендної плати встановлено, що кошти від оренди приміщень в перевіреному періоді поступали на рахунок відділу культури Борщівської райдержадміністрації. Отже, внаслідок недотримання вимог рішення сесії Борщівської районної ради № 406 від 23.12.2008 року районним бюджетом недоотримано кошти за оренду в загальній сумі 39210,52 грн., в тому числі: 2009 рік-2919,64 грн.; 2010 рік-14882,19 грн., 2011 рік-15447,79 грн.; січень-лютий 2012 року-5960,90 грн. Вищевказане порушення призвело до нанесення матеріальної шкоди (збитків) районному бюджету на суму 39210,52 гривень.
В ході ревізії проведено перевірку щодо стану надходження та використання власних надходжень. Згідно проведених розрахунків видатки на надання послуг, що виконувались працівниками на платних умовах, частково проводились із загального фонду кошторису відділу культури, чим порушено п. 19, п. 23 та п. 49 Порядку складання, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (із змінами), п. 1 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 (у період її дії).
В ході ревізії проведено розрахунок доходів, одержаних відділом культури від надання платних послуг, відповідно до кількості проведених платних послуг, вартості наданих послуг, згідно прейскурантів, та розмежування за кодами економічної класифікації видатків, згідно калькуляцій та проведено порівняння даного розрахунку доходів з касовими видатками спеціального фонду по платних послугах. Всього за ревізійний період, згідно розрахунків, проведених на підставі даних про кількість проведених платних послуг, суми витрат за кодами економічної класифікації видатків у складі собівартості на здійснення послуг, відповідно до затверджених калькуляцій, незаконні видатки загального фонду на покриття витрат для надання платних послуг склали в цілому 6110,13 грн., в тому числі за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» - 4482, 86 грн., за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» 1 627,27 грн.
Виходячи з наведеного, відділом культури не дотримано ст. 13 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-ПІ та ст. 13 і ч. 4 ст. 23 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI, якими визначено, що спеціальний фонд включає бюджетні призначення на видатки за рахунок конкретно визначених джерел надходжень, п.23 та п. 49 «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (із змінами) щодо дотримання послідовності проведення видатків спеціального фонду у межах і відповідно до надходжень та п. З «Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 (у період її дії), який визначає, що власні надходження бюджетних установ підгрупи 1 ( плата за послуги, що надаються бюджетним установам згідно з їх функціональними повноваженнями, тобто це кошти, які надійшли бюджетним установам як плата за послуги, надання яких пов'язано з виконанням основних функцій та завдань бюджетних установ), використовуються на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням зазначених у підгрупі послуг.
Кошти спеціального фонду відділу культури, які надійшли, як плата за послуги, та які мали спрямовуватись на видатки по наданню платних послуг з ціллю економії бюджетних коштів загального фонду відділу культури, використовувались ним на інші напрямки.
Виходячи з вище наведеного, відділом культури включено недостовірні дані до бюджетних запитів на 2009-2012 роки в частині планування коштів загального фонду на витрати, які повинні здійснюватись за рахунок коштів, що надійшли до спеціального фонду, що призвело до затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань загального фонду кошторису на суму 6 110,13 грн., в тому числі: за жовтень-грудень 2009 рік - 7 332,22 грн., за 2010 рік - 2 034,91 грн., за 2011 рік - 2 744,09 грн., та за січень-травень 2012 року -109,04 грн.
Внаслідок допущеного порушення у формі 2м «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» за 2009 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 896,62 грн., за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» на 325,47 грн., за 2010 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 1492,97 грн., за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» на 541,94 грн., за 2011 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 2013,27 грн., за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» на 730,82 грн., за січень-травень 2012 року касові та фактичні видатки за КЕКВ 1111 «Заробітна плата» завищено на 80,00 грн., за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» на 29,04 грн., що є порушенням п. 1 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІУ.
З приводу вказаного порушення відібрано пояснення в начальника фінансово-господарської служби Гусак У.В. з вини якої допущено порушення, яка пояснила, що працівники бібліотеки надавали платні послуги в свій основний робочий час і тому оплата праці їм проводилась із загального фонду кошторису.
Згідно ст. 2 Закону України «Про державну контрольно - ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ. Ст. 113 Бюджетного кодексу України, головним завданням державної контрольно - ревізійної служби в Україні є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Відповідно до п. 52 Порядку проведення інспектування державною контрольно - ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року №550, контролюючі органи здійснюють контроль за усуненням об'єктами контролю порушень законодавства за результатами аналізу їх зворотного інформування про вжиті заходи.
На підставі ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року, начальнику Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації направлено обов'язкові вимоги від 13.08.2012 року №19-22-13-14/1007 про усунення виявлених ревізією порушень та встановлено термін виконання вимог до 24.09.2012 року.
Згідно ст. 15 вищевказаного Закону України. законні вимоги службових осіб органів державної контрольно - ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
На даний час відділ культури Борщівської районної державної адміністрації не виконав вимоги Чортківської міжрайонної державної фінансової інспекції про повернення в районний бюджет коштів від оренди приміщень в сумі 35 210,52 грн.; та щодо проведення відновлення касових видатків загального фонду на суму 109,04 грн. та повернення в районний бюджет коштів в загальній сумі 6 001,09 грн.
Суд, проаналізувавши адміністративний позов, докази, що надані представником позивача вважає, що обставини адміністративного позову, якими обґрунтовувалися вимоги позивача знайшли своє підтвердження.
З урахування встановлених у судовому засіданні обставин справи та вищезазначених положень чинного законодавства України, суд приходить до висновку щодо правомірності та обґрунтованості вимог позивача та таких, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
керуючись ст.ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160-163 КАС України, Законом України «Про державну контрольно - ревізійну Службу в Україні», від 26.01.1993 №2939-ХІІ, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити. Стягнути з Відділу культури Борщівської районної державної адміністрації (48702, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, вул. Грушевського, 2а, код ЄДРПУО 02230425) в районний бюджет кошти від оренди приміщень в сумі 35 210, 52 грн. (тридцять п'ять тисяч двісті десять) гривень 52 копійки та за покриття видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду в сумі 6 001, 09 грн. (шість тисяч одну) гривню 09 копійок.
Зобов'язати Відділ культури Борщівської районної державної адміністрації Тернопільської області виконати п. 5 обов'язкових вимог Чортківської міжрайонної державної фінансової інспекції від 13.08.2012 року №19-22-13-14/1007, зокрема:
провести відновлення касових видатків загального фонду на суму 109, 04 грн.
Постанова суду набирає законної сили закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасоване, набирає законної сили після набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України .
Головуючий суддя Подлісна І.М.
копія вірна
Суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2012 |
Оприлюднено | 21.01.2013 |
Номер документу | 28688353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні