cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"15" січня 2013 р. Справа № 2а-14391/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Джаспер", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про скасування державної реєстрації змін,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (далі по тексту -позивач, ДПІ у Київському районі), звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Джаспер" (далі по тексту -відповідач, ТОВ «Джаспер»), третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради (далі по тексту -третя особа, Департамент), в якому просить суд, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Джаспер" (код ЄДРПОУ 37687030), м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс.6 про що зроблено запис № 1 073 105 0007 020657 щодо внесення даних про зміну юридичної адреси м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс.6.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 20.04.2011 р. відповідача було зареєстровано Солом'янською районною м. Києві державною адміністрацією, а 14.12.2012 року згідно запису в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 1 073 105 0007 020657 було внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ «Джаспер»і вказано адресу: м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс.6. Але, відповідач за новим місцезнаходженням згідно ЄДР не знаходиться про що, свідчить акт від 20.12.2012 року перевірки місцезнаходження платника податків. Відповідно до вимог ч. 8 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" позивач 20.12.2012 року повідомив державного реєстратора про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Вказує на те, що ТОВ "Джаспер" не подано заяву за формою 1-ОПП, на податковий облік за новим місцезнаходженням не взято, і таким чином ним було порушено вимоги пункту 66.3 статті 66 Податкового кодексу України в частині обов'язку платника податків стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним місцем обліку.
Представник відповідача -ТОВ «Джаспер»до суду подав письмові заперечення в яких зазначив, що податковим органом неправомірно зроблений висновок на підставі Акту перевірки місцезнаходження платника податків від 20.12.2012 р. за №1538\183 в якому зазначено порушення відповідачем ст. 66.3 Податкового кодексу України, та п. 10.1.2. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, а саме, що після проведення державної реєстрації змін місцезнаходження платника податків, протягом десяти календарних днів не подано заяву 1-ОПП до органів ДПС за новим місцезнаходженням, оскільки акт перевірки місцезнаходження платника податків складений 20.12.2012 року №1538/183, тобто до спливу 10 календарних днів з моменту державної реєстрації змін до установчих документів, адже перереєстрацію місцезнаходження ТОВ «Джаспер»було здійснено 14.12.2012 року №1 073 105 0006 020657. Просив відмовити повністю в задоволені позову.
Представник третьої особи - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради в поданих до суду письмових запереченнях просить відмовити в задоволенні адміністративного позову, з тих підстав, що державний реєстратор при здійсненні будь-яких реєстраційних дій керується Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який є спеціальним Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбаченні цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Вказує на те, що державному реєстратору не надано право вирішувати проводити певну реєстраційну дію чи не проводити її, а тому якщо до державного реєстратора надійшов необхідний пакет документів передбачений Законом, то державний реєстратор за відсутності підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії зобов'язаний засвідчити певний факт шляхом внесення відповідних записів до ЄДР. Так, 14.12.2012 року Солом'янською районною в м. Києві державною адміністрацією було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Джаспер", які пов'язані зі зміною складу засновників (учасників) про що свідчить запис в ЄДР, а також внесено зміни до відомостей про юридичну особу ТОВ "Джаспер", які містяться в Єдиному державному реєстрі, що пов'язані зі зміною місцезнаходження юридичної особи про що свідчить запис в ЄДР №1 073 105 0006 020657.
На виконання ст. 14 Закону реєстраційна справа юридичної особи - ТОВ "Джаспер" знята з обліку та відправлена Солом'янською районною в м. Києві державною адміністрацією до виконавчого комітету Харківської міської ради, а 28.12.2012 року отриману реєстраційну справу було взято на облік Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи, при цьому звертає увагу на те, що жодних реєстраційних дій щодо відповідача Департамент не вчиняв.
Представники сторін через канцелярію суду надали клопотання про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження (а.с. 20, 69, 71).
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Враховуючи клопотання представників сторін, суд вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності, оскільки їх явка не визнавалася судом обов'язковою.
Перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позов не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Суд встановив, що 14.12.2012 року державним реєстратором Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації на підставі протоколу №2 від 06.12.2012 р. загальних зборів учасників ТОВ "Джаспер" (а.с. 35-36) проведено державну реєстрацію змін до установчих документів, які пов'язані зі зміною складу засновників юридичної особи (а.с. 7), його місцезнаходження на адресу: м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс. 6, у зв'язку з чим був внесений запис до ЄДР - запис №1 073 105 0006 020657 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи підстава -зміна складу засновників юридичної особи (а.с. 7, 41-46).
Статтею 67 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначено підстави та порядок зняття з обліку в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб. Частиною 2 даної статті встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України від 15.05.2003 року №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон).
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ст.16 Закону).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (ст.17 Закону).
Згідно із ст. 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно зі ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Крім того, суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено обов'язок державного реєстратора здійснювати перевірку достовірності відомостей, що подаються на реєстрацію.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону, в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи. В разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону). Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону). Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.
Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру додатково, та не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.
Як встановлено судом, відповідно до вимог статті 14 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»28.12.2012 року реєстраційну справу юридичної особи ТОВ «Джаспер»було взято на облік до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційна справа сформована належним чином та містить всі документи, що подавалися до органу реєстрації.
Позивач у тексті позовної заяви не зазначає, що державними реєстраторами - Солом'янською районною в м. Києві державною адміністрацією та Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради були допущені порушення порядку проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зняття та постановки ТОВ «Джаспер»на облік, передбаченого вищезазначеними вимогами Закону, та будь-яких доказів на підтвердження цього не надають.
За наведених обставин суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Джаспер" проведено державним реєстратором Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації та взяття на облік Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради у межах повноважень та у спосіб, передбачені чинним законодавством.
Щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Джаспер" то суд зазначає, що стаття 31 Закону визначає вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Частиною 2 статті 31 Закону визначено, що державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Представник позивача не надав доказів скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.
Також, суд звертає увагу, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Відповідно до ст. 8 Закону відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Тому державний реєстратор не наділений повноваженнями визнавати недійсним рішення загальних зборів учасників ТОВ "Джаспер" про затвердження змін до статуту і відповідальність за законність прийнятого рішення покладається на засновника. Вказане спростовує доводи позивача в цій частині.
Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Положення ст.87 ЦКУ, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст. 88 ЦКУ, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Таким чином, зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що вчинення спірного запису про зміну місцезнаходження не є державною реєстрацією змін до установчих документів відповідача, зміна до установчих документів відбулася лише в частині зміни складу засновників юридичної особи.
Підстави, які визначає позивач, є підставами для припинення юридичної особи (визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням), однак ніяк не підставами для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Щодо посилання позивача на порушення відповідачем обов'язку стати на облік як на підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, то згідно п. 64.1. ст. 64 ПК України взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів в органах державної податкової служби здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами державної податкової служби.
Згідно абз. 3 п. 66.3 ст. 66 у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця платник податків зобов'язаний подати органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону.
Тому суд вважає передчасним дії позивача щодо складання Акту перевірки місцезнаходження платника податків від 20.12.2012 р. за №1538\183 в якому зазначено порушення відповідачем ст. 66.3 Податкового кодексу України, та п. 10.1.2. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, та висновок про неподання відповідачем протягом десяти календарних днів заяви форми 1-ОПП до органів ДПС за новим місцезнаходженням, оскільки акт перевірки місцезнаходження платника податків складений 20.12.2012 року, тобто до спливу 10 календарних днів з моменту державної реєстрації змін до установчих документів, адже перереєстрацію місцезнаходження ТОВ «Джаспер»було здійснено 14.12.2012 року № 1 073 105 0006 020657.
Крім того, суд вказує на відсутність в Єдиному державному реєстрі запису про який вказує ДПІ у Київському районі під № 1 073 105 0007 020657, натомість міститься запис щодо відповідача під № 1 073 105 0006 020657.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 21.1.1 ст.21 ПКУ передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).
Аналізуючи вищевикладені норми та дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Джаспер" м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс.6 про що зроблено запис № 1 073 105 0007 020657 щодо внесення даних про зміну юридичної адреси м. Харків, вул. Маршала Бажанова, 21/23, офіс.6.
Керуючись ст.ст. ст.ст. 7, 8, 9, 11, 14, 71, 86, 104, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задовленні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Джаспер", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про скасування державної реєстрації змін -відмовити в повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2013 |
Оприлюднено | 22.01.2013 |
Номер документу | 28693681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні