Постанова
від 21.01.2013 по справі 13425/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                     Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    21 січня 2013 р.                                                                                 № 13425/12/2070   Суддя Харківського окружного адміністративного суду   Панов М.М.   розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом     Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби    до  Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД"    про  стягнення податкового боргу , В С Т А Н О В И В:           Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до  Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД", в якому просив суд: стягнути кошти за податковим боргом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД" з розрахункових рахунків відкритих відповідачем в банках, на користь Державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31111009700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області. МФО 851011, заборгованість в розмірі 2379,00грн за порушення законодавства по податку на прибуток приватних підприємств; стягнути кошти за податковим боргом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД" з розрахункових рахунків відкритих відповідачем в банках, на користь місцевого бюджету України на розрахунковий рахунок 33215828700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області. МФО 851011, заборгованість в розмірі 2040,00грн. за порушення законодавства по податку на додану вартість. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів була надіслана відповідачу з поштовим повідомленням за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Але до суду повернувся  конверт з позначкою "за закінченням терміну зберігання",  згідно ст. 35 ч. 11 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Заперечень проти позову або заяву про визнання позову до суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду відповідач не надав. Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного. Судом встановлено , що ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова було проведено ряд перевірок Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД". На підставі п.1 ст.11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ « Про державну податкову службу в Україні» зі змінами та доповненнями  було проведена невиїзна документальна перевірка платника податку на прибуток ТОВ фірми "Вира ЛТД"  з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток за податковий період з 1 півріччя 2007 року по 1 квартал 2010 року. За результатами перевірки складено акт від 10.06.2010 року № 1280/15-01-11/21259966 про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності , в якому зафіксовані порушення :п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 № 2181 « Про порядок погашення зобов'язань платників податків  перед бюджетами державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями ;ст..16 п.16.4 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94 ВР « Про оподаткування прибутку підприємств « зі змінами та доповненнями , платником податку на прибуток не подано декларацію з податку на прибуток підприємств за період з 1 півріччя 2007 року по 1 квартал 2010 року. На підставі Акту перевірки від  10.06.2010 року № 1280/15-01-11/21259966, було винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0002381510/0 від 15.06.2010 року, на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 2380,00  грн. На підставі п.1 ст.11 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ « Про державну податкову службу в Україні» зі змінами та доповненнями  було проведена невиїзна документальна перевірка платника податку ТОВ фірми "Вира ЛТД" з питань несвоєчасності (неподання) розрахунків комунального податку з 2 кварталу 2007 року по 1 квартал 2010 року. Результати перевірки оформлено актом від 10.06.2010 року № 1294/15-03-37/21259966, в якому зафіксовані порушення :   п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 № 2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків  перед бюджетами державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями та п.5 розділу ІІІ «Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку» затвердженого рішенням ХІІІ сесії Харківської міської ради народних депутатів XXI скликання від 21.03.1996р. «Про внесення ЗМІН та доповнень  Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку, затвердженого Рішенням виконкому Харківської міської ради народних депутатів від 08.06.1994р. №334» зі змінами та доповненнями , неподання розрахунків про сплату комунального податку з 2 кварталу 2007р. – 1 квартал 2010 р. На підставі Акту перевірки від  10.06.2010 року № 1294/15-03-37/21259966, було винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0002681530/0 від 15.06.2010 року, на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 2040  грн. Податкові повідомлення були направлені відповідачу але не отримані ним про що свідчать акти про неможливість вручення податкового повідомленні – рішення № 1448/15-01-11 від 21.06.2010 року та 1445/15-03-37твід 21.06.2010 року. Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закон України “Про систему оподаткування” втратили чинність.    Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закону України “Про систему оподаткування”, які були чинні на момент виникнення даних правовідносин. Відповідно пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181 Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним. Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.     На підставі п. 5.1 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, вказаного в наданій їм податковій декларації, на протязі десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.4.1.4. ст. 4 Закону №2181-ІІІ, для надання податкової декларації. В п.п. 5.4.1, п. 5.4 ст.5 вказаного Закону зазначається, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5, визнається сумою податкового боргу платника податків. Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону №2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону №2181-ІІІ встановлено, що перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.  Друга податкова вимога надсилається не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. У зв'язку з несплатою суми заборгованості Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова винесено першу податкову вимогу №1/373 від 02 липня 2010 року, в якій загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями становить 4419,,00 грн. та другу податкову вимогу №2/784 від 05 листопада 2010 року, в якій загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями становить 4419,00 грн. Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”від 21.12.2000, № 2181-III (В редакції, чинній на момент виникнення боргу) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання. Згідно п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Для фізичних осіб, які займають посади, що підпадають під визначення суб'єктів корупційних діянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриманих протягом зайняття такої посади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» прийнято рішення  № 208 від 06.12.2010 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника  податків в рахунок погашення його податкового боргу. Також матеріалами справи підтверджено знаходження майна відповідача у податковій заставі –витягом  з державного реєстру обтяжень рухомого майна № 28377234 від 06.09.2010 року. Приписами п.п. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що  податковий борг –сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України: у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення –рішення. Відповідно до п.20.1.18 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Приписи ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків. Згідно даних облікових карток Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД" станом на звернення до суду з позовною заявою  має заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі  4419, 00 грн. Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного,керуючись ст.ст.  9, 11,  71, 94,159, 160–163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов  Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби  до  Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД"  про про стягнення податкового боргу - задовольнити. Стягнути кошти за податковим боргом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД" (61000, м. Харків, вул. Кривомазова, 1, код ЄДРПОУ 21259966) з розрахункових рахунків відкритих відповідачем в банках, на користь Державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31111009700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, заборгованість в розмірі   2379  (дві тисячі триста сімдесят дев'ять) грн. 00 коп. за порушення законодавства по податку на прибуток приватних підприємств. Стягнути кошти за податковим боргом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Вира ЛТД" (61000, м. Харків, вул. Кривомазова, 1, код ЄДРПОУ 21259966)  з розрахункових рахунків відкритих відповідачем в банках, на користь Державного бюджету України на розрахунковий рахунок 33215828700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, заборгованість в розмірі 2040 (дві тисячі сорок) грн. 00 коп. за порушення законодавства по податку на додану вартість. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.  У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи Суддя                                                              Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2013
Оприлюднено22.01.2013
Номер документу28721865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13425/12/2070

Ухвала від 07.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 21.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні