8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 січня 2013 року Справа № 2а/1270/10009/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі судового засідання: Білоконі Д.І.,
за участю:
від позивача - Комаров Д.В. (довіреність від 04.01.2013 №81/9/10-015),
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служи до Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» про стягнення коштів на суму податкового боргу в розмірі 205 831,15 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, -
ВСТАНОВИВ:
14 грудня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служи до Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» про стягнення коштів на суму податкового боргу в розмірі 205 831,15 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 30.06.2006. Відповідач знаходиться на обліку у Державній податковій інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області ДПС як платник орендної плати за землю юридичних осіб. У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» станом на 10.12.2012 утворився податковий борг перед бюджетом з орендної плати за землю юридичних осіб у загальному розмірі 205831,15 грн. Через несплату у встановлені строки податкових зобов'язань відповідачу була направлена податкова вимога від 04.10.2012 №251.
У зв'язку з чим, позивач просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» кошти на суму податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб у розмірі 205 831,15 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позов, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, встановлює Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.
Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний серед іншого, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема, визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 38.1 ст.38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до вимог п.49.16 ст. 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний сплатити податкове зобов'язання, яке самостійно визначене ним у податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п.287.1 ст. 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України).
Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.4 ст. 287 Податкового кодексу України).
Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п.290.1 ст. 290 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» (код ЄДРПОУ 344449800) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 30.06.2006 (а.с. 9) та взятий на облік в органах державної податкової служби з 30.06.2006 за №05959, що підтверджується довідкою від 07.09.2012 №285/183 (а.с. 7).
Як основний платник податків відповідач перебуває на обліку у Державній податковій інспекції в Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС з 30.06.2006, у Державній податковій інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області ДПС відповідач знаходиться на обліку як платник окремих податків, а саме з орендної плати за землю юридичних осіб.
З матеріалів справи вбачається, що станом на 10.12.2012 за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати за землю юридичних осіб в сумі 205 831,15 грн., в тому числі: податкові зобов'язання - 205 809,24 грн. та пеня - 21,91 грн. (а.с. 11).
Податкові зобов'язання з орендної плати за землю юридичних осіб самостійно визначені відповідачем у наступних податкових деклараціях:
- 9935,75 грн. - частина несплаченої суми податкового зобов'язання, визначеного платником самостійно згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 18.09.2012 №19599, термін сплати - 30.09.2012 (а.с. 13-14);
- 81 305,98 грн. - несплачена сума податкового зобов'язання, визначеного платником самостійно згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 18.10.2012 №22641, граничний строк сплати - 30.10.2012 (а.с. 15-16);
- 114 567,51 грн. - несплачена сума податкового зобов'язання, визначеного платником самостійно згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 16.11.2012 №26760, граничний строк сплати - 30.11.2012 (а.с. 17-18).
Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строків сплати узгодженого податкового зобов'язання відповідачу нарахована пеня в сумі 21,91 грн. (а.с. 11, 12).
Наявність податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб в сумі 205 831,15 грн. підтверджується розрахунком суми податкового боргу (а.с. 11), довідкою про суму податкового боргу (а.с. 12), зворотнім боком облікової картки платника (а.с. 32-35).
Пунктом 59.1 ст.59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
08 жовтня 2012 року ДПІ в Артемівському районі м.Луганська Луганської області відповідачу була вручена податкова вимога від 04 жовтня 2012 №251, що підтверджується підписом уповноваженої особи ТОВ «КСВ-Строй» у корінці податкової вимоги (а.с. 10).
Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Враховуючи те, що відповідач за час судового розгляду справи доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надав, у добровільному порядку податковий борг з орендної плати за землю юридичних осіб в розмірі 205831,15 грн. не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 14 січня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 18 січня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служи до Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» про стягнення коштів на суму податкового боргу в розмірі 205 831,15 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КСВ-Строй» (код ЄДРПОУ 34449800) борг платника податків перед бюджетом з орендної плати за землю юридичних осіб у розмірі 205 831,15 грн., звернувши стягнення з рахунку у банку, обслуговуючого платника податків, код платежу 13050200, р/р 33217812700003 (утримувач УДКУ у м.Луганську ГУДКУ у Луганській області, код утримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова складена у повному обсязі та підписана 18 січня 2013 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2013 |
Оприлюднено | 24.01.2013 |
Номер документу | 28772652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні