ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 17 січня 2013 року 11:37 № 2а-16670/12/2670 За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Ланселот» доДержавної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001782220/7890 від 17.07.2012 Суддя: Кротюк О.В. Секретар судового засідання: Мороз Ю.М. Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Ланселот» (далі – позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва (у зв'язку з реорганізацією – Державна податкова інспекція у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби, далі – відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001782220/7890 від 17.07.2012. Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю з підстав, викладених у письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи. Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, - встановив: ДПІ у Дарницькому районі м. Києва було проведено документальну позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Торгівельна компанія «Ланселот» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині правильності нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинам із платником податків ПП «Слана плюс» за період з 01.03.2012 по 31.03.2012, за наслідком чого складено акт №3164/2220/37218970 від 04.07.2012 (далі – Акт перевірки) та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0001782220/7890 від 17.07.2012. Актом перевірки встановлено порушення позивачем п.201.10 ст.201 та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України – підприємством завищено податковий кредит по податку на додану вартість в загальній сумі 32083,33 грн. за березень 2012 року. Позиція податкового органу зводиться до того, що позивачем до складу податкового кредиту у березні 2012 року включену суму податку на додану вартість за податковою накладною від 05.03.2012 №7, виписаною ПП «Слана плюс» та не зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податковим повідомленням-рішенням № 0001782220/7890 від 17.07.2012 позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 40104,16 грн., у тому числі за основним платежем у розмірі 32083,33 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 8020,83 грн. Вирішуючи спір по суті, суд приймає до уваги наступне. Пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України (далі – ПК України) передбачено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (пункт 198.6 ст.198 ПК України). При цьому, ПК України, зокрема п. 201.6 ст.201 встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу. З пояснень представника позивача та матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Торгівельна компанія «Ланселот» у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних за березень 2012 року було допущено помилку в частині номеру та дати податкової накладної, виписаної ПП «Слана плюс» - замість вірних №22 та дати 30.03.2012 зазначено №7 від 05.03.2012. Листом від 04.05.2012 ДПІ у Дарницькому районі м.Києва ДПС повідомила позивача про наявність розбіжностей реєстру виданих та отриманих податкових накладних з постачальником ПП«Слана плюс» та Єдиного реєстру податкових накладних - податкова накладна №7 від 05.03.2012. Листом від 18.05.2012 (одержаний адресатом 18.05.2012) позивач повідомив відповідача про допущення технічної помилки в частині номеру та дати податкової накладної, виписаної ПП«Слана плюс». Порядком ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних (затверджений Наказом Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 N 1002 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за N 1402/18697) передбачено, що виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом "сторно" за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок. Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів. У реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за червень 2012 року позивачем внесено відповідні виправлення шляхом зазначення кількісних показників податкової накладної №7 від 05.03.2012 із знаком «-«. В той же час, ПК України передбачено реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, відповідно до п.201.10 ст.201, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну (яка є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Наявною у матеріалах справи квитанцією №1 підтверджується прийняття податкової накладної від 30.03.2012 № 22 до Єдиного реєстру податкових накладних. Згідно з пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Абзацом 2 п.198.6 ст.198 ПК України передбачено, що у разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Таким чином, приймаючи до уваги те, що документальна перевірка проводиться на підставі не лише регістрів податкового та бухгалтерського обліку, а й первинних документів, а встановлену законом відповідальність платник податку несе у випадку, якщо суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими податковими накладними, суд вважає помилковими висновки податкового органу щодо порушення позивачем п.201.10 ст.201 та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, оскільки сума ПДВ, включена ним до складу податкового кредиту за березень місяць підтверджується податковою накладною №22 від 30.03.2012, виписаною ПП «Слана плюс», яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, факт зазначення підприємством у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних невірних номеру та дати податкової накладної, виписаної ПП «Слана плюс», не тягне за собою позбавлення позивача права на податковий кредит та нарахування штрафних санкцій, оскільки, по-перше, такий випадок (помилкове зазначення реквізитів саме у реєстрі отриманих ПН) не передбачений Податковим кодексом України як підстава для неврахування податкового кредиту за наявності в натурі належної податкової накладної, проте з іншими реквізитами, по-друге, саме відповідна сума підтверджується податковою накладною (відсутність якої - ПН №22 від 30.03.2012 - під час перевірки актом перевірки не встановлено), а по-третє, про допущення технічної помилки в частині її номеру та дати позивач повідомляв відповідача листом від 18.05.2012 з додаванням копії належної податкової накладної, проте вказані обставин при перевірці не були враховані та перевірені відповідачем (що випливає зі змісту акту перевірки). За таких обставин, приймаючи до уваги, що сума податкового кредиту за відповідний період підтверджується наявною у нього податковою накладною №22 від 30.03.2012, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач, заперечуючи позов, в силу положень частини 2 статті 71 КАС України, не спростував покликання позивача і не довів відповідність оскаржуваного рішення вимогам ч.3. ст.2 КАС України. Позивач, в силу положень ч.1 ст.71 КАС України, довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги. Керуючись ст. 9, 71, 159, 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби № 0001782220/7890 від 17.07.2012 визнати протиправним і скасувати. Судові витрати в сумі 401 (чотириста одна) грн. 04 коп. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Ланселот» (02091, м.Київ, вул.Харківське шосе, 144б, оф.306, код ЄДРПОУ 37218970) за рахунок Державного бюджету України. Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва Державної податкової служби (02068, м.Київ, вул.О.Кошиця, 3, код ЄДРПОУ 26088794). Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України. Суддя О.В. Кротюк Повний текст постанови виготовлено та підписано 22.01.2013 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2013 |
Оприлюднено | 25.01.2013 |
Номер документу | 28800761 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні