Постанова
від 11.01.2013 по справі 1624/3298/2012
ПИРЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №1624/3298/2012

пров. № 2-а/544/5/2013

ПОСТАНОВА

іменем України

11 січня 2013 року м. Пирятин

Пирятинський районний суд Полтавської області у складі:

головуючого - судді Сайко О.О.,

за участі секретаря -Несена О.І..,

представника позивача -ОСОБА_1 (фізичної особи), представника відповідача Дорошенка В.В. (представник юридичної особи),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду на вул. Леніна, 41 адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Сасинівської сільської ради Пирятинського району Полтавської області про скасування рішення сесії Сасинівської сільської ради,

У С Т А Н О В И В:

Позивачка ОСОБА_3 у грудні 2012 року звернулася до суду з позовом до Сасинівської сільської ради Пирятинського району Полтавської області про скасування рішення ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради від 20 липня 2012 року.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 06.07.2012 року вона звернулася до Сасинівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах с. Сасинівка. 20 липня 2012 року рішенням ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради їй було відмовлено у наданні земельної ділянки у зв'язку з тим, що депутатами було прийняте рішення не надавати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства громадянам, які не зареєстровані на території сільської ради, хоча вільна земля є у наявності. Вважає відмову Сасинівської сільської ради у наданні дозволу на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки безпідставною та незаконною. Просить скасувати вказане рішення та зобов'язати Сасинівську сільську раду надати їй дозвіл на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, покласти на відповідача понесені судові витрати.

Представник позивачки ОСОБА_1 позовні вимоги ОСОБА_3 підтримав у повному обсязі, пояснив, що позивачка відповідно до вимог чинного законодавства має право на безоплатну передачу їй у власність земельної ділянки із земель комунальної власності не більше 2 га для ведення особистого селянського господарства, як громадянка України, незалежно від її місця реєстрації. Відповідач безпідставно відмовив їй у наданні земельної ділянки з цих підстав, у зв'язку з чим просить скасувати рішення ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради від 20 липня 2012 року та зобов'язати Сасинівську сільську раду надати дозвіл позивачці на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства на території Сасинівської сільської ради, враховуючи, що така земля є в розпорядженні відповідача.

Представник відповідача Дорошенко В.В. у судовому засіданні позов ОСОБА_3 не визнав, пояснив, що ОСОБА_3 у липні 2012 року звернулася до Сасинівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства. 20 липня 2012 року рішенням ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради їй було відмовлено у наданні земельної ділянки. Дане рішення було прийняте депутатами сільської ради у зв'язку з тим, що ОСОБА_3 не була зареєстрована на території сільської ради, а депутатами було раніше прийняте рішення не надавати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства громадянам, які не зареєстровані на території сільської ради. Депутати вирішили дану заяву відхилити та запропонували землевпоряднику сільської ради провести інвентаризацію земельних ділянок, які можуть бути надані громадянам для ведення особистого селянського господарства, після чого повернутися до вирішення питань надання таких ділянок у власність громадян на наступних сесіях сільради. У жовтні 2012 було проведено ХІV сесію VІ скликання Сасинівської сільської ради, на якій прийнято рішення про погодження надання дозволу на розробку технічної документації для передачі у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства 30 громадянам, що звернулися із заявами до сільської ради. Позивачка такої заяви на сесію сільської ради, яка відбулася 11.10.2012 року не подавала, тому і питання про надання їй земельної ділянки не розглядалося депутатами. Крім того, вказав, що земельна ділянка, на яку претендує позивачка, знаходиться в користуванні іншої особи та не вилучена у встановленому законом порядку. На території Сасинівської сільської ради в межах села Сасинівки є в наявності вільні земельні ділянки для надання їх у власність громадянам для ведення особистого селянського господарства, проте, землевпорядник сільської ради до цього часу не провела їх інвентаризацію.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини:

06.07.2012 року позивачка звернулася до Сасинівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах с. Сасинівка (а.с.4). До заяви було додано довідку про відсутність у неї на праві власності або користування земельної ділянки, копія паспорту та ідентифікаційного коду.

20 липня 2012 року рішенням ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради ОСОБА_3 було відмовлено у наданні земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, так як вона не зареєстрована на території сільської ради, а депутатами було прийняте рішення не надавати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства громадянам, які не зареєстровані на території сільської ради (а.с.6).

Відповідно до копії паспорту ОСОБА_3 зареєстрована в АДРЕСА_1 з 20.10.2012 ( а.с.7) .

Позивачем надано суду викопіровку із схеми розташування земельної ділянки площею 2 га, яка може бути надана у власність ОСОБА_3 на території Сасинівської сільської ради в межах с.Сасинівка (а.с.9).

Відповідно до статті 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до приписів ст. 12 Земельного кодексу України ( далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.

Згідно із ч.1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами внормовує ст. 118 ЗК України, відповідно до якої громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, законом імперативно визначено підстави для відмови громадянину у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та рішення про надання такого дозволу не ставиться в залежність від місця реєстрації особи, що має громадянство України, та звернулася із заявою про одержання безоплатно у власність земельної ділянки.

Тому відповідач не діяв на підставі, у відповідності та у спосіб, передбачений законом, як приписує йому ст. 19 Конституції України . Правомірності своїх рішень відповідач наданими у судовому засіданні доказами не довів.

У зв'язку з викладеним суд визнає рішення ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради від 20 липня 2012 року в частині ненадання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для безоплатної передачі у приватну власність площею 2 га для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_3 з тих підстав, що вона не зареєстрована на території Сасинівської сільської ради, незаконним, таким, що порушує права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов'язати Сасинівську сільську раду надати позивачу дозвіл на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, суд зазначає, що позивач просить суд зобов'язати відповідача вчинити ті дії, які віднесені до його компетенції згідно ст. 122 Земельного кодексу України .

Однак, кожний державний орган, суб'єкт владних повноважень діє самостійно в межах визначеної йому компетенції, не має права передавати (делегувати) свої повноваження, крім визначених законом випадків. Суд не може перебирати на себе повноваження інших суб'єктів владних повноважень та зобов'язувати їх приймати рішення, які входять до їх компетенції.

Згідно роз'яснень Постанови Пленуму Верховного суду України № 7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ»встановлено, що суд не може вирішувати питання, віднесені до компетенції органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, зокрема про передачу земельних ділянок у постійне користування, оренду, укладення чи поновлення договору оренди земельної ділянки, зміну цільового призначення землі тощо, суд вирішує такі питання по суті тільки якщо це відповідає закону.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення про надання дозволу на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки є виключною компетенцією ради.

На підставі викладеного, позовні вимоги про зобов'язання Сасинівської сільської ради надати позивачу дозвіл на розробку технічної документації для безоплатної передачі у приватну власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, не підлягають задоволенню.

Суд зазначає, що належним способом захисту прав позивача буде зобов'язання Сасинівської сільської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для безоплатної передачі у приватну власність для ведення особистого селянського господарства та прийняти рішення за даною заявою у відповідності з вимогами чинного законодавства.

Згідно вимог ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог.

На підставі викладеного та ст. 19 Конституції України, ст. 118, 121, 122 ЗК України, керуючись статтями 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 71 , 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_3 задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення ХІІІ сесії VІ скликання Сасинівської сільської ради Пирятинського району Полтавської області від 20 липня 2012 року в частині ненадання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства для безоплатної передачі у приватну власність ОСОБА_3.

Зобов"язати Сасинівську сільську раду Пирятинського району повторно розглянути заяву ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства для безоплатної передачі у приватну власність та прийняти рішення за даною заявою у відповідності з вимогами чинного законодавства.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути із Сасинівської сільської ради Пирятинського району (код ЄДРПОУ 21046271 ) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрованої у АДРЕСА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1, витрати зі сплати судового збору у розмірі 16 грн. 10 коп.

Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Пирятинський районний суд Полтавської області, шляхом подання апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня її проголошення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення постанови, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набуває законної сили після розгляду справи.

Головуючий - О.О.Сайко

Повний текст постанови виготовлено 14.01.2013

СудПирятинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення11.01.2013
Оприлюднено30.01.2013
Номер документу28829113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1624/3298/2012

Постанова від 11.01.2013

Адміністративне

Пирятинський районний суд Полтавської області

Сайко О. О.

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Пирятинський районний суд Полтавської області

Сайко О. О.

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Пирятинський районний суд Полтавської області

Сайко О. О.

Постанова від 11.01.2013

Адміністративне

Пирятинський районний суд Полтавської області

Сайко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні