Постанова
від 10.01.2013 по справі 2а-3829/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" січня 2013 р. Справа № 2а-3829/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Микитюка Р.В.

при секретарі Дущак С.М.

за участю представника позивача Кос Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Сапсан"

про стягнення заборгованості в сумі 82571,32 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області (далі по тексту - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Сапсан" (далі по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій згідно рішення від 05.11.2012 року №1727 в сумі 82571,32 грн.

Заявлені позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем, в порушення пункту 7 частини 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не погашено заборгованість по сплаті штрафних санкцій згідно рішення від 05.11.2012 року №1727 в сумі 82571,32 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Поштове повідомлення-виклик повернулося на адресу суду із відміткою поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 16). Однак, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 18.11.2012 року місцезнаходження відповідача значиться: пр-т Незалежності, 10, кв. 53, м. Долина, Івано-Франківська область, 77500 (а.с. 10-11), тобто адреса, за якою відправлено ухвалу про відкриття провадження та повістку про виклик (а.с. 18,21).

Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.

За змістом частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Судом, за умови належного повідомлення відповідача про розгляд справи у відповідності до вимог частиною 4 статті 33 та частини 3 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 коментованого Кодексу.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представник позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази, судом встановлено наступне.

Відповідач є юридичною особою, зареєстрованою Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області 20.01.1994 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 18.11.2012 року та взятий на облік Управлінням Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (а.с. 10-11).

Суд зазначає, що правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", в редакції чинній на час дії спірних правовідносин.

Судом встановлено, що 15.10.2012 року управлінням Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області проведена планова перевірка фірми «Сапсан» правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2008 року до 14.10.2012 року.

З урахуванням висновків управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області викладених в акті перевірки №68 від 15.10.2012 року, відповідно до рішення за № 1727 від 05.11.2012 року до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 50% сум несплачених або несвоєчасно сплачених авансових платежів (165142,63 грн.), що склало 82571,32 грн. на підставі п. 7 ч.9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (а.с. 9).

За період до 01.01.2011 року відносини, що виникали між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулювалися Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-ІV. Виключно цим Законом визначалися платники страхових внесків, порядок їх нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

З наявного у матеріалах справи розрахунку рішення про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів у вигляді сум страхових внесків, що підлягають сплаті одночасно з виплатою заробітної плати по фірмі «Сапсан» вбачається, що позивачем було виявлено порушення щодо сплати страхових внесків та розраховано фінансові санкції за період з 10.01.2008 року по 21.01.2011 року.

Згідно абзаців 5, 6 частини 7 "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про те, що оскільки заборгованість зі сплати страхових внесків виникла за період з 10.01.2008 року по ІV квартал 2010 року, то остання у відповідності до вимог абзаців 5, 6 частини 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підлягає стягненню відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, тобто відповідно до частин 1-9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Частина 2 статті 106 Закону України ''Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування'' у редакції, чинній до 01.01.2011 року, передбачала, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (надалі -недоїмка).

Згідно п.6 ч.2 ст.17 зазначеного Закону було передбачено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для страхувальника є місяць. При цьому, в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід). У разі недостатності у страхувальника коштів для здійснення в повному обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідних платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внесків здійснюється в пропорційних розмірах у порядку визначеному правлінням Пенсійного Фонду.

У разі несплати до страхувальників було передбачено застосування фінансової санкції, передбаченої цим Законом.

Відповідальність за несплату, неповну або несвоєчасну сплату платежів із страхових внесків, було встановлено п. 7 частиною 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-ІV у вигляді штрафу у розмірі 50% сум несплачених або несвоєчасно сплачених авансових платежів.

Згідно ч. 13 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Як встановлено судом, рішення №1727 від 05.11.2012 року про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків було отримано відповідачем 07.11.2012 року, однак, в порушення вимог ч. 13 ст. 106 Закону не виконане в 10- денний строк з моменту отримання.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність нарахування позивачем сум штрафних санкцій, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку сплати застосовані позивачем фінансові санкції.

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної сум штрафних санкцій на день розгляду справи або ж спростували позовні вимоги, відповідачем суду не подано.

Відповідно до пункту 2.2. Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України за № 11-2 від 27.06.2002 року, Управління відповідно до покладених на них завдань забезпечують додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення; планують у відповідному регіоні доходи та видатки коштів Фонду, у межах своєї компетенції забезпечують виконання бюджету Фонду організовують роботу підвідомчих управлінь Фонду в районах, містах і районах щодо: повного і своєчасного обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, фінансових санкцій, інших коштів, що надходять до бюджету Фонду відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; проведення перевірок правильності нарахування та сплати єдиного внеску, страхових внесків та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Сапсан", 77501, вул. Незалежності, 10/53, м. Долина, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 20540112 на користь Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі заборгованість по сплаті штрафних санкцій згідно рішення від 05.11.2012 року №1727 в сумі 82571 (вісімдесят дві тисячі п'ятсот сімдесят одна) гривня 32 копійки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Микитюк Р.В.

Постанова складена в повному обсязі 15.01.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2013
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу28833344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3829/12/0970

null від 10.01.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 10.01.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні