Постанова
від 14.01.2013 по справі 2а/1270/9928/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 січня 2013 року Справа № 2а/1270/9928/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Гончарової І.А.,

за участю секретаря: Носкової М.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Луганської області до Приватного підприємства «СТС-Компані» про стягнення податкового боргу з рахунків у банку в сумі 5597 грн. 84 коп.,

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Луганської області, у якому зазначено таке. Приватне підприємство «СТС-Компані» зареєстроване Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради, перебуває на обліку платником податків в ДПІ в м.Сєвєродонецьку Луганської області. Станом на жовтень 2012 року відповідач має податковий борг з податку на землю в сумі 17253 грн. 29 коп., що підтверджується декларацією №9005103428 від 14.02.2012 в сумі 409,12 грн., уточнюючим документом № 9008110901 від 22.09.2011 р. на суму 2045,61 грн., розрахунком № 9000021843 від 19.01.2011 р. на суму 3618,14 грн., податковою декларацією №254 від 23.01.2012 р. на суму 9062 грн., податковим повідомленням-рішенням №0000891502 від 22.06.2012 р. на суму 72,36 грн. Позивачем Підприємству нараховано пеню в сумі 129,56 грн. Відповідачем було подано уточнюючі документи, а також частково сплачено борг в розмірі 1755,45 грн., тому залишок несплаченої заборгованості становить 5597,84 грн.

Позивач у позові вказує, що з метою стягнення податкового боргу ДПІ у м.Сєвєродонецьку у відповідності зі ст.59 Податкового кодексу України відповідачу було надіслано податкову вимогу № 204 від 01.06.2011 р. На підставі ст.89 ПК України активи платника податків зареєстровано в Держаному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Посилаючись у позовній заяві на те, що відповідачем сума заборгованості не сплачена, позивач просив стягнути з Приватного підприємства «СТС-Компані» в рахунок погашення боргу з земельного податку в сумі 5597 грн. 84 коп. з рахунків у банку, обслуговуючого такого платника.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив стягнути з Приватного підприємства «СТС-Компані» в рахунок погашення боргу з земельного податку суму 5597 грн. 84 коп. з рахунків у банку, обслуговуючого такого платника.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, причини неявки суду не доповів, про дату слухання справи повідомлявся належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із ст.14 ПК України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у передбачених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену ним у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку передбаченого п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України для подання податкової звітності. Відповідно до п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) місяця.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою за землю.

Статтею 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Відповідно до статті 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік, який починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим за 12 місяців).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

У відповідності із підпунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ст.58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до п.п.14.1.153 ПК України податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до ст.58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Порядок нарахування пені врегульований ст.129 ПК України. Пеня нараховується:

- після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом (п.п.129.1.1);

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі, за період

адміністративного та/або судового оскарження) (п.п.129.1.2);

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента (п.п.129.1.3).

Відповідно до п.129.4 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу

або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження. Пеня, визначена підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.

В судовому засіданні встановлено, що Приватне підприємство «СТС-Компані» (ідентифікаційний код 21832182) зареєстроване Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області 28.02.1995 року, реєстровий № 13831070005001355 (арк. справи 38).

Відповідач перебуває на обліку у ДПІ у м.Сєвєродонецьку Луганської області з 02.03.1995 року за №1278 (арк. справи 21).

Із матеріалів справи вбачається, що у Приватного підприємства «СТС-Компані» утворилася заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 5597 грн. 84 коп., що підтверджується:

- декларацією №9005103428 від 14.02.2012 року на суму 409 грн. 12 грн.;

- уточнюючим розрахунком №9008110901 від 22.09.2011 р. на суму 2045 грн. 61 коп.;

- розрахунком №9000021843 від 19.01.2011 р. на суму 3618 грн. 14 коп.;

- податковою декларацією №254 від 23.01.2012 р. на суму 9062 грн.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем були винесені податкові повідомлення-рішення від 22.06.2012 року №0000881502/0, яким відповідачу нарахована сума штрафу в розмірі 72 грн. 36 коп., та №0000891502 від 22.06.2012 року, яким нараховано штраф у розмірі 2740 грн. 13 коп.

Крім того, Державною податковою інспекцією у м.Сєвєродонецьку Луганської області була складена податкова вимога від 01.06.2011 року №204 про наявність у Приватного підприємства «СТС-Компані» податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 31.05.2011 року в сумі 391 грн. 34 коп. за основним платежем, яка отримана уповноваженою особою відповідача 01.06.2011 року (арк. справи 22).

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна активи Приватного підприємства «СТС-Компані» згідно акту опису від 02.09.2011 року №105/24-071 передані в податкову заставу (арк. справи 39).

Із матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового боргу Приватному підприємству «СТС-Компані» нарахована пеня в сумі 129 грн. 56 коп.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Враховуючи те, що на час розгляду адміністративної справи, сума податкового боргу відповідачем не сплачена, позовні вимоги визнаються обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Луганської області до Приватного підприємства «СТС-Компані» про стягнення податкового боргу з рахунків у банку в сумі 5597 грн. 84 коп., задовольнити повністю.

Стягнути кошти Приватного підприємства «СТС-Компані» в рахунок погашення боргу з земельного податку в сумі 5597 грн. 84 коп. (п'ять тисяч п'ятсот дев'яносто сім гривень вісімдесят чотири копійки) з рахунків у банку, обслуговуючого такого платника на користь Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Луганської області (р/р33219811700080, код платежу 13050100, банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, отримувач УДКСУ у м.Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено 18 січня 2013 року.

Суддя І.А. Гончарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2013
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу28833995
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9928/2012

Постанова від 14.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні