Постанова
від 16.01.2013 по справі 2а-1670/8051/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2013 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/8051/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Супруна Є.Б.,

при секретарі - Дубовик О.І.,

за участю представника відповідача - Пономарьова М.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

19 грудня 2012 року прокурор Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни про стягнення штрафу у розмірі 1020,00 грн.

Мотивуючи свої вимоги прокурор вказує, що за результатами планового обстеження Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни на предмет виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства в осінньо-зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій старшим державним інспектором з енергетичного нагляду 21 вересня 2009 року був виданий припис, який керівництвом госпіталю залишений без виконання. У зв'язку з цим старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Полтавській області винесено постанову №07/20-01-37 від 26 червня 2012 року про накладення штрафу у розмірі 1 020,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику. Проте, штраф у передбачені законом строки відповідач не сплатив.

Прокурор явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином.

Позивач у судове засідання не з'явився. Натомість надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника.

Відповідач проти позову заперечував посилаючись на те, що вимоги припису не виконані у зв'язку з відсутністю належного фінансування протягом 2011 - 2012 років.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав заперечення проти позову та просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши залучені до матеріалів справи та зібрані судом письмові докази, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи суд встановив, що в період з 18 вересня 2009 року по 21 вересня 2009 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду був проведений захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни, предметом якого було обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства в осінньо - зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій. Результати вказаного заходу оформлено актом №7/22-1173 від 21 вересня 2009 року (а.с.7-11).

На підставі зазначеного акту обстеження відповідачеві 21 вересня 2009 року було видано обов'язковий до виконання припис №7/22-1173 (а.с.12-15) щодо усунення виявлених порушень до 25 листопада 2009 року.

За результатами багаточисельних звернень Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни термін виконання припису неодноразово переносився. Востаннє - до 1 травня 2012 року.

12 червня 2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду проведено перевірку виконання припису від 21 вересня 2009 року №7/22-1173 щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених в ході заходів з державного енергетичного нагляду, результати якої оформлено актом від 12 червня 2012 року №07/22-01-0092 (а.с. 26-27).

Зазначеною перевіркою встановлено факт ухилення Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни від виконання припису від 21 вересня 2009 року №7/22-1173, у зв'язку з чим Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Полтавській області 26 червня 2012 року винесено постанову №07/20-01-37 про накладення штрафу в розмірі 1 020,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику (а.с.28).

Проте, штраф відповідач не сплатив, що змусило позивача звернутися до суду з даним позовом.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів суб'єкта владних повноважень стосовно наявності у суб'єкта господарювання обов'язку здійснити оплату спірної суми штрафу, суд встановив наступне.

У відповідності до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про електроенергетику" одним із основоположних принципів державної політики в електроенергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики та забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно з пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 (далі - Положення) державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

У відповідності до вказаних норм позивачем проведено обстеження Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни, за наслідками якого видано припис, що залишився без виконання.

Частиною дев'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Окрім того, частиною першою статті 12 зазначеного Закону передбачено, що невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно з абзацом 2 частини третьої статті 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 11 Положення встановлено, що Держенергонагляд має право: застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством, вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії та надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

На підставі зазначеного позивач застосував до відповідача штраф.

Підстави застосування штрафу, факт виявлених перевіркою порушень та невиконання припису представник відповідача під час судового розгляду не оспорював. При цьому посилався на відсутність вини в діях адміністрації госпіталю, оскільки невиконання в цілому припису зумовлено відсутністю належного фінансування.

Зважаючи на те, що відсутність відповідного фінансування не може бути підставою для невиконання рішення контролюючого органу, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Лубенського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни (вул. Старо-Троїцька, 19, м. Лубни, Полтавська область, ідентифікаційний код 13962367) на користь Державного бюджету України (р/р №31117106700011, одержувач: ГУДКС України в Полтавській області, МФО 831019, код ЄДРПОУ 37710415, код платежу 21081100) штраф у розмірі 1 020 (одна тисяча двадцять) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 21 січня 2013 року.

Суддя Є.Б. Супрун

Дата ухвалення рішення16.01.2013
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу28834040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/8051/12

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Постанова від 16.01.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні