Головуючий у 1 інстанції - Яковлев Д.О.
Суддя-доповідач - Сіваченко І.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2013 року справа №2а/1270/7868/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Сіваченка І.В.
суддів Жаботинської С.В., Шишова О.О.
секретар судового засідання Казакова Т.М.
за участі представника позивача Гаврилової В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПДС «Простройдизайн» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2012 року у справі № 2а/1270/7868/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПДС «Простройдизайн» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «ПДС «Простройдизайн» звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби (далі - Інспекція) про визнання незаконними дій, зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ «ПДС «Простройдизайн» до Інспекції подано декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, в якій задекларовано суми податкових зобов'язань з ПДВ та податкового кредиту. Крім того, позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
24 вересня 2012 року позивачем був отриманий акт Інспекції від 22.02.2012 № 531/160/34591220 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ПДС «Простройдизайн», код ЄДРПОУ 34591220, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.10.2011 по 31.10.2011», яким встановлені наступні порушення ТОВ «ПДС «Простройдизайн»:
- п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу (далі - ПК) України, в результаті чого ТОВ «ПДС «Простройдизайн» завищено податковий кредит з податку на додану вартість за жовтень 2011 року на суму 344 539,00 грн.;
- п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188 ПК України, в результаті чого ТОВ «ПДС «Простройдизайн» завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за жовтень 2011 року на суму 372 475,00 грн.
Позивач вважає, що податковим органом порушено порядок проведення зустрічної звірки, встановлений п.73.5 ст.73 ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», а саме, на адресу позивача запитів щодо проведення зустрічної звірки не надходило, за результатами зустрічної звірки замість довідки складений акт.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2012 року у цій справі у задоволені позову було відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить постанову місцевого суду скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позов.
На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, що і в обґрунтування позову.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити. Представник відповідача до апеляційного суду не прибув.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ «ПДС «Простройдизайн» зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 14.09.2006 року за реєстраційним номером № 1 382 107 0014 017846 (а.с.14) та, перебуває на податковому обліку в Інспекції з 15.09.2006 за № 07527 (а.с.16).
22 лютого 2012 року посадовими особами Інспекції згідно п.73.5 ст.73, гл.7 ПК України здійснені заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ПДС «Простройдизайн», за результатами проведення яких складений акт № 531/160/34591220 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ПДС «Простройдизайн», код ЄДРПОУ 34591220, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.10.2011 по 31.10.2011» (а.с.31-36).
За висновками зазначеного акту, перевіркою встановлені порушення ТОВ «ПДС «Простройдизайн» п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого ТОВ «ПДС «Простройдизайн» безпідставно завищено податковий кредит з податку на додану вартість за жовтень 2011 року на суму 344 539,00 грн.; п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188 ПК України, в результаті чого ТОВ «ПДС «Простройдизайн» безпідставно завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за жовтень 2011 року на суму 372 475,00 грн.
Між сторонами існує спір щодо порядку проведення податковим органом зустрічної звірки та оформлення її результатів.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим Кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до пп. 41.1.1 ПК України контролюючими органами України є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Абзацом 1 п.61.1 ст.61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Статтею 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків (п.п.62.1.1 п.62.1 ст.62 ПК України); інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби (п.п.62.1.2 п.62.1 ст.62 ПК України); перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62 ПК України).
Пунктом 73.5 ст.73 ПК України встановлено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1232 від 27.12.2010 «Про затвердження Порядку (далі - Порядок) проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» визначено механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктом 1 Порядку встановлено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Згідно п.2 цього Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту (п.3 Порядку).
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку (п.4 Порядку).
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення (п.7 Порядку).
З метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби наказом Державної податкової адміністрації України №236 від 22.04.2011 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
П.п.4.4 Розділу 4 Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим органом було складено спірний акт №531/160/34591220 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ПДС «Простройдизайн», код ЄДРПОУ 34591220, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.10.2011 по 31.10.2011» у зв'язку із встановленням відсутності ТОВ «ПДС «Простройдизайн» за місцезнаходженням (юридичною адресою).
Відсутність позивача за юридичною адресою підтверджується актом №3 від 13.01.2012 (а.с.66) та довідками про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 28.02.2012 та від 01.03.2012 (а.с.62,63).
Дії податкового органу із складення акту у зв'язку із встановленням факту відсутності позивача за юридичною адресою, у даному випадку цілком узгоджуються з наведеними положеннями п.п.4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних перевірок, затверджених наказом ДПА України №236 від 22.04.2011.
Посилання позивача на необхідність складення за результатами проведення зустрічної звірки довідки, на увагу не заслуговують, оскільки з огляду на положення Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок №1232 від 27.12.2010, передбачені інші випадки її складення, зокрема у разі фактичного проведення такої звірки.
Крім того, як слідує із спірного акту та наданого представником відповідача запиту 21.02.2012 № 3026/160, на виконання вимог п.4 Порядку №1232 від 27.12.2010, ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС на адресу позивача був надісланий рекомендованим листом з повідомленням запит про надання документів від 21.02.2012 №3026/160, який згідно довідки поштового відділення Ф.20 повернувся на адресу податкового органу без вручення (а.с.57).
Отже, податковим органом виконано визначений п.4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 обов'язок надіслання запиту про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Таким чином відповідач, проводячи зустрічну перевірку та складаючи акт про неможливість проведення зустрічної перевірки діяв в межах та у спосіб, що передбачені нормами чинного законодавства.
Суд вважає за необхідне зазначити, що акт - це лише службовий документ, компетентна обґрунтована думка (позиція) ревізора щодо результатів перевірки (звірки), яка викладена ним для використання уповноваженою службовою особою при прийнятті конкретного управлінського рішення.
Дії податкового органу по проведенню звірки та складання акту є способом реалізації наданих суб'єкту владних повноважень компетенції. Самі по собі дії зі складання акту не тягнуть для особи будь-яких правових наслідків.
Акт та викладені у ньому факти та висновки не можна розглядати як рішення суб'єкта владних повноважень, що породжує для суб'єкта господарювання певні правові наслідки. Акт є виключно носієм доказової інформації про виявлені податковим органом під час проведення перевірки порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, обов'язковим документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Контролюючий орган не позбавлений права викладати в акті власні суб'єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень, що приймаються на підставі такого акту, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податку порушень.
При цьому, слід зазначити, що оцінка акту, в тому числі і оцінка дій посадових осіб податкового органу щодо його складання, викладення у ньому висновків, а також щодо самих висновків, надається уповноваженими законом органами влади при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту.
Сторонами не заперечувалось, що за результатами не проведеної зустрічної звірки відносно позивача не було винесено податкові повідомлення-рішення або інші рішення суб'єкта владних повноважень.
Будь-яких доказів порушення прав, свобод та інтересів у зв'язку із проведенням зустрічної звірки та складенням за її результатами акту про неможливість її проведення позивачем не надано, та під час судового розгляду не встановлено.
Відповідно до п.74.1 ст.74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Суд не знаходить підстав для задоволення вимог позивача щодо визнання незаконними дій відповідача по видаленню даних про задекларовані ТОВ «ПДС «Простройдизайн» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань за жовтень 2011 року із «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» та зобов'язання поновити зазначені дані, оскільки внесення відповідних даних в інформаційні бази, в тому числі за наслідками проведеної перевірки та висновками акта, не є порушенням прав позивача в розумінні ст.2 КАС України.
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції обґрунтованими, постанова місцевого суду ухвалена з додержанням норм матеріального та процесуального права, зміні або скасуванню не підлягає, а апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
В повному обсязі ухвалу виготовлено 25 січня 2013 року.
Керуючись ст.ст. 195-196, п. 1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПДС «Простройдизайн» - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 3 грудня 2012 року у справі № 2а/1270/7868/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПДС «Простройдизайн» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій, зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий: І.В.Сіваченко
Судді: С.В.Жаботинська
О.О.Шишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2013 |
Оприлюднено | 28.01.2013 |
Номер документу | 28838837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні