ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2011 р. Справа № 2а-3852/10/0470 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Потолової Г.В.
при секретарі - Козачок К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Північної міжрайонної державної податкової інспекції м.Кривого Рогу до Малого приватного підприємства «Каісса» про стягнення заборгованості у вигляді фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Північна міжрайонна державна податкова інспекція м.Кривого Рогу звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Малого приватного підприємства «Каісса» на користь державного бюджету заборгованості у вигляді фінансових санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 10000грн.00коп.
Представник позивача надав клопотання про розгляд справи без участі його представника в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх за підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідач не забезпечив участь повноважного представника у судовому засіданні, будучи належним чином повідомлений про дату, час та місце його проведення відповідно до вимог ст.35 КАС України. З клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався, заперечення проти позову не надав.
Згідно ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справі у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно з копії довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Мале приватне підприємство «Каісса» (далі - відповідач) зареєстроване 08.04.1994р. виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків, позивач зареєстрований як платник податків та знаходиться на обліку у Північній МДПІ.
Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як фізична особа-підприємець, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.
Станом на час розгляду спору МПП «Каісса» має заборгованість зі сплати застосованих штрафних санкцій у сумі 10000грн.00коп.
На підставі направлень від 21.10.2009 року №1251 та №1252, виданих ДПА у Дніпропетровській області (а.с.46, 47), згідно із п.2 ст.11, Закону України «Про державну податкову службу України» 22.10.2009р. фахівцями Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області проведена перевірка господарської одинці Салон «Каісса», що розташований за адресою:пр.Гагаріна, 36 м.Кривий Ріг, суб'єкта господарської діяльності МПП «Каісса».
В ході перевірки зазначеної господарської одиниці,працівниками податкового органу, встановлено порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», а саме вимог п.п.1, 2, 9 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», п.7.2 Порядку реєстрації та ведення книг РРО і розрахункових книжок затверджених наказом ДПА України від 01.12.2000р., а саме: проведення розрахункових операцій (не видача касового чека) без застосування реєстратора розрахункових операцій, розрахункових книжок та без видачі відповідного розрахункового документу на загальну суму 2000грн.00коп.; не забезпечено щоденне друкування на реєстраторі розрахункових операцій фіскальних звітних чеків; не забезпечено зберігання 14-ти фіскальних чеків в КОРО №0483002146р/4 від 06.02.2009р., за 14.03.2009р., 28.03.2009р., 25.04.2009р., 16.05.2009р., 02.06.2009р., 27.06.2009р., 02.07.2009р., 11.07.2009р., 25.07,2009р., 19.08.2009р., 22.08.2009р., 29.08.2009р., 10.10.2009р.
За результатами зазначеної перевірки позивачем складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 23.10.2009р. №0509/04/36/23/20294759 (а.с.12-13).
Так, за порушення вимог п.1ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачена відповідальність п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів: 2000грн.00коп. х 5 = 10000грн.00коп.
За порушення п.9 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в частині щоденно друкувати на РРО фіскальні чеки і забезпечити їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій, передбачена відповідність відповідно до п.4 ст.17 Закону України «Про застосуванню реєстраторів розрахунків операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у вигляді двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, у розмірі: 14 «Z-звітів». х 20 = 4760грн.00коп.
Загальна сума штрафних (фінансових) санкцій за актом перевірки санкцій №0509/04/36/23/20294759 від 23.10.2009p. складає 14760грн.00коп. (10000грн.00коп. + 4760грн.00коп.).
На підставі Акту перевірки №0509/04/36/23/20294759 від 23.10.2009p. податковим органом було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0006732360 від 03.11.2009p., яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 14760грн.00коп.
Вказане рішення було направлено поштою з повідомленням про вручення та отримано відповідачем, що підтверджується підписом на корінці поштового повідомлення про вручення (а.с.17).
Зі зазначеним рішенням відповідач не погодився, у зв'язку з чим звернувся зі запереченнями до акту перевірки №004116 від 22.12.2009р. до Північної МДПІ у м.Кривий Ріг від 23.10.2009р., які розглянуто та надано відповідь від 27.10.2009р., що зазначені заперечення слід направити на адресу Державної податкової адміністрації Дніпропетровської області, тобто до органу державної податкової служби працівники якого проводили перевірку.
Так, відповідач направив скаргу від 12.11.2009р. про перегляд рішення від 03.11.2009р. №0006732360 до Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області. 25.12.2009р. скаргу МПП «Каіса» розглянуто та за результатами розгляду ДПА у Дніпропетровській області прийнято рішення про часткове її задоволення, зокрема сума штрафу була зменшена та склала 10000грн.00коп., а штрафні санкції у сумі 4760грн.00коп. скасовано (а.с.24-26).
Не погоджуючись з рішенням податкового органу відповідач оскаржив його в судовому порядку. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.11.2011 р. по справі № 2а-4171/10/0470 у задоволенні позовних вимог МПП «Каіса» відмовлено.
Таким чином, загальна сума узгодженого податкового боргу МПП «Каіса» склала 10000грн.00коп., яку відповідач у встановлений термін та в повному обсязі не сплатив.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.
У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.
Відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - уразі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Пунктом 1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій.
Відповідно п.4 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції, а саме, двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Згідно з п.6 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
У відповідності п.п.1, 2, 9 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; 9) щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій .
Згідно з ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Статтею 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що суми фінансових санкцій підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Північної міжрайонної державної податкової інспекції м.Кривого Рогу до Малого приватного підприємства «Каісса» про стягнення заборгованості у вигляді фінансових санкцій - задовольнити.
Стягнути з Малого приватного підприємства «Каісса» (50031, м.Кривий Ріг, вул.Женевська, б.17/1, код ЄДРПОУ 20294759, р/р26009315294001 в Криворізькій філії ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 305750) на користь державного бюджету (р/р 31112104700022, код платежу 3021080900, одержувач Відділення ДК в Жовтневому районі м.Кривого Рогу, код ОКПО 24237505, банк одержувача ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) фінансових санкцій сумі 10000грн.00коп.(десять тисяч гривень 00коп.) .
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі .
Суддя Г.В. Потолова
..
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2011 |
Оприлюднено | 29.01.2013 |
Номер документу | 28869462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні