ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2010 р. Справа № 2а-2227/10/0470 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Потолової Г.В.
при секретарі - Івановій І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкомарі» до Центральної міжрайонної державної податкової інспекції у м.Кривому Розі, про визнання нечинним рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Алкомарі» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Центральної міжрайонної ДПІ у м.Кривому Розі про визнання нечинним рішення №0004262304 від 06.10.2009р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1826грн.75коп.
В обґрунтування позовних вимог стверджує, що відповідачем на підставі акту перевірки №0288/04/81/23/35459280 від 10.09.2009р. прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0004262304 від 06.10.2009р. про стягнення з позивача 1826,75грн., яке вважає необґрунтованим та таким, що прийняте з порушенням вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. До матеріалів справи надав клопотання з проханням розглянути справу без участі представника податкового органу з урахуванням позиції викладеної в письмових запереченнях. В обґрунтування заперечень посилається на законодавчі підстави своїх дій, діяльність в межах закону та наданих повноважень. Просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити.
19.08.2010р. відповідач у заяві просить відповідно до п.6 ч.1 ст155 КАС України позовну заяву ТОВ «Алкомарі» від 05.02.2010р. №05/02 про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 06.10.2009р. №0004262304 залишити без розгляду.
Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне у задоволенні позовних вимог відмовити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Алкомарі» (код 35459280), зареєстроване перебуває на податковому обліку у Центральній МДПІ у м.Кривому Розі від 12.10.2007 р. за №10040 (а.с.34).
На підставі направлень від 10.09.2009 року №658 та №659, виданих Центральною міжрайонною державною податковою інспекцією у м.Кривому Розі (а.с.38, 39), згідно із п.2 ст.11, Закону України «Про державну податкову службу України» та відповідно до плану-графіку проведення планових виїзних перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій на вересень 2009 року суб'єктів господарювання проведена планова виїзна перевірка, щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій, бару «Бордо», який розташований за адресою: м.Кривий Ріг, вул. Кропивницького, 21-6, де здійснює підприємницьку діяльність ТОВ «Алкомарі».
За результатами перевірки складено акт (довідка) від 10.09.2009р. №0288/04/81/23/35459280 перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, в якому встановлено факт реалізації товару, а саме: вино "Масандра" Мускатель 300гр. за ціною 22,50 грн., набір цигарок «Винстон» + запальничка за ціною 13,15грн,, на загальну суму 35,65грн., РРО застосовувався, розрахунковий документ надавався.
У акті від 10.09.2009р. №0288/04/81/23/35459280 зафіксовано порушення вимог п.13 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів яка зазначена в поточному денному «Х» звіті РРО в сумі 365,35грн., у зв'язку з чим прийнято рішення №0004262304 від 06.10.2009р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1826,75грн.
З даним рішенням позивач не погодився, у зв'язку з чим 16.10.2009р. звернувся зі скаргою до Центральної міжрайонної державної податкової інспекції у м.Кривому Розі. 21.10.2009р. відповідач у листі №28260/10/233 повідомив, що скарга подана з порушенням порядку, встановленого Положенням про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби та не підлягає розгляду по суті (а.с.9).
Враховуючи викладене, позивач 09.11.2009р. звернувся зі скаргою до Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області.
04.12.2009р. скаргу директора ТОВ "Алкомарі" ОСОБА_1 на рішення Центральної МДПІ від 06.10.2009р. №0004262304 про застосування суми штрафної (фінансової) санкції за порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" розглянуто та залишено без розгляду (а.с.15).
29.12.2009 року позивач звернувся до Державної податкової адміністрації України зі скаргою, яку було розглянуто та прийнято рішення про залишення скарги без розгляду.
Не погоджуючись з рішеннями податкового органу позивач звернувся за захистом своїх прав та інтересів до суду.
В обґрунтування позовних вимог посилається на той факт, що штрафна санкція в сумі 1826,75грн. застосована безпідставно, оскільки застосована за порушення, які актом перевірки не встановлені і які не можуть мати до позивача відношення, так як він працює на спрощеній системі оподаткування.
Позивач звертає увагу суду на те, що відповідно до Наказу Державної податкової адміністрації №110 від 17.03.2001р. «Про затвердження Інструкції про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби» рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за розглядом матеріалів перевірки приймається протягом десяти робочих днів від дня вручення акта перевірки платнику податків. Позивач зазначає, що акт перевірки було вручено ТОВ «Алкомарі» 14.09.2009р., про що свідчить відмітка на поштовому конверті, тобто рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій повинно було бути прийнято органом державної податкової служби не пізніше 24 вересня 2009 року і ніяк не могло бути прийнято 06.10.2009р.
У судовому засіданні позивач стверджує, що ТОВ «Алкомарі» забезпечує відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій. Та стверджує, що пояснення бармена ТОВ «Алкомарі» ОСОБА_2, були написані під диктовку працівника податкової служби, в стані сильного емоційного навантаження. На той час, коли фактично на місці проведення розрахунків була сума 35,65грн., а сума у розмірі 365,35грн. не мала відношення до готівкових коштів ТОВ «Алкомарі», так як це були особисті готівкові кошти ОСОБА_2, про що вона і намагалась написати в поясненні.
Таким чином, прийняте за результатами такої перевірки рішення Центральної МДПІ №0004262304 від 06.10.2009р. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1826,75грн. на думку позивача підлягає скасуванню.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, в обґрунтування заперечень посилаючись на те, що перевіркою було встановлено невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів яка зазначена в поточному денному "X" звіті РРО в сумі 365,35грн., чим порушено п.13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Також, відповідач зазначає, що обов'язок із забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, має виконуватися суб'єктами на місці проведення-розрахунків протягом усього робочого часу, коли здійснюються операції у готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Крім того, відповідач стверджує, що суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків мають відповідати сумі коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, як у Х-звіті - денному звіті без обнуляції інформації в оперативній пам'яті РРО, де зазначається сума на яку було здійснено продаж товарів з початку робочого дня, так і Х-звіті, який роздруковується у кінці робочою дня з обнулюванням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО.
Підтверджуючи правильність своїх дій, відповідач посилається на ст.22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" згідно положень якої, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Також, відповідач звертає увагу суду на те, що стосовно невідповідності у сумі 365,35грн. бармен ОСОБА_2 надала пояснення, що кошти в сумі 401,00 грн. є виручкою за день. А також в ході перевірки барменом ОСОБА_2 були надані письмові пояснення з питань, які виникли в ході перевірки та підписані матеріали перевірки без заперечень. Акт перевірки 14.09,2009р. направлено поштою, з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Таким чином, враховуючи викладене, відповідач стверджує, що спірне рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій прийняте у відповідності з чинним законодавством, а тому позовні вимоги підприємства позивача є необґрунтованими, в їх задоволенні слід відмовити.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Статтею 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що денний звіт - це документ
встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що
містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його
застосуванням.
Згідно п.13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" яким встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно ст.22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З матеріалів справи вбачається, що на час розгляду справи оскаржуване рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій виконане позивачем у добровільному порядку, а саме: штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1825грн. 75коп. сплачено у повному розмірі (а.с.54, 56).
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Приймаючи до уваги викладене, враховуючи правильність дій та рішень відповідача, а також те, що відповідачем доведено правомірність своїх дій та їх відповідність нормам діючого законодавства України, відповідні докази суду надані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими у їх задоволенні слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкомарі» до Центральної міжрайонної державної податкової інспекції у м.Кривому Розі, про визнання нечинним рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Текст постанови у повному обсязі виготовлений 25.08.2010 р.
Суддя Г.В. Потолова
.
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2012 |
Оприлюднено | 29.01.2013 |
Номер документу | 28869543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні