Герб України

Ухвала від 22.01.2013 по справі 13/80/06-ап

Вищий адміністративний суд україни

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2013 року м. Київ К-26003/09

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: Суддя-доповідач:Вербицька О.В. Судді: Маринчак Н.Є. Муравйов О.В. розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс-Катрін»

на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р.

у справі № 13/80/06-АП

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс-Катрін»

до Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя, Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області

за участю прокурора Запорізької області

про повернення податку на додану вартість,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс-Катрін»(далі -позивач, ТОВ «Алекс-Катрін») звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя (далі -відповідач-1, ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя) та Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області (далі -відповідач-2, ГУ ДКУ у Запорізькій області) про повернення податку на додану вартість.

Постановою господарського суду Запорізької області від 15.11.2007 р. позов задоволено частково. Cтягнуто з Державного бюджету на користь ТОВ «Алекс-Катрін» суму відшкодування податку на додану вартість у розмірі 176 953,50 грн. Визнано протиправною бездіяльність ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя щодо ненадання висновку про суму відшкодування ТОВ «Алекс-Катрін»податку на додану вартість у сумі 77 376,00 грн. та зобов'язано ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя надати висновок щодо відшкодування ТОВ «Алекс-Катрін»податку на додану вартість у сумі 77 376,00 грн. Стягнуто з Державного бюджету на користь ТОВ «Алекс-Катрін»суму процентів за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість у розмірі 97 542,26 грн. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р. постанову господарського суду Запорізької області від 15.11.2007 р. скасовано. У задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі ТОВ «Алекс-Катрін», посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р. та залишити в силі постанову господарського суду Запорізької області від 15.11.2007 р.

У письмовому запереченні на касаційну скаргу ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, посилаючись на те, що суд апеляційної інстанції не допустив порушень норм матеріального та процесуального права, просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р. -без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги, дійшла висновку про наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до свідоцтва, виданого Відділом реєстрації та єдиного реєстру Заводської райадміністрації Запорізької міської ради, ТОВ «Алекс-Катрін» 21.02.1997р. зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, про що зроблено запис №0405392100010350.

Згідно з довідкою Головного управління статистики у Запорізькій області №24/2206 від 03.06.2004р. ТОВ «Алекс-Катрін»внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Також судами встановлено, що позивачем до ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя були надані податкові декларації з податку на додану вартість (розрахунки експортного відшкодування) із зазначенням сум бюджетного (експортного) відшкодування за підсумками поточних звітних періодів у загальному розмірі 753 217,00 грн.

Пунктом 1.8 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість»(далі-Закон) встановлено, що бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.1 ст. 7 Закону (в редакції, що була чинною до 01.06.2005 р.) суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.

Згідно з п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону у строки, передбачені законом для відповідного податкового періоду, платник податку подає органу державної податкової служби за місцем свого знаходження податкову декларацію незалежно від того, чи виникло у цьому періоді податкове зобов'язання чи ні.

Підпунктом 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону встановлено, що у разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації.

Підставою для отримання відшкодування є дані тільки податкової декларації за звітний період. За бажанням платника податку сума бюджетного відшкодування може бути повністю або частково зарахована в рахунок платежів з цього податку. Таке рішення платника податку відображається в податковій декларації.

Відшкодування здійснюється шляхом перерахування відповідних грошових сум з бюджетного рахунку на рахунок платника податку в установі банку, що його обслуговує, або шляхом видачі казначейського чека, який приймається до негайної оплати (погашення) будь-якими банківськими установами. Правила випуску, обігу та погашення казначейських чеків встановлюються законодавством.

Суми, не відшкодовані платнику податку протягом визначеного у цьому пункті строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної заборгованості нараховуються проценти на рівні 120 відсотків від облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент її виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Платник податку має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у несвоєчасному відшкодуванні надмірно сплачених податків.

Відповідно до п. 8.1 ст. 8 Закону України «Про податок на додану вартість»(в редакції, що була чинною до 31.03.2005р.) платник податку, який здійснює операції з вивезення (пересилання) товарів (робіт, послуг) за межі митної території України (експорт) і подає розрахунок експортного відшкодування за наслідками податкового місяця, має право на отримання такого відшкодування протягом 30 календарних днів з дня подання такого розрахунку.

Станом на 01.08.2005 р. невідшкодована сума податку на додану вартість складала 753 217,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя було проведено планову документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства, за результатами якої складено акт №1701/23-221/23856206 від 06.09.2005 р. На підставі вказаного акта перевірки податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення від 14.09.2005р. №0000872301/0 та №0000882201/0, згідно з якими суму заборгованості бюджету перед підприємством щодо бюджетного (експортного) відшкодування було зменшено на 576 263,50 грн.

Також встановлено, що зазначені податкові повідомлення-рішення ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя оскаржені позивачем до суду.

Крім того, як свідчать матеріали справи, ТОВ «Алекс-Катрін»було подано до податкового органу декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2005р., відповідно до показників якої за підсумками поточного звітного періоду сума, що підлягає сплаті до бюджету складає 17 220,00 грн.

Враховуючи, що внаслідок проведеної перевірки та прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень на підставі акта №1701/23-221/23856206 від 06.09.2005р. невідшкодованою сумою бюджетного відшкодування залишилась сума у розмірі 176 953,50 грн., та на підставі суми, заявленої підприємством у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2005 р., до сплати, станом на 01.12.2005р. залишок бюджетного відшкодування ТОВ «Алекс-Катрін»складав 159 733,50 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «Алекс-Катрін»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період: квітень, листопад - грудень 2004 р., лютий-травень 2005 р., за наслідками якої відповідачем було складено акт №1943/23-320 від 09.12.2005р., згідно з висновками якого підприємством безпідставно заявлена сума бюджетного відшкодування у загальному розмірі 122 542,59 грн. по періодам: квітень 2004р., листопад 2004р., лютий 2005р., березень 2005р., квітень 2005р.

На підставі вказаного акта перевірки ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя були прийняті податкові повідомлення-рішення від 09.12.2005р. №0000972301/2712, згідно з яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на загальну суму 48 160,77 грн. та №0000872301/0/2712, згідно з яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у загальному розмірі 111 572,73 грн. з настанням терміну сплати суми за якими, - 159 733,50 грн., відповідачем проведено її по особовому рахунку платника податків, внаслідок чого станом на 01.01.2006 р. бюджетне відшкодування підприємства, яке станом на 01.08.2005р. становило 753 217,00 грн., складало 0,00 грн.

Разом з тим, ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя з метою перевірки правильності розрахунку суми бюджетного відшкодування за поданою позивачем декларацією з податку на додану вартість за серпень 2005 р., відповідно до якої сума бюджетного відшкодування, що підлягає сплаті, дорівнювала 77 376,00 грн., а залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду згідно з якою складав 94 596,00 грн., було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «Алекс-Катрін»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період серпень 2005р., за висновками якої було складено акт №1944/23-320 від 09.12.2005р.

На підставі цього акту перевірки ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000972301/0/2713 від 09.12.2005р., згідно з яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 94 596,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що позивач, не погодившись з вищезазначеними повідомленнями-рішеннями податкового органу, оскаржив їх у судовому порядку.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 13.04.2006р. у справі № 13/173/06-АП, яка була залишена без змін ухвалою Запорізького апеляційного господарського суду від 18.08.2006р. і набрала законної сили, податкові повідомлення-рішення ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя від 09.12.2005р. № 0000972301/2712, №0000872301/0/2712 та №0000972301/0/2713 було визнано нечинними.

Щодо стягнення з відповідача на користь підприємства суми процентів за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість у розмірі 97 542,26 грн., колегія суддів вважає за потрібне зазначити.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що сума бюджетної заборгованості, на яку позивачем нараховувались проценти відповідно до пп. 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»(в редакції, що була чинною до 01.06.2005р.) була зменшена податковим органом на підставі податкових повідомлень-рішень, прийнятих за висновками проведених перевірок, і станом на 01.01.2006р. бюджетна заборгованість по податку на додану вартість у позивача була відсутня.

Відповідно до абз. 12 п. 13 Перехідних положень ст. 2 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005рік»та деяких інших законодавчих актів України»п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»набирає чинності з 1 червня 2005 року, крім пп. 7.7.8 цього пункту, який набирає чинності з 1 січня 2006 року. До цієї дати застосовується процедура узгодження суми та надання бюджетного (експортного) відшкодування, діюча до набрання чинності цим Законом, з урахуванням того, що таке бюджетне (експортне) відшкодування надається протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем надання податкової декларації податкового періоду, за наслідками якого виникає право на таке отримання згідно з редакцією пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 цього Закону.

Таким чином, з огляду на те, що постановою суду від 13.04.2006 р., яка набрала законної сили згідно з ст. 254 КАС України 18.08.2006р., податкові повідомлення-рішення ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя були визнані нечинними, не дає підстав позивачу для звернення з вимогами про стягнення процентів за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість, оскільки на час визнання оскаржуваних податкових повідомлень-рішень нечинними - 18.08.2006 р. вже були внесені зміни до Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: сума бюджетного відшкодування, не сплачена у визначені строки, вважається бюджетною заборгованістю, на яку нараховується пеня на рівні ставки, розмір якої визначається відповідно до пп. 16.4.1 п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (пп. 7.7.8 п. 7.7 ст. 7), які відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005рік»та деяких інших законодавчих актів України»набрали чинності з 01.01.2006р., відтак суд апеляційної інстанції дійшов правильного висновку про те, що вимоги ТОВ «Алекс-Катрін»стосовно стягнення з відповідача на користь підприємства суми процентів за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість у розмірі 97 542,26 грн. є безпідставними.

Щодо вимог позивача про зобов'язання відповідача надати висновок про суму відшкодування підприємству податку на додану вартість у розмірі 77 376,00 грн., колегія суддів зазначає наступне.

Як вже було зазначено вище, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя №0000972301/0/2713 від 09.12.2005р., яким було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму, яка була зазначена позивачем у декларації з податку на додану вартість за серпень 2005р. - 77 376,00 грн., було визнано судом нечинним.

Проте, ТОВ «Алекс-Катрін»всупереч встановленої чинним податковим законодавством процедури з реалізації платником податку права на одержання бюджетного відшкодування не було вчинено жодної з передбачених в такому випадку дій щодо отримання такого відшкодування, зокрема, подання відповідному податковому органу податкової декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації, а також подання платником податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу копії податкової декларації органу Державного казначейства України разом з визначеним переліком документів, а тому посилання позивача на протиправну бездіяльність відповідача щодо ненадання висновку органу державного казначейства із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету є безпідставним.

Таким чином, саме за вищевказаних обставин справи, суд апеляційної інстанції дійшов правильного висновку, з яким погоджується колегія суддів касаційної інстанції, щодо необґрунтованості заявлених позивачем вимог.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що в межах касаційної скарги порушень судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено, правова оцінка обставин у справі дана вірно.

За таких обставин, касаційна скарга позивача підлягає відхиленню, а постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р. залишенню без змін.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 210, 214 - 215, 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс-Катрін»відхилити.

2. Постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.05.2009 р. залишити без змін.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач О.В. Вербицька

Судді Н.Є. Маринчак

О.В. Муравйов

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення22.01.2013
Оприлюднено29.01.2013
Номер документу28872022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/80/06-ап

Ухвала від 18.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні