Постанова
від 24.01.2013 по справі 821/81/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2013 р. Справа № 821/81/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Цюрупинському районі Херсонської області до ОСОБА_1 про стягнення боргу по страховим внескам,

встановив:

Управління Пенсійного фонду України в м. Каховці та Каховському районі Херсонської області (далі - позивач або УПФУ) звернулось з позовом до адміністративного суду з позовом про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - відповідач або ФОП ОСОБА_1) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог у сумі 737,46 грн.

У судове засідання сторони не з'явились.

У своєму клопотанні позивач позовні вимоги підтримав та просив розглядати справу у письмовому провадженні.

Відповідач до суду не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином. Заперечення у встановлений законом строк не надав. Правова позиція невідома.

За таких обставин, суд, керуючись положеннями ч. ч. 4, 6 ст.128 КАС України вважає за можливим розглянути справу у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Відповідно до змісту позову та додатків до нього, вимоги позивача обґрунтовуються наступним чином: відповідач є фізичною особою-підприємцем, доходи якого оподатковуються за спрощеною системою оподаткування, є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі по тексту - страхові внески). Згідно особового рахунку ФОП ОСОБА_1 у зв'язку з несплатою страхових внесків відповідачу в установленому законом порядку виставлено вимогу №Ф-6663 від 10.11.10 про сплату боргу зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 821,46 грн. Вимогу надіслано платнику поштою, про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідачем за результатами діяльності в 2010 році до управління подано звіт. Нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ФОП, які обрали особливий спосіб оподаткування не надано. Проте згідно інформації Державної податкової інспекції боржник протягом 2010 року перебував на спрощеній системі оподаткування у період з 12.01.2010 по 31.12.2010 рік. Відповідно за зазначений період встановлений розмір страхових внесків складає 884,46 грн., тоді як фактично сплачено тільки 147 грн.

Таким чином, сума позову, яка підлягає відшкодуванню в судовому порядку, становить 737, 46 грн.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного: відповідно свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа-підприємець 06.04.2010 року, на момент вчинення порушень була платником фіксованого податку.

Згідно підпункту 4 пункту 8 розділу XV Закону фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок), та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, на період дії законодавчих актів з питань особливого способу оподаткування сплачують в порядку, визначеному у Законі.

Сума страхового внеску встановлюється вищезазначеними особами самостійно для себе чи членів сімей, які беруть участь у провадженні такими особами підприємницької діяльності та не перебувають з ними у трудових відносинах, при цьому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального розміру страхового внеску, обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, оподаткованого доходу (прибутку), загального оподатковуваного доходу, з якої сплачується страхові внески.

Спеціальним Законом, що регулює відносини, які виникають між суб'єктами загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Відповідно до п.7 розділу VIIІ Прикінцевих та перехідних положень стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Управління Пенсійного фонду України в Цюрупинському районі Херсонської області є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього п. 12 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями, пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

Тобто, з вищевикладеного вбачається, що відносини між суб'єктами загальнообов'язкового державного пенсійного страхування щодо стягнення заборгованості регулюється законодавством, що діяло на момент виникнення такої заборгованості.

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов'язку платниками страхових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.

Сума страхового внеску встановлюється зазначеними особами самостійно для себе та членів їх сімей, які беруть участь у провадженні такими особами підприємницької діяльності та не перебувають з ними у трудових відносинах. При цьому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального розміру страхового внеску за кожну особу та не більше розміру страхового внеску, обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, оподатковуваного доходу (прибутку), загального оподатковуваного доходу, з якої сплачуються страхові внески".

Згідно з довідки - розрахунку громадянина-підприємця, сума, що підлягає сплаті відповідачем складає 737,46 грн. Вказана сума у визначений Законом строк, самостійно та у повному обсязі сплачена відповідачем не була.

Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

Про оскарження вимоги територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенсійного фонду або в судовому порядку страхувальник зобов'язаний письмово повідомити відповідний територіальний орган Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів із дня звернення до виконавчої дирекції Пенсійного фонду чи суду.

Узгодження вимоги територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки здійснюється на підставі заяви страхувальника, яка розглядається територіальним органом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її отримання, та поданих страхувальником документів, що свідчать про неправильність обчислення сум недоїмки, зазначених у вимозі.

У разі узгодження страхувальником вимоги про сплату недоїмки з територіальним органом Пенсійного фонду цей орган зобов'язаний у строк, визначений для розгляду заяви страхувальника про узгодження вимоги, надіслати йому узгоджену вимогу про сплату недоїмки, а страхувальник зобов'язаний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.

У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що розмір страхових внесків, який включається до суми фіксованого податку та перераховується в подальшому до Пенсійного фонду, є меншим від встановленого законом розміру обов'язкового до сплати мінімального страхового внеску. Враховуючи це, законодавець встановив обов'язок для фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з урахуванням сплаченої суми страхового внеску у складі фіксованого податку здійснювати доплату страхових внесків, внаслідок чого загальна сума страхового внеску, сплачена таким суб'єктом підприємницької діяльності, дорівнюватиме сумі мінімального страхового внеску, встановленого Законом.

Враховуючи, що доплата страхового внеску за своєю правовою суттю є страховим внеском, то порядок, строки її обчислення, нарахування і виплати, а також процедура примусового стягнення регулюються тими ж правовими нормами, що застосовуються у випадку нарахування, обчислення, сплати та стягнення страхових внесків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Суд, вважає, що позивачем доведено наявну заборгованість відповідача перед УПФУ. При цьому, суд, також враховує, що відповідачем самостійно сплачено частину боргу у розмірі 147 грн., що підтверджує наявний борг перед УПФУ.

За таких обставин, оскільки відповідач своєчасно не сплатив страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, то з нього підлягає стягненню у рахунок погашення заборгованості сума у розмірі 737,46 грн. на користь управління Пенсійного фонду України в Цюрупинському районі Херсонської області.

Згідно із ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 12, 17, 19, 94, 158-163 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код: НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного фонду України в Цюрупинському районі борг по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 737 (сімсот тридцять сім) гривень 46 копійок, на р/р: 25606301450 в ВАТ «Ощадбанк», Цюрупинське відділення, № 10021/090, МФО: 352457, код ЗКПО: 21294916.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 10.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу28872453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/81/13-а

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 24.01.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні