Постанова
від 10.01.2013 по справі 12849/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      Харківський окружний адміністративний суд 61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків   10 січня 2013 р.                                                                                 № 2-а- 12849/12/2070   Харківський окружний адміністративний суд  у складі: головуючого судді - Кухар М.Д., при секретарі - Тайцеві А.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,- В С Т А Н О В И В: Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до  Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг" (код ЄДРПОУ 36355987), про що зроблено запис від 03.07.2012 року № 1 608 105 0005 007938 щодо внесення даних про зміну юридичної адреси, м. Харків, пр-т Леніна, 40. Позивач, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, просив задовольнити позов у повному обсязі. Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи  був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд даної справи без його участі. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника позивача за наявними в ній матеріалами. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотання про розгляд даної справи без його участі суду не надав. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами. Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотання про розгляд даної справи без його участі суду не надав. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі третьої особи за наявними в ній матеріалами. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців,  05.09.2011 року Виконавчим комітетом Рівненської міської ради проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", про що зроблено запис № 1 6081020000007938. 03.07.2012 року № 1 608 105 0005 007938 до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей Про місцезнаходження реєстрації товариство з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", та зазначено адресу: 61145, м. Харків, пр-т Леніна, 40. При проведенні працівниками ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби перевірки щодо наявності Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг" за адресою реєстрації: 61145, м. Харків, пр-т Леніна, 40, було встановлено, що за даною адресою це підприємство не значиться. Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців регулює Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003 р. №755-IV (далі - Закон  №755-IV). Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців. Згідно з визначенням,  наданим у статті 1 Закону №755-IV, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV державна  реєстрація  юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою,  а також вчинення інших  реєстраційних дій,  які  передбачені  цим  Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Згідно з ч. 3 ст. 4  Закону №755-IV зміни  до  установчих документів юридичної особи,  а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому  комітеті  міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах  Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця. Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб –підприємців. Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи. У відповідності з вимогами статті 14 Закону №755-IV, 10.07.2012 р. реєстраційну справу юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг" було знято з обліку у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Статтею 29 Закону №755-IV визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Згідно ч. 3 ст. 8 Закону №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою  -  п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою  статті  27  цього  Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи. Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, запис щодо внесення даних про зміну юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", визначений як внесення змін до відомостей про юридичну особі, що не пов'язані зі змінами в установчих документах. Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін саме до установчих документів. Згідно із записом про реєстраційну дію, відбулась зміна саме місцезнаходження відповідача на адресу: 61145, м. Харків, пр-т Леніна, 40, а не реєстрація змін до установчих документів. Частиною 1 статті 31 Закону №755-IV визначено, що у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. З положень вказаної норми права слідує, що орган державної податкової служби України наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Аналізуючи норми Цивільного кодексу України, суд дійшов висновку, що положення ст. 87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст. 88 ЦК України, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта. Приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання. Суд зазначає, що за змістом статті 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі. Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом. Зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, отже, дії по внесенню змін до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі відносно юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", про зміну місцезнаходження, здійснені державними реєстраторами відповідно до діючого законодавства. Порушень закону, які б слугували підставою для визнання недійсними та скасування записів, судом не встановлено. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем належних доказів в обґрунтування позову суду не надано. З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: В задоволені адміністративного позову Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіторг", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя                                                                                          Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2013
Оприлюднено06.02.2013
Номер документу28911502
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12849/12/2070

Постанова від 10.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні