ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
24.01.13 Справа №12/35-10.
Господарський суд Сумської області у складі судді Костенко Л.А., секретаря судового засідання Олтушевської І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи №12/35-10, порушеної за заявою кредитора Роменської міжрайонної державної податкової інспекції до боржника фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (42000, АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1), про визнання банкрутом
За участі представників сторін:
ліквідатор арбітражний керуючий Сугоняко О.О.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Сумської області від 02.04.2010 року порушено провадження у справі № 12/35-10 за заявою кредитора Роменської міжрайонної державної податкової інспекції до боржника фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, про визнання банкрутом відповідно до ст. ст. 48, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно постанови господарського суду від 15.04.2010 року боржника визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Закорко В.В.
Ухвалою господарського суду від 30.01.2012 року припинено повноваження ліквідатора фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 арбітражного керуючого Закорко В.В., призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Сугоняко О.О.
Ліквідатор Сугоняко О.О. звернувся до суду із клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, надавши суду звіт про виконану роботу по ліквідації банкрута, ліквідаційний баланс та інші документи.
Розгляд звіту відкладався ухвалами суду від 22.11.2012р., від 10.12.2012р. для надання додаткових документів.
Розглянувши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, судом встановлено, що ліквідатором були вчинені всі необхідні дії для пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута з метою включення їх до складу ліквідаційної маси для погашення вимог кредиторів.
До реєстру кредиторів ліквідатором включено наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в м. Ромни з грошовими вимогами в розмірі 2511, 92 грн.;
- Роменська міжрайонна державна податкова інспекція з грошовими вимогами в розмірі 6390, 01 грн.
Згідно наданих до звіту документів, зокрема: згідно довідки Роменське відділення УДАІ УМВС України в Сумській області № 1903 від 04.06.2010р. за громадянкою ОСОБА_2 транспортні засоби не зареєстровані; згідно довідки Роменської МДПІ №4575 від 23.06.2010р. відкриті розрахунки в банківських установах ПАТ «ОТП Банк», Роменське відділення ВАТ «Ощад Банку», від банківських установ надійшла відповідь про відсутність коштів на рахунках боржника. Відділу Держкомзему у Роменському районі сумської області №252/01-07 від 25.05.2010р. земельні ділянки за гр.. ОСОБА_2 не зареєстровані. Зазначені документи залучені до матеріалів справи.
На виконання ухвали господарського суду від 10.12.2012р. КП «Роменське міськрайонне бюро технічної інвентаризації» повідомило, що згідно архівних інвентаризаційних даних за гр.. ОСОБА_2 зареєстровано житловий будинок за адресою: АДРЕСА_2.
Відповідно до ст. 4 Житлового Кодексу України житловий фонду включає жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності.
Згідно ч. 7 ст. 48 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" продажу підлягає все майно громадянина - підприємця, за вийнято майна, що не включається до складу ліквідаційної маси згідно з цим Законом.
Статтею 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому
числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Житлового Кодексу України ніхто не може бути виселений із займаного житлового приміщення або обмежений у праві користування жилим приміщенням інакше як з підстав і порядку, передбаченому законом.
Так, наприклад, ст. 39 Закону України «Про іпотеку» передбачено, що одночасно з рішенням про звернення стягнення на предмет іпотеки суд за завою іпотекодержателя вправі винести рішення про виселення мешканців. Разом з тим, у ч. 1 ст. 40 цього ж Закону зазначено, що звернення стягнення на передані в іпотеку житловий будинок чи житлове приміщення є підставою для виселення всіх мешканців, за винятком наймачів та членів їх сімей. Виселення проводиться в порядку, встановленому законом.
У частинах 2 і 3 статті 40 Закону України «Про іпотеку» законодавець встановлює певний порядок дій банку щодо виселення мешканців. Аналогічний порядок передбачений також ч. 3 ст. 109 Житлового Кодексу України.
Однак Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не містить приписів щодо порядку звільнення майна фізичною особою, порядку виселення фізичної особи або обмеження права користування житлом в випадку продажу майна для задоволення вимог кредиторів.
Згідно розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22.11.2011р. № 4212-VІ положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Водночас ст. 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачено порядок продажу житлового фонду банкрута фізичної особи - підприємця, а встановлений порядок продажу на аукціоні лише нерухомості, як основного засобу боржника.
Таким чином дії ліквідатора банкрута по продажу житла протирічили б насамперед положенню ст. 41 Конституції України та вказаним нормам Законів.
На підставі викладеного, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню судом, підприємницька діяльність фізичної особи підприємця - припиненню, провадження у справі також підлягає припиненню.
Керуючись ст. 32, ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (42000, АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1).
2. Припинити підприємницьку діяльність фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (42000, АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1).
3. Провадження у справі припинити.
4. Ухвалу надіслати: кредиторам, банкруту, державному реєстратору для припинення державної реєстрації, органу державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців України, ліквідатору, Головному управлінню юстиції у Сумській області Міністерства юстиції України, ВДВС Роменського міськрайонного управління юстиції.
Повний текст складено 28.01.2013р.
СУДДЯ (підпис) КОСТЕНКО Л.А.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2013 |
Оприлюднено | 30.01.2013 |
Номер документу | 28913277 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Костенко Лариса Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні