Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
29 січня 2013 р. № 13939/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Зінченко А.В.
При секретарі - Алавердян Е.А.
За участі представників сторін:
Позивача - Коншиної В.В.
Відповідача та ІІІ - особи не прибули
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Кочегаровець», з участю третьої особи Виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області, про скасування державної реєстрації , -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області ДПС, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Кочегаровець», з участю третьої особи Виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Кочегаровець», код ЄДРПОУ 24811973, щодо внесення даних до єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про зміну юридичної адреси на м. Харків, Ленінський район, вул. Полтавський шлях, буд.41, офіс 1.
Свій позов він обґрунтував тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю „Кочегаровець" 04.08.2005 року було зареєстровано Виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області за адресою: 84601, Донецька обл., Центрально-Міський район, м. Горлівка, пр. Леніна, буд. 17, кв. 72.
02.04.2012 р. підприємство змінило податкову адресу на: 61052, Харківська обл., м. Харків, Ленінський район, вул. Полтавський шлях, буд. 41, офіс 1.
Станом на 21.06.2012р. складена довідка ВПМ про відсутність платника за місцезнаходженням та згідно п.12.5 розділу XII Порядку обліку платників податків і зборів № 1588 „Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП (додаток 26) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону направлено повідомлення 18-ОПП № 668/9/18-323 від 02.07.2012 р.(Додаток) про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням в ЄДР.
Зазначене свідчить про те, що відповідач не здійснював та не мав наміру здійснювати за адресою: м. Харків, вул. Полтавський шлях, буд. 41, офіс 1 фактичну діяльності чи щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління та обліку, відповідно, вищевказана адреса не є місцезнаходженням відповідача у розумінні статті 93 Цивільного кодексу України.
На підставі наведеного, позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Кочегаровець».
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити з підстав зазначених у позові.
Представник відповідача у судові засідання не прибув, про час та місце проведення судових засідань був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.
Представник ІІІ-особи в судове засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.
Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
ТОВ «Кочегаровець» пройшло державну реєстрацію у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", про що свідчить відповідний запис у витязі з Єдиного державного реєстру. На обліку відповідач перебуває в Західній МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС .
Товариство з обмеженою відповідальністю „Кочегаровець" 04.08.2005 року було зареєстровано Виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області за адресою: 84601, Донецька обл., Центрально-Міський район, м. Горлівка, пр. Леніна, буд. 17, кв. 72.
При проведенні працівниками Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби перевірки щодо наявності вищезазначеного підприємства за адресою реєстрації підприємство не значиться.
Суд вказує, що правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".
Відповідно до ст. 1 вказаного Закону місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно ч.1 ст. 31 зазначеного Закону у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Таким чином, орган державної податкової служби України наділений законодавцем повноваженнями на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Аналізуючи норми Цивільного кодексу України, суд дійшов висновку, що положення ст. 87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст. 88 ЦК України, що встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи статті 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут ( положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Відповідно до положень частини 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Як вбачається із довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, Державним реєстратором Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області було внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, у зв'язку з чим здійснено зміну місцезнаходження юридичної особи на адресу: 61052, Харківська обл., м. Харків, Ленінський район, вул. Полтавський шлях, буд. 41, офіс 1.
Суд зазначає, що реєстраційна дія по зміні місцезнаходження юридичної особи не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, що підтверджується також найменуванням спірного реєстраційного запису - "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах".
Крім цього, посилання податкового органу на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, виходячи з наступного.
Згідно пункту 12.4 "Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України", затвердженого наказом ДПА України №979 від 22.12.2010р. (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до п.12.5 зазначеного Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф.N18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.
Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч.2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Кочегаровець», з участю третьої особи Виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Постанова в повному обсязі складена 30 січня 2013 року.
Суддя А.В. Зінченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 28930082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні