ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 січня 2013 року Справа № 2а-10859/12/1370
11 год. 09 хв.
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Карп'як О.О.,
при секретарі судового засідання Голуб О.Є.,
За участю представників сторін:
від позивача - Зеліско Т.М.
від відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду в Буському районі Львівської області до Відділу державної виконавчої служби Буського районного управління юстиції Львівської області про визнання дій протиправними та скасування постанови № 35647629 від 11.12.2012 року, -
в с т а н о в и в :
Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду в Буському районі Львівської області до Відділу державної виконавчої служби Буського районного управління юстиції Львівської області про визнання дій протиправними та скасування постанови № 35647629 від 11.12.2012 року.
Ухвалою від 29 грудня 2012 року відкрито провадження у справі.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що постановою № 35647629 від 11.12.2012 року відмовлено у відкритті виконавчого провадження по примусовому виконанні виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року № 2а- 8503/2012. Позивач вважає, що державним виконавцем безпідставно було винесено оскаржувану постанову, оскільки постанова Львівського окружного адміністративного суду від 23.10.2012 року у справі № 2а- 8503/12/1370 винесена у скороченому провадженні. Відповідно до вимог ст. 183- 2 КАС України постанова прийнята у скороченому провадженні набирає законної сили з моменту її винесення і виконується негайно.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві.
Відповідач явки повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причин неприбуття не повідомив , хоч був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Постанова в повному обсязі складена і підписана 28 січня 2013 року.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у справі докази та давши їм оцінку, суд встановив наступне.
Згідно виконавчого листа № 2а- 8503/2012 року вбачається, що 25 жовтня 2012 року Львівським окружним адміністративним судом розглянуто справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області до ТзОВ «Надбужанська товарна біржа» згідно якого стягнено з Товариства з обмеженою відповідальністю «Надбужанська товарна біржа» ( код ЄДРПОУ 31700569) на користь Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області (код ЄДРПОУ 22341405) 638, 88 грн.
Постанова підлягає до негайного виконання. Строк пред'явлення виконавчого документа до виконання до 25 жовтня 2013 року.
11.12.2012 року заступником начальника відділу державної виконавчої служби Буського районного управління юстиції Грициною Р.А., винесено постанову ВП № 35647629 про відмову у відкритті виконавчого провадження (відмову у прийнятті до провадження виконавчого документа) з примусового виконання виконавчого листа № 2а- 8503/12/1370 виданого 25.10.2012 року Львівським окружним адміністративним судом про стягнення з ТзОВ «Надбужанська товарна біржа» на користь УПФУ у Буському районі 638,88 грн. Підставою для прийняття такої постанови вказано невідповідність виконавчого документа ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» (ч. 1 ст. 259 Кодексу адміністративного судочинства України), а саме відсутня дата набрання законної сили рішенням суду.
Згідно з ч. 1 ст. 181 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутись до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження», виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).
Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 18 цього ж Закону, у виконавчому документі зазначаються: дата набрання законної (юридичної) сили рішенням.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 26 цього ж Закону державний виконавець відмовляє у відкритті виконавчого провадження у разі невідповідності виконавчого документа вимогам, передбаченим статтею 18 цього Закону.
Судом встановлено, що адміністративна справа, за результатами розгляду якої було прийняте зазначене вище рішення, була розглянута в порядку скороченого провадження.
Частиною 9 ст.183-2 КАС України передбачено, що постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
У вказаному виконавчому листі вказано, що постанова підлягає до негайного виконання.
Відповідно до ч.2 ст.257 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, перевіривши обставини ,визначені ч.3 ст.2 КАС України, суд дійшов висновку, що дії державного виконавця щодо відмови у відкритті виконавчого провадження ВП № 35647629 є протиправними, а постанова ВП № 35647629 від 11.12.2012 року про відмову у відкриті виконавчого провадження прийнята протиправно, необгрунтовано та підлягає скасуванню. Відтак позовні вимоги слід задоволити у повному обсязі.
З урахуванням норм ст. 94 КАС України судові витрати не стягуються.
Враховуючи вищенаведене та керуючись статтями 7-14, 18, 19, 94, 158, 160-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задоволити повністю.
2. Визнати дії державного виконавця щодо відмови у відкритті виконавчого провадження ВП № 35647629 протиправними.
3. Скасувати постанову ВП № 35647629 від 11.12.2012 року про відмову у відкриті виконавчого провадження.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Карп'як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 28932940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні