Постанова
від 23.01.2013 по справі 805/613/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2013 р. Справа №805/613/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10 година 30 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Зеленова А.С.

при секретарі Афанасьєві Д.Б..

за участю представника:

заявника - Полякової О.В.,

заінтересованої особи - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за поданням Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків,

ВСТАНОВИВ

Заявник, Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, звернулась до Донецького окружного адміністративного суду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Артемівськбуд» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

В обґрунтування вимог заявник посилається на вимоги пп.94.2.3 п. 94.2 статті 94 Податкового Кодексу України визначено, що у разі якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб державної податкової служби може бути застосовано адміністративний арешт майна.

На підставі наказу та направлення на проведення перевірки, працівниками податкового органу було здійснено вихід за адресою ДП ПАТ «ТСУ» «Донбасгазсервіс» для проведення позапланової виїзної документальної перевірки. Однак,підприємство відмовилося від проведення перевірки, шляхом ненадання необхідних документів.

У зв'язку із чим податковим органом 18 січня 2012 року прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту май на платника податків.

Відповідно до п.94.10 ст.94 Податкового кодексу України обґрунтованість арешту на майно має бути перевірена судом.

Просить суд підтвердити обґрунтованість рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» (ЄДРПОУ25119280) /а.с.2/.

У судовому засіданні представник заявника вимоги подання підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у поданні, просив суд задовольнити вимоги подання в повному обсязі.

Представник заінтересованої особи у судове засідання не з'явився, про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, про що свідчить телефонограма та довідка про отримання факсом копії ухвали про відкриття провадження та судової повістки /а.с.17,14-16/. Надав судові клопотання про зупинення провадження по справі та відкладення розгляду справи на більш пізній строку у зв'язку із терміновим відрядження представника та директора підприємства /а.с.20/.

Відповідно до ч.8 ст. 183-3 КАС України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.

Розгляд подання відбувається за участю органу державної податкової служби, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено.

Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.

Враховуючи наведене суд вважає за можливе розглянути подання за відсутності представника заінтересованої особи відносно якої застосовуються заходи передбачені п.2ч.1 ст.183-3 КАС України.

Розглянувши матеріали подання, заслухавши пояснення представника заявника, дослідивши всі обставини справи та перевіривши їх наявними доказами в межах заявлених вимог, суд встановив наступне.

Відповідно до пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Зазначена норма Податкового кодексу України кореспондує з пунктом другим частини першої статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Відповідно до відомостей із ЄДР щодо юридичної особи, Дочірнє підприємство Публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» зареєстроване в якості юридичної особи 26.11.1997 року Виконавчим комітетом Донецької міської ради, за адресою: п-т. Ілліча, 3, м. Донецьк, 83001, присвоєно код ЄДРПОУ 25119280 /а.с.8/. Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області ДПС.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в України», завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до п.п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючим органом є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Листом від 03.11.12 року №13952/7/23-213-3 ДПС у Донецькій області було направлено на адресу ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька ДПС вирок Київського районного суду м. Донецька від 01.08.2011 року по кримінальній справі №1-734/11 відносно посадових осіб ПП «Аффарі-трейд» за ч.2 ст.205 КК України /а.с.23,24-26/. Приватне підприємство «Аффарі-трейд» є контрагентом Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс».

Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПКУ органи Державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно п.75.1 ст.75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Пунктом 78.1 ст.78 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; . платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження; розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень; щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання; отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні; органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу; у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.

Ні підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області 14.01.13р. прийнято наказ №36 про призначення документальної позапланової виїзної перевірки Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс», щодо взаємовідносин з Приватним підприємством «Аффарі-Трейд» (ЄДРПОУ 34990617) за період червень 2010 року тривалістю 5 робочих днів з 15 січня 2013 року /а.с.3/. На підставі даного наказу було виписано направлення на перевірку від 14.01.13 року №15 /а.с.4/.

17 січня 2013 року директору підприємства було вручено копію наказу про проведення перевірки та направлення на проведення перевірки, проте посадові особи підприємства відмовилися від проведення перевірки шляхом ненадання документів, про що було складено відповідний акт від 17.01.13 року №26/22-5 /а.с.5/. Дана обставина також підтверджується поясненнями директора підприємства - Гребнева Д.М. на зворотній стороні акту від 17.01.13р №26/22-5 /а.с.5/.

Згідно вимог пп.94.2.3 п. 94.2 статті 94 Податкового Кодексу України у разі якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб державної податкової служби може бути застосовано адміністративний арешт майна.

18 січня 2013 року заступником начальника ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області ДПС прийнято рішення про застосування умовного арешту майна Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» /а.с.7/.

На підставі п.94.11 ст.94 ПК України рішення керівника органу податкової служби (його заступника) щодо арешту майна може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Дочірнє підприємство Публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» не скористалося своїм законним правом передбаченим п.94.11 ст.94 ПК України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає що подання Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 183-3,165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Подання Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків - задовольнити.

Підтвердити обґрунтованість рішення заступника керівника Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області від 18 січня 2013 року про застосування умовного адміністративного арешту майна Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «Транспортні системи України» «Донбасавтогазсервіс».

Вступну та резолютивну частини постанови прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 23 січня 2013 року в присутності представника заявника. Повний текст постанови буде виготовлено та підписано 28 січня 201 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Зеленов А. С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2013
Оприлюднено06.02.2013
Номер документу28934632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/613/13-а

Постанова від 23.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Постанова від 23.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні