Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(вступна і резолютивна частини)
м. Миколаїв
11:45
21.01.2013 р. справа № 2а-6627/12/1470
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Марича Є.В. за участю секретаря судового засідання Корнієнко О.М., пр. позивача Дорошенка Г.Я., пр. відповідача Радчича О.А. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за
позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "НИК-СПЕД", вул. Шевченка, 71, оф. 415, м. Миколаїв, 54001
до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби, вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв , 54030
провизнання протиправними дій, скасування податкового повідомлення-рішення від 28.09.2012 № 0014092230
ВСТАНОВИВ:
Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Є. В. Марич
Миколаївський окружний адміністративний суд 54002, м. Миколаїв, вул. Заводська, 11 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
11:45
21.01.2013 р. справа № 2а-6627/12/1470
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Марича Є.В. за участю секретаря судового засідання Корнієнко О.М., пр. позивача Дорошенка Г.Я., пр. відповідача Радчича О.А. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за
позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "НИК-СПЕД", вул. Шевченка, 71, оф. 415, м. Миколаїв, 54001
до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби, вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв , 54030
провизнання протиправними дій, скасування податкового повідомлення-рішення від 28.09.2012 № 0014092230
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "НИК-СПЕД", подав позовну заяву в адміністративний суд до відповідача, Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби, про визнання неправомірними дій відповідача в частині безпідставного призначення та проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, неналежного виконання ним своїх контролюючих функцій, що виразилось у безпідставному застосуванні норм податкового права та спричинило негативні юридичні наслідки для позивача; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.09.2012 № 0014092230.
Позов обґрунтовано тим, що призначення і проведення відповідачем документальної позапланової невиїзної перевірки відбулося з порушенням вимог підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України; висновки відповідача щодо неспрямованості на реальне настання правових наслідків та наявності ознак нікчемності правочинів, здійснених ПП "ЗЕНКО" з контрагентом - покупцем ТОВ "НИК-СПЕД", є необґрунтованими, недоведеними та такими, які суперечать нормам цивільного та податкового права, тому податкове повідомлення-рішення прийнято незаконно та підлягає скасуванню.
Відповідач надав письмові заперечення проти позову, в яких з посиланням на Закон України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року № 168-97-ВР (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин, надалі - Закон № 168-97-ВР), Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року (надалі - ПК) просив відмовити в задоволенні адміністративного позову, оскільки перевірку проведено з підстав та в порядку, встановленому чинним податковим законодавством, та при її проведенні було встановлено, що позивач надавав первинні документи, які не можуть свідчити про фактичне здійснення фінансово-господарської операції з ПП "ЗЕНКО" тому податкове повідомлення-рішення прийнято згідно з вимогами законодавства.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх повністю; представник відповідача позов не визнав, у його задоволені просив відмовити.
У судовому засіданні 21.01.2013 проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Суд заслухав пояснення представників сторін, дослідив матеріали і обставини справи та встановив наступне.
Актом від 17.09.2012 № 616/22-300/36486418 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "НИК-СПЕД" (код за ЄДРПОУ 37157426) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "ЗЕНКО" (код за ЄДРПОУ 36486418) за грудень 2010 та січень 2011 року встановлено порушення позивачем:
- підпункту 7.2.6 пункту 7.2, підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4, підпунктів 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону № 168-97-ВР, в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 6199, 96 грн, в тому числі: за грудень 2010 року на суму 6199, 96 грн;
- пункту 198.3 статті 198, пункту 200.1 статті 200 Кодексу, статей 203, 205, 206, 207, 216, 228, 655, 664 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 500, 00 грн, в т.ч. - березень 2011 р. на суму 500, 00 грн (арк. справи 28).
В ході перевірки встановлено, що ТОВ "НИК-СПЕД" мало взаємовідносини з ПП "ЗЕНКО" у грудні 2010 року та січні 2011 року, на підтвердження чого були надані копії документів, серед яких видаткові накладні, податкові накладні, платіжні доручення. На підставі цих документів встановлено, що суми ПДВ, обчислені з вартості придбаного у ПП "ЗЕНКО" товару згідно додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" до Податкових декларацій з податку на додану вартість включені до податкового кредиту ТОВ "НИК-СПЕД" на загальну суму 6699, 96 грн, а саме: за грудень 2010 року на суму 6199, 96 грн; за березень 2011 року на суму 500, 00 грн (арк. справи 18).
На сторінці 7 акта зазначено, що засновником ПП "ЗЕНКО" є ОСОБА_3, який надав працівникам податкової міліції 01.09.2011 пояснення з яких вбачається, що у зв'язку з тяжким матеріальним становищем та з метою отримання грошової винагороди він погодився на пропозицію чоловіка на ім'я Володимир надати свій паспорт для оформлення документів на своє ім'я, а також проїхати до нотаріуса та підписати ряд документів, змісту яких він не знає. Будь-якої організаційно-розпорядчої діяльності на підприємстві він не здійснював, про діяльність ПП "ЗЕНКО" та місцезнаходження печаток та документів підприємства нічого не знає, оскільки після підпису ним всіх необхідних документів Володимир зник разом з документами.
За матеріалами ВОСДПБВДОЗШ УПМ ДПА у Миколаївській області порушено кримінальну справу № 11800031 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205 КК України, за фактом фіктивного підприємництва стосовно створення ПП "ЗЕНКО" з метою покриття незаконної діяльності, що заподіяло велику матеріальну шкоду державі (арк. справи 19).
Актом було встановлено, що у ПП "ЗЕНКО" відсутні трудові ресурси, які приймали б участь у навантаженні-розвантаженні будь-яких товарів, ТМЦ, надані послуг, транспортуванні, зберіганні товару та ТМЦ, не встановлено наявність власних, орендованих, одержаних за договорами лізингу складських, торгівельних, виробничих та інших приміщень, які суб'єкт господарювання міг би використовувати при здійсненні фінансово-господарської діяльності.
В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг) (арк. справи 21).
Договір по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ПП "ЗЕНКО" за період взаємовідносин не надано.
На підставі акта перевірки від 17.09.2012 прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.09.2012 № 0014092230, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 6700 грн за основним платежем та в сумі 1551 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (арк. справи 9).
При прийнятті рішення суд надав правової оцінки обставинам у справі та дійшов наступного висновку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони відповідно до вимог статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
З 12.09.2012 по 17.09.2012 було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку відповідача.
Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Пунктом 78.4 статті 78 КП встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Згідно з пунктом 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (пункт 79.2 статті 79 ПК).
Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова (пункт 79.3 статті 79 ПК).
Судом встановлено, що на підставі наказу ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва від 12.09.2012 № 941 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "НИК-СПЕД" (код за ЄДРПОУ 37157426) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "ЗЕНКО" (код за ЄДРПОУ 36486418) за грудень 2010 та січень 2011 року.
Директору ТОВ "НИК-СПЕД" вручено під розписку копію наказу від 12.09.2012 № 941 та письмове повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.
Відповідно до підпункту 7.4.1. пункту 7.4 статті 7 Закону № 168-97-ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг)… протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи).
Згідно з підпунктом 7.4.5. пункту 7.4 статті 7 Закону № 168-97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Відповідно до підпункту 7.7.1. пункту 7.7 статті 7 Закону № 168-97-ВР сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Отже, право позивача на формування податкового кредиту повинно бути підтверджено належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
В акті перевірки зазначено, що у ПП "ЗЕНКО" відсутні трудові ресурси, які приймали б участь у навантаженні-розвантаженні будь-яких товарів, ТМЦ, надані послуг, транспортуванні, зберіганні товару та ТМЦ, не встановлено наявність власних, орендованих, одержаних за договорами лізингу складських, торгівельних, виробничих та інших приміщень, які суб'єкт господарювання міг би використовувати при здійсненні фінансово-господарської діяльності, що свідчить про необґрунтованість податкової вигоди.
На користь доводів ДПІ свідчить той факт, що постановою від 17.10.2011 по справі № 2а-6788/11/1470 Миколаївський окружний адміністративний суд визнав недійсними установчі та реєстраційні документи Приватного підприємства "Зенко" з моменту реєстрації юридичної особи - з 16.04.2009 року; припинив юридичну особу - Приватне підприємство "Зенко", м. Миколаїв, вул. Московська, 36, кв.15 (відомості про банківські рахунки відсутні, код ЄДРПОУ 36486418) зареєстроване Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради від 16.04.2009 року. Станом на час розгляду справи сторони не надали рішення суду за наслідками розгляду апеляційної скарги.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає (частини четверта, п'ята зазначеної статті).
На виконання зазначеного вище суд в ухвалі про відкриття провадження зобов'язав позивача надати всі наявні документи по взаємовідносинах з ПП "ЗЕНКО" за грудень 2010 та січень 2011 року (розрахункові, платіжні та інші первинні документи, договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо) та зобов'язав суб'єкт владних повноважень надати всі матеріали, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов.
Позивач надав суду рахунок-фактуру № 6 від 06.12.2010, видаткові накладні № 14 від 10.12.2010, № 8 від 11.01.2011, податкові накладні від 06.12.2010, 11.01.2011, на яких стоїть печатка ПП "ЗЕНКО" із підписом директора ОСОБА_3
Відповідно до статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Водночас статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ-це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Таким чином, будь-які документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
З огляду на вищезазначене, відповідач вірно зробив висновок про відсутність факту фактичного здійснення фінансово-господарської операції ТОВ "НИК-СПЕД" з ПП "ЗЕНКО". Відсутність реально вчиненої господарської операції не дозволяє формувати дані податкового обліку.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 28.09.2012 № 0014092230, яким позивачу збільшено податкові зобов'язання з податку на додану вартість та штрафні санкції прийнято відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно з частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За таких обставин суд вважає позивні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Є. В. Марич
Повний текст постанови складено відповідно
до статті 160 КАС України та підписано суддею 28.01.2013.
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 28935855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні