Харківський окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 січня 2013 р. справа №2а-14423/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г., при секретарі судового засідання Звягіні Я.І.,
за участі сторін:
представника позивача - Шевченко А.А.,
представника відповідача - Водолазького О.М.,
представника третьої особи - Ємельяненка Д.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вестбуд-монтаж" про скасування державної реєстрації, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вестбуд-монтаж", в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів шляхом визнання недійсним запису №14801050010048285 від 01.06.2012 року. Посилаючись на факти викладені у позовній заяві, позивач просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник позивача в судове засідання прибула, позовні вимоги підтримала та просила задовольнити позов.
Відповідач, Департамент державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради проти позову заперечував. В обґрунтування заперечень зазначив, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не передбачено права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються до Департаменту та права вимагати додаткові документи. Відомості занесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними, доки до них не внесено відповідних змін. Таким чином, відповідач вважає, що його дії є правомірними.
Представник відповідача в судове засідання прибув, проти позову заперечував та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, обґрунтовуючи позовні вимоги неправомірними та такими, що не підлягають задоволенню.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Вестбуд-монтаж" (код ЄДРПОУ 37366937) пройшло державну реєстрацію та зареєстроване Виконавчим комітетом Харківської міської ради 11.11.2010 року. Перебуває на обліку, як платник податків у Західній міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області ДПС.
01.06.2012 року державним реєстратором було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за №14801050010048285, а саме був внесений запис про зміну засновника ОСОБА_4 на ОСОБА_5.
Відповідно до ст. 1 Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон України №755-IV) єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. Державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону України №755-IV.
Статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:
- рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);
- заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);
- заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;
- рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Водночас, частиною 7 статті 29 Закону України №755-IV державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України №755-IV відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Частиною 1 ст. 17 Закону України №755-IV встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону України № 755-IV).
Як вбачається з матеріалів справи, 30.05.2012 року відповідно до протоколу № 3/12 загальних зборів учасників ТОВ "Вестбуд-монтаж" введено до складу учасників товариства ОСОБА_5 з внеском до статутного капіталу 2500,00 грн. у вигляді майна: офісних меблів та оргтехніки, що становить 100% статутного капіталу товариства, та задоволено заяву ОСОБА_4 та виведено його зі складу учасників товариства, у зв'язку з чим затверджено Статут ТОВ "Вестбуд-монтаж" в новій редакції.
Для проведення державної реєстрації вищезазначених змін до установчих документів ТОВ "Вестбуд-монтаж" уповноваженою особою було подано державному реєстратору пакет документів, передбачений ст.29 Закону України №755-IV, а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 31.05.2012 року; оригінал рішення про внесення змін до установчих документів від 30.05.2012 року; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів від 31.05.2012 року; нотаріально засвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників); документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нова редакція установчих документів (два примірника).
Судом встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Вестбуд-монтаж", відповідали вимогам положень ст.29 Закону України №755-IV.
В матеріалах справи не міститься доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Отже, запис за №14801050010048285 від 01.06.2012 року вчинений державним реєстратором відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
Також, суд зазначає що пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, у тому числі, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 31 Закону України №755-IV передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
В матеріалах справи не міститься доказів того, що рішення загальних зборів учасників ТОВ "Вестбуд-монтаж", на підставі якого було здійснено реєстрацію змін до установчих документів товариства, скасовано або такі зміни визнано недійсними в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не надано належних доказів в обґрунтування своїх позовних вимог.
Враховуючи вищезазначене суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного керуючись ст.ст. 9, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вестбуд-монтаж" про скасування державної реєстрації - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова в повному обсязі виготовлена 29 січня 2012 року.
Суддя Котеньов О.Г.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 28965661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Котеньов О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні