копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2013 р. Справа № 804/768/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхно І.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Провізор-НФФ» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Провізор-НФФ» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2012 року у розмірі 18 493,76 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок порушення вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 08.07.2010р. за № 2464-VІ (далі - Закон України № 2464-VІ) відповідач має заборговність зі сплати єдиного внеску за вересень 2012 року у сумі 18 493,76 гривень. У добровільному порядку заборгованість відповідач не сплачує, що і стало підставою для звернення з цим позовом до суду.
Позивач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою (міститься в матеріалах справи), надав до суду 24.01.2013р. заяву про здійснення розгляду справи без його участі у порядку письмового провадження.
Відповідач про день, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення кореспонденції 24 січня 2013 року. Відповідач не надав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив.
У відповідності зі статтею 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі Закон № 2464-VI) Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Статтею 13 Закону України № 2464-VI встановлено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи мають, зокрема, право: вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб - підприємців усунення виявлених порушень законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом; стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску; порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску.
Вищенаведені положення кореспондуються із Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України "Про Положення про Пенсійний фонд України" від 06.04.2011 року № 384/2011, згідно якого управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Дніпропетровська відноситься до структури Пенсійного фонду України.
Відповідно до зазначеного Указу Президента України Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.
Статтею 3 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.
Отже, Пенсійний фонд України та його територіальні органи при реалізації ними прав, передбачених Законом № 2464-VI, є суб'єктами владних повноважень.
Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, за зверненням суб'єкта владних повноважень.
ТОВ «Провізор-НФФ» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Павлоградської міської ради, ідентифікаційний код 37562936.
Згідно ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-VI платником єдиного внеску визнаються роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання. TOB «Провізор-НФФ» є платником страхових внесків (страхувальником) і зареєстровано в управлінні Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області за № 04240416784/042.
Відповідно до ст. 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Пенсійний фонд забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Згідно п.2 ч.1 ст. 1 ЗУ № 2464-VІ від 08.07.2010 р. єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VІ від 08.07.2010 р., Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України № 21-5 від 27.09.2010р., Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України № 22-2 від 08.10.2010 р., на відповідача покладено обов'язки по своєчасному та в повному обсязі нарахуванню, обчисленню і сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Встановлено, що підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами здійснюють обчислення єдиного внеску на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем подано до Управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за вереснеь 2012 року, в яких загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті складає 18 493,76 грн.
Частиною 8 статті 9 Закону України № 2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Проте, відповідачем заборгованість у встановлений законодавством строк сплачена не була.
Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону України № 2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.
Позивачем була сформована щодо відповідача вимога № Ю-1292 від 05.11.2012р. про сплату заборгованості (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Зазначена вимога направлена відповідачеві рекомендованим листом та отримана ним 01.12.2012 року.
Відповідачем заборгованість у встановлений законодавством строк сплачена не була.
Абзацом сьомим частини четвертої статті 25 Закону № 2464-VI встановлено, що у випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем у повному обсязі добровільно не сплачена, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у Кіровському районі м.Дніпропетровська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Провізор-НФФ» про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Провізор-НФФ» (ЄДРПОУ 37562936) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2012 року у розмірі 18 493,76 грн (вісімнадцять тисяч чотириста дев'яносто три гривні 76 коп.):
-в розмірі 16 752,07грн. за тарифом 37,58% на р/р 3719502900045;
-в розмірі 95,87 грн. за тарифом 8,41% на р/р 37196073000453;
-в розмірі 1645,82 грн. за тарифом 3,6% на р/р 37197083000453
МФО 805012 в ГУ ДКУ в Дніпропетровській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили станом на 31.01.2013 року Суддя І.В. Юхно І.В. Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 28974241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні