Постанова
від 23.11.2006 по справі а32/385
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А32/385

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

23.11.06р.

Справа № А32/385

За позовом:Дніпропетровського обласного комунального підприємства «Облпаливо»,                м. Дніпропетровськ

До:Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України»в особі Дніпропетровської регіональної філії в особі Дніпропетровського міського управління , м. Дніпропетровськ

Третя особа -1 без самостійних позовних вимог на стороні відповідача: Дніпропетровське міське управління земельних ресурсів, м. Дніпропетровськ 

Третя особа -2 без самостійних позовних вимог на стороні відповідача: Дніпропетровська міська рада , м. Дніпропетровськ 

За участю: прокуратури Дніпропетровської області ,м. Дніпропетровськ

Про: визнання недійсними даних Державного земельного кадастру

                                                                                Суддя Васильєв О.Ю.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: Грек Г.В. ( дов. від 03.04.06 р. ) ;

Від відповідача: Скринник Н.М. ( дов.№ 10994-12 від 04.10.06 р.) ,Нікульченко Т.О. ( дов.             № 1340 від 05.09.06 р. ) ;

Від третьої особи -1 : Лапшик М.П. ( дов. № 1492-8 від 06.02.06 р. ) ;

Від третьої особи -2 : не з'явився ;

Від прокурора : Овчар Т.В. ( сл.посв. № 173 )

С У Т Ь   С П О Р У:

          Дніпропетровське обласне комунальне підприємство «Облпаливо» ( позивач )  звернулося до суду з позовом до  Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України»в особі Дніпропетровської регіональної філії в особі Дніпропетровського міського управління про визнання недійсними даних Державного земельного кадастру від 05.03.04 р. № 0221, виданих Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів ДОКП «Облпаливо»для розрахунку плати за землю у 2003 - 2004 роках в частині віднесення до землекористування ДОКП «Облпаливо»наступних  земельних ділянок:  паливний склад № 1 - вул. Комунарівська, 259-а, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:08:538:0014 (81005004), площею 0,3623 га;  паливний склад № 4 - вул. Степана Разіна, 82 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:01:009:0084 (63163004), площею 1,7698 га; паливний склад № 5 - вул. Верстова, 36 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:01:072:0004 (63797003), площею 1,4582 га; паливний склад № 6 - вул. Коксова, 2 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:08:617:0008 (81103004), площею 0,6991 га; паливний склад № 20 - вул. Янгеля, 34, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:07:113:0027 (78084012), площею 0,2150 га; гаражі - провулок Самаркандський, 10-а, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:06:042:0019 (75003008), площею 0,0061 га.

          В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступні обставини: згідно рішення Дніпропетровської обласної ради № 31-2/XXIV від 14 червня 2002 року ДОКП «Облпаливо»було ліквідовано як юридична особа. Весь цілісний майновий комплекс ДОКП «Облпаливо»передано до статутного фонду ЗАТ «Облпаливо»як частка Дніпропетровської обласної ради, що становить 39%, згідно акту приймання-передачі від 15 жовтня 2002 р. та створена ліквідаційна комісія ДОКП «Облпаливо».ЗАТ «Облпаливо»зареєстровано Дніпропетровською райдержадміністрацією 16 жовтня 2002 р. (реєстраційна справа № 04052264ю0011271) як правопреемник ДОКП «Облпаливо».

          Внаслідок передачі цілісного майнового комплексу ДОКП «Облпаливо», в т.ч. основних засобів – нерухомості розташованої на земельних ділянках, ДОКП «Облпаливо»зняло ці об'єкти з бухгалтерського обліку, а ЗАТ «Облпаливо»поставило на облік як внесок в уставний фонд Дніпропетровської облради. Таким чином, з 15 жовтня 2002 р. ДОКП «Облпаливо»земельними ділянками, на яких розташоване майно ЗАТ «Облпаливо»не володіло і не користувалось. За ДОКП «Облпаливо»на момент передачі на баланс ЗАТ «Облпаливо»цілісного майнового комплексу у державному земельному кадастрі міста Дніпропетровська враховувалось, як за землекористувачем, 6 земельних ділянок за адресою:  паливний склад № 1 - вул. Комунарівська, 259-а;  паливний склад № 4 - вул. Степана  Разіна, 82;  паливний склад № 5 - вул. Верстова, 36;  паливний склад № 6 - вул. Коксова, 2;  паливний склад № 20 - вул. Янгеля, 34;  гаражі - провулок Самаркандський, 10-а.

          10.07.02 р. ДОКП «Облпаливо»звернулося з заявою до Кіровської ДПІ                                   м. Дніпропетровська про зняття з обліку як платника податків у зв'язку з його ліквідацією, до якої було додані Ф № 8-ОПП та копія рішення облради. Але в знятті з обліку нам було відмовлено у зв'язку з податковим боргом з ПДВ, не зважаючи на те, що створене ЗАТ «Облпаливо»є правопреємником ДОКП «Облпаливо».

          У період з 01.01.03 р. по 09.12.04 р. господарської діяльності ДОКП «Облпаливо»не здійснювало, що підтверджується актами перевірки Кіровської ДПІ, листом № 3384/10/26-2-16 від 09.11.2004 р. та деклараціями і звітами про фінансові результати. Всі працівники ДОКП «Облпаливо»були переведені на ЗАТ «Облпаливо»у зв'язку з ліквідацією.

          21 жовтня 2002 р. ДОКП «Облпаливо»звернулося з листом № 4/5-526 до ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру»про виключення з державного земельного кадастру ДОКП «Облпаливо»як землекористувача вищезазначених земельних ділянок, до якого були додані копія рішення сесії облради № 31-2/XXIV від                       14 червня 2002 р. та копія акту прийому-передачі основних засобів від 15.10.2002 р. Однак згідно даних Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю від 05.03.04 р. № 0221, не зважаючи на повідомлення № 4/5-526 від 21.10.2002 р., підприємство позивача враховувалося як землекористувач. А точніше землекористувачем цих земельних ділянок в цих даних значиться Дніпропетровське державне підприємство по продажу палива «Облпаливо», правонаступником якого є підприємство позивача згідно рішення Дніпропетровської обласної ради від 28 вересня 2001 р. № 443-17/XXIII.

ЗАТ «Облпаливо»20.02.03 р. звернулося до міського голови м. Дніпропетровська з проханням дати вказівку про переоформлення земельних ділянок на ЗАТ «Облпаливо»листом № 2/12-63, на яке ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру» дав відповіді від 17.02.03 р. № 2046-10 та 2048-10 про відмову у зв'язку з необхідністю переоформлення земельних ділянок та що «в процесі юридичного аналізу наданих документів право власності ЗАТ «Облпаливо»на майно, розташоване на зазначених земельних ділянках , ніякими документами не підтверджено». За попередньою домовленістю з управлянням земельних ресурсів на переоформлення земельних ділянок ЗАТ «Облпаливо»потрібно було перерахувати приблизно 300 тис. грн. Оскільки засновники ЗАТ «Облпаливо»(крім облради) не внесли до уставного фонду ЗАТ «Облпаливо»належні суми, то ЗАТ не мало можливості до сплати сум на оформлення земельних ділянок, про що ЗАТ неодноразово зверталося до облради та інших засновників.

04.03.04 р. ЗАТ «Облпаливо»знов звернулося до ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру»про видачу даних ДЗК за 2003 та 2004 р. та отримали рахунки на сплату 370 грн. 36 коп. Але рахунки були видані на ДДП по продажу палива «Облпаливо»згідно даних кадастру. Ці рахунки були сплачені ЗАТ «Облпаливо» ( п/д № 271 від 04.03.04 р.)  та у зв'язку з чим ЗАТ  «Облпаливо»були видані дані ДЗК, але в їх отриманні підписалася гол. бухгалтер ЗАТ «Облпаливо»- Гурова С.О., а печатку проставили на вимогу УЗР - ДОКП «Облпаливо», бо інакше дані не видавалися, тому що у кадастрі були дані тільки на ДДП по продажу палива «Облпаливо», а у ДОКП «Облпаливо»з цим підприємством був один і той же код ЄДРПОУ згідно рішення облради від 2001 року про перейменування нашого підприємства. Згідно рішення наради щодо фінансово-господарської діяльності ЗАТ «Облпаливо»від 19.08.04 р. була підтримана пропозиція голови правління ЗАТ «Облпаливо»щодо виходу обласної ради зі складу засновників товариства. Протоколом загальних зборів робітників ЗАТ «Облпаливо»№ 10 від 29-30.11.04 р. прийнято рішення про повернення до діяльності ДОКП «Облпаливо».

Після чого листом № 4/5-493 від 07.12.2004 р. ЗАТ «Облпаливо»звернулося до голови Дніпропетровської облради про винесення пропозиції щодо виходу облради з цілісним майновим комплексом із засновників ЗАТ «Облпаливо». Але відповіді не отримало. Наступні звернення також осталися без відповіді.

Про припинення фінансово-господарської діяльності ЗАТ «Облпаливо»був виданий наказ № 60 від 08.12.04р. та наказ № 1 від 10.12.04 р. ДОКП «Облпаливо»про повернення цілісного майнового комплексу з переводом трудового колективу до ДОКП «Облпаливо»,  про що були повідомлені Дніпропетровська облрада та облдержадміністрація.

Починаючи з 10.12.2004 р. ДОКП «Облпаливо» сплачує всі належні податки, платежі та збори до бюджету всіх рівнів та не має заборгованості по податкам, про що свідчить акт перевірки Кіровської ДПІ. У тому числі підприємством, не зважаючи на викладену ситуацію у зв'язку з непереоформленням договорів оренди, держактів та земельної документації, вчасно сплачується і земельний податок за всі земельні ділянки, якими фактично користується ДОКП «Облпаливо».

Оскільки ДОКП «Облпаливо»не було виключено з державного земельного кадастру, то дані Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю за 2003-2004 р. не відображають дійсні обсяги землекористування  підприємством позивача у 2003 - 2004 роках. Згідно ст. 13 Закону України «Про плату за землю»підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення прав власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей та документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землель землекористувачів                  ( ст. 193 ЗКУ). Відповідно до ст. 194 ЗКУ призначення державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель у стані природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та єкологічного обгрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою. Дніпропетровське міське управління земельних ресурсів згідно п. 8.1 Тимчасового положення про ведення Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська, затвердженного рішенням Дніпропетровської міської ради від 23.12.98 р. № 30, уповноважене на виконання дій по внесенню даних до Державного земельного кадастру м. Дніпропетровська на підставі самодекларації землекористувачами своїх прав на нерухоме майно. У звязку з тим, що дані державного земельного кадастру є підставою для нарахування земельного податку, то вони повинні відображати дійсні обєкти землекористування землекористувачем.

Оскільки дані держаного кадастру є підставою справляння плати за землю (сплати земельного податку), однак за спірний період не відображають дійсних обсягів землекористування, тому відповідно до Закону України «Про плату за землю»та статей 193,194,195 Земельного кодексу України ( на думку позивача ) ці повинні бути визнані недійсними.

Відповідач –Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України»в особі Дніпропетровської регіональної філії в особі Дніпропетровського міського управління, проти задоволення позовних вимог заперечував , посилаючись на наступні обставини: «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» є адміністратором Державного реєстру прав, який здійснює його ведення відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав  на нерухоме майно та їх обмежень».Відповідач є його структурним підрозділом і місцевим органом державної реєстрації прав, і відповідно до приписів ч.2 ст.7 цього Закону проводить реєстрацію прав на нерухоме майно, їх обмежень, право чинів щодо нерухомості або відмовляє у реєстрації; веде Державний реєстр прав на нерухоме майно, надає інформацію про зареєстровані права та їх обмеження, забезпечує  в установленому законом порядку формування та внесення кадастрових планів  земельних ділянок та даних технічної інвентаризації інших об'єктів  нерухомого майна до Державного реєстру прав. Згідно з даними Державного земельного кадастру  за Дніпропетровським державним підприємством по продажу палива «Облпаливо»зареєстровано  право постійного користування на земельні ділянки: по фактичному розміщенню складу палива № 20 по вул. Академіка Янгеля, 34; по фактичному розміщенню складу палива № 6 по вул. Коксовій, 2 та по фактичному розміщенню гаражів  по пров. Самаркандському, 10-а ( що підтверджується Державними актами на право постійного користування за № 001172 від 03.10.00 р., № 001165 від                 27.09.00 р., № 000746 від 15.04.98 р. відповідно ). Земельні ділянки по фактичному розміщенню складів  палива № 1 - по вул. Комунаровській, 259-а, по фактичному розміщенню складу палива № 4  по вул. Степана Разіна, 82; по фактичному розміщенню складу палива  по вул. Верстовій, 36  внесені до Державного земельного кадастру  на підставі самодекларації.

Третя особа-1 без самостійних позовних вимог на стороні відповідача - Дніпропетровське міське управління земельних ресурсів, проти позовних вимог заперечує, просить у задоволенні позову відмовити з наступних підстав: дані земельного кадастру, які є предметом цього спору; виготовляються на підставі заяви землекористувача, та є відомостями про структуру земельного фонду, де відображається наявна в Державному земельному кадастрі на момент звернення інформація. Підставою для підготовки даних державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю у 2003 році  є відомість про структуру земельного фонду № 1352 від 02.04.04 р., підставою для підготовки даних державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю у 2004 році  є відомість про структуру земельного фонду № 411 від 02.02.04 р., які були підписані замовником без зауважень. Окрім того ДОКП «Облпаливо »до Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів  з будь-якою заявою про внесення змін у Державний земельний кадастр  не зверталося. На думку третьої особи, позивач звернувся до суду про визнання недійсними даних державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю у 2003, 2004 роках                 ( про які йому було відомо 10.03.04 р. та 09.03.04 р. ), а строк звернення до адміністративного суду відповідно до вимог ч.1, 2 ст.99 КАС України, складає 1 рік, то позивач пропустив процесуальний строк звернення до суду з позовом.

   Третя особа-2 без самостійних позовних вимог на стороні відповідача - Дніпропетровська міська рада, письмових пояснень щодо позову не надала, явку повноважних представників до судового засідання не забезпечила.

          Прокурор Дніпропетровської області, який вступив у справу на підставі ст.60 КАС України з метою захисту інтересів держави в особі відповідача, проти задоволення позовних вимог заперечував, зазначаючи, що вищезазначені земельні ділянки згідно з даними Державного земельного кадастру зареєстровані за Державним підприємством по продажу палива «Облпаливо». ДОКП «Облпаливо»( позивач ) до Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів, Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України»в особі Дніпропетровської регіональної філії в особі Дніпропетровського міського управління з будь-якою заявою про внесення змін у Державний земельний кадастр не зверталося.  Окрім того під час розслідування кримінальної справи відносно посадових осіб Управління майном спільної власності територіальних громад Дніпропетровської області було встановлено , що згідно наказу № 1 від 10.12.04 р. директора ДОКП «Облпаливо»з 10.12.04 р. підприємство позивача є правонаступником ЗАТ «Облпаливо», та цілісний майновий комплекс було повернуто з балансу ЗАТ «Облпаливо»на баланс ДОКП «Облпаливо»з 10.12.04 р. відповідно до акту приймання-передачі.

    Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників прокурора та сторін, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно з даними Державного земельного кадастру на цей час  за Дніпропетровським державним підприємством по продажу палива «Облпаливо»зареєстровано право постійного користування на земельні ділянки: по фактичному розміщенню складу палива № 20 по вул. Академіка Янгеля, 34; по фактичному розміщенню складу палива № 6 по вул. Коксовій, 2  та по фактичному розміщенню гаражів  по пров. Самаркандському,10-а ( що підтверджується Державними актами на право постійного користування за № 001172 від 03.10.00 р., № 001165 від 27.09.00 р., № 000746 від 15.04.98 р. відповідно ). Земельні ділянки  по фактичному розміщенню складів  палива № 1  - по вул. Комунаровській, 259-а, по фактичному розміщенню складу палива № 4  по вул. Степана Разіна, 82; по фактичному розміщенню складу палива  по вул. Верстовій, 36  внесені до Державного земельного кадастру  на підставі самодекларації.

Дніпропетровське обласне комунальне підприємство «Облпаливо»відповідно до статутних документів є правонаступником Дніпропетровського державного підприємства по продажу палива «Облпаливо», але відомості про зміну землекористувача до Державного земельного кадастру не вносилися.

Рішенням Дніпропетровської обласної ради № 31-2/XXIV від 14 червня 2002 року ДОКП «Облпаливо»було ліквідовано як юридична особа. Весь цілісний майновий комплекс ДОКП «Облпаливо»передано до статутного фонду новоствореного ЗАТ «Облпаливо»як частку Дніпропетровської обласної ради,  згідно до відповідного акту приймання-передачі від 15 жовтня 2002 р.; створена ліквідаційна комісія ДОКП «Облпаливо».                                ЗАТ «Облпаливо»зареєстровано Дніпропетровською райдержадміністрацією 16 жовтня          2002 р. (реєстраційна справа № 04052264ю0011271) як правонаступник ДОКП «Облпаливо».

Внаслідок передачі цілісного майнового комплексу ДОКП «Облпаливо», в т.ч. основних засобів – нерухомості розташованої на земельних ділянках, ДОКП «Облпаливо»зняло ці об'єкти з бухгалтерського обліку, а ЗАТ «Облпаливо»поставило на облік як внесок в уставний фонд Дніпропетровської облради. Таким чином, з 15 жовтня 2002 р. ДОКП «Облпаливо»земельними ділянками, на яких розташоване майно ЗАТ «Облпаливо»не володіло і не користувалось. За ДОКП «Облпаливо»на момент передачі на баланс ЗАТ «Облпаливо»цілісного майнового комплексу у державному земельному кадастрі міста Дніпропетровська враховувалось, як за землекористувачем, 6 земельних ділянок за адресою:  паливний склад № 1 - вул. Комунарівська, 259-а;  паливний склад № 4 - вул. Степана Разіна, 82;  паливний склад № 5 - вул. Верстова, 36;  паливний склад № 6 - вул. Коксова, 2;  паливний склад № 20 - вул. Янгеля, 34;  гаражі - провулок Самаркандський, 10-а.

10.07.02 р. ДОКП «Облпаливо»звернулося з заявою до Кіровської ДПІ                                   м. Дніпропетровська про зняття з обліку як платника податків у зв'язку з його ліквідацією, до якої було додані Ф № 8-ОПП та копія рішення облради. Але в знятті з обліку нам було відмовлено у зв'язку з податковим боргом з ПДВ, не зважаючи на те, що створене ЗАТ «Облпаливо»є правопреємником ДОКП «Облпаливо».

У період з 01.01.03 р. по 09.12.04 р. господарської діяльності ДОКП «Облпаливо»не здійснювало, що підтверджується актами перевірки Кіровської ДПІ, листом № 3384/10/26-2-16 від 09.11.2004 р. та деклараціями і звітами про фінансові результати. Всі працівники ДОКП «Облпаливо»були переведені на ЗАТ «Облпаливо»у зв'язку з ліквідацією.

21 жовтня 2002 р. ДОКП «Облпаливо»звернулося з листом № 4/5-526 до ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру»про виключення з державного земельного кадастру ДОКП «Облпаливо»як землекористувача вищезазначених земельних ділянок, до якого були додані копія рішення сесії облради № 31-2/XXIV від                       14 червня 2002 р. та копія акту прийому-передачі основних засобів від 15.10.2002 р. Однак згідно даних Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю від 05.03.04 р. № 0221, не зважаючи на повідомлення № 4/5-526 від 21.10.2002 р., підприємство позивача враховувалося як землекористувач. А точніше землекористувачем цих земельних ділянок в цих даних значиться Дніпропетровське державне підприємство по продажу палива «Облпаливо», правонаступником якого є підприємство позивача згідно рішення Дніпропетровської обласної ради від 28 вересня 2001 р. № 443-17/XXIII.

ЗАТ «Облпаливо»20.02.03 р. звернулося до міського голови м. Дніпропетровська з проханням дати вказівку про переоформлення земельних ділянок на ЗАТ «Облпаливо»листом № 2/12-63, на яке ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру» дав відповіді від 17.02.03 р. № 2046-10 та 2048-10 про відмову у зв'язку з необхідністю переоформлення земельних ділянок та що «в процесі юридичного аналізу наданих документів право власності ЗАТ «Облпаливо»на майно, розташоване на зазначених земельних ділянках , ніякими документами не підтверджено».

Згідно до наказу № 1 від 10.12.04 р. ДОКП «Облпаливо»цілісний майновий комплекс був повернутий від ЗАТ «Облпаливо»до ДОКП «Облпаливо»,та з цього часу позивач знову став землекористувачем вищезазначених земельних ділянок.

Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів на підставі наявних в Державному земельному кадастрі відомостей про структуру земельного фонду                                 ( землекористувача вищезазначених земельних ділянок були ) видані дані Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю від 05.03.04 року №0221, в яких землекористувачем зазначено Дніпропетровське державне підприємство по продажу палива «Облпаливо».

Згідно зі ст.13 Закону України «Про плату за землю»підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. На підставі вищезазначених даних земельного кадастру та листа Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів № 13163-11 від 14.10.05 р. ДПІ в Кіровському районі м. Дніпропетровська направило на адресу позивача податкове повідомлення-рішення № 0002762302/2 від           21.11.05 р. про сплату податку на землю за користування вищезазначеними земельними ділянками за 2003 - 2004 роки.

У зв'язку з тим, що дані державного земельного кадастру є підставою для нарахування земельного податку, то вони повинні відображати дійсні обсяги землекористування землекористувачем. Державний земельний кадастр – це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності  і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів (стаття 193 Земельного кодексу України).

          Відповідно до статті 194 Земельного кодексу України призначенням державного  земельного  кадастру  є забезпечення необхідною  інформацією  органів  державної   влади   та   органів місцевого самоврядування,  заінтересованих підприємств,  установ і організацій,  а  також  громадян  з  метою  регулювання  земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за  землю  і  цінності  земель  у  складі  природних ресурсів,   контролю   за   використанням   і   охороною   земель, економічного  та  екологічного  обґрунтування   бізнес-планів   та проектів землеустрою.

          Основними завданнями  ведення  державного земельного кадастру, відповідно до статті 195 Земельного кодексу України, є: а) забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки; б) застосування  єдиної  системи  просторових  координат   та системи ідентифікації земельних ділянок; в) запровадження єдиної системи  земельно-кадастрової інформації та її достовірності.

          

          Постановою КМУ від 12.01.93 р. № 15 «Про порядок ведення державного земельного кадастру»затверджено порядок ведення державного земельного кадастру. Відповідно до п.17 цього Положення власники землі та землекористувачі щорічно не пізніше  15 січня подають виконавчим комітетам сільських, селищних, міських Рад народних депутатів звіти за станом на 1 січня про зміни, що відбулися у складі земель, які знаходяться у власності або користуванні, в тому числі на умовах оренди.

         На ІУ сесії ХХІУ скликання Дніпропетровської міської ради було прийняте рішення №30 від 23.12.1998 року „Про затвердження Тимчасового положення про ведення Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська” (надалі Тимчасове положення). Відповідно до пункту 4 Положення обліку в Державному земельному кадастрі підлягають всі без винятку об'єкти, розміщені на території міста. Користувачі земельних ділянок, власники будівель і споруд або їх часток в обов'язковому порядку надають Управлінню дані про набуття відповідних прав та дані про зміни в характеристиках земельних ділянок і належного їм майна протягом місяця з моменту здійснення змін чи набуття відповідних прав. Основними завданнями Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів (надалі – Управління) є реалізація державної політики у сфері регулювання земельних відносин, здійснення державного контролю за використанням і охороною земель, організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства та інші завдання, передбачені п.4 Положення про Дніпропетровське міське управління земельних ресурсів, затверджене начальником Дніпропетровського обласного головного управління земельних ресурсів Фененко В.І. Процес занесення даних про об'єкти обліку до Державного земельного кадастру складається з етапів формування, обліку та реєстрації об'єктів (п.7.3 Тимчасового положення). Згідно пункту 8.1 Тимчасового положення про ведення Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська формування об'єктів – це етап внесення даних до Державного земельного кадастру на підставі само декларації суб'єктом своїх прав на об'єкт або на підставі правовстановлюючих документів минулих років. Формування об'єктів Державного земельного кадастру здійснюється в такому порядку: юридична чи фізична особа, яка набула право власності чи право користування земельними ділянками, право власності та (або) користування на будівлі і споруди, звертається до Управління з листом замовленням та додає до нього право встановлювальні документи, зазначені в Положенні (п.8.5 Тимчасового положення).

          Відповідно до «Положення про Дніпропетровське міське управління Дніпропетровської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»,  метою його діяльності є ведення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру України  та системи реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна  і прав на них для забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадян, підприємств, установ та організацій достовірною інформацією про землю та нерухоме майно  ( п.2.1. ); управління зобов'язане проводити приймання ,перевірку та систематизацію реєстраційних документів , вести книги реєстрації , формувати поземельні книги ( п.3.2.2.)

          Тобто ні Постановою КМУ від 12.01.93 р. № 15 «Про порядок ведення державного земельного кадастру», ні  «Тимчасовим положенням про ведення Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська” не передбачено звернення до Управління земельних ресурсів колишнього землекористувача для внесення змін до Державного земельного кадастру.

          21 жовтня 2002 р. ДОКП «Облпаливо»звернулося з листом № 4/5-526 до ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру»про виключення з державного земельного кадастру ДОКП «Облпаливо»як землекористувача вищезазначених земельних ділянок, до якого були додані копія рішення сесії облради № 31-2/XXIV від                       14 червня 2002 р. та копія акту прийому-передачі основних засобів від 15.10.2002 р. Однак згідно даних Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю від 05.03.04 р. № 0221, не зважаючи на повідомлення № 4/5-526 від 21.10.2002 р., підприємство позивача враховувалося як землекористувач.

ЗАТ «Облпаливо»20.02.03 р. також зверталося до міського голови                                       м. Дніпропетровська з проханням дати вказівку про переоформлення земельних ділянок на ЗАТ «Облпаливо»листом № 2/12-63, на яке ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру»дав відповіді від 17.02.03 р. № 2046-10 та 2048-10 про відмову у зв'язку з необхідністю переоформлення земельних ділянок та що «в процесі юридичного аналізу наданих документів право власності ЗАТ «Облпаливо» на майно, розташоване на зазначених земельних ділянках , ніякими документами не підтверджено».

Але до цього часу відповідні зміни до Державного земельного кадастру стосовно вищезазначених земельних ділянок внесені не були. Таким чином, дані Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю не відображають дійсні обсяги землекористування за 2003 -2004 роки і містять помилкові дані відносно землекористування .

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Товариства  з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Кампус Коттон клаб»щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів, 9 липня 2002 року Справа N 1-2/2002               N 15-рп/2002 ): положення  частини  другої статті 124  Конституції України щодо поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Враховуючи вищезазначене, суд вважає безпідставними твердження відповідача,  третьої особи-1 та прокурора стосовно того, що позивач в установленому порядку не звертався до Дніпропетровського міського Управління земельних ресурсів із відповідною заявою про внесення змін до Державного земельного кадастру ( стосовно зміни землекористувача вищезазначеними земельними ділянками ); оскільки позивач реалізував своє конституційне право на звернення до суду  за вирішенням спору .

Суд також вважає такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства твердження Дніпропетровського міського Управління земельних ресурсів стосовно пропущення позивачем строку звернення до адміністративного суду з цим позовом, з посиланням на ту обставину. що про порушення прав позивач дізнався 10.03.04 р. та 09.03.04 р. ( із відповідних даних державного земельного кадастру ,отриманих від УЗР ) оскільки КАС України набрав чинності 01.09.05 р.

Не знаходить суд і достатньо правових підстав для задоволення клопотання ДПІ в Кіровському районі м. Дніпропетровська про залучення його до участі у справі в якості третьої особи ,оскільки спір між ДПІ та ДОКП «Облпаливо»розглядається в межах провадження у справі № А27/125.

Враховуючи вищенаведене, на підставі ст.194,195, ч.1.ст.193 Земельного кодексу України, Закону України «Про плату за землю», Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Товариства  з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Кампус Коттон клаб»щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів , 9 липня 2002 року Справа  N 1-2/2002 N 15-рп/2002 );  ст.ст. 161-163  Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати недійсними дані Державного земельного кадастру від 05.03.04 р. № 0221, видані Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів ДОКП «Облпаливо»для розрахунку плати за землю у 2003 - 2004 роках в частині віднесення до землекористування ДОКП «Облпаливо»наступних земельних ділянок:  паливний склад № 1 - вул. Комунарівська, 259-а, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:08:538:0014 (81005004), площею 0,3623 га;  паливний склад № 4 - вул. Степана Разіна, 82 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:01:009:0084 (63163004), площею 1,7698 га; паливний склад № 5 - вул. Верстова, 36 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:01:072:0004 (63797003), площею 1,4582 га; паливний склад № 6 - вул. Коксова, 2 загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:08:617:0008 (81103004), площею 0,6991 га; паливний склад № 20 - вул. Янгеля, 34, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:07:113:0027 (78084012), площею 0,2150 га; гаражі - провулок Самаркандський, 10-а, загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:06:042:0019 (75003008), площею 0,0061 га.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду шляхом подання до господарського суду Дніпропетровської області заяви на протязі 10 днів із дня складання постанови у повному обсязі або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви на апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                                          О.Ю.Васильєв

Згідно з оригіналом

Помічник судді                    Р.М.Кавков

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення23.11.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу289816
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а32/385

Постанова від 23.11.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв О.Ю.

Ухвала від 27.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв О.Ю.

Ухвала від 14.11.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв О.Ю.

Ухвала від 31.10.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв О.Ю.

Ухвала від 12.10.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні