ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 24 вересня 2012 р. Справа №2а-9975/12/0170/29 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Пакет Т.В., при секретарі судового засідання – Мельниковій А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби до Садоводчеського товариства «Садовод» про стягнення заборгованості. Обставини справи: Державна податкова інспекція у Бахчисарайському районі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Садоводчеського товариства «Садовод» про стягнення податкової заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у сумі 13443,82 грн., посилаючись на те, що відповідачем добровільно не сплачується узгоджене податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. У судове засідання представник позивача не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. У судове засідання представник відповідача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією, яка була направлена за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але вона повернулась з відміткою пошти «юридична особа не зареєстрована» (а.с.31), відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника позивача та відповідача. Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд - ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. Відповідно до п. 5 ч. 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України. Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Підпунктом 41.1.1 п.41. ст. 41 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.п.41.4 ст. 41 ПК України). Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України. Пунктами 16.1 і 16.3 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з п. 46. 1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України). Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). З матеріалів справи, що Бахчисарайською районною державною адміністрацією АР Крим 08.07.1994 року було проведено державну реєстрацію юридичної особи – Садоводчеського товариства «Садовод», про що свідчить Довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.25) та свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №571419 (а.с.26). Відповідач з 30 січня 1995 року року перебуває на податковому обліку, про що свідчить повідомлення ДПІ у Бахчисарайському районі від 21.01.2010 р. №78/9/29 (а.с.24). Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків. Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно з п.п. 9.1.10. ст. 9 Податкового кодексу України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів. Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України визначене, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2011р. від 29.12.2011р. №34853, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку в розмірі 1283,70 грн. з терміном сплати до 29.12.2011р., 228,37 грн. з терміном сплати до 30.12.2011р., 228,25 з терміном сплати до 30.01.2012р. Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2011р. від 29.12.2011р. №34855, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку в розмірі 5678,90 грн. з терміном сплати до 29.12.2011р., 1067,89 грн. з терміном сплати до 30.12.2011р., 1067,93 грн. з терміном сплати до 30.01.2012р. Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2012р. від 14.02.2012р. №722, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку в розмірі 1067,89 грн. з терміном сплати до 01.03.2012р., 30.03.2012р., 30.04.2012р. відповідно. Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2012р. від 14.02.2011р. № 726, поданої відповідачем у порядку звітності, нараховано земельного податку в розмірі 228,37 грн. з терміном сплати до 01.03.2012р., 30.03.2012р., 30.04.2012р. відповідно. У визначені законодавством строки сума самостійно задекларованих та узгоджених податкових зобов'язань відповідачем сплачена не була, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у сумі 13443,82 грн., про що свідчить довідка №587 від 23.05.2012 р. про розрахункі з бюджетом, видана заступником начальника ДПІ у Бахчисарайському районі АР Крим ДПС (а.с.9). У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК України). Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України). Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України). Згідно з п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги. На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 117 від 09 квітня 2012 року (а.с.18), яка не була отримана останнім та повернута на адресу позивача у зв'язку з відсутністю відповідача за місцезнаходженням (а.с.19). Згідно з п.58.3 ст. 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. З огляду на зазначене вище, приймаючи до уваги, що податкову вимогу не було вручено платнику податків з причин, незалежних від податкового органу, суд вважає податкову вимогу 117 від 09 квітня 2012 року такою, що вручено відповідачу належним чином. Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми податкового боргу, вказані вимоги є узгодженими. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача становить 13443,82 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості (а.с.8), який не спростований відповідачем. Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати податкового боргу в сумі 13443,82 грн., суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити. Керуючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 94, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі. Стягнути з Садоводчеського товариства «Садовод» (98400, АР Крим, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 1, ЄДРПОУ 25143605; ФКР ВАТ Ощад м. Сімферополь, р/р 2600730120161, МФО 324805, ФБВ ВАТ Ощад м. Бахчисарай, р/р 26005272498701, р/р 260023012131, МФО 384083) з розрахункових рахунків в установах банків, які обслуговують Садоводчеського товариства «Садовод» заборгованість з плати за землю у розмірі 134443 (тринадцять тисяч чотириста сорок три) 82 коп., з яких: - 11018 (одинадцять тисяч вісімнадцять) 39 коп. у дохід місцевого бюджету Ароматненської сільської ради на р/р№33217811700052 в ГУ ДКС України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38051224, код платежу 13050100; - 2425 (дві тисячі чотириста двадцять п'ять) 43 грн. у дохід місцевого бюджету Каштанівської сільської ради на р/р№33210811700059 в ГУ ДКС України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38051244, код платежу 13050100. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Т.В.Пакет
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2012 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 28984153 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні