Рішення
від 03.02.2009 по справі 10716-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

10716-2008

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 323

РІШЕННЯ

Іменем України

03.02.2009Справа №2-21/10716-2008

за позовом Керченського міжрайонного природоохоронного прокурора (м. Керч, вул. К. Маркса, 28)

в інтересах держави в особі Державної інспекції по контролю за використанням та охороною земель АР Крим (м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, 114);

до відповідача Глазівської сільської Ради (с. Глазівка, Ленінського району, вул. Караханяна, 1);

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Шипко Ольги Андріївни (98200, с. Ленінське, вул. Леніна, 21);

про визнання недійсним рішення.

Суддя Господарського

Суду Автономної Республіки Крим

С.І. Чонгова

Представники:

Позивач Бекірова Д.І., довіреність б/н від 12.12.2008 р., державний інспектор;

Відповідач  не з'явився;

Третя особа не з'явився

Прокурор Кулібаба С.Є, посвідчення № 07121;

Сутність спору: Керченський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до Господарського суду АР Крим із позовом в інтересах держави в особі Державної інспекції по контролю за використанням та охороною земель АР Крим, м. Сімферополь, до відповідача - Глазівської сільської Ради, с. Глазівка, Ленінського району, у якому просить визнати недійсним рішення відповідача від 09.02.2006 р. «Про дозвіл на складання проекту землеустрою» щодо відведення гр.. Шипко О.А. земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, що розташована по вул. Мира, с. Юркіно, Ленінський район, АР Крим, про що видати наказ.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем 09.02.2006 р. було прийнято рішення «Про дозвіл на складання проекту землеустрою» щодо відведення гр. Шипко Ользі Андріївні земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, що розташована по вул. Мира, с. Юркіно, Ленінський район, АР Крим. Прокурор вважає, що вказане рішення прийнято у порушення вимог чинного законодавства та підлягає скасуванню.

Відповідно до ухвали Господарського суду АР Крим від 18 грудня 2008 р. до участі в справі було залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Шипко Ольгу Андріївну.

28 січня 2009 р. на адресу суду від відповідача надійшло пояснення щодо суті спору, у яких відповідач вказує, що на момент прийняття рішення про виділення земельної ділянки Шипко О.А., генеральний план населеного пункту не передбачав будівництво по вул.. Мира житлових будинків. На даний момент ведеться робота з корегування генерального плану с. Юркіно, де передбачено будівництво по вул.. Мира.

У судове засідання представник позивача з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у засідання суду не з'явився, про день слухання справи повідомлений належним чином.

Третя особа у засідання суду не з'явилась, про день слухання справи повідомлена належним чином, направила на адресу суду заяву у якій третя особа вказує, що їй була виділена земельна ділянка площею 0,25 га. На теперішній час місцевою громадською організацією «Азовське побережжя» проводиться розробка генерального плану з встановленням меж населених пунктів. Третьою особою сплачувались щорічні внески, та був сплачений благодійний внесок на проведення розробки.   

Суд вважає можливим розглянути справу у відсутність відповідача та третьої особи, оскільки у матеріалах справи є достатньо документів для розгляду справи. Крім того, у відповідача та третьої особи було достатньо часу для надання документів, необхідних за їх думкою, для розгляду спору. Неподання або несвоєчасне подання стороною у справі доказів з неповажних причин, спрямоване на  затягування судового процесу, розцінюється  господарським судом як зловживання процесуальними правами.

У порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника  позивача, висновок прокурора, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель у системі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель та її територіальні органи.

Органами Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель відповідно до ст.. ст.. 15, 187, 188 Земельного кодексу України, ст.. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», п. 3, 4 Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах, затвердженого Указом Президента України від 14.08.2000 р. № 970/200, п. 3, 4 Положення про державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 р. № 1958, здійснюється державний контроль за використанням та охороною земель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 р. «Про утворення Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель» затверджено положення про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель, і відповідно до п. 1 якого визначено, що Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель є урядовим органом державного управління, який діє у складі Держкомзему і йому підпорядковується. Основними завданням Держземінспекції відповідно до статті 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» є участь у межах своєї компетенції в реалізації державної політики у сфері земельних відносин; організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

Отже, Державна інспекція по контролю за використанням та охороною земель АР Крим виконує делеговані їй центральним органом виконавчої влади функції у тому числі зі здійснення державного контролю щодо забезпечення додержання земельного законодавства та реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель, у зв'язку з чим позовна заява прокурора в інтересах держави в особі Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель АР Крим подана з метою забезпечення додержання земельного законодавства, що є безпосередніми інтересами держави.

Перевіркою, проведеною Керченською міжрайонною природоохоронною прокуратурою встановлено, що 09.02.2006 р. Глазівською сільською радою прийнято рішення «Про дозвіл на складання проекту землеустрою», на підставі якого гр.. Шипко О.А. надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, яка розташована по вул.. Мира, с. Юр кіно, Ленінський район, АР Крим.

Частина 1 статті 21 Закону України «Про основи містобудування» встановлює, що визначення територій і вибір земель для містобудівних потреб здійснюється відповідно до затвердженої містобудівної документації місцевих правил забудови з урахуванням планів земельно-господарського  устрою.

Право на забудову (будівництво) виникає щодо земельних ділянок, визначених для містобудівних потреб містобудівною документацією, місцевими правилами забудови (частина 2 статті 22 Закону України «Про основи містобудування»).

Відповідно до вимог статей 38, 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови відносяться земельні ділянки у межах населених пунктів, що використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель та споруд, інших об'єктів загального користування. Використання земель житлової забудови здійснюється у відповідності з генеральним планом населеного пункту, іншої містобудівної документації, планом земельно-господарського облаштування з дотриманням державних стандартів та норм, регіональних та місцевих правил забудови.

Згідно зі статтею 10 Закону України «Про планування та забудову територій» планування території на місцевому рівні забезпечується в розробці та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій та іншої містобудівної документації. Зміни в містобудівну документацію вносяться рішенням ради, що затвердила містобудівну документацію.

Містобудівна документація с. Юркіно Ленінського району не розроблялася, відповідні зміни до проекту планування та забудови не вносилися, що підтверджується довідкою Глазівської сільської Ради та відділу архітектури та містобудування Ленінської районної державної адміністрації.

Стаття 19 Земельного кодексу України визначає, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень (частина 1 статті 20 Земельного кодексу України).

Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, що визначено статтею 21 Земельного кодексу України.

Фактично категорія та цільове призначення спірної земельної ділянки не визначена взагалі.

Таким чином, Глазівською сільською радою при прийнятті спірного рішення порушені норми діючого земельного законодавства.

Відповідно до листа відділу архітектури та містобудування Ленінської районної державної адміністрації будівництво індивідуальних житлових будинків по вул.. Мира проектом планування та забудови с. Юркіно Ленінського району не передбачено.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень і способом, які передбачені Конституцією і законами України.

Згідно з частиною 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними у судовому порядку.

При таких обставинах суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора підлягають задоволенню, оскільки вони засновані на нормах чинного законодавства та підтверджені матеріалами справи.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати з оплати державного мита та судові витрати, пов'язані з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу підлягають віднесенню на сторін пропорційно задоволеним вимогам.

У засіданні суду було оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення оформлено та підписано відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України 04 лютого 2009 р.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 19, 20, 21, 38, 39 Земельного Кодексу України, ст. ст. 49, 75, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним та скасувати рішення Глазівської сільської ради від 09.02.2006 р. «Про дозвіл на складання проекту землеустрою» щодо відведення гр.. Шипко О.А. земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, що розташована по вул. Мира, с. Юркіно, Ленінський район, АР Крим.

Стягнути з Глазівської сільської ради, Ленінський район, с. Глазівка (98220, Ленінський район, с. Глазівка, вул. Караханяна, 1; МФО 824026, ЗКПО 04369038, р/р 35412001001580 ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, інші банківські рахунки не відомі) на користь державного бюджету (р/р 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34740405 код платежу 22090200 у банку одержувача: ГУ ГКУ в АРК м. Сімферополь, отримувач: Держбюджет, м. Сімферополь) 85,00 грн. державного мита.

Стягнути з Глазівської сільської ради, Ленінський район, с. Глазівка (98220, Ленінський район, с. Глазівка, вул. Караханяна, 1; МФО 824026, ЗКПО 04369038, р/р 35412001001580 ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, інші банківські рахунки не відомі) 118,00 грн. витрат, пов'язаних із забезпеченням судового процесу (одержувач: 22050000 Державний бюджет м. Сімферополь, р/р 31218259700002 ГУ ДКУ в АРК, ЗКПО 34740405, МФО 824026).

Видати накази після набранням рішенням законної сили

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Чонгова С.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.02.2009
Оприлюднено11.02.2009
Номер документу2899556
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10716-2008

Рішення від 03.02.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чонгова С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні