Ухвала
від 25.01.2013 по справі 2а/0570/14490/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Хохленков О.В.

Суддя-доповідач - Блохін А. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2013 року справа №2а/0570/14490/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Блохіна А.А., суддів: Міронової Г.М., Юрко І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2012 року у справі № 2а/0570/14490/2012 за позовом ОСОБА_2 до управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації, третя особа ГУМВС в Донецькій області про визнання нечинним рішення та незаконними дій,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернулася до суду з позовною заявою до управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації, третя особа ГУМВС в Донецькій області про визнання нечинним рішення та незаконними дій. В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що згідно посвідчення НОМЕР_1 виданого Головним Управлінням Міністерства Внутрішніх Справ України у Донецькій області 18.12.2006 року, вона користується правом на пільги, як член сім'ї загиблого ветерана війни. Відповідну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі осіб, які мають право на пільги, проведено Управлінням праці та соціального захисту населення Старобешівської ради 03.05.2007 року, про що свідчить поставлений штамп на посвідченні. 02.10.2012 року позивачкою було отримано копію протоколу № 7 від 25.06.2012 року складеного на засіданні комісії з проведення роботи перевірки встановлених статусів відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», яким було вирішено призупинити статус ОСОБА_2 до надання роз'яснення відділу забезпечення соціальних виплат ГУ МВС України в Донецькій області для отримання довідки про право на пільги по Закону України «Про міліцію». Позивачка зазначає, що вона та її син користуються правом на пільги, встановлені Законом України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту», як особи, на яких поширюється чинність цього закону внаслідок того, що ІНФОРМАЦІЯ_3 її чоловік - капітан міліції ОСОБА_3 загинув при виконанні службових обов'язків.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2012 року у справі № 2а/0570/14490/2012, позов задоволено. Визнано не чинним рішення у вигляді протоколу № 7 від 25.06.2012 року засідання комісії з проведення роботи перевірки встановлених статусів відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та «Про соціальний захист дітей війни» при управлінні праці та соціального захисту населення Старобешівської райдержадміністрації в частини рішення про призупинення відносно ОСОБА_2 статусу члена сім'ї загиблого. Визнано дії управління праці та соціального захисту населення Старобешівської райдержадміністрації по вимозі повернення посвідчення серії НОМЕР_1 виданого ОСОБА_2 Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області 18.12.2006 року та довідки № 18 від 15.07.2010 року, виданій неповнолітньому члену сім'ї загибл0ого ОСОБА_4 неправомірними.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, як незаконну та необґрунтовану, яка прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Позивач - фізична особа ОСОБА_2 яка пред'явила паспорт громадянина України НОМЕР_2 виданий Центрально - Міським РВ Макіївського МУ УМВС України в Донецькій області 05.09.2001 року. Відповідач - Управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації, є юридичною особою код ЄДРПОУ 26020945, та суб'єктом владних повноважень.

Третя особа - головне управління міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області є юридичною особою та суб'єктом владних повноважень, код ЄДРПОУ 08592158.

Між сторонами склалися правовідносини, які регулюються Законами України «Про державні місцеві адміністрації», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», Положенням про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1994 року № 302.

Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» сім'ї військовослужбовців, партизанів, підпільників, учасників бойових дій на території інших держав, прирівняних до них осіб, зазначених у статтях 6 і 7 цьогоЗакону, які загинули (пропали безвісти) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час захисту Батьківщини або виконання інших обов'язків військової служби (службових обов'язків), а також внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті або одержаного в період проходження військової служби чи на території інших держав під час воєнних дій та конфліктів.

Згідно ч.2 цієї ж статті, сім'ї військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу, які призивалися на збори військовозобов'язаних Міністерства оборони, органів внутрішніх справ і державної безпеки колишнього Союзу РСР і загинули (померли) під час виконання завдань по охороні громадського порядку при надзвичайних ситуаціях, пов'язаних з антигромадськими проявами).

Відповідно до постанови ВЛК ГУ МВС України у Донецькій області від 07.05.2012 р. травма громадянина ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, що призвела до смерті: «Закрита черепно-мозкова травма у вигляді перелому основи черепу та забою головного мозку з субарахноїдальним кроволивом, набряк головного мозку (травма 2006 р.)», так пов'язана з виконанням службових обов'язків. Підстава: протокол № 13 від 07.05.2012 р. (а.с.42). На підставі цього, ОСОБА_2, яка є дружиною загиблого, 18.12.2006 року ГУ УМВС України в Донецькій області, видано посвідчення серії НОМЕР_1 безтермінове і дійсне на всій території України, згідно якого вона має право на пільги, встановлені законодавством України для сімей загиблих (померлих) ветеранів війни (а.с. 6).

15.07.2010 р. начальником Управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації ОСОБА_5 видана довідка ОСОБА_2, в якій вказується, що згідно п. 1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», її син ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_2 являється дитиною оперуповноваженого ВКР капітана міліції ОСОБА_3, який помер під час виконання службових обов'язків та має право на пільги, передбачені ст. 15 цього Закону. Довідка дійсна до 27.007.2017 р. (а.с.7).

Відповідно протоколу від 25.06.2012 р. № 7 засідання комісії з проведення роботи перевірки встановлених статусів відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та «Про соціальний захист дітей війни» при управлінні праці та соціального захисту населення Старобешівської райдержадміністрації було вирішено ОСОБА_2 призупинити статус до надання роз'яснення відділу забезпечення соціальних виплат ГУ МВС України в Донецькій області (а. с. 11). 11.10.2012 року управлінням Праці та соціального захисту населення Старобешівської райдержадміністрації ОСОБА_2 було направлено листа, згідно якого їй було запропоновано повернути посвідчення серії НОМЕР_1, видане їй 18.12.2006 р. , довідку № 18 від 15.07.2010 р., так як на даний момент вони не дійсні (а.с. 9).

Згідно із ч.2 ст.1 Закону України «Про державні місцеві адміністрації», місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Відповідно до ч.2 ст.5 цього Закону, у межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Згідно цієї норми закону, було розроблено Положення про управління праці та соціального захисту населення Старобешевської районної, державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Старобешевської районної, державної адміністрації від 31.10.2007 року № 730.

Управління праці та соціального захисту населення Старобешевської районної держадміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом , Старобешевської районної держадміністрації що утворюється головою цієї адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові держадміністрації та відповідно Головному управлінню праці та соціального захисту населення обласної, Київської міської держадміністрації, управлінню праці та соціального захисту населення Донецької обласної держадміністрації. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, розпорядженнями голови районної держадміністрації, актами відповідного органу місцевого самоврядування, а також положенням про управління.

Управління має право: здійснювати контроль за наданням інвалідам, ветеранам війни та праці, сім'ям загиблих військовослужбовців, сім'ям з дітьми, іншим громадянам пільг, установлених законодавством; здійснювати контроль за додержанням підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності встановленого порядку оформлення документів (у тому числі їх достовірності) для призначення допомоги; одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів районної держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

Розпорядженням голови Старобешівської РДА від 31.10.2007 року № 730 було затверджено Положення про Управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації.

Основними із переліку завдань управління є: забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про працю, зайнятість, трудову міграцію, загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне забезпечення, соціальний захист та соціальне обслуговування населення, у тому числі громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; удосконалення форм і засад соціального партнерства, організація співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та організаціями роботодавців;

Призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших, встановлених законодавством надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (а. с. 23).

Листом № 07/07-0207 від 16.03.2012 року, Головним Управлінням праці та соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації з метою забезпечення Протокольного доручення Кабінету Міністрів України від 13.02.2012 № 10 в частині встановлення статусів відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та «Про соціальний захист дітей війни» було запропоновано створити комісії з проведення роботи перевірки встановлених статусів відповідно до зазначених законів (а.с.47)

З метою забезпечення виконання Протокольного доручення Кабінету Міністрів України від 13.02.2012 р. № 10 в частині встановлення статусів, листа Головного управління праці та соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації, згідно наказу начальника управління Старобешівської райдержадміністрації від 21.03.2012 року № 15/2, в управлінні було створено комісію з проведення перевірки встановлених статусів.

Наказом начальника управління праці та соціального захисту населення Старобешевської райдержадміністрації № 15/2 від 24.03.2012 року була створена комісія з проведення роботи перевірки встановлених статусів відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та «Про соціальний захист дітей війни» (а.с.78-79).

Відповідно до вищевказаного наказу, було розроблено та затверджено Положення про Комісію з проведення роботи щодо перевірки встановлених статусів відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та «Про соціальний захист дітей війни» .

Згідно цього Положення, комісія зобов'язана розглядати справи пільгової категорії громадян, яким встановлено статуси у відповідності до Законів України та правомірність надання їм пільг, встановлених законами. При виникненні потреби в додаткових документах, що підтверджують статус особи, запит до відповідних установ, про що інформувати громадянина, яких користується відповідними пільгами. Приймати відповідне рішення про правомірність надання встановленого статусу та інформувати громадянина, який користується відповідними пільгами та орган, який видав посвідчення громадянину (а.с. 22).

З аналізу вищенаведених нормативно - правових актів вбачається, що цими актами не надається повноважень управлінню праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та комісії з проведення роботи щодо перевірки встановлених статусів відповідно до відповідних законів, щодо призупинення відповідного статусу, наданого особі раніше. Крім того, на підставі протоколу № 7 від 25.06.2012 року, відповідачем було вирішено призупинити статус ОСОБА_2 до надання роз'яснення відділу забезпечення соціальних виплат ГУ УМВС України в Донецькій області (а.с.11).

Листом № 14/911 від 27.07.2012 року, заступник начальника управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУ УМВС України в Донецькій області повідомив начальника УПСЗН Старобешевської райдержадміністрації що посвідчення «члена сім'ї загиблого» № НОМЕР_1 від 18.12.2006 року на ім'я ОСОБА_2 було видане на підставі службового розслідування Старобешевського РВ УМВС України в Донецькій області від 21.08.2006 року та акту розслідування нещасного випадку цього райвідділу від 07.09.2006 року (а.с.36). Отже, після отримання відповідних роз'яснень від управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку ГУ УМВС України в Донецькій області, відповідач не переглянув своє рішення щодо призупинення статусу ОСОБА_2, та не прийняв рішення, відповідно до покладених на нього повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Нормами ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Перевіряючи дотримання відповідачем вимог ч.3 ст.2 КАС України, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач діяв з перевищенням наданих йому повноважень, а оскаржуване рішення прийнято необґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2012 року у справі № 2а/0570/14490/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2012 року у справі № 2а/0570/14490/2012 за позовом ОСОБА_2 до управління праці та соціального захисту населення Старобешівської районної державної адміністрації, третя особа ГУМВС в Донецькій області про визнання нечинним рішення та незаконними дій- залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею законної сили.

Головуючий: А.А.Блохін

Судді: Г.М.Міронова

І.В.Юрко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2013
Оприлюднено04.02.2013
Номер документу28995926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/14490/2012

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Постанова від 10.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні