15/452-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2006 р. Справа № 15/452-06
Суддя господарського суду Курко О.П.
при секретарі судового засідання Слободонюк М.В. , розглянувши матеріали справи
за позовом: Ладижинського міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття ( 24321, м. Ладижин, вул. Процишина, 55а)
до: Малого приватного підприємства "Орхідея" ( 24321, м. Ладижин, вул. Ентузіастів, 49, кв. 29)
про стягнення 1041,62 грн. заборгованості
Представники :
позивача : Митченко О.В., Зралко Н.Е., за дорученнями
відповідача : не з'явився
ВСТАНОВИВ :
Ладижинським міським центром зайнятості - робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття подано позов до малого приватного підприємства "Орхідея", м. Ладижин про відшкодування 1041,62 грн. суми коштів, які незаконно отримані в якості допомоги по безробіттю працівниками підприємства Бібіковою Г.І. та Андрусенко С.П.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі за обставин, викладених в позовній заяві, просили позов задоволити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, вимоги ухвали суду від 29.09.2006р. про надання доказів, необхідних для розгляду справи не виконав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений завчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. За таких обставин неявка представника відповідача виходячи зі змісту ст. 128 КАС України не є перешкодою в розгляді справи, а тому судом ухвалено провести розгляд справи за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши та вивчивши матеріали справи судом встановлено наступне:
На підставі листа Вінницького ОЦЗ від 14.04.2006р. позивачем проведена суцільна перевірка обґрунтованості призначених протягом 2005-2006 років виплат матеріального забезпечення на випадок безробіття.
Проведеною перевіркою встановлено факт призначення та виплати допомоги по безробіттю гр. Андрусенко С.П., звільненої з МПП "Орхідея", в довідку про середню заробітну плату якої за період січень-лютий 2005р. була включена заробітна плата в розмірі 262 грн. щомісячно ( акт № 1/4 від 24.07.2006р.) та гр. Бібікової Г.Й., звільненої з МПП "Орхідея", в довідку про середню заробітну плату якої за період січень-лютий 2005р. була включена заробітна плата в розмірі 143 грн. щомісячно ( акт № 2/5 від 24.07.2006р.), при цьому звітні ж дані роботодавця - платника страхових внесків до Фонду за 1 квартал 2005 року відсутні.
Страхові внески за розрахунковий період з вересня по грудень 2004 року нараховані та не сплачені, про що свідчить розрахункова відомість за ІІІ та ІV квартали 2004 року, страхові внески за розрахунковий період з січня по лютий 2005 року МПП "Орхідея" не нараховувались та не сплачувались, про що повідомив сам роботодавець у листі № 2 від 16.06.2006р., при цьому розрахункова відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у 2005 році роботодавцем не здавались.
Відповідно до п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою КМ України від 26.09.2001р. № 1266 із послідуючими змінами, середня заробітна плата застрахованої особи обчислюється виходячи з нарахованої заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натуральній формі), які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб, не враховуючи передбачені законодавством пільги щодо сплати зазначеного податку чи суми, на які цей дохід зменшується, з яких сплачувалися страхові внески до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Визначення поняття застраховані особи дано в п. 3 ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", згідно якого це - наймані працівники, а у випадках, передбачених цим Законом, також інші особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України), на користь яких здійснюється страхування на випадок безробіття. Дане страхування здійснюють страхувальники - роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески (п. 4 ст. 1 Закону).
Як встановлено в судовому засіданні відповідно до звітніх даних роботодавця а також листа останнього від 16.06.2006р. № 2 відповідачем за період з вересня 2004р. по лютий 2005р. не сплачувались страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а тому сума вказана у наданих безробітним Бібіковій Г.Й. та Андрусенко С.П. довідках про середню заробітну плату не може бути взята до уваги для обчислення виплат матеріального забезпечення на випадок безробіття, оскільки останні в такому разі мають бути віднесені до категорії незастрахованих осіб, яким відповідно до п. 1 ст. 33 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом, тривалість виплати допомоги по безробіттю не перевищує 180 календарних днів.
Згідно актів № 1/4 та № 2/5 розслідування страхових випадків від 24.07.2006р. а також наданих позивачем довідок - перерахунків встановлено що незаконно отримана допомога по безробіттю гр. Бібікової Г.І. складає 420,12 грн., гр. Андрусенко С.П. - 621,50 грн.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески. Ч. 3 даної статті наголошує, що достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі їх недостовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Роботодавець несе відповідальність відповідно до законодавства за шкоду, заподіяну застрахованим особам внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених частиною другою цієї статті.
Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2006р. № 357 якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів відшкодовуються роботодавцем. Виплата коштів, недоотриманих особою внаслідок заниження суми страхових виплат, здійснюється за рахунок коштів Фонду.
Враховуючи викладене а також беручи до уваги відсутність заперечень відповідача щодо предмету спору, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований, а тому підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Стягнути з Малого приватного підприємства "Орхідея" ( м. Ладижин, вул. Ентузіастів, 49, кв. 29, код ЄДРПОУ 31337193, р/р 260045957 у ВОД АППБ "Аваль", МФО 302247) на користь Ладижинського міського центру зайнятості ( м. Ладижин, вул. Процишина, 55а, код ЄДРПОУ 23063701, р/р 37174002000836 в УДК у Вінницькій області, МФО 802015) кошти в сумі 1041,62 грн. за незаконно виплачену допомогу по безробіттю.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Курко О.П.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 290002 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Курко О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні