ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ "16" січня 2013 р.Справа № 10/б-921/1435/2013 УХВАЛА Господарський суд Тернопільської області у складі судді Півторака М.Є. За заявою кредитора: Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі, м. Ланівці вул. Грушевського ,13 Тернопільської області до боржника: Комунального підприємства "Ланівціводоканал", м. Ланівці, вул. Незалежності, 41, Тернопільської області, ідентифікаційний код 32290895 про визнання банкрутом За участю представників: Кредитора: не прибув Боржника: не прибув. Суть справи: Кредитор – Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі, м. Ланівці Тернопільської області, звернулося до господарського суду з заявою № 2104/04 від 18.12.2012 року про порушення справи про банкрутство Комунального підприємства "Ланівціводоканал", м. Ланівці, вул. Незалежності, 41. Тернопільської області, ідентифікаційний код 32290895, в порядку статті 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом “, стверджуючи, що підприємство неспроможне погасити заборгованість в сумі 168729,58 грн., відсутністю органів управління по місцю знаходження , відсутністю ознак господарської діяльності . Ухвалою господарського суду від 02 січня 2013 року порушено провадження у справі №10/Б-921/1435/2012 та проведення судового засідання призначено о 09 годині 45 хв. 16 січня 2013 року. Ухвала господарського суду від 02.01.13 року про порушення справи про банкрутство № 10/Б-921/1435/2012 була направлена Комунальному підприємству "Ланівціводоканал" за адресою вказаною кредитором , а саме м. Ланівці, вул. Незалежності, 41. Тернопільської області рекомендованою кореспонденцією . Ухвала суду від 02.01.2013 року про призначення судового засідання була направлена боржнику за адресою вказаною кредитором , а саме : м. Ланівці вул. незалежності ,41 Тернопільської області . Боржник не надав суду заперечень щодо заявлених грошових вимог кредитора, його представник не прибув у судове засідання, хоча про судове слухання був повідомлений відповідно до статті 64 ГПК України, а тому суд розглядає заяву за наявними в ній документами в порядку статті 75 ГПК України. В судове засідання 16 січня 2013 року представник кредитора не прибув. Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне: Боржник: Комунальне підприємство "Ланівціводоканал", місцезнаходження органів управління якого м. Ланівці, вул. Незалежності, 41. Тернопільської області, ідентифікаційний код 32290895, є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку Лановецькою районною державною адміністрацією 30.06.2004 року і включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 32290895, що підтверджується Довідкою № 22-17 від 02.07.2004 року Головного управління статистики у Тернопільській області; Свідоцтвом про державну реєстрацію ( перереєстрацію ) суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи ( копія знаходиться в матеріалах справи . Статтею 52 Закону України “ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” встановлено, що у разі, якщо громадянин – підприємець або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язання. Господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього. Отже , підстави для подання кредитором заяви про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника настають як у разі наявності будь-якої з ознак , передбачених цією статтею , так і в разі їх сукупності . Отже , за правилами цієї статті справа про банкрутство може бути порушена у разі наявності хоча б однієї з перелічених умов , а також за наявності інших ознак , що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника . Тобто , ініціюючим кредитором має бути належним чином підтверджений факт нездійснення боржником підприємницької діяльності у звязку з його відсутністю за місцезнаходженням. Такої ж правової позиції дотримується Вищий господарський суд України , зокрема , у своїй постанові від 25 листопада 2009 року , справа № 05-5-44/24644.. У поданій до суду заяві Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі підставами для порушення справи про банкрутство Комунального підприємства "Ланівціводоканал" вказало дві обставини , а саме: відсутністю органів управління по їх місцю знаходження та припинення господарської діяльності . Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі стверджує , що боржник має заборгованість перед ним по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 168 729,58 грн. , зокрема : -115 085,43 грн. – заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; -27 554,16 грн. заборгованість по фінансових санкціях. -26 089,99 грн. – заборгованість по пені Вказує , що Вимоги про сплату боргу та рішення УПФ в Лановецькому районі перебували на виконанні у Відділу державної виконавчої служби Лановецького управління юстиції , але бути повернуті стягуване без виконання , у зв'язку з тим , що у боржника відсутнє майно на яке б можна було б звернути стягнення. Зокрема, постанова про повернення виконавчого документа стягувачеві від 29.10.2008 року ВП №9019436(виконавчий лист №11/60-1058); постанова про повернення виконавчого документа стягувачеві від 29.12.2009 року ВП №16275215 (вимога №10), постанова про повернення виконавчого документа стягувачеві від 30.12.2009 року ВП №15643087(наказ №4/398-4903). Посилання Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі про відсутність органів управління боржника по місцю їх знаходження не знайшло свого підтвердження в матеріалах справи з огляду на наступне . Пунктом 1 статті 1 Закону України “ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців “ встановлено , що місцезнаходження юридичної особи – місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи , а в разі його відсутності – місцезнаходження іншого органу чи особи , уповноваженої діяти від імені юридичної особи без довіреності ( далі виконавчий орган ) , за певною адресою , яка вказана засновниками ( учасниками ) в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою . Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі не надало суду копію Статуту боржника . Відповідно до ч. 5 статті 17 Закону відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням повинні міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців . Положеннями ч. 1 статті 18 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " , яка визначає статус відомостей Єдиного державного реєстру , передбачено , що якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру , були внесені до нього , то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою , доки до них не внесені відповідні зміни . При цьому ч. 3 статті 18 цього Закону встановлено , що у випадку , якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені , вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою , крім випадків , коли третя особа знала або могла знати ці відомості . Згідно статті 19 пункт 7 Закону України “ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців “ юридична особа щорічно , починаючи з дати її державної реєстрації , протягом одного місяця зобов'язана подати ( надіслати рекомендованим листом ) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу . Вказаним пунктом на державного реєстратора покладено виконання певних повноважень , зокрема , щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу . Разом з тим, згідно із ч. 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу. Отже, запис про не підтвердження відомостей про юридичну особу свідчить про те, що юридична особа отримала повідомлення державного реєстратора, але протягом встановленого строку не подала реєстраційну картку державному реєстратору. В свою чергу запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням вноситься до Єдиного державного реєстру лише у випадку повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за її адресою. В силу ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Таким чином, Державний Реєстратор наділений повноваженнями щодо підтвердження чи спростування знаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи за вказаною адресою . У зв'язку з чим при встановленні факту відсутності керівних органів боржника – юридичної особи за її місцезнаходженням як ініціюючий кредитор , так і суд мають керуватися відомостями , які містяться в Єдиному державному реєстрі . Управління Пенсійного Фонду України в Лановецькому районі надало суду: акт про відсутність підприємства за юридичною адресою від 15.11.2012 року, а також довідку Укрпошти (ф.20) від 21.11.12 року на відправку 16.11.2012 року УПФУ в Лановецькому районі КП "Ланівціводоканал" вимоги про сплату боргу "за зазначеною адресою не існує". Процесуальне право на звернення до суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою відсутнього боржника виникає у заявника лише за наявності підстав, передбачених ст. 52 Закону про банкрутство, а також у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність боржника за його місцезнаходженням. Основними та належними доказами відсутності боржника за його місцезнаходженням у даному випадку є відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Проте , такі докази ініціюючим кредитором до заяви не додано . Відповідно до статті 5 Закону про банкрутство провадження у справі регулюється законом України “ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом “ , ГПК України та іншими законодавчими актами . Таким чином , разом з положеннями Закону господарський суд у справі про банкрутство має право застосовувати норми ГПК України , які передбачають , зокрема , припинення провадження у справі . Законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора (кредиторів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрутство боржника, або коли порушено провадження у справі про банкрутство підприємств, стосовно яких діє законодавча заборона порушувати справи про банкрутство. У такому випадках суд припиняє провадження у справі на підставі пункту 7 частини першої статті 40 Закону (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1-1 частини першої статті 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору), як це передбачено п. 36 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18 грудня 2009 року №15 "Про судову практику в справах про банкрутство". Враховуючи, зазначене суд вважає за необхідне провадження у справі № 10/Б-921/1435/2013 – припинити в порядку статті 80 п. 1-1 ГПК України . Керуючись ст. ст. 5,7,11,52 Закону України “ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом “, Законом України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " , ст. ст. 2, 12, 22,32,38,43,64,65,80,86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ,- У Х В А Л И В: 1.Провадження у справі № 10/Б-5022/1435/2013- припинити. 2.Визнати таким , що втратив чинність пункт 3 ухвали господарського суду від 02 січня 2013 року про введення мораторію на задоволення вимог кредиторів . 3.Ухвалу направити сторонам по справі : боржнику та кредитору ; відділу державної виконавчої служби Лановецького районного управління юстиції, м. Ланівці; державному реєстратору - Лановецькій державній адміністрації м. Ланівці, Лановецькому відділенню Збаразької МР ДПІ, м. Ланівці, Тернопільському районному центру зайнятості, м. Тернопіль; Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Тернопільському районі, Тернопільської області, м. Тернопіль; Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Тернопільське обласне відділення, м. Тернопіль та Сектору з питань банкрутства Головного управління юстиції у Тернопільській області, м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8. Суддя М.Є. Півторак
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2013 |
Оприлюднено | 01.02.2013 |
Номер документу | 29000721 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Півторак М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні