cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 січня 2013 року 10:09 № 826/334/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача - Коваленка В.В.,
представника відповідача - Прокоф'євої Л.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Техно-Транзит» до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про визнання протиправними дій ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про визнання протиправними дій , обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач неправомірно провів зустрічну звірку.
В позовній заяві позивач просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС щодо проведення невиїзної позапланової документальної перевірки ТОВ «Ревекон» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.05.2011 по 31.05.2011р., що оформлена актом № 1190/23-7/37316301 від 26.08.2011р. в частині відсутності об'єкту оподаткування при продажу товарів підприємцю-покупцю ПП «Техно-Транзит» здійснених в травні 2011 р.
Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Ревекон» щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період з 01.08.2011 по 31.08.2011р. що оформлена актом № 395/23-7/37316301 від 31.01.2012р. в частині відсутності об'єкту оподаткування при продажу товарів підприємцю-покупцю ПП «Техно-Транзит» здійснених в серпні 2011р.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав повністю посилаючись на обставини викладені в запереченні проти позову.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків:
Судом встановлено, що на підставі п.78.1.4 п.78.1 ст.78, 79 Податкового кодексу України ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено невиїзну позапланову перевірку ТОВ «Ревекон» (ЄДРПОУ 37316301) з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.05.2011 по 31.05.2011р. , за результатами якої був складений акт № 1190/23-7/37316301 від 26.08.2011р.
Вказаною перевіркою встановлено відсутність ТОВ «Ревекон» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по укладеним угодам та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань.
Задекларовані податкові зобов'язання за травень 2011р. за результатами перевірки зменшені до 0, а задекларований податковий кредит за травень 2011р. за результатами перевірки знижений до 0.
ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС з метою отримання інформації відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України було вчинено дії по проведенню зустрічної звірки щодо наявності господарських відносин у ПП «Ревекон».
В результаті проведених заходів складено акт № 395/23-7/37316301 від 31.01.2012 року про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Ревекон» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 року.
Вказану звірку виявилось неможливим провести у зв'язку з тим, що ПП «Ревекон» не знаходиться за податковою адресою.
Порядок та умови проведення перевірок визначаються Податковим кодексом України. Зокрема, Податковим кодексом України передбачено проведення зустрічних звірок (п.73.5 ст.73 ПК України) та камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок (ст.75 ПК України), які передбачають дотримання певної процедури їх проведення.
Так, відповідно до п.73.5 ст.73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 р., зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
З аналізу вказаних правових норм слідує, що у разі відсутності в податкового органу інформації, яка необхідна для проведення зустрічної звірки, орган державної податкової служби повинен надіслати або вручити представнику суб'єкта господарювання офіційний запит про надання інформації та її документального підтвердження, і у разі отримання від суб'єкта господарювання необхідної інформації орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку, за результатами якої повинна складатися довідка, яка має бути вручена (надіслана) суб'єкту господарювання.
Відповідно до пп. 4.4 п. 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як вбачається із акту зустрічної звірки фактично звірка з питань підтвердження господарських відносин проводилась між ТОВ «Ревекон» та ПП «ЛАБ».
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Оскільки позивач не надав до суду доказів того, що в період з 01.08.11 р. по 31.08.11 р., за який проводилась зустрічна звірка, він мав господарські відносини із ТОВ «Ревекон» та не надав доказів, що дана перевірка провадилась відносно нього, суд дійшов висновку, що діями відповідача щодо складання актів не порушено права Позивача.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач при проведені невиїзної позапланової документальної перевірки та зустрічної звірки та складанні актів, що передбачені Конституцією та законами України, суд приходить до висновку щодо необґрунтованості позовних вимог приватного підприємства «Техно-Транзит» та відсутності підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог приватного підприємства «Техно-Транзит»- відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 31.01.13 р.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 01.02.2013 |
Номер документу | 29002109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні