cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"30" листопада 2012 р.Справа № 02-2/8/5022-377/2012
Суддя Гирила І.М. , Суддя Гирила І. М. , розглянувши заяву № 764/15 від 29.03.2012 р., подану Підприємством споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ", в особі голови ліквідаційної комісії Подлєсного Л.М., м. Шумськ Тернопільської області про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вважає подані матеріали недостатніми для порушення провадження у справі про банкрутство та повертає заяву з доданими до неї матеріалами, у зв'язку з наступним:
Згідно з ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (ч.ч.1,-2 ст. 105 ЦК України).
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що спеціалізований друкований засіб масової інформації - видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру. Згідно повідомлення Держкомпідприємництва у листі №5530, такий спеціалізований друкований засіб масової інформації офіційно зареєстровано в Державному комітеті телебачення і радіомовлення України під назвою «Бюлетень державної реєстрації» .
Відповідно до вимог ч.ч. 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Згідно з п.1 ч.1 ст.110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Відповідно до ч.3 ст.110 Цивільного кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (чинна на даний час редакція ч. 3 ст. 110 ЦК України).
Відповідно до вимог ч. 8 ст.111 Цивільного кодексу України, ліквідатор після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи . Ліквідатор вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи .
Згідно з ч. 5 ст.60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання .
Окрім того, на платника податків покладено обов'язок повідомити податкові органи про реорганізацію (ліквідацію) підприємства, шляхом подання заяви за формою № 8-ОПП, а податкові органи наділені правом проводити позапланові перевірки своєчасності, достовірності і повноти нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) у випадку реорганізації (ліквідації) підприємств відповідно до статті 75, ст. 78 п.78.1.7 Податкового кодексу України.
Зокрема, відповідно до п.11.1.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1547/20285, юридичній особі, крім військових частин, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід: у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку: заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП; оригінал довідки за ф. N 4-ОПП; копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення; копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).
Згідно п.11.3 Порядку, у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Враховуючи вищевикладене, тільки після оцінки вартості наявного майна боржника в порядку ст.60 Господарського кодексу України, публікації комісією з припинення юридичної особи повідомлення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України для виявлення кредиторів, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства , складання проміжного ліквідаційного балансу та, відповідно, затвердження його учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи можливе з'ясування питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та звернення до господарського суду, після закінчення строку, який передбачений ст.105 Цивільного кодексу України, з заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства.
П.п. 1.1, 1.3 р.1 Статуту Підприємства споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ" передбачено, що останнє є унітарним підприємством, засновником якого є Шумське районне споживче товариство.
П. 11.2 р.11 Статуту визначає, що ліквідація, реорганізація підприємства (злиття, приєднання, виділення, перетворення) здійснюється за рішенням правління Шумського районного споживчого товариства та за іншими підставами, передбаченими законодавством України. Лківідація підприємства здійснюється за рішенням засновника або суду.
Постановою Правління Шумського районного споживчого товариства №41 від 14.09.2012 року вирішено припинити з 14 вересня 2012 року підприємство споживчої кооперації Теко-Шумськ шляхом ліквідації та створити ліквідаційну комісію в складі 3 осіб; головою комісії призначити Подлєсного Л.М.
Як вбачається із заяви про визнання юридичної особи - Підприємства споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ" банкрутом, в порядку статті 51 спеціального Закону, в останній відсутні посилання на факти: публікації комісією з припинення юридичної особи в засобах масової інформації повідомлення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України для виявлення кредиторів , повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства , шляхом подання заяви за формою № 8-ОПП, у встановленому законодавством порядку.
Окрім того, долучений до заяви проміжний ліквідаційний баланс Підприємства споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ" станом на 21.12.2012 року , всупереч приписам ч. 1 ст. 111 ЦК України, не затверджений органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, тобто Шумським районним споживчим товариством.
Також, заявник зазначає про вчинення ліквідаційною комісією дій по повідомленню органу, що здійснює державну реєстрацію про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи, та, відповідно, внесення до ЄДР відомостей про це, однак, із змісту довідки відділу статистики у Шумському районі №18 від 15.11.2012 року, долученої останнім до заяви, не вбачається, що такий запис внесено.
За даних обставин, суд констатує про недотримання заявником позасудової процедури самоліквідації боржника, яка є обов'язковою передумовою для порушення провадження у справі про банкрутство за статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Судом враховано, що даної правової позиції дотримується і Верховний Суд України в постанові № 08/172 від 10.06.2008р. у справі № 15/682-б та Вищий господарський суд України в постанові № 27/8Б від 11.01.2011р.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суддя не пізніше п'яти днів з дня надходження повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, про що виносить ухвалу, якщо у заяві не вказано відомостей, перелічених в статті 7 Закону, а також з підстав, передбачених ст. 63 ГПК України.
За таких обставин, заява про порушення справи про банкрутство Підприємства споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ", вул. Українська,57Б, м. Шумськ Тернопільської області та додані до неї документи підлягають поверненню без розгляду на підставі ст. 9 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п. 3 ст. 63 ГПК України.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 7, 9, 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п. 3 ст. 63, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суддя господарського суду, -
УХВАЛИВ:
1. Повернути заяву б/н від 21.11.2012 р. про визнання банкрутом Підприємства споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ", вул. Українська, 57Б, м. Шумськ Тернопільської області (поштова адреса: вул. Українська, 42, м. Шумськ Тернопільської області), ідентифікаційний код 34043178, та додані до неї матеріали, в тому числі платіжне доручення № 226 від 14.11.2012 р. про сплату судового збору в сумі 5365 грн. (всього на 36-ти аркушах) Підприємству споживчої кооперації "ТЕКО-Шумськ" -без розгляду.
Після усунення обставин, що спричинили повернення позовних матеріалів, заявник не позбавлений права повторно звернутися до господарського суду у загальному порядку .
Суддя І.М. Гирила
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2012 |
Оприлюднено | 04.02.2013 |
Номер документу | 29004486 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні