Рішення
від 31.01.2013 по справі 5026/1892/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2013 року Справа № 13/5026/1892/2012

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби Г.М., при секретарі судового засідання Кенкеч О.С., розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Уманської міської ради, Черкаська область, м. Умань, пл. Леніна, 1

до товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроінвест Ч», м. Черкаси, вул. Благовісна, 144

третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - державна фінансова інспекція в Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 120/1

про стягнення 37 628,52 грн. заборгованості по сплаті орендної плати за землю,

за участю представників сторін:

від позивача: Цуркан В.М. - за довіреністю;

від відповідача: Майборода О.І. - за довіреністю.

від третьої особи: Барська Н.М., Рожко П.В. - за довіреністю.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та учасників, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Уманська міська рада звернулась в господарський суд Черкаської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроінвест Ч» про стягнення 37 628,52 грн. заборгованості по сплаті орендної плати за землю згідно договорів оренди землі від 24.05.2005р. та від 13.07.2011р., та відшкодування судових витрат.

До початку судового засідання, що відбулося 03.01.2013р., від відповідача до суду надійшов відзив від 24.12.2012р. №599 на позовну заяву з додатками, в якому позовні вимоги позивача не визнає повністю та просить відмовити в задоволенні позову, оскільки згідно податкових декларацій, актів звірок з бюджетом, договорів оренди та витягів з банківських реєстрів за період з 01.01.2008р. по 30.11.2012р. у відповідача відсутня будь-яка заборгованість по орендній платі за спірну земельну ділянку, що знаходиться за адресою: м. Умань, вул. Ленінградське шосе, 1а.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в позовній заяві, та просив позов задовольнити. Зазначив, що актом державної фінансової інспекції в Черкаській області від 20.07.2012р. №08-23/09 встановлено, що ТОВ «Дніпроінвест Ч» має заборгованість по сплаті орендної плати в сумі 125 004 грн. за період з 2008 року по 30.11.2012р. Для спонукання добровільно оплатити заборгованість по оренді земельної ділянки відповідачу направлялися листи-повідомлення, на які відповідач відповів, що товариство належним чином сплачує максимально можливу орендну плату за об'єкти, які не приносять доходу та саме утримання яких є збитковим для підприємства. Таким чином відповідач підтвердив систематичну наявність заборгованості по оплаті оренди земельної ділянки. Представник позивача наполягає на стягненні заборгованості по орендній платі в примусовому порядку.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Пояснив, що 24.05.2005р. Уманська міська рада надала в оренду ТОВ «Дніпроінвест Ч» земельну ділянку під недіючою будівлею АЗС площею 7242 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Умань, вул. Ленінградське шосе, 1а, про що було укладено договір оренди землі, зареєстрований 29.06.2005р. в Уманському міському відділі Черкаської регіональної філії ДП «Центр ДЗК при ДКЗ України», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за №040577900059. Нормативна грошова оцінка згідно договору становила 277 099,48 грн., річна орендна плата за земельну ділянку - 8 294,55 грн. 28.12.2006р. - в зв'язку з змінами нормативної грошової оцінки та розрахунків орендної плати - було укладено угоду про внесення змін до договору оренди землі № 040577900059 від 29.06.2005р., за умовами якої розмір річної орендної плати за земельну ділянку становить 25 578,74 грн. Заборгованості по орендній платі у товариства не було. Після закінчення терміну дії договору, 13.07.2011р. було укладено новий договір оренди землі, за умовами якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 801 906,66 грн., а розмір річної орендної плати - 96 228,80 грн. При підписанні акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі від 13.07.2011р. будь-яких претензій у сторін не було. Згідно податкових декларацій, актів звірок з бюджетом, договорів оренди та витягів з банківського реєстру за період з 01.01.2008р. по 30.11.2012р. у відповідача відсутня будь-яка заборгованість по орендній платі за спірну земельну ділянку.

Представники фінансової інспекції вимоги позивача підтримали та вказали, що вони провели ревізію господарської діяльності позивача. саме недоліки в роботі Уманської міської ради були причиною виникнення заборгованості відповідача. Рішення міської ради №3.2-32/5 від 10.06.2008р. про збільшення ставки орендної плати є обов'язковим для виконання. А тому позивач правомірно вимагав від відповідача внести зміни в договір та сплатити підвищену орендну плату. Вважають, що вимоги заявлено правомірно, на виконання акту ревізії.

Дослідивши докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін та учасників, судом встановлено такі взаємовідносини сторін.

На підставі рішення Уманської міської ради від 27.04.2005р. №2.6-46/4, 24.05.2005р. між Уманською міською радою (Орендодавцем - Позивач по справі), в особі Жаворонкова Володимира Олександровича, що діє на підставі підпункту 16 пункту 3 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», та товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпроінвест Ч» (Орендарем - Відповідач по справі), в особі директора Гончарова Олександра Олександровича, було укладено договір оренди землі (далі - Договір), за умовами якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 7242 кв.м. для обслуговування автозаправної станції по Ленінградському шосе, 1а у м. Умань. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 277 099,48 грн.

Відповідно до п. 7 Договору договір укладено на 5 років. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Відповідно до п. 8 Договору річна орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 8 294,55 грн. на рахунок: отримувач Уманське УВДК, ідентифікаційний код 22809216, р/р №33212812500010, банк отримувача УВДК в Черкаській області, МФО 854018, код платежу 13050200.

Відповідно до п. 9 Договору платник самостійно обчислює суму орендної плати за землю щороку, станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подає відповідному органу податкової служби податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.

Цей Договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації (п. 41 Договору). Договір зареєстрований в Уманському відділі Черкаської регіональної філії ДП «Центр ДЗК при ДЗК України», про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 29.06.2005р. за №040577900059.

28.12.2006р., у зв'язку з змінами нормативної грошової оцінки та розрахунків орендної плати, між Орендодавцем та Орендарем було підписано угоду про внесення змін до Договору, та внесено зміни в п. 8 Договору та викладено його в такій редакції: «річна орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 25 578,74 грн. на рахунок: отримувач Уманське УВДКУ, код 22809216, р/р №33219812600010, банк отримувача УВДК в Черкаській області, МФО 854018, код платежу 13050200». Угода набирає чинності з 01.01.2007р.

Після закінчення терміну дії Договору, на підставі рішення Уманської міської ради від 25.06.2010р. №2.26-58/5, 13.07.2011р. між Орендарем та Орендодавцем було укладено новий договір оренди землі (далі - Договір І), за умовами якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування автозаправної станції площею 7242 кв.м., в тому числі (будівля КН площею 0,0084 га, будівля КН площею 0,0038 га, будівля КН площею 0,0025 га, будівля КН площею 0,0013 га, інші землі площею 0,7082 га) із земель житлової та громадської забудови Уманської міської ради, за адресою м. Умань, вул. Ленінградське шосе, 1-а, за рахунок земель Уманської міської ради, що перебувають в користуванні відповідача, строком на 5 років.

Відповідно до п. 5 Договору І нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, становить 801 906,66 грн., а розмір річної орендної плати - 96 228,80 грн. (п. 9 Договору І).

Договір І укладено терміном на 5 років з 25.06.2010р. по 24.06.2015р. Договір зареєстрований міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Умань та Уманському районі Черкаської області, про що в Державному реєстрі вчинено запис від 13.07.2011р. за №71108000400067.

Згідно акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі, підписаного та скріпленого печатками представників сторін по Договору І, 13.07.2011р. Орендодавець передав, а Орендар прийняв в користування земельну ділянку по вул. Ленінградське шосе, 1а в м. Умань площею 7242 кв.м., згідно з планом-схемою земельної ділянки для обслуговування автозаправної станції.

Відповідно до п. 2.1 Плану Державної фінансової інспекції в Черкаській області на ІІ квартал 2012 року, ревізійною групою в період з 28.05.2012р. по 13.07.2012р. (з зупиненням ревізії на 3 дні 25-27 червня 2012 року для проведення зустрічних звірок) проведено планову ревізію стану дотримання вимог бюджетного законодавства Уманського міського бюджету та ревізію фінансово-господарської діяльності фінансово управління Уманської міської ради за період з 01.04.2008р. по 31.05.2012р., за результатами якої складено Акт від 20.07.2012р. №08-23/09.

У Акті ревізії зазначено, що протягом ревізійного періоду за окремими договорами оренди землі не переглянуто розмір орендної плати на землі несільськогосподарського призначення, що призвело до втрат доходів міського та обласного бюджету. В ході ревізії інспекторами розраховано, що внаслідок недотримання Уманською міською радою вимог ст. 21 Закону №161 Уманським міським та Черкаським обласним бюджетами недоотримано доходів на суму 1 225 076,05 грн.

Відповідно до п. 8 рішення Уманської міської ради від 10.06.2008р. №3.2-32/5 та додатку 8 до ЗУ «Про Державний бюджет» на відповідні роки контроль за сплатою орендної плати за землю здійснює Уманська об'єднана державна податкова інспекція.

Крім того, фінуправлінням, яке відповідно до Положення про фінансове управління Уманської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 19.09.2007р. №4.1-23/5, що здійснює в межах своїх повноважень контроль за дотриманням бюджетного законодавства та бере участь у організації роботи, пов'язаної із залученням фінансових ресурсів в економіку міста та наповненню Уманського міського бюджету, не забезпечено належний контроль за наповненням доходної частини міського бюджету.

В акті ревізії зазначено, що за поясненнями начальника фінуправління Петриненко А.В., фінуправлінням в повній мірі та в межах своїх повноважень вжито заходів щодо забезпечення наповнення міського бюджету за рахунок надходжень від оренди землі, а саме: фінуправлінням постійно проводилось інформування міської ради, податкових органів, управління Держкомзему та органів прокуратури про стан розрахунків за оренду землі та ініціювалось перед ними здійснення заходів по переукладенню договорів оренди (а.с. 7 т. ІІ).

Ревізорами розраховано, що за період з 01.07.2008р. по 30.11.2012р. ТОВ «Дніпроінвест Ч» має заборгованість по сплаті орендної плати в розмірі 125 004 грн. (а.с. 14 т. І).

Листами-повідомленнями від 30.07.2012р. № 413/01-21 (а.с. 16 т. І) та від 20.08.2012р. № 458/01-21 (а.с. 17 т. І) Орендодавець повідомив Орендаря, що при укладенні договору оренди землі від 13.07.2011р. не враховані втрати міського бюджету відповідно до рішення Уманської міської ради від 10.06.2008р. №3.2-32/5 «Про внесення змін до рішення міської ради від 25.01.2006р. №3.5-57/4 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Умані» за період з 01.06.2008р. по 24.06.2010р., та не оформлено додаткову угоду до договору оренди землі від 13.07.2011р. Вказано на необхідність звернутися в міськрайонне управління Держкомзему в м. Умань та Уманському районі для укладення додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок №67 та №68.

Листом від 16.10.2012р. №487 Орендар повідомив Орендодавцю про те, що належним чином сплачує максимально можливу орендну плату за об'єкти, які не займаються комерційною діяльністю, а отже не приносять доходу й саме утримання яких є збитковим для товариства. По цій причині у товариства немає наявних обігових коштів, щоб задовольнити прохання, викладене у листах-повідомленнях.

На думку Орендодавця, Орендар таким чином підтвердив систематичну із року в рік наявність заборгованості по оплаті за оренду землі, і тому за період з 01.12.2009р. по 30.11.2012р. (в межах строку позовної давності) повинен сплатити міській раді додатково 37 628,52 грн. орендної плати за користування земельною ділянкою.

Ухилення Орендаря в добровільному порядку виконати свої зобов'язання стало підставою для звернення Орендодавця до суду для захисту порушеного права та примусового стягнення заборгованості по орендній платі.

Інших доказів сторонами не подано.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, враховуючи пояснення представників сторін та учасників, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.

У відповідності з положеннями постанови пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №6 «Про судове рішення» рішення з господарського спору повинно прийматись у відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.

Відносини між сторонами слід розцінювати як відносини з оренди земельних ділянок, що врегульовано вимогами гл. 58 ЦК України, ЗУ «Про оренду землі», «Про плату за землю» (до набрання чинності Податковим кодексом України з 01.01.2011р.), положеннями Земельного кодексу України. Суд вважає, що сторонами по Договору оренди землі (2005р.) та Договору І оренди землі (2011р.) досягнуто згоди по всіх істотних умовах договорів.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Статтею 123 Земельного кодексу України визначено, що надання земельних ділянок юридичним особам здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Як визначено у ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Згідно ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 24 Земельного кодексу України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають в державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Як визначено у ст.ст. 13, 18 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оренду землі», істотними умовами договору оренди землі є :

об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки);

строк дії договору оренди;

орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу,

строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату;

умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду;

умови збереження стану об'єкта оренди;

умови і строки передачі земельної ділянки орендарю;

умови повернення земельної ділянки орендодавцеві;

існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки;

визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини;

відповідальність сторін.

Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.

Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

В статті 25 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі.

Статтею 206 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Позивач наполягає на стягненні з Відповідача заборгованості по сплаті орендної плати за землю. Вимоги обґрунтовує з посиланням на акт від 20.07.2012р. №08-23/09 ревізії стану дотримання вимог бюджетного законодавства Уманського міського бюджету та ревізію фінансово-господарської діяльності фінансово управління Уманської міської ради за період з 01.04.2008р. по 31.05.2012р. (а.с. 6-8 т. ІІ).

Згідно з приписами статті 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»:

- головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів , дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи (ч. 1);

- державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування (ч. 2);

- порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України (ч. 3).

В ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

У відповідності до вимог ст. 15 Закону України «Про державну контрольну ревізійну службу в Україні» законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

В судовому засіданні досліджено акт від 20.07.2012р. №08-23/09 ревізії стану дотримання вимог бюджетного законодавства Уманського міського бюджету та ревізію фінансово-господарської діяльності фінансово управління Уманської міської ради за період з 01.04.2008р. по 31.05.2012р.

Судом встановлено, що рішенням Уманської міської ради від 25.06.2010р. №2.26-58/5 «Про розгляд звернень підприємств, установ та громадян з питань землекористування, приватизації земельних ділянок» ТОВ «Дніпроінвест Ч» продовжено термін користування земельною ділянкою на умовах оренди для обслуговування автозаправної станції та зобов'язано заключити договір оренди з міською радою.

Після закінчення строку дії договору оренди землі від 24.05.2005р., між Позивачем та Відповідачем на підставі рішення Уманської міської ради 13.07.2011р. було укладено новий договір оренди землі.

Судом в судовому засіданні 31.01.2013р. досліджено рішення міської ради від 10.06.2008р., примірник якого надано позивачем.

Судом встановлено, що рішенням Уманської міської ради від 10.06.2008р. №3.2-32/5 «Про внесення змін до рішення міської ради від 25.01.2006р. №3.2-57/4 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Умані», яким затверджено ставки орендної плати за землю в залежності від її функціонального використання. Пунктом 3 вказаного рішення зобов'язано орендарів земельних ділянок, крім земель комерційного та сільськогосподарського призначення, здійснити перерахунок орендної плати за землі державної та комунальної власності за період з 01 січня по 01 червня 2008 року відповідно до п. 2 ЗУ «Про Державний бюджет на 2008 рік», врахувавши, що річна орендна плата за земельні ділянки не може бути меншою трикратного розміру земельного податку із врахуванням індексу інфляції та з 01 червня 2008 року у місячний термін укласти додаткові угоди про зміну розміру річної орендної плати за землю, відповідно до п. 2 даного рішення.

Доказів належного виконання рішення ради від 10.06.2008р. посадовцями міської ради представник позивача суду не надав.

Спірне Рішення ради не є підставою автоматичної зміни умов договору оренди землі комунальної власності між орендодавцем та орендарем.

Зміни до Договору оренди землі від 24.05.2005р. (а.с. 6-8 т. І) за згодою сторін чи за рішенням суду після 10.06.2008р. не вносилися. Представник позивача в судовому засіданні заперечив направлення відповідачу письмових пропозицій чи проектів змін до договору, відповідно до приписів ст.ст. 651-652 ЦК України.

Частиною 2 статті 21 Закону України «Про оренду землі» визначено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

В ч. 1 ст. 30 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. Відповідно до п. 34 договору оренди землі від 24.05.2005р. зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується в судовому порядку.

Відповідно до статей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння зміна умов зобов'язання не допускається і воно має виконуватись належним чином відповідно до вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Відповідно до вимог статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін.

Згідно статті 654 Цивільного кодексу України зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється.

Згоди щодо зміни встановленого договором оренди землі від 24.05.2005р. розміру орендної плати після прийняття рішення радою 10.06.2008р. сторони не досягли. Єдиний документ про внесення змін до договору від 24.05.2005р. після рішення ради 2008р. про збільшення ставок орендної плати - не укладався, даний договір не змінювався у судовому порядку.

Відповідно до пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1998р. №2073 у разі внесення змін до договору оренди землі він підлягає перереєстрації.

Відповідно до статті 203 Цивільного кодексу України правочин є дійсним, якщо він відповідає загальним умовам дійсності, зокрема зміст правочину не може суперечити цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства.

Суд критично оцінює посилання Позивача на вказаний акт ревізії, як на підставу звернення до суду для захисту свого порушеного права. Представники Державної фінансової інспекції в судовому засіданні підтвердили, що саме недоліки в організації роботи Уманської міської ради та її посадовців призвели до недоотримання коштів в бюджет з оренди землі комунальної власності. В той же час інспектори не вказали, яка норма права порушена відповідачем, як правова підстава для примусового стягнення підвищеної орендної плати, не обумовленої двостороннім договором оренди землі від 24.05.2005р. після червня 2008р.

Відповідач вчасно вносив орендну плату за землю. Заборгованості по орендній платі не було. При підписанні акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі від 13.07.2011р. будь-яких майнових чи інших претензій сторонами не заявлено.

Згідно податкових декларацій, актів звірок з бюджетом, договорів оренди та витягів з банківського реєстру за період з 01.01.2008р. по 30.11.2012р. у Відповідача відсутня будь-яка заборгованість по орендній платі за спірну земельну ділянку по вул. Ленінградське шосе, 1а. Докази містяться в матеріалах справи.

Як вбачається з зібраних та досліджених доказів у справі, в довідці від 08.01.2013р. №232/0/13-15211 Уманської ОДПІ, виданій ТОВ «Дніпроінвест Ч», зазначено, що станом на 08.01.2013р. заборгованості по сплаті орендної плати за землю у товариства відсутня.

Суд враховує наявний договір оренди землі між сторонами щодо правовідносин з 2005 по 2011р.р. та пріоритет умов договору перед іншими вимогами орендодавця. Зміни в договір оренди землі про збільшення ставки орендних платежів з 2008р. шляхом укладання двостороннього документу - не внесено.

Посилання представника позивача на нікчемність спірного договору оренди землі від 24.05.2005р. після прийняття Уманською міською радою Рішення №3.2-32/5 від 10.06.2008р. - суд не бере до уваги, оскільки таке твердження не грунтується на вимогах закону, сторони продовжували виконувати умови договору оренди землі 2005р. до моменту його припинення 24 травня 2010р.

Позивач не довів належними та допустимими доказами, яке його право порушено та ким саме. Доводи та заперечення відповідача не спростовані позивачем та третьою особою в належний спосіб. Саме позивач зобов'язаний належними доказами доводити ті обставини, на які він посилається. Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.

Позивач не змінював предмет чи підстави позову. Питання збитків судом не розглядається, оскільки не охоплюються предметом даного спору, що визначений позивачем при зверненні до суду.

У суду немає правових підстав для задоволення даного позову про стягнення заборгованості по орендній платі за відсутності такої заборгованості.

В задоволенні позову належить відмовити за необґрунтованістю та безпідставністю.

Згідно ст. 49 ГПК України судові витрати належить покласти на позивача.

Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня прийняття рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказане рішення через Господарський суд Черкаської області.

Повне рішення складено 31.01.2013р.

Суддя Г.М. Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення31.01.2013
Оприлюднено04.02.2013
Номер документу29008084
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5026/1892/2012

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Рішення від 31.01.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні