ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 листопада 2012 р. Справа №2а-11462/12/0170/17
Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки КримПапуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим
до Яркополенського виробничого управління житлово-комунального господарства
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
15.10.2012 року до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2012 року розміром 7 042,50 грн., застосованих штрафних санкцій - 5 832,42 грн., а всього недоїмка загальною сумою 12 874,92 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач відповідно до ст. 4 Закон України від 08.07.10 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду, проте в порушення п. 1 ч. 2 ст. 6 вказаного Закону, за приписами якого платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, у передбачений законом строк, не сплатив єдиний соціальний внесок за серпень 2012 року та застосовані штрафні санкції за неповну сплату чи несвоєчасну сплату сум єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансовий платіж), що є підставою для звернення до суду з позовними вимогами.
За поданим позовом, ухвалою суду від 17.10.2012 року, відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовче провадження, за результатами закінчення якого справу призначено до розгляду в судовому засіданні, сторін повідомлено про місце, день і час судового розгляду.
Сторони, належним чином повідомлені про місце, день і час судового розгляду, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечили. Позивач до канцелярії суду подав клопотання про розгляд справи за відсутності його повноважного представника. Відповідач явку повноважного представника не забезпечив, про поважність причин його неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, подане позивачем клопотання, зважаючи на приписи ч. 4 ст. 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів ч. 6 ст. 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.
З огляду на звернення позивача з вимогою про стягнення з відповідача заборгованості в зазначеній сумі, сформованої на підставі статей 12, 13, 25, 26 Закону України від 08.07.10р. № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", якими територіальні органи Пенсійного фонду наділені правом на звернення до суду з позовами про стягнення заборгованості, у тому числі якщо страхувальник порушив порядок нарахування, обчислення і строки сплати єдиного соціального внеску чи подання звітності, цей позов розглядається судом відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, як спір за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією зі сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів, справа підсудна окружному адміністративному суду.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги та докази, котрими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, з огляду на наступне.
Положеннями Закону України від 08.07.10р. № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Встановлені судом з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про те, що Яркополенським виробничим управлінням житлово-комунального господарства, ідентифікаційний код юридичної особи 31179732, яке перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Кіровському районі Автономної Республіки Крим, реєстраційний номер 18030141, на виконання вимог пенсійного законодавства, подано до територіального органу Пенсійного фонду України звітність про нарахування єдиного внеску, якою самостійно визначено та узгоджено до сплати за серпень 2012 року розмір єдиного внеску, що підлягає сплаті. (а.с. 6-8).
За приписами статей 4, 5 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Обов'язки платників єдиного внеску відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" виникають з дня їх державної реєстрації, з початку провадження відповідної діяльності, з дня укладення трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору.
Зокрема на вимогу ч. 2 ст. 6 вказаного Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, а також вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством.
Базою нарахування єдиного внеску є суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
З положень ч. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць. Порядок нарахування єдиного внеску визначається "Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010р. № 22-2, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010р. за № 1014/18309.
Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Згідно довідки наданої позивачем про заборгованість від 03.10.2012 року № 5032/085 внаслідок несвоєчасної сплати (перерахування) єдиного внеску за відповідачем рахується недоїмка: зі сплати єдиного внеску розміром 78 675,36 грн., застосованих штрафних санкцій - 5 832,42 грн., а всього загальною сумою 84 507,78 грн. (а.с.4).
З положень ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", самостійно нарахований, обчислений, але своєчасно та в повному обсязі не сплачений розмір єдиного внеску, а також застосовані штрафні санкції, нарахована пеня, є недоїмкою, що рахується за відповідачем, розмір якої підлягає стягненню.
Досліджені судом матеріали справи не містять доказів на підтвердження сплати суми заборгованості, заявленої позивачем до стягнення.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач повідомлений належним чином про мусце, день і час судового розгляду справи правом участі в судовому засіданні не скористався, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не подав.
Оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем за серпень 2012 року у повному обсязі не сплачено розмір єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та не сплачено штрафні санкції, застосовані до нього, у зв'язку з чим за ним рахується заборгованість загальною сумою 12 874,92 грн., розмір якої підтверджено належними доказами, відповідачем не спростовуються, а тому суд знаходить підстави для задоволення вимоги про стягнення, яка ґрунтується на положеннях Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов повністю.
Стягнути з Яркополенського виробничого управління житлово-комунального господарства, ідентифікаційний код юридичної особи 31179732, на користь Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим, код в ЄДРПОУ 22300398, заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2012 року та застосовані штрафні санкції, загальною сумою 12 874,92 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя підпис О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2012 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29013839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні