Постанова
від 28.01.2013 по справі 13687/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а- 13687/12/2070

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2013 р. м. Харків

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бідонька А.В.,

при секретарі судового засідання Загребельному В.І.

за участю:

прокурора -Косіченка М.М.,

представника позивача-Бондаренко В.Ю.,

представника відповідача - Зеленського С.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" про стягнення суми,

В С Т А Н О В И В:

Заступник прокурора Дзержинського району м. Харкова звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ", в якому просив суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Червонозаводському районі м. Харкова № 31119106700011, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Харківській області за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 851011, код УДКСУ 37999628 штраф в сумі 17000( сімнадцять тисяч) гривень.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що у відношенні відповідача було винесено розпорядження № 284-ІД від 01.08.2011 р. щодо усунення порушень законодавства про цінні папери. Постановою № 47-ЦА-ДІ-КІФ від 22.03.2012 року за невиконання зазначеного розпорядження на відповідача було накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 гривень . Накладений штраф відповідач у добровільному порядку не сплатив. Прокурор зазначив, що ненадходження грошових коштів до державного бюджету перешкоджає виконанню бюджетної політики держави, у зв'язку з чим просив суд стягнути з відповідача штраф в сумі 17000 грн.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання прибув, заперечував проти позову, зазначивши що вимоги викладені у розпорядженні № 284-ІД від 01.08.2011 р. щодо усунення порушень законодавства про цінні папери не були виконані з об'єктивних причин, у зв'язку з чим просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що відповідач, Відкрите акціонерне товариство "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ", пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, код 33818873, місцезнаходження: 61050, Харківська обл., м. Харків, Червонозаводський район, вул. Богдана Хмельницького, буд.24, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 21-24).

Матеріалами справи підтверджено, що 01.08.2011 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - ДКЦПФР) винесено розпорядження № 284-ІД про усунення порушень законодавства про цінні папери, в якому визначено, що Відкритому акціонерному товариству "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" необхідно усунути до 01.02.2012 року (включно) порушення п.5 розділу ХУП "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме приведення свого статуту та внутрішніх положень у відповідність із нормами цього закону, та письмово повідомити уповноважену особу ДКЦПФР про усунення цього порушення до 08.02.2012 року. (а.с. 18-19).

27.02.2012 року постановою Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" у зв'язку з тим, що відомості щодо виконання Товариством розпорядження ДКЦПФР № 284-ІД від 01.08.2011р. відсутні (а.с. 14). Вказана постанова була надіслана відповідачу 14.03.2012 року за адресою внесеною до ЄДРЮОФОП (а.с. 13-15).

05.03.2012 року актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 10-ЦА-ДІ-КІФ (а.с. 11) встановлено, що ВАТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" не виконало у термін до 01.02.2012 року (включно) розпорядження ДКЦПФР № 284-ІД від 01.08.2011р. про усунення порушення п.5 розділу ХУП "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме приведення свого статуту та внутрішніх положень у відповідність із нормами цього закону

13.03.2012р. постановою Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ"Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" на 22.03.2012р. об 11 год. 00 хв. (а.с. 12). Вказана постанова була надіслана відповідачу 14.03.2012 року за адресою внесеною до ЄДРЮОФОП (а.с. 13).

22.03.2012 року, у зв'язку з тим, що відомості щодо виконання Товариством розпорядження № 284-ІД від 01.08.2011р. не надійшли, постановою Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №47-ЦА-ДІ-КІФ до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень за невиконання розпорядження № 284-ІД від 01.08.2011р. щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів (а.с. 16-17). Вказана постанова була надіслана відповідачу за адресою внесеною до ЄДРЮОФОП листом вих. № 10/04/3533/нк від 23.03.2012 року (а.с. 15).

Суд зазначає, що відповідно до Указу Президента України від 23.11.2011 року № 1061/2011 Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку ліквідовано. Указом Президента України від 23.11.2011 року №1063/2011 утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР), яка приступила до виконання функцій та повноважень, визначених Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Указом Президента України від 23.11.2011 року №1063/2011, іншими актами законодавства. Згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1103 від 05.12.2011 р. ліквідовано Харківське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №175 від 26.01.2012 року утворено Східне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, повноваження якого поширюються на Харківську та Сумську області, що здійснює функції, повноваження та виконує завдання, які були покладені на Харківське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно до ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" НКЦПФР є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

НКЦПФР складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. НКЦПФР може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. НКЦПФР здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", передбачено право НКЦПФР (до її утворення - ДКЦПФР) надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, в т.ч. за невиконання розпоряджень уповноважених осіб НКЦПФР (до її утворення - ДКЦПФР) щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів.

Так, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" НКЦПФР застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2272 від 11.12.2007р., передбачено право особи, щодо якої винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, оскаржити таку постанову до ДКЦПФР (НКЦПФР) або до суду (п.2 та п.11 розділу 15 цих Правил).

Матеріалами справи підтверджено, що постанову №47-ЦА-ДІ-КІФ від 22.03.2012 року про застосування до ВАТ"Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. до НКЦПФР або до суду у встановленому законодавством порядку відповідачем оскаржено не було, вказана постанова є чинною на час розгляду справи.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Постанова №47-ЦА-ДІ-КІФ від 22.03.2012 року про застосування до ВАТ"Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. була надіслана відповідачу 23.03.2012 року листом вих. № 10/04/3533/нк (а.с. 14), однак у передбачені законодавством строки суми фінансових санкцій відповідачем у добровільному порядку до Державного бюджету України сплачені не були.

На час розгляду справи вказана сума заборгованості відповідачем не сплачена та складає 17000,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

При цьому, суд погоджується з тим, що наведені прокурором у позові мотиви представництва інтересів держави узгоджуються зі ст.121 Конституції України, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" і є достатніми для захисту її інтересів шляхом вчинення процесуальної дії по зверненню до суду.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Заступника прокурора Дзержинського району міста Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" про стягнення суми - задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "КАСТЛ КАПІТАЛ" до Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Червонозаводському районі м. Харкова № 31119106700011, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Харківській області за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 851011, код УДКСУ 37999628 штраф в сумі 17000( сімнадцять тисяч гривень).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Суддя Бідонько А.В.

Повний текст постанови виготовлено 01 лютого 2013 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2013
Оприлюднено07.02.2013
Номер документу29024260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13687/12/2070

Постанова від 28.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 14.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні