cpg1251
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" січня 2013 р. Справа № 2а-3866/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Главача І.А.,
за участю секретаря судового засідання Куриша Р.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Тисменицької міжрайонної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до Товариства з додатковою відповідальністю "Ремтехсервіс" про стягнення податкового боргу у сумі 4 468,51 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
17.12.2012 року Тисменицька міжрайонна державна податкова інспекція Івано-Франківської області Державної податкової служби (надалі -позивач, Тисменицька МДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з додатковою відповідальністю "Ремтехсервіс" (надалі -відповідач, ТзДВ "Ремтехсервіс") про стягнення податкового боргу у сумі 4 468,51 грн. Позовні вимоги мотивувала тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку з несплатою земельного податку за період 2012 року у сумі 3 685,59 грн., штрафних санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб за 2012 рік, у сумі 442,92 грн. та штрафних санкцій, нарахованих за неподання розрахунку сплати єдиного податку з юридичних осіб за ІV квартал 2010 року та за несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, у сумі по 170,00 грн.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, подав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час та місце розгляду відповідач був належним чином повідомлений, тобто у відповідності до вимог частини 3 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.25).
Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи суду не подав.
Статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів (частина 4).
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (частина 6).
За таких обставин, оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але не прибули всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, то відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство Виробничо-комерційна фірма "Ремтехсервіс" зареєстроване Тлумацькою районною державною адміністрацією Івано-Франківської області як юридична особа. 13.03.2012 року державним реєстратором Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення Відкритого акціонерного товариства Виробничо-комерційної фірми "Ремтехсервіс" в результаті перетворення. 15.03.2012 року державним реєстратором Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області проведено державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з додатковою відповідальністю "Ремтехсервіс" шляхом перетворення.
Станом на 03.01.2013 року ТзДВ "Ремтехсервіс" перебуває на податковому обліку як платник податків у Тисменицькій МДПІ.
З 01.01.2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно статті 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1.).
Підпунктом 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 цього Кодексу встановлено, що до загальнодержавних податків та зборів належить, зокрема, плата за землю.
Статтею 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Судом встановлено, що ТзДВ "Ремтехсервіс" у відповідності до статті 269 Податкового кодексу України являється платником земельного податку.
Як вбачається з матеріалів справи, 09.04.2012 року відповідачем подано до Тлумацького відділення Тисменицької МДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік, якою узгоджено податкове зобов'язання платника податків із земельного податку на 2012 рік у сумі 4 492,05 грн. (а.с.11-15).
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, суд приходить висновку, що податкове зобов'язання, визначене відповідачем у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік, є узгодженим.
Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами України з питань митної справи.
Відповідно пункту 36.1 статті 36 цього Кодексу податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
З урахуванням наведеного, суд приходить висновку, що самостійно узгоджена відповідачем сума податкового зобов'язання, визначена ним у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік, підлягала сплаті ТзДВ "Ремтехсервіс" у строк, встановлений пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України.
Однак, з матеріалів справи вбачається, що у зв'язку із неналежним виконанням ТзДВ "Ремтехсервіс" визначеного Законом обов'язку, за останнім залишається непогашеною заборгованість по сплаті земельного податку за період 2012 року у сумі 3 685,59 грн.
При цьому судом встановлено, що 02.04.2012 року та 07.05.2012 року позивачем проведено камеральну перевірку податкової звітності -податкової декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за звітний податковий період лютий-березень 2012 року та за лютий-квітень 2012 року платника податків - ТзДВ "Ремтехсервіс", за результатами яких складено акти № 48/03744149 від 02.04.2012 року та за № 94/03744149 від 07.05.2012 року відповідно. У даних актах зафіксовано факт несвоєчасної сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання -земельного податку за період 2012 року, чим порушено вимоги пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, а також факт несвоєчасного подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік, чим порушено вимоги пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України (а.с.18, 20).
Крім того, 22.03.2012 року головним державним податковим ревізором-інспектором сектору оподаткування юридичних осіб Тлумацького відділення Тисменицької МДПІ Пахолік Г.В. проведено камеральну перевірку податкової звітності -розрахунку сплати єдиного податку юридичних осіб за звітний податковий період ІV квартал 2010 року платника податків - ТзДВ "Ремтехсервіс", за результатами якої складено акт № 00015/1630/3744149 від 22.03.2012 року. У даному акті зафіксовано факт не подання відповідачем розрахунку сплати єдиного податку юридичних осіб за ІV квартал 2010 року, чим порушено вимоги підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (а.с.16).
Згідно пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником або іншими особами, зобов'язаннями нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків),- тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170,00 грн., за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020,00 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Пунктом 126.1 статті 126 цього Кодексу у разі, якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Судом встановлено, що позивачем відповідно до підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54, пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України та на підставі актів камеральної перевірки за № 00015/1630/3744149 від 22.03.2012 року та за № 94/03744149 від 07.05.2012 року винесено податкові повідомлення-рішення № 0000101630 від 22.03.2012 року та № 0001591530 від 07.05.2012 року, згідно яких ТзДВ "Ремтехсервіс" нараховано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 170,00 грн. відповідно (а.с.17, 19).
Крім того, Тисменицькою МДПІ відповідно до підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54, 126.1 статті 126 Податкового кодексу України та на підставі акту камеральної перевірки за № 48/03744149 від 02.04.2012 року винесено податкове повідомлення-рішення за № 0001051530 від 02.04.2012 року, згідно якого відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 442,92 грн. (а.с.21).
У відповідності до пункту 113.1 статті 113 Податкового кодексу України строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем вищевказані податкові повідомлення-рішення № 00015/1630/3744149 від 22.03.2012 року, за № 0001051530 від 02.04.2012 року, за № 94/03744149 від 07.05.2012 року отримані, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с.17, 19, 21), ним не оскаржені, однак, нараховані згідно вказаних податкових повідомлень-рішень суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) ТзДВ "Ремтехсервіс" не сплачені.
У відповідності до вимог абзацу 1 пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 статті 59 цього Кодексу встановлено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України надіслано податкову вимогу № 10 від 20.04.2012 року. Дану вимогу отримано керівником ТзДВ "Ремтехсервіс" Катрійчуком М.М. 25.04.2012 року, однак залишено без реагування (а.с.29).
Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що податкові зобов'язання зі сплати земельного податку за період 2012 року у розмірі 3 685,59 грн., штрафних санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб за 2012 рік, у сумі 442,92 грн. та штрафних санкцій, нарахованих за неподання розрахунку сплати єдиного податку з юридичних осіб за ІV квартал 2010 року та за несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, у сумі по 170,00 грн. на загальну суму 4 468,51 грн. є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено. Наявність податкового боргу підтверджується розрахунком заборгованості перед бюджетом по ТзДВ "Ремтехсервіс" станом на 07.12.2012 року, обліковою карткою даного платника податків та іншими матеріалами справи (а.с.7-10).
Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.
Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив, чим фактично не заперечив наявність заборгованості, яка є предметом спору у даній справі.
За таких обставин, податковий борг у сумі 4 468,51 грн. підлягає стягненню у судовому порядку.
Статтею 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до вимог підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 статті 95 цього Кодексу встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст.11, 71, 86, ч.6 ст.128 , ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю "Ремтехсервіс" (78000, Івано-Франківська область, Тлумацький район, м. Тлумач, вул. Грушевського, 51, код ЄДРПОУ - 03744149) в дохід держави 4 468 (чотири тисячі чотириста шістдесят вісім) грн. 51 коп. податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить Товариству з додатковою відповідальністю "Ремтехсервіс".
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Главач І.А.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 29027915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні