Постанова
від 13.08.2012 по справі 2а-7951/12/0170/29
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 серпня 2012 р. Справа №2а-7951/12/0170/29

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Пакет Т.В.,

при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Новий Крим» про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Новий Крим» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість, з податку на прибуток підприємств, податку з реклами, комунального податку, а також штрафу та пені у загальному розмірі 5980,27 грн., посилаючись на те, що відповідачем не подається у визначені законодавством строки податкова звітність, а також не проводиться сплата податкових зобов'язань.

У судове засідання представник позивача не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення про вручення судової повістки (а.с.103), про причини неявки суд не сповістив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника позивача та відповідача.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п. 5 ч. 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст. 4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АР Крим.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування", яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, було встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежівв) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п. 46.1. ст. 46 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до пункту 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Згідно п. 58.2 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Судом встановлено, що виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 08 жовтня 2008 року проведено державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Компанія «Новий Крим», що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.8).

Згідно з довідкою ДПІ у м. Сімферополі АР Крим № 42280/2577/29-0 від 10 жовтня 2008 року відповідач ТОВ «Компанія «Новий Крим» з 08 жовтня 2008 року перебуває на податковому обліку за № 42280 (а.с.10).

11 червня 2009 року співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Компанія «Новий Крим».

У ході перевірки встановлені порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) - несвоєчасно сплачено податок на додану вартість (кількість днів затримки 8 днів).

За результатами перевірки був складений акт №5381/15-2/36165970 від 11.06.2009р. (а.с.14), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0010451502/0 від 23.06.2009р. про накладення штрафу у сумі 12 грн. (а.с.12), яке було вручено відповідачу 25.06.2009 року, про що свідчить поштове повідомлення (а.с.13). До цього часу зазначена сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 6 місяць 2009 р. №139711 від 13.07.2009 р., наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати -75,00 грн. (а.с.16-17). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 7 місяць 2009 р. №180656 від 19.08.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 102,00 грн. (а.с.18-19). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 8 місяць 2009 р. №191334 від 16.09.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 78,00 грн. (а.с.20-21) До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 9 місяць 2009 р. №227414 від 20.10.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 237,00 грн. (а.с.22-23). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 11 місяць 2009 р. №9002122290 від 12.12.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 42,00 грн. (а.с.24-25). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 12 місяць 2009 р. №9002637977 від 19.01.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 14,00 грн. (а.с.26-27). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 1 місяць 2010 р. №900349485 від 19.02.2010р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 30,00 грн. (а.с.28-29). До теперішнього часу сума не сплачена.

15 грудня 2009 р. співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Компанія «Новий Крим».

У ході перевірки встановлені порушення п.п.53.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змін ми та доповненнями) - несвоєчасно сплачено податок на додану вартість (кількість днів затримки 29, 60,172).

За результатами перевірки був складений акт №961/15-2/36165970 від 15.12.2009р. (а.с.35-36), на підставі якого прийняті податкові повідомлення-рішення №0000161502/0 від 14.01.2010р. про накладення штрафу у сумі 45,45 грн. (а.с.30), №0000171502/0 від 14.01.2010р. про накладення штрафу у сумі 17,85 грн. (а.с.31), №0000181502/0 від 14.01.2010р. про накладення штрафу у сумі 59,18 грн., які у зв'язку з неможливістю їх вручення відповідачу були розміщені на дошці оголошень 27.02.2010 р. (а.с.34). До теперішнього часу зазначені суми не сплачені.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 3 місяць 2010 р. №9001154497 від 19.04.2010р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 196,00 грн. (а.с.38-39). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 1 місяць 2011 р. №9000591600 від 20.02.2011р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 38,00 грн. (а.с.40-41). До теперішнього часу сума не сплачена.

26 січня 2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка несвоєчасності подання податкової звітності.

У ході перевірки встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р (зі змінами та доповненнями) - несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на додану вартість за липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2010р. (граничний термін подання декларації 20.08.2010р., 20.09.2010р., 20.10.2010р., 20.11.2010р., 20.12.2010р.; фактично декларації не подані).

За результатами перевірки був складений акт №358/15-2/36165970 від 26.01.2011р. (а.с.44), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0001061502/0 від 07.02.2011р. про накладення штрафу у сумі 850,00 грн. (а.с.42), яке було направлено на адресу відповідача, але не вручено останньому з причин, що не залежать від ДПІ в м. Сімферополі (а.с.43). До теперішнього часу суму не сплачено.

На підставі податкової декларації з податку на додану вартість за 4 місяць 2011 р. №9003701771 від 20.05.2011р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 3 488,00 грн. (а.с.46-47). До теперішнього часу сума не сплачена.

18 листопада 2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету.

У ході перевірки встановлені порушення п.п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010р. - несвоєчасно сплачено податок на додану вартість (кількість днів затримки більше 20 днів).

За результатами перевірки був складений акт №16902/15-2 від 18.11.2011р. (а.с.50), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0027091502/0 від 25.11.2011р. про накладення штрафу на суму 22,99 грн. (а.с.48) яке було направлено на адресу відповідача, але не вручено останньому з причин, що не залежать від ДПІ в м. Сімферополі (а.с.49). До теперішнього часу не сплачено.

Згідно довідки про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за несплату податкового зобов'язання у сумі 26,48 грн.

Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин було врегульовано Законом України "Про податок на додану вартість", який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинності Податковим кодексом України.

Відповідальність платників податків за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету було встановлено пунктом 10.2 статті 10 Закону України "Про податок на додану вартість".

Відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 ст. 17 Закону № 2181 У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Відповідно до п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

На підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за півріччя 2009 р. №160603 від 03.08.2009р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 63,00 грн. (а.с.52). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2009 р. №9002959290 від 06.02.2010р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 5,00 грн. (а.с.53). До теперішнього часу сума те сплачена.

На підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2010 р. №9001577888 від 08.05.2010р. наданої відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 10,00 грн. (а.с.54). До теперішнього часу сума не сплачена.

30 березня 2010р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка платника податку на прибуток.

Перевіркою встановлені порушення п.п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994р. - платником занижено податкове зобов'язання з податку на прибуток у податковій декларації за 2009р. на суму 38,00 грн.

За результатами перевірки був складений акт №4153/15-1/36165970 від 30.03.2010р. (а.с.58), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0008231501/0 від 14.05.2010р. на суму 55,00 грн., у тому числі за основним платежем на сум 38,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 17,00 грн. (а.с.55), яке у зв'язку з неможливістю його вручення відповідачу було розміщено на дошці оголошень 06.07.2010р (а.с.56). До теперішнього часу не сплачено.

17 вересня 2010р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка платника податку на прибуток.

Перевіркою встановлені порушення п.п. 16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від від 28.12.1994р. - платником занижено податкове зобов'язання з податку на прибуток у податковій декларації за 1 квартал 2010р. на суму 158,00 грн.

За результатами перевірки був складений акт №12293/15-1/36165970 від 17.09.2010р. (а.с.63), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0017981501/0 від 20.10.2010р. на суму 175,00 грн., у тому числі за основним платежем на суму 158,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 17,00 грн. (а.с.61), яке було отримано відповідачем 02.11.2010р., що підтверджується поштовим повідомленням (а.с.62). До теперішнього часу не сплачено.

08 квітня 2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка платника податку на прибуток.

Перевіркою встановлені порушення п.п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994р. - платником занижено податкове зобов'язання з податку на прибуток у податковій декларації за 2010р. на суму 105,00 грн.

За результатами перевірки був складений акт перевірки №4004/15-1/36165970 від 08.04.2011р. (а.с.67), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №00016651501/0 від 30.06.2011р. на суму 131,25 грн, у тому числі за основним платежем на суму 105,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 26,25 грн. (а.с.65), яке було направлено на адресу відповідача, але не вручено останньому з причин, що не залежать від ДПІ в м. Сімферополі. До теперішнього часу не сплачено.

Згідно довідки про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за несплату податкового зобов'язання у сумі 13,27 грн.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року N 333/94, п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Згідно з п.п. 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону (п.п. 16.4 зазначеного Закону).

Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

На підставі податкового розрахунку податку з реклами за 4 квартал 2009 р. №9002959270 від 06.02.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 67,84 грн. (а.с.69), яка частково сплачена у сумі 65,96 грн. Заборгованість складає 1,88 грн. До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку податку з реклами за 1 квартал 2010 р. №9001577890 від 08.05.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 11,59 грн. (а.с.70). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку податку з реклами за 2 квартал 2010 р. №9003164481 від 08.08.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 46,00 грн. (а.с.71) До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку податку з реклами за 3 квартал 2010 р. №9004838410 від 06.11.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 11,59 грн. (а.с.72). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку податку з реклами за 4 квартал 2010 р. №9006973885 від 09.02.2011р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 68,00 грн. (а.с.73). До теперішнього часу сума не сплачена.

Згідно довідки про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за несплату податкового зобов'язання у сумі 2,41 грн.

На підставі податкового розрахунку комунального податку за 4 квартал 2009 р. №9002959271 від 06.02.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 10,20 грн. (а.с.74), яка частково сплачено на суму 4,79 грн. Заборгованість складає 5,41 грн. До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку комунального податку за 1 квартал 2010 р. №9001577889 від 08.05.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 10,20 грн. (а.с.75). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку комунального податку за 2 квартал 2010 р. №9003164310 від 08.08.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 10,20 грн. (а.с.76). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку комунального податку за 3 квартал 2010 р. №9004838409 від 06.11.2010р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 10,20 грн. (а.с.77). До теперішнього часу сума не сплачена.

На підставі податкового розрахунку комунального податку за 4 квартал 2010 р. №9006974050 від 09.02.2011р. наданого відповідачем до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку дог сплати - 10,20 грн. (а.с.78). До теперішнього часу сума не сплачена.

20 квітня 2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати комунального податку до бюджету ТОВ «Компанія «Новий Крим».

У ході перевірки встановлені порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами " та доповненнями) - несвоєчасно сплачено комунальний податок (кількість днів затримки 31 день).

За результатами перевірки був складений акт перевірки №5196/15-3 від 20.04.2011р. (а.с.80), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0006511503/0 від 22.04.2011р. про накладення штрафу у сумі 2,20 грн., яке отримано відповідачем 22.04.2011р. (а.с.79). До теперішнього часу не сплачено.

29.04.2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати комунального податку до бюджету ТОВ «Компанія «Новий Крим».

У ході перевірки встановлені порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) - несвоєчасно сплачено комунальний (кількість днів затримки 365 днів).

За результатами перевірки був складений акт №5508/15-3 від 29.04.2011р. (а.с.82), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0006771503/0 від 05.05.2011р. про накладення штрафу у сумі - 2,00 грн., яке було отримано відповідачем 05.05.2011р. (а.с.81). До теперішнього часу не сплачено.

Згідно довідки про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за несплату податкового зобов'язання у сумі 1,92 грн.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України від 25.06.1991 року № 1251-XII "Про систему оподаткування" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) до місцевих податків належать:

1) податок з реклами;

2) комунальний податок;

3) податок на нерухоме майно (нерухомість), відмінне від земельної ділянки.

Статтею 15 Декрету КМУ від 20.05.1993 року № 56-93 "Про місцеві податки і збори"(в редакції на момент виникнення спірних справовідносин) закріплено, що комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Згідно ст. 18 Декрету органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок. Органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції мають право запроваджувати пільгові податкові ставки, повністю відміняти окремі місцеві податки і збори або звільняти від їх сплати певні категорії платників та надавати відстрочки у сплаті місцевих податків та зборів.

Доказів оскарження рішень ДПІ в м. Сімферополі про нарахування штрафних санкцій відповідачем надано не було, отже суми заборгованості вважаються узгодженими.

Відповідно до п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Оскільки частина заборгованості у відповідача виникла до 01.01.2011 року, відповідачу надсилались податкові вимогу у порядку, який діяв на той момент.

Відповідно до п. 6.2.1. ст. 6 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III (у редакції на момент виникнення заборгованості), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Згідно п. 6.2.3. Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Судом встановлено, що відповідачу були направлені податкові вимоги: перша податкова вимога № 1/718 від 24 лютого 2009 року (а.с.84), яка у зв'язку з неможливістю її вручення адресату була розміщена на дошці оголошень 07 травня 2009 року (а.с.85), та друга податкова вимога № 2/81885 від 09 червня 2009 року (а.с.86), яка у зв'язку з неможливістю її вручення адресату була розміщена на дошці оголошень 28 липня 2009 року (а.с.87).

Відповідно до п.п. 59.4-59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми заборгованості, вказані вимоги є узгодженими.

В порушення діючого податкового законодавства ТОВ «Компанія «Новий Крим» не виконало свої обов'язки по сплаті задекларованих та узгоджених сум податкових зобов'язань та заборгованості по штрафним санкціям та пені з податку на додану вартість на суму 5333,95 грн., податку на прибуток у сумі 452,52, податку з реклами у сумі 141,47 грн., комунального податку у сумі 52,33 грн., що призвело до ненадходження коштів до Державного бюджету України.

Таким чином, на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед Державним бюджетом становить 5980,27 грн., про що свідчить також розрахунок заборгованості (а.с.6), який не спростовано відповідачем.

Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до повідомлення ДПІ у м. Сімферополі ТОВ «Компанія «Новий Крим» має відкриті розрахункові рахунки у Центральній філії ПАТ «Кредобанк», МФО 325365, р/р 2600201335761, АТ «Райффайзен банк Аваль» у м. Києві, МФО 380805, р/р 26007271562.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати податкового боргу в сумі 5980,27 грн., суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 94, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Новий Крим» (95033, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Лугова, 37, ЄДРПОУ 36165970) заборгованість з:

- податку на додану вартість, штрафних санкцій та пені (код платежу 3014010100; р/р № 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 5333 (п'ять тисяч триста тридцять три) грн. 95 коп.;

- податку на прибуток, штрафних санкцій та пені (код платежу 3011021000; р/р № 31112009700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 452 (чотириста п'ятдесят дві) грн. 52 коп.;

- податку з реклами та пені (код платежу 5216010102; р/р № 33215827700004 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 141 (сто сорок одна) грн. 47 коп.;

- комунального податку та пені (код платежу 52160110202; р/р № 33214828700004 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 52 (п'ятдесят дві) грн. 33 коп.,

а всього 5980 (п'ять тисяч дев'ятсот вісімдесят) грн. 27 коп., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків в банках, а саме: Центральна філія ПАТ «Кредобанк», МФО 325365, р/р 2600201335761, АТ «Райффайзен банк Аваль» у м. Києві, МФО 380805, р/р 26007271562.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.В.Пакет

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.08.2012
Оприлюднено07.02.2013
Номер документу29034189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7951/12/0170/29

Постанова від 13.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні